Vlekkeloze Dag van het Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Vlekkeloze Dag van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 09:33

www.tctubantia.nl


De 26e Dag van het Paard is gisteren vlekkeloos en zonnig verlopen. In de namiddag spreekt het tevreden gezicht van Marcel Leferink, de nieuwe voorzitter van de Paarden Vrienden Club, boekdelen.

Net als zijn voorganger, heeft ook hij de touwtjes strak in handen. Het volle programma wordt op de klok afgewerkt. Een groot aantal paardenliefhebbers geniet met volle teugen. Is het niet van de paarden dan wel van de dorstlessers en allerlei warme hapjes. Zoals elk jaar haalt het echte peerdevolk het hart op aan de spring- en tuigpaarden rubrieken. Aan de hand van het programmaboekje worden de rubrieken gevolgd. Bij springweigeringen en ongehoorzaamheden, klinken onmiddellijk adviezen. Het concoursterrein aan de Meddelerweg heeft dezelfde compacte indeling als vorig jaar. De hindernissen van de Koets'n Keerl's bevinden zich op of grenzend aan het hoofdterrein. Zonder dat er een heel stuk moet worden gelopen, springen alle paarden in het oog. Ymke ter Beek, en haar paard Candilejo 1 (een Andalusiƫr), de combinatie van 'eigen erf', stelen echter de show. Alle ogen zijn op deze, in traditionele Spaanse rijkleding gestoken amazone gericht, als ze met haar sterke en sobere paard de Doma Vaquera, de eeuwenoude Spaanse rijstijl introduceert. Voordat het concours eindigt, wordt Bertus Roerink verrast. De huldiging die de PVC-oprichter en eigenaar van het concoursterrein vorig jaar misliep, valt hem alsnog ten deel. Als dank voor de bewezen diensten overhandigt burgemeester Karel Loohuis hem namens de PVC een dasspeld.

Verwant artikel: [VN] Prachtige tuigpaardensport tijdens Dag van het Paard

loveleentje
Berichten: 86
Geregistreerd: 28-09-07

Re: Vlekkeloze Dag van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:16

Ben wezen kijken! Het was een erg leuke dag!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Vlekkeloze Dag van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:28

geweldig! Lachen helaas bij mij niet
Ik had 192 pnten bij de dressuur... helaas weet ik er niks meer van... bij het springen met paard en al over de kop... hersenschudding en behoorlijk wat schrammen. mijn cap is kapot..... maar dat liever dan mijn hoofd

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vlekkeloze Dag van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:29

en dan zit je doodleuk achter je pc??

super dat het allemaal mooi verlopen is, mischien dat ik volgende keer eens ga kijken Haha!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Vlekkeloze Dag van het Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:31

tsja, moet toch wat als ik me verveel... zo'n zware hersenschudding heb ik ook weer niet. ik lig op bed met laptop.