Multitalent Van den Brink grijpt achtste titel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Multitalent Van den Brink grijpt achtste titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 09:30

www.destentor.nl


Hij won zaterdag zijn eerste Hippiade-titel.

Maar met zijn amper vijftien levensjaren is dat meer dan menigeen zeggen kan op die leeftijd. Na drie voetbalkampioenschappen, vier provinciale hippische titels en de winst op het NK-springen van afgelopen zaterdag mag gerust gesproken worden over multi-talent Dennis van den Brink uit Nijkerkerveen.

De jonge ruiter uit Nijkerkerveen was de snelste in de barrage van het L-springen, die zaterdag, wegens de weersomstandigheden van een dag eerder, niet op het gras in de bijring, maar op de gloednieuwe allweatherbodem van de hoofdring verreden werd. "In het eerste rondje was mijn paard wel druk, maar in de barrage ging het heel goed. Het lukte me om de wending van twee naar drie voor hindernis zes langs te maken. Heel veel mensen begonnen me aan te moedigen toen ze dat zagen. Toen dacht ik: kom op, nu gas geven. In die wending heb ik het gewonnen, want dat deed volgens mij niemand anders. Het was echt heel mooi", aldus Van den Brink, die het rijden van vier paarden prima zegt te kunnen combineren met school en drie keer per week voetballen bij Veensche Boys B1.

Martine Dimmendaal uit Putten eindigde met haar negende plaats in het ZZ-springen nog het hoogst. Nikki Klijn uit Ermelo werd twaalfde in het L-springen. Dennis van den Brink won met zijn andere paard de twaalfde prijs in het M-springen.

Verwant artikel:
[VN] Van Rooij en Derks kampioenen op Hippiade