Endurance Holten voor paarden is afgelast

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 08:23

www.tctubantia.nl


Endurance Holten gaat morgen niet door.

Organisatoren G. en I. de Weerd verzorgden negentien edities van de lange-afstandsrace voor paarden, maar trekken nu hun handen er van af.

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie wil dat het evenement door een stichting wordt georganiseerd. Het echtpaar De Weerd weigert dit echter. Hiermee komt er dus een einde aan dit gezellige evenement.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:38

eh... was dat vorig jaar dan niet al bekend?

edit: Vind het trouwens wel jammer, had m graag een keer gereden.
Laatst bijgewerkt door Sash op 05-09-08 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:38

Dit was maanden geleden al bekend toen de wedstrijdkalender voor 2008 werd opgesteld. Volgens deze berichtgeving (en die in de Stentor) lijkt het alsof er nu een hoop voorbereidingen zijn gedaan en het evenement op het laatste moment is afgelast. Dat is dus niet zo.

Wat niet wegneemt dat het jammer is dat Endurance Holten niet meer bestaat. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Nimber

Berichten: 26558
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:38

heel heel jammer ze hebben het daar altijd zo leuk voor elkaar. Ik heb 1 keer mee gereden in de kenninsmakingsrit was echt super.

Jammer dat er door de knhs na 19 jaar een einde aan moet komen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:19

Volgens mij oud nieuws Lachen Ik baal er ook nog steeds van trouwens dat Holten er niet meer is! Het was een hele mooie wedstrijd en bestond al erg lang.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:48

Inderdaad oud nieuws.. Vraag me af hoe en waarom dit nu ineens in de krant komt?

Maar inderdaad, wie weet is er hoop voor volgend jaar Lachen

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:07

Ze hadden vorig jaar toch hun 20-jarig jubileum?
En toen werd gelijk al bekend dat het de laatste keer geweest was, beetje oud nieuws dus..................
Niks aflasten op het laatste moment dus.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:12

lang leve de knhs ... Scheve mond

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:14

die krant heeft het dan niet echt begrepen, omdat er ook afgelast staat. dan is het indd net alsof het al georganiseerd was!

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:22

nickyu schreef:
lang leve de knhs ... Scheve mond


Mwah, het is hun eigen keus hoor. Andere wedstrijden hebben er wel voor gekozen om door te gaan.

Wat niet wegneemt dat ik het jammer vind maar om nou meteen de zwarte piet bij KNHS te leggen....

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:31

linky schreef:
Ze hadden vorig jaar toch hun 20-jarig jubileum?
En toen werd gelijk al bekend dat het de laatste keer geweest was, beetje oud nieuws dus..................
Niks aflasten op het laatste moment dus.

Eh? Daar is mij niets van bekend en ik ben toch redelijk nauw betrokken bij deze wedstrijd (vandaar ook dat ik me maar even niet te veel in de discussie meng).

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:34

Ze hebben idd aangekondigd dat dat hun laatste wedstrijd zou zijn MAAR dat de 2 zonen het stokje over zouden nemen.

Dus het klopt wel, maar toch ook weer niet, snap je...... Clown Haha!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:35

Waarmee dus niet werd bedoeld dat de wedstrijd van de kalender zou verdwijnen. Knipoog

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:43

Och gelukkig , de rit is fantastisch , maar voor de grooms is het , het evenement van de gehaktbal , die zijn wel zo lekker....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:53

Wat bedoel je Ceesje?? Er is niets gelukkigs aan want de wedstrijd wordt helaas niet meer gehouden Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:29

Karin schreef:
Waarmee dus niet werd bedoeld dat de wedstrijd van de kalender zou verdwijnen. Knipoog


Klopt, dat is pas in januari besloten na de mededeling van KNHS. Oud nieuws dus maar wellicht halen ze het even aan omdat het altijd komend weekend zou plaatsvinden.
Wij gaan evenzogoed naar Holten morgen, traditiegetrouw, met peerd Haha! Maar niet voor de endurance dit keer maar gewoon voor de gezelligheid bij de Olthuusjes.

Idd Ceesje, het is niet gelukkig maar tragisch dat deze wedstrijd er niet meer is. Hoop dat iemand anders het stokje alsnog over gaat nemen in deze superomgeving.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:36

Vippie schreef:
Oud nieuws dus maar wellicht halen ze het even aan omdat het altijd komend weekend zou plaatsvinden.

Daar is IMO niets mis mee.

Waar ik mijn vraagtekens bij zet is de toonzetting van het bericht. Alsof alles in kannen en kruiken was en de wedstrijd op het laatste moment is 'afgelast' omdat de KNHS iets eist waar de organisatie weigert aan te voldoen.

Een collega kwam gisteren al naar me toe: 'Karin! De endurancewedstrijd in Holten gaat niet door, stond in de Stentor! Weet jij daar wat van?' Op haar kwam het ook over alsof het een last minute-besluit was en dat is het dus niet.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:59

Cayenne schreef:
www.tctubantia.nl
De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie wil dat het evenement door een stichting wordt georganiseerd. Het echtpaar De Weerd weigert dit echter. Hiermee komt er dus een einde aan dit gezellige evenement.


Ja de KNHS moet maar flink eisen, straks zijn er helemaal geen wedstrijden meer!
Kan die mensen niet meer dan gelijk geven. Oprichten van een Stichting kost weer geld. Er moeten mensen in het bestuur en wat voor eisen er nogal meer bij komen kijken. Laat de KNHS lekker barsten!
Zelf kunnen ze helemaal niets georganiseerd krijgen. Kijk eens naar de aangepaste sport dat moeten ze sinds begin 2008 ook doen whahaha en hoe ziet de wedstrijdkalender er daar voor uit?? Wie het weet mag het vertellen! Tot op heden dus nog geen enkele wedstrijd EEN HEEL JAAR LANG AL NIET!
We zijn er mee bezig en t.z.t. zal dat komen, tuurlijk als alle huidige ruiters/amazones met pensioen zijn Clown

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:06

Ik begrijp dat je nogal gefrustreerd bent naar de KNHS toe. Erg vervelend voor je maar daar heeft de endurance dan effe niets mee te maken.

Persoonlijk mis ik Holten (en de mensen) maar de endurance kalender heeft er erg weinig onder te lijden. www.deronline.nl

Ook al veel mendurance wedstrijden terwijl die nog niet eens officieel zijn!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:37

Inderdaad dit is de enige wedstrijd die niet is georganiseerd vanwege de eis van de KNHS. Dus de kalender heeft er weinig onder te lijden.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:06

Ik heb die rit één keer meegereden en vond het een geweldige rit. Ik heb als deelnemer ook helemaal niet gemerkt dat deze rit minder goed georganiseerd was dan anderen, ik zou bijna zeggen integendeel (ik vond overigens alle enduranceritten waar ik aan mee gedaan heb eigenlijk wel goed georganiseerd). Bij iedere organisatie van bijna ieder evenement zitten er een paar mensen achter die het evenement "dragen" en ik vind het jammer dat door zo'n regel deze mensen dat niet meer kunnen voortzetten zoals ze dat al 20 jaar gedaan hebben.

Ik kan me best voorstellen dat de KNHS liever heeft dat het een vereniging of stichting is die een wedstrijd organiseert om eventuele commercie buiten de deur te houden maar laten we wel wezen: hoeveel maneges zijn er niet, waar de rijvereniging is opgericht door de eigenaar (of een vriendje van deze) en de eigenaar in het bestuur van de vereniging zit en dus de betrokken rijvereniging feitelijk alleen maar is opgericht om op die manege (ook nog eens voor een groot deel voor diens eigen klanten) wedstrijden te kunnen en mogen organiseren op de eigen manege.

Dat had de familie de Weerd natuurlijk ook kunnen doen (stichting of vereniging oprichten), maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze na 20 jaar geslaagde organisatie van die wedstrijd zoiets hadden: we hebben in 20 jaar wel laten zien hoe we het gedaan hebben en hebben onze credits wel verdiend. Deze eis van de KNHS vinden we onzinnig -> wij staken!

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:09

AnneOmie schreef:
Wat bedoel je Ceesje?? Er is niets gelukkigs aan want de wedstrijd wordt helaas niet meer gehouden Knipoog

Ik reageer op Karin , die meldt dat dat niet zegt dat de wedstrijd van de kalender verdwijnt. Knipoog

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:13

AnneOmie schreef:
Wat bedoel je Ceesje?? Er is niets gelukkigs aan want de wedstrijd wordt helaas niet meer gehouden Knipoog


Ik reageer op de opmerking van Karin , waaruit ik begrijp dat de rit niet van de kalender zou verdwijnen.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:18

Dat heb ik niet zo gezegd.

Karin schreef:
Wat niet wegneemt dat het jammer is dat Endurance Holten niet meer bestaat. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Het is aan de organisatoren om daar een beslissing over te nemen. Zij hebben alleen niet gezegd dat editie 2007 de laatste zou zijn.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:23

De wedstrijd is niet afgelast, maar gewoon niet georganiseerd dit jaar.