Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:47

Net goed dat vrouwen daar nu ook hun "mannetje" Knipoog mogen staan.
Iedereen gelijk voor de wet! Ik heb lak aan tradities.

Als alle tradities bewaard moesten blijven zaten nu nog mannen en vrouwen gescheiden in de kerk. Haha!
(niet dat ik naar de kerk ga overigens Haha!)

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:27

anarchie!!! het is schandalig dat er nog takken van sport/bedrijven bestaan waar vrouwen wordenuitgesloten,dat de man (nog steeds blijkt wel) de norm is vind ik ergerlijk,helaas moeten devrouwen bewijzen dat ze net zo goed mee kunnen.Gelukkig kennen we allemaal de uitkomst hiervan!

daarnaast zijn tradities vaakniet onstaan vanuit een lichamelijk onmogelijke belastbaarheid,maar vanuit onderdrukking en angst...weg ermee!!

Sigrid

Berichten: 2969
Geregistreerd: 11-09-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:47

Alle mensen zijn gelijk, alleen sommigen zijn een beetje meer gelijk.

Zo gaat het ook in deze kwestie. Er is geen enkel zinvol argument op basis waarvan vrouwen uitgesloten kunnen worden.

Andere heupen en vetverdeling. Nou spijt me zeer, maar ik heb bijvoorbeeld echt een goed figuur. En dat ziet er een stuk beter uit te paard dan een stel van die uitgezakte l*llen.

Bovendien vind ik vrouwen (toch over het algemeen iets kleiner en fijner) véél mooier op die Lippizaners passen dan mannen.

Zoolgangster

Berichten: 9741
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:51

In de Spaanse Rijschool zul je, voorzover ik weet tenminste, geen mollige mannen aan het werk zien. Dikkerdjes worden niet toegelaten. Alleen maar slanke mannetjes dus. Dus de dames zullen ook wel niet moddervet mogen wezen...

naomi109

Berichten: 320
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Haarlem

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:51

piloe4ever schreef:
popez schreef:
Ik vind het meer iets voor mannen ik ben van mening dat deze toch meer "overwicht" hebben dan een vrouw.


Wat een onzin! Waarom zou een man meer "evenwicht" hebben. Het mooie aan de dressuursport is juist dat het gemengd is en daarin zie je zelfs dat vrouwen het winnen van de mannen. Man en vrouw zijn gelijk in rechten. De Spaanse rijschool is cultuurgoed en de traditie is inderdaad enkel mannen omdat het om oefeningen voor het slagveld gaat. Vroeger vochten de vrouwen niet mee in het leger. Maar tegenwoordig zitten er ook in het leger vrouwen en doen ze alles wat voorheen alleen mannen mochten doen. Vrouwen zijn lang genoeg onderdrukt lijkt me Boos!

Ik vond het hoog tijd worden dat vrouwen worden toegelaten voor de Spaanse rijschool Go jij! Go jij!



Je hebt helemaal gelijk!!! Cool

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:07

celticpony schreef:
anarchie!!! het is schandalig dat er nog takken van sport/bedrijven bestaan waar vrouwen wordenuitgesloten,dat de man (nog steeds blijkt wel) de norm is vind ik ergerlijk,helaas moeten devrouwen bewijzen dat ze net zo goed mee kunnen.Gelukkig kennen we allemaal de uitkomst hiervan!

daarnaast zijn tradities vaakniet onstaan vanuit een lichamelijk onmogelijke belastbaarheid,maar vanuit onderdrukking en angst...weg ermee!!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
we zijn 2008, en vrouwen zijn nog altijd minder waard dan mannen, dat kan toch niet???
en wat TRADITIE??? Traditie is dat vrouwen hun mond moeten houden en ja knikken, zijn jullie dan ook nog voor traditie?
schandalig!

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:12

Ga me zeker melden (over 12 jaar ofzo)

Anoniem

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:17

Ik vind het super!

Traditie waarin onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen neigt trouwens meer naar discriminatie.
Dus het werd ook wel tijd dat vrouwen ook hier toegelaten worden. Knipoog

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:19

Ik vind het jammer dat de traditie verbroken wordt...
Tuurlijk is het leuk dat er nu ook vrouwen worden toegelaten.

Maar ik vind zelf dat het echt voor de mannen was/is..

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:21

ik snap het niet,wat maakt nou zo het verschil tussen mannen en vrouwen(ja ik kan wel wat noemen haha),waarom is het alleen voor mannen

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:39

_Sigrid_ schreef:
Er is geen enkel zinvol argument op basis waarvan vrouwen uitgesloten kunnen worden.


Jij ként die wellicht niet, maar en zíjn er twee:
- het vrouwelijk bekken
- het vrouwelijke vet% en de verdeling ervan

Mooi of niet is irrelevant. Beiden hebben een complicerende invloed op de houding en de biomechanica van de gezamelijke beweging.
Als je daar geen kennis van hebt dan kan je dat proberen op te zoeken;
Antomy of Dressage - dr.s Shusdziarra,
Biomechanical Atlas of Riding - dr. N.Nicholson,
Div.pub.(ook website) - dr. D.Bennett,
of het accepteren. Ontkennen kan ook uiteraard Haha!

Wenen is een bedrijf. Gebrek aan voldoende instroom van ruiters brengt de continuïteit van dit bedrijf in gevaar. Er zijn véél meer jonge vrouwen in het dressuurzadel dan jonge mannen, waardoor er relatief meer vrouwelijke ruiters met talent zijn. Het selecteren daarvan is goed voor het bedrijf.
Doordat deze ruiters een andere anatomie hebben, heeft dit onvermijdelijk dit invloed op de stijl. Dát vind ik jammer.
Het is een corruptie van de stijl als knieval voor de omzet.

hc

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:40

Sin schreef:
Net goed dat vrouwen daar nu ook hun "mannetje" Knipoog mogen staan.
Iedereen gelijk voor de wet! Ik heb lak aan tradities.

Als alle tradities bewaard moesten blijven zaten nu nog mannen en vrouwen gescheiden in de kerk. Haha!
(niet dat ik naar de kerk ga overigens Haha!)


Precies! Bovenstaand is nog maar één voorbeeld van zg. tradities. Traditie wil eigenlijk zeggen; bang voor verandering en voor een vernieuwende (verbeterende) blik op de wereld.

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:45

Huertecilla schreef:
Mooi of niet is irrelevant. Beiden hebben een complicerende invloed op de houding en de biomechanica van de gezamelijke beweging.
Als je daar geen kennis van hebt dan kan je dat proberen op te zoeken;
Antomy of Dressage - dr.s Shusdziarra,
Biomechanical Atlas of Riding - dr. N.Nicholson,
Div.pub.(ook website) - dr. D.Bennett,
of het accepteren. Ontkennen kan ook uiteraard Haha!


hc


Hmmmm... Zeker mannelijke wetenschappers die zochten naar specifieke verschillen en ze nog vonden ook. Het leuke van 'wetenschap', er is altijd nog een andere waarheid.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:49

Equinecoach schreef:
Sin schreef:
Net goed dat vrouwen daar nu ook hun "mannetje" Knipoog mogen staan.
Iedereen gelijk voor de wet! Ik heb lak aan tradities.

Als alle tradities bewaard moesten blijven zaten nu nog mannen en vrouwen gescheiden in de kerk. Haha!
(niet dat ik naar de kerk ga overigens Haha!)


Precies! Bovenstaand is nog maar één voorbeeld van zg. tradities. Traditie wil eigenlijk zeggen; bang voor verandering en voor een vernieuwende (verbeterende) blik op de wereld.

en zo is het helemaal!!! Vork

BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:05

celticpony schreef:
anarchie!!! het is schandalig dat er nog takken van sport/bedrijven bestaan waar vrouwen wordenuitgesloten,dat de man (nog steeds blijkt wel) de norm is vind ik ergerlijk,helaas moeten devrouwen bewijzen dat ze net zo goed mee kunnen.Gelukkig kennen we allemaal de uitkomst hiervan!

Ik vind het niet meer dan logisch dat ze moeten aantonen net zo goed als de mannen te zijn. Dat zijn tenslotte de anderen en de mannen die aangenomen worden moeten ook net zo goed als de anderen zijn die er al rijden. Geen positieve discriminatie, dus aangenomen worden om hun vrouw zijn. Maar ook niet zwaarder beoordeeld.

celticpony schreef:
daarnaast zijn tradities vaakniet onstaan vanuit een lichamelijk onmogelijke belastbaarheid,maar vanuit onderdrukking en angst...weg ermee!!

Feit is dat de gemiddelde vrouw fysiek anders in elkaar steekt dan de gemiddelde man. Gemiddeld heb ik het dus over. Testosteron heeft bij de basis van deze manier van rijden volgens mij redelijk wat te doen gehad en daarover beschikken mannen nu eenmaal meer over dan wij vrouwen. Daardoor hebben ze een anders gevormd skelet en een andere spieropbouw.
Vrouwen hebben andere kwaliteiten, zijn b.v. communicatief gemiddeld genomen beter dan mannen omdat ze geen oorlog voerden of jaagden maar samen in en om huis bezig waren.
Maar er zijn altijd uitzonderingen hierop en dus is het niet verkeerd om te kijken of er vrouwen goed genoeg zijn om tradities te doorbreken.

MoniqueB

Berichten: 488
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:34

Ik heb mij eens laten vertellen dat de maandelijkse ongemakken van een vrouw ook één van de redenen is waarom men liever niet vrouwen aanneemt. Er wordt gewerkt met uitsluitend hengsten, die zouden kunnen ruiken wanneer een vrouw ongesteld is en daardoor afgeleid kunnen raken. (Maar dit onderwerp bespreekt men al helemaal liever niet in het openbaar).

In het kader van "zoek de verschillen" hieronder een foto van ruiters van de Spaanse rijschool in Jerez tijdens de feria de Caballo in Jerez. Knipoog

Bij deze rijschool heb ik vrouwen zien werken tijdens de training en tijdens de show, en ik vond het werk van de vrouwen er toch mooier en verfijnder uitzien. Maar beide scholen zijn misschien weer niet te vergelijken ivm het verschil in cultuur.

Afbeelding

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:21

oei..ik ben het meestal niet eens met HC... maar nu dus een keer wel...

Bij gebrek aan mannelijke ruiters worden er dus vrouwen toegelaten...

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:32

MoniqueB schreef:
Ik heb mij eens laten vertellen dat de maandelijkse ongemakken van een vrouw ook één van de redenen is waarom men liever niet vrouwen aanneemt.


Dat is onzin. Wat wel een gegeven is dat voor veel vrouwen preceptie en werkelijkheid een andere verhouding hebben tijden en buiten hun periodes, wat een negatieve uitwerking heeft op de communicatie met de paarden. Dat is echter een kwestie van persoonlijk discipline.
De anatomie, bekken en vetverdeling, is wel een realistisch punt. De site van Dr.Deborah (vrouw) Bennett geeft een vereenvoudigde uitleg.

Je ziet het ook in één oogopslag al in de foto die jij toevoegt. De betreffende dame zit op de foto niet goed, wel representatief.
Goed of niet is daarbij niet mijn mening doch simpel een biomechanisch gegeven. De meest complete uitleg met wetenschappelijk onderbouwing is van Dr. Nancy (vrouw) Nicholson.
LEES die bijvoorbeeld eens Pling

De 'goede' houding welke het referentiekader van de meeste ruiters is, is een foutieve vrouwenhouding, een afgeleide van de combinatie van een anatomisch gegeven en gebrek aan kennis.
Dat is een erosie van correct rijden. Dit is al een feit in Jerez (waar verder triest slecht gereden wordt omdat het alleen spectakel is) en zal in het bolwerk van correct rijden onvermijdelijk ook uitwerken.
Het is nl. bijna onmogelijk om inhoudelijk over de biomechanisch juiste zit en correct rijden te spreken zonder dat vrouwen dit opvatten als denegrerend. De vrouwelijke anatomie vraagt eenvoudig een andere aanpak die meer fysieke inspanning kost van een vrouwelijk ruiter ten einde hetzelfde te bereiken. Dat doel is niet van het ruitergeslacht afhankelijk en mag daar ook niet voor veranderd worden.

hc

elufju
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-07-08
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:35

Jaime_ schreef:
Kben zelf n vrouw, maar vind het niet bepaald bij de traditie passen eerlijk gezegd Schijnheilig Van mij mogen de vrouwen daar wegblijven hoor..


jah van mij mogen ze ook wegblijven....het was toch altijd de traditie dat er alleen mannen mochten rijden daar....

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:42

MoniqueB schreef:
In het kader van "zoek de verschillen" hieronder een foto van ruiters van de Spaanse rijschool in Jerez tijdens de feria de Caballo in Jerez. Knipoog


Overdreven geformuleerd is het grootste verschil:

Ruiter op de foto links:
bekken naar voren gekanteld, holle rug

Ruiter rechts:
bekken achterover, bolle rug

Een afgeleid effect is het gewicht op de dijen, welke bij de linkse ruiter ook minder gunstig van vorm zijn. De beenhouding is daardoor ook minder. Die van de rechter is ook niet ideaal, maar beter.

Dit is allemaal een direct gevolg van het verschil in de anatomie. Lees de werken van Schusdziarra en Nicholson.

Voor de óverduidelijkheid: ik heb geen méning in deze en heb er ook geen belang bij. Ik verwoord slechts de wetenschappelijk onderbouwde kennis en daarmee opgedane ervaringen.
Als zonder deze informatie discussieert mis je een stuk informatie (en afwijst wat iemand opmerkt die deze kennis wel heeft), doe je vooral jezelf tekort.

hc

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:50

Lusitana schreef:
Ik weet van de Franse Rijschool, waar 1 vrouw zich opgewerkt heeft tot ecuyer (ook daar nooit een verbod geweest) dat die twee keer zo hard moest werken en alles twee keer zo goed moest doen om zich te bewijzen, want veel mannen denken nog altijd dat vrouwen niet geschikt zijn.
Het zal zeker niet makkelijk zijn voor de vrouwen in zo´n groep.

Precies hetzelfde als wat vrouwen binnen het leger deze dagen ervaren.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:53

tjah HC, een vrouw heeft haar bouw niet mee, de mannen hebben hun eigen minder goede kanten, er zijn zeker verschillende dingen dat je van mannen ook kan zeggen waarom zij "niet geschikt" zouden zijn.. Als je maar ver genoeg zoekt, zoals jij nu bij 'de vrouw' doet...
ik vind het dus dikke bullsh*t

Lusitana

Berichten: 22448
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:02

Het is een feit dat je ook met gruwelijke gebreken kunt presteren op een paard, je hoeft geen perfecte bouw te hebben, al vergemakkelijkt dat wel een en ander. Maar dan zou je ook kunnen gaan zeggen dat de benen een bepaalde lengte moeten hebben om toegelaten te moet worden etc.
Overigens is het vooruitstaande bekken van de vrouw wel een punt, de breder uitelkaarstaande zitbeenknobbels minder. Maar er zijn ook vrouwen met een recht bekken(en rug) en mannen met een holle rug en vooruitstaand bekken. Men gaat uit van gemiddelden, maar er zijn natuurlijk variabelen.

Traditie wil alleen zeggen dat het zo was, wat niet wil zeggen dat het niet anders kan.
Overigens heeft er wel eerder in de geschiedenis een vrouw bij gezeten, maar ik weet haar exacte rol niet. Ik weet wel dat ze toendertijd betrokken was bij de evacutaie van de paarden in de oorlog.

Er hier hier trouwens wel degelijk iets aan de hand dat totaal niet klopt. Deze amazones betalen voor toegang en er is dus gekozen voor commercieel belang boven de normale toelatingsprocedure (waarbij de hogere ruiters een stem hebben). De andere ruiters zijn totaal gepasseerd en ik denk dat ze daarom ook niet een erg warm welkom krijgen.


De menstruatie is onzin, de vrouw is vruchtbaar en geeft dus de bijbehorende lucht af tussen de menstruaties in. (En bloed op zich maakt een paard ook niet van streek.)
En er bestaat zoiets als de prikpil, dan wordt je gewoon niet ongesteld.
PMS kan je wel in de weg staan, omdat je dan prikkelbaar bent en dat is nooit een goede basis om te presteren met een levend wezen.

De Amerikanen zijn natuurlijk helemaal in de wolken, wat een van de dames is Amerikaanse.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:10

Ik ga ervan uit dat de regel die honderden jaren geleden ingesteld is, niet op basis van fysieke verschillen maar op basis van ongelijkwaardigheid van man en vrouw is gesteld. Die ongelijkwaardigheid is niet meer aan de orde; om het dus meteen corruptie aan de commercie te noemen, vind ik dus te kort door de bocht.

Natuurlijk is een vrouw gelijkwaardig, daar hoeven we het helemaal niet over te hebben.

Maar ik ben het deels toch met HC eens. Een vrouw is niet gelijk aan een man! en dat heeft gevolgen voor de stijl. Dan hebben we het nog niet eens alleen over het bekken maar ook over de benen. Zowel qua lengte als qua vet op de bovenbenen.

In hoeverre dat gevolgen heeft uiteindelijk, kan ik niet zeggen, misschien is het allemaal heel goed te compenseren met een iets andere aanpak. Misschien ook niet. Laten we hopen dat de meesters kritisch blijven kijken en kandidaat-ruiters die de standaard niet helemaal halen, de laan uitsturen. Man of vrouw.

Puur gevoelsmatig heb ik de neiging om te zeggen; houd de traditie in ere en laat alleen mannen toe.

Lusitana

Berichten: 22448
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nu ook vrouwen toegelaten in Spaanse Rijschool Wenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:23

Er is (net als op de andere Hoge Scholen) GEEN REGEL die vrouwen niet toelaat, dit is een misvatting, alleen is het nooit eerder gebeurd (op 1 uitzondering na), omdat de hoogste ruiters stem hebben en die kiezen blijkbaar nooit voor een vrouw. Vandaar dat er een traditie van mannen ontstaan is, maar dit heeft niks met regels te maken.
Alleen nu die hoogste ruiters gepasseerd worden, worden deze vrouwen toegelaten.

Citaat:
Doch angeblich soll Gürtler die Bedenken der Aufsichtsrats-Präsidentin ignoriert haben – ebenso wie die Widerstände der Mitarbeiter. "Sie hat die Bereiter sogar desavouiert, indem sie diese Woche die jungen Eleven selbst ausgesucht hat. Seit jeher ist das Aufgabe der erfahrenen Bereiter – und nie die eines Geschäftsführers", heißt es aus gut-informierten Politkreisen. So kam es, dass von den vier ausgewählten Eleven (Lehrlingen) zwei junge Frauen sind: eine Deutsche und eine Amerikanerin.

Hintergrund dieser Maßnahme war, aus der von der "Wiener Zeitung" aufgedeckten, prekären Finanzlage mit Millionenverlusten zu steuern.


Correctie: het gaat om een Oostenrijkse en een Britse die in New york wonen. Op een ander forum is een oberbereiter van de SRS zelf aan het woord...
Ze moeten eerst nog een proefmaand overleven om aangenomen te worden als leerlinge.
De andere twee die aangenomen gaan worden zijn mannen.