Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:46

Super voor Sjerstin Haha!!!

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:51

Sjerstin, van harte gefeliciteerd!! Super gedaan!

Wouw, zag er dus ook 1 die met teugels in dr mond rijd!!
Wat een prestaties allemaal zeg! Onvoorstelbaar!

http://www.zimbio.com/pictures/F1fdtgn8 ... ina+Eistel

Edit: Zo te zien zitten teugels ook aan dr voeten vast.. Alsnog erg knap!
Van allemaal trouwens!

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:11

Kafue schreef:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die grade I of II en dergelijke kun je dat ergens vinden hoe dat verdeeld is /.


Er zijn vier grades. in welke je wordt ingedeeld hangt af van je mate van beperking. wordt een uitgebreide medische test voor gedaan. metingen voor kracht, mogelijkheden gebruik van ledematen, evenwicht enzovoorts. Grade IV is mildste handicap, ongeveer vergelijkbaar met Z niveau. grade III vooral veel blinde ruiters. amazone die teugel in mond heeft (stangteugel) en idd trensteugels aan stijgbeugels, is Duitse Bettina Eistel. zij mist beide armen en start grade III. ongeveer vergelijkbaar met M2 niveau. Grade II ruiters met zware beperking fysiek en/of evenwicht. bijvoorbeel dwarslaesie, halfzijdige verlamming, spasmen e.d. enigszind vergelijkbaar met L niveau. in de proeven geen galop, maar mag wel in de kür. net als zijgangen, keertwending en eenvoudige wissel. grades Ia enIb is zwaar gehandicapt. proeven met stap en beperkt draf.

Wat niet moet worden onderschat (vooral internationaal) is het niveau binnen de beperkte proeven. in bijvoorbeeld grade II geen galop in de proef, maar in stap en draf kijkt men wel naar lengtebuiging, rechtgerichtheid, gedragenheid, schwung, aanleuning enz. er loopt topkwaliteit en met minder kom je ook niet mee.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:27

OK dan! voor alle nederlandse sporters heb van de week een heel klein stukje gezien en ik neem mijn pet er vooraf!

Beetje jammer dat de NOS weer zo weinig liet zien ...

Is er ook nog zoals voor de valide een wereldruiterspelen?

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:31

Chronos schreef:
OK dan!
Is er ook nog zoals voor de valide een wereldruiterspelen?


Voor zover wij weten nog niet. wel NK, EK en WK

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:24

getup schreef:
Wat een apart paard op de foto hier boven!


Is een few-spot, een appaloosakleur !!

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:27

Ik heb de fotos van Bettina Eistel bekeken en ik kan alleen maar zeggen dat ik diep onder de indruk ben. Ik heb geprobeerd een wat closere foto te kunnen zien van haar benen, want ik vond dat de beugels zo raar stonden; het was net of ze er met een klein puntje van haar voet nog inzat, maar toen ik goed keek zag ik dat ze "sokken" aanheeft en dat tussen haar tenen door de teugels lopen, en dat ze ook nog een zweep heeft die is vastgemaakt aan haar (volgens mij) rechterbeen? Wat een prestatie zeg en ook het paard, petje af!

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 01:21

Donja schreef:
getup schreef:
Wat een apart paard op de foto hier boven!


Is een few-spot, een appaloosakleur !!


Is een klabstrupper hengst. echt heel gaaf. heeft heel aparte aftekeningen. op ieder been hetzelfde, alsof ze er op getekend zijn.
google maar eens op: Ann Cathrin Lubbe Zanko . zij start de hengst in Noorwegen ook Grand-Prix

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:34

Jammer dat er bij de foto's van de 2e link geen foto's van Petra van de Sande bij zijn. Er zijn uberhaupt erreg weinig foto's gemaakt van de nederlandse ruiters volgens mij.

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:47

Klopt. op ANP zie je alleen foto's van medaillewinnaars helaas.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:00

Erg jammer want zo kan je ze dus absoluut niet volgen, ook video's heb ik niet kunnen vinden.

http://www.beestengoed.nl/ alleen hier staan op de pagina foto's en dan linkje naar paralympics 2008 nog een beetje achtergrond info.

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:38

fargo schreef:
Erg jammer want zo kan je ze dus absoluut niet volgen, ook video's heb ik niet kunnen vinden.

http://www.beestengoed.nl/ alleen hier staan op de pagina foto's en dan linkje naar paralympics 2008 nog een beetje achtergrond info.


Ook het weblog op die site gaat over paralympisch team met nog meer foto's

Anoniem

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:32

Ik heb veel bewondering voor de minder valide ruiters. Je moet behoorlijk wat doorzettingsvermogen hebben om dit te bereiken!

StableEnable schreef:
google maar eens op: Ann Cathrin Lubbe Zanko . zij start de hengst in Noorwegen ook Grand-Prix


Ik heb begrepen dat de gebruikte paarden allemaal paarden zijn die met valide ruiters al hoog in de sport hebben gelopen of dat nog steeds doen. Hoe werven jullie paarden voor minder valide ruiters? Het lijkt me vreselijk moeilijk om geschikte paarden te vinden en dan te kunnen werven. Zijn de paarden eigendom van de ruiters of worden ze ter beschikking gesteld?

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:50

Bedankt voor de uitleg over de grade verdeling.
Geweldig wat die ruiters presteren. En natuurlijk moet de beste van de beste daar rijden maar zo is het ja ook verdeeld in de sport bij de valide ruiters.

Knap dat je na bijvoorbeeld een dwarsleasie nog opkrabbeld en dat die invalide mensen met hun beperkingen zoveel kunnen en willen bereiken petje af.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:03

StableEnable schreef:
Is een klabstrupper hengst. echt heel gaaf. heeft heel aparte aftekeningen. op ieder been hetzelfde, alsof ze er op getekend zijn.
google maar eens op: Ann Cathrin Lubbe Zanko . zij start de hengst in Noorwegen ook Grand-Prix


Het is of een Knabstrupper, of een Kladruber Huilen van het lachen
Dit is een Knabstrupper. Heb zelf ook een Knabstrupper.
Erg knap, mooi paard. Gefeliciteerd!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:48

Jippie schreef:
Ik heb begrepen dat de gebruikte paarden allemaal paarden zijn die met valide ruiters al hoog in de sport hebben gelopen of dat nog steeds doen. Hoe werven jullie paarden voor minder valide ruiters? Het lijkt me vreselijk moeilijk om geschikte paarden te vinden en dan te kunnen werven. Zijn de paarden eigendom van de ruiters of worden ze ter beschikking gesteld?
Beide is mogelijk. Sommigen rijden op eigen paarden, sommigen op paarden van een ander die ze voor een tijdje ter beschikking krijgen. Het werven van paarden is de laatste keer gegaan via een advertentie, maar er zijn in het verleden ook andere initiatieven geweest (ook de valide topsporters willen hierbij nog wel eens bemiddelen).

Overigens is het misschien wel leuk om te weten dat in Atlanta en Sidney er nog op leenpaarden gereden werd. Het organiserende land wierf de paarden en de deelnemers kregen een week tevoren een paard geloot dat je 1x mocht inwisselen als het niet klikte. Gelukkig dat vanaf Athene de eigen paarden mee mogen, want op een vreemd paard een topprestatie neerzetten is wel een extra handicap te noemen...

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:44

StableEnable schreef:
Chronos schreef:
OK dan!
Is er ook nog zoals voor de valide een wereldruiterspelen?


Voor zover wij weten nog niet. wel NK, EK en WK


Jawel! In 2010 zullen op de WEG in Kentucky voor het eerst de para-equistrians sports op het programma staan.

Zie hier:
http://www.feigames2010.org/about/default.asp

Lotte

Berichten: 491
Geregistreerd: 06-02-08

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:48


Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:14

[Heeft stiekem de neiging om wéér te gaan verbeteren, hihi]

Ik vind Xanthos zelf wel een mooi gestipte Knabstrupper, maar
verder niet echt super speciaal. Wel een lief gezicht. Zanko is
en blijft een aparte, prachtige hengst.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:46

izabella schreef:
Beide is mogelijk. Sommigen rijden op eigen paarden, sommigen op paarden van een ander die ze voor een tijdje ter beschikking krijgen. Het werven van paarden is de laatste keer gegaan via een advertentie, maar er zijn in het verleden ook andere initiatieven geweest (ook de valide topsporters willen hierbij nog wel eens bemiddelen).

Overigens is het misschien wel leuk om te weten dat in Atlanta en Sidney er nog op leenpaarden gereden werd. Het organiserende land wierf de paarden en de deelnemers kregen een week tevoren een paard geloot dat je 1x mocht inwisselen als het niet klikte. Gelukkig dat vanaf Athene de eigen paarden mee mogen, want op een vreemd paard een topprestatie neerzetten is wel een extra handicap te noemen...



Ahaa zo zat dat dus. Wij hadden een discussie op stal over of die mensen nu op eigen paarden reden of niet. Nou ja ik dacht dus eigen paard en mijn vriendin ander zijn paard.
Maar we zijn eruit, hadden dus allebei een beetje gelijk.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Re: Paralympics: Vermeulen beste Nederlander in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:40

Hoe heet die duitse amazone zonder armen ook alweer? Ik zag toen een reportage van haar, echt heel bijzonder!!