Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:49

Klopt, dat merk ik ook vaak Lachen

Zeggen dat LDR slecht is, omdat amateurs het soms doen en omdat het dán mishandeling is, is net zoiets als zeggen dat boomzadels slecht zijn, omdat ze soms niet goed passen, en za dan last veroorzaken....

Onzinnige redenaties, imo, zo kun je alles slecht maken.

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:54

juust en ik wordt er echt krankjorum van dat mensen zoals een arabesk, welke helemaal gehersenspoeld is door dr eigen mening, en het over de BITTEN gaan hebben en met websites aan komen die zelfs de grootste tegen hanger van de hyperflexie nog amateuristisch vind en niet willen gebruiken voor het onderbouwen van hun "tegen zijn"...

word er een beetje moe van Slapen

Anoniem

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:40

Totaal eens! Ja

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:59

Rana schreef:
juust en ik wordt er echt krankjorum van dat mensen zoals een arabesk, welke helemaal gehersenspoeld is door dr eigen mening, en het over de BITTEN gaan hebben en met websites aan komen die zelfs de grootste tegen hanger van de hyperflexie nog amateuristisch vind en niet willen gebruiken voor het onderbouwen van hun "tegen zijn"...

word er een beetje moe van Slapen


Pardon? Ik heb geen website gelinkt of wat dan ook?

Ik denk dat je me verwisseld met een ander. Er komen steeds meer van die vervelende naturals Haha! Vork

Voor zover ik me herinner, heb ik alleen gezegd 'ik vraag me af hoe je zo'n houding met een 'zachte hand' voor elkaar kunt krijgen'

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:00

Arabesk schreef:
Rana schreef:
juust en ik wordt er echt krankjorum van dat mensen zoals een arabesk, welke helemaal gehersenspoeld is door dr eigen mening, en het over de BITTEN gaan hebben en met websites aan komen die zelfs de grootste tegen hanger van de hyperflexie nog amateuristisch vind en niet willen gebruiken voor het onderbouwen van hun "tegen zijn"...

word er een beetje moe van Slapen


Pardon? Ik heb geen website gelinkt of wat dan ook?

Ik denk dat je me verwisseld met een ander.

Voor zover ik me herinner, heb ik alleen gezegd 'ik vraag me af hoe je zo'n houding met een 'zachte hand' voor elkaar kunt krijgen'

zou je zo op mijn pony mogen kruipen. Knipoog Dan snap je dat. Explo hoef ik absoluut niet hardhandig te rijden om hem in die houding te rijden, zachtjes vragen Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:05

als je paard uit zichzelf zo opkrult heeft hij ergens pijn, vreselijke pijn!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:08

Niet uit zichzelf. Ik geloof dat je ogen het niet meer goed doen Arabesk: zachtjes vragen

Niet hard handig zijn en "uit zichzelf doen" zit nog een wezen van verschil in IMO.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:09

dan nog, voor een paard is het niet goed om zo te lopen, je knakt zijn luchtpijp, waardoor je een verstoorde luchtstroming krijgt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:10

Arabesk schreef:
dan nog, voor een paard is het niet goed om zo te lopen, je knakt zijn luchtpijp, waardoor je een verstoorde luchtstroming krijgt

En dat is als je zijn kin op de borst trekt of als je hem laag en "diep" en rond rijd? (lees: hals lang maar het neusje er niet volledig uit waardoor die automatisch "achter de loodlijn" lijkt terwijl die dus eigenlijk op de loodlijn zit Clown snap je me nog?)

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:43

Arabesk schreef:
Rana schreef:
juust en ik wordt er echt krankjorum van dat mensen zoals een arabesk, welke helemaal gehersenspoeld is door dr eigen mening, en het over de BITTEN gaan hebben en met websites aan komen die zelfs de grootste tegen hanger van de hyperflexie nog amateuristisch vind en niet willen gebruiken voor het onderbouwen van hun "tegen zijn"...

word er een beetje moe van Slapen


Pardon? Ik heb geen website gelinkt of wat dan ook?

Ik denk dat je me verwisseld met een ander. Er komen steeds meer van die vervelende naturals Haha! Vork

Voor zover ik me herinner, heb ik alleen gezegd 'ik vraag me af hoe je zo'n houding met een 'zachte hand' voor elkaar kunt krijgen'


Excuses, inderdaad steeds meer vervelende vooroordelen. Knipoog

Pharagirlke bedankt voor je bijval Haha!

Weltevreden

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:35

JoviBan schreef:
Jasmijn76 schreef:
Heb meerdere clinics van Anky/Imke/tineke mogen meemaken en zoals het mij wordt uitgelegd vind ik het een duidelijk verhaal

Tuurlijk vertellen zij graag een goed verhaal. Het is immers hun manier van trainen, dus ze willen ons graag wijsmaken dat het heel goed is wat ze doen.
Maar ze vertellen er vast niet bij dat dit gebeurt d.m.v. inwerking van zéér scherp metaalwerk in de paardenmond waarbij er behóorlijk ingewerkt wordt op de gevoelige lagen van de mond. Zonder flinke pijninwerking krijg je de hyperflexie niet voor mekaar.
Maar ja, dat vertellen Anky, Imke en Tineke er natuurlijk niet bij.


Spieropbouw, aanleren van oefeningen etc kosten veel inspanning, dat er af en toe pijn voorkomt is inderdaad waar. Heb je zelf ook fanatiek getraind? Dan zou je moeten weten dat het aanleren van oefeningen soms met pijn gepaard kan gaan. De lat voor de topsport ligt erg hoog, is het verkeerd om dit ook van je paard te verlangen?
Overigens valt die "flinke pijninwerking" erg mee gezien de drukverdelende K&K bitten die zij gebruiken. Des te meer omdat er in de trainingen voornamelijk gereden wordt met een eenvoudig trensje. Al dan niet dubbelgebroken met een ultrakanteling van 45 graden en weet ik veel met wat voor poespas. Allemaal om het zo comfortabel mogelijk te maken. Zelfs met een bitloos hoofdstel kun je een paard trainen door die manier van rijden.

Of het volgens de wet der natuur etisch te verantwoorden is? Nee! Maar dan moet je paarden helemaal niet meer gebruiken als rijdier of sportkameraad maar lekker hele dagen vet laten worden in de wei.
Wist je dat 89% van de nederlanders ook veel te dik is, volgens mij zijn juist die mensen die opperen dat ze tégen de hyperflexie zijn niet in staat door hun zwaarlijvigheid goed te trainen zoals eerdergenoemde topatleten.

Plingit is mijn mening en haatdragende reacties zit ik niet op te wachten, maar een discussie kan verhelderend zijn*

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Minister Verburg gaat 'Hyperflexie' methode onderzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:39

Citaat:
Wist je dat 89% van de nederlanders ook veel te dik is, volgens mij zijn juist die mensen die opperen dat ze tégen de hyperflexie zijn niet in staat door hun zwaarlijvigheid goed te trainen zoals eerdergenoemde topatleten.


haha ROFL ROFL dies leuk