Endurance Holten voor paarden is afgelast

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:09

pjotrg schreef:
Ik heb die rit één keer meegereden en vond het een geweldige rit. Ik heb als deelnemer ook helemaal niet gemerkt dat deze rit minder goed georganiseerd was dan anderen, ik zou bijna zeggen integendeel (ik vond overigens alle enduranceritten waar ik aan mee gedaan heb eigenlijk wel goed georganiseerd).


Pjotrg, waar staat er hier dan dat deze wedstrijd minder goed georganiseerd is Verward Als je het topic even goed doorleest staat dat nergens hoor Knipoog Holten was een hele fijne en goed georganiseerde wedstrijd! Ik heb zelf ook een keer meegeholpen als vrijwilliger en een keer als groom en had dit jaar graag willen starten in Holten, maar helaas. Heel erg jammer dat Holten van de kalender is.

Ceesje, Karin heeft dat nergens gezegd, ook goed lezen Knipoog

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:59

Ik bedoel ook helemaal niet dat dat ergens staat. Ik heb juist willen aangeven dat het feit dat deze wedstrijd in het verleden niet door een vereniging of stichting is georganiseerd maar door de familie De Weerd zelf geen enkele negatieve invloed op de kwaliteit heeft gehad (voor zover ik dat meegemaakt heb die éne keer dat ik er geweest ben).

Voor mij vanuit het perspectief van deelnemer is daarom de eis van de KNHS om dit soort wedstrijden vanuit een vereniging of stichting te organiseren, in dit geval kompleet onzinnig.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 23:26

De eis van de KNHS heeft nauwelijks iets te maken met de kwaliteit van de wedstrijden hoor!!

Jammer dat mensen vanalles denken als ze iets met een half oor, of maar uit 1 hoek vernemen. Misschien eens langskomen op een ledenvergadering, zal ook best schelen. Of gewoon eens aan de andere kant navraag doen.

Op een gemiddelde ledenvergadering komen er rond de 50 mensen....... Knap met 900 leden!!! Maar met dit soort dingen hebben een aantal mensen soms rare meningen!!!! En heel vaak mensen die je nooit op vergaderingen ziet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:43

Helemaal mee eens Jorie!

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:08

OK. Maar leg me dan eens uit waarom een evenement dat kennelijk 20 jaar tot volle tevredenheid van een ieder is georganiseerd niet meer op dezelfde wijze door mag gaan van de KNHS. De KNHS is er toch om de ruitersport in al zijn geledingen te bevorderen? Sinds de DER zich heeft aangesloten bij de kNHS (wat, denk ik op zich wel een wijs besluit was) is het alleen maar strikter geworden met de regeltjes.

Laatst ook al het nieuws dat men regels wilde gaan stellen aan het tenue van endurancerijders. Voor de duidelijkeheid: ik heb niks tegen de regels die betrekking hebben op de veiligheid van ruiter, paard en omstanders (zoals bijvoorbeeld schoeisel met een hak en het gebruik van caps/helmen). Integendeel! Maar op deze manier dreigt (volgens mij) één van de laatste takken van ruitersport waar het er nog redelijk ongedwongen en kameraadschappelijk aan toe gaat ook zijn charme verliezen, en dat zou ik heel jammer vinden!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:26


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:45

pjotrg schreef:
OK. Maar leg me dan eens uit waarom een evenement dat kennelijk 20 jaar tot volle tevredenheid van een ieder is georganiseerd niet meer op dezelfde wijze door mag gaan van de KNHS.


Het evenement had absoluut op dezelfde wijze georganiseerd mogen worden, graag zelfs, dat was ook niet aan de orde. Enige wat de KNHS wilde was dat de organisaties van de wedstrijden onder een stichting of vereniging zou vallen ivm de verhaalbaarheid van kosten mocht er iets mis gaan met de organisatie (voorbeelden te over helaas van afgelopen seizoen).
Organisatoren zijn op die manier niet meer hoofdelijk aansprakelijk voor evt kosten.

Alle organisaties hebben hieraan gehoor gegeven, alleen de organisatie van Holten niet. Jammer maar helaas van zo'n leuke wedstrijd in een superomgeving.

Maar hierover is al in het verleden genoeg gecommuniceert ook via de Her&Der dus wellicht kun je die even nalezen over het hoe en waarom, staat er namelijk heel duidelijk in.
Het heeft weinig nu hierover op nieuwe een uitgebreide discussie op te starten aangezien dat weinig zal veranderen aan de feiten.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:54

@Karin en Vippie

Bedankt voor de uitleg. Mijn paard en ik (en de rets van de familie, haha) wonen sinds ruim een jaar niet meer in Nederland en ik heb dus mijn lidmaatschappen van KNHS en DER opgezegd aangezien die me niet meer van nut zijn. Anders had ik het inderdaad wel gelezen in de respectievelijke bladen.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:03

Maar dan hebben we altijd onze site nog waar ook nieuws op vermeld staat!! Ook in het buitenland te ontvangen!!!
www.deronline.nl

Pling

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:21

En vergeet het enduranceforum niet Haha!

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:52

idd merci ! Knipoog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance Holten voor paarden is afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:37

Vippie schreef:
En vergeet het enduranceforum niet Haha!


Blond Dat is wel heel blond van mij ja!!!