Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 19:11

www.knhs.nl


Afbeelding
Leon Thijssen en Olaf
foto door Hippicture

Bondscoach Rob Ehrens kan met een gerust hart komende week vertrekken naar Barcelona, waar de finale wordt verreden van de Samsung Super League. Nederland staat nu op een derde plaats. Zou het Oranje kwartet in Barcelona als laatste eindigen en de Zweden, die nu achtste staan, zouden winnen, dan nog eindigen de Zweden achter Nederland. "We gaan naar Barcelona om te winnen en we zijn met dit team zeker niet kansloos", zegt Ehrens.

De Nederlandse bondscoach heeft voor Barcelona zijn oog laten vallen op Angelique Hoorn (Wanneperveen) met haar Olympische paard Blauwendraad's O'Brien en Olympiaruiters Marc Houtzager (Rouveen) met Opium VS en Gerco Schröder (Tubbergen). Deze keer niet met zijn Olympische paard Eurocommerce Monaco, maar met Eurocommerce Milano. De ruiter die meeging als reserve naar Hong Kong, Leon Thijssen (Baarlo), wordt nu wel ingezet door Ehrens en Thijssen gaat van start met Olaf. Piet Raijmakers (Asten) is met Van Schijndel's Curtis de reserveruiter.

Veel is nog onduidelijk over hoe de Super League competitie er in 2009 uit gaat zien. "Officieel weet ik eigenlijk alleen dat er volgend jaar geen finale meer is, dat Barcelona geen deel meer uitmaakt van het circuit en dat deze plaats wordt ingenomen door het Zweedse Falsterbö. Verder heb ik gehoord dat het aantal landen wordt uitgebreid naar tien, waarvan acht mogen terugkomen in de tweede manche, die over hetzelfde parcours wordt verreden als de eerste manche. Er zou ook sprake zijn van vijf ruiters per team, maar daarmee worden organisaties naar mijn mening wel met een probleem opgezadeld van heel grote deelnemersvelden", zegt Ehrens.
Wie de landen zijn die het zevental dat na Barcelona overblijft gaan aanvullen is ook nog niet duidelijk. Canada, Brazilië en Frankrijk lijken daar veel kans op te maken, maar gezien de plaats van de vier beste Zweedse ruiters in de FEI ranking hebben de Zweden ook alle mogelijkheden om via die route het volgend jaar weer deel te nemen aan de Super League reeks.

In Barcelona is op zaterdag een meeting gepland, waar door de FEI openheid van zaken zal worden gegeven. "Ik heb gehoord dat de organisaties allemaal een contract voor één jaar krijgen aangeboden. Zij moeten voldoen aan de FEI eisen, zoals een prijzenpot van drie ton in de landenwedstrijd en eenzelfde bedrag voor de Grote Prijs. Als daarnaast aan nog een aantal randvoorwaarden wordt voldaan gaat de FEI met de organisaties een contract aan voor twee jaar", zegt Ehrens, die er op rekent als voorzitter van het chef d’ équipe platform een uitnodiging te krijgen voor deze vergadering.

stand na zeven wedstrijden:

1) Duitsland - 47.00
2) Groot-Brittannië - 39.50
3) Nederland - 34.50
4) USA - 25.83
5) Ierland - 23.83
6) België - 23.50
7) Zwitserland - 20.58
8) Zweden - 12.75

Michh
Berichten: 670
Geregistreerd: 05-10-07

Re: Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:02

Die foto is echt zooo mooi. Haha!

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:54

Yes Leon komt in actie! Top, ben benieuwd hoe ze het doen.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:01

Ik houd igg mijn hart vast, het gaat dit seizoen veel te goed in de SSL. Dat kan niet een heel seizoen blijven duren

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Rob Ehrens heeft vertrouwen in Finale Samsung Super League

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:07

haha ik snap je punt Daan Nagelbijten / Gniffelen Ben idd ook bang voor maar let's all just hope for the best Haha!