Pippi herleeft!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Pippi herleeft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:20

http://www.horses.nl/fokkerij/nieuws/73 ... ber%202008

De NRPS-hengst Stippi (v. Haarlem) is met zijn spierwitte vacht vol grijze en zwarte stippen een bijzondere verschijning. In een artikel in De Paardenkrant over de goede prestaties van de hengst tijdens de VION-cup, vertelde amazone Bianca Schoenmakers dat ze vindt dat haar groom zich nog een keer moet verkleden als Pippi Langkous. ,,Albertine heeft ook rood haar en is net zo’n tenger ding. Ze past helemaal bij Stippi.”

Inmiddels hebben Bianca en haar groom de daad bij het woord gevoegd en Albertine is verkleed als Pippi op de appaloosahengst gaan zitten. „Het was net echt”, vertelt Schoenmakers. De vierjarige Hoppenbrouwers Stippi liet de verkleedpartij rustig over zich heen komen.

Stippie is een kruising tussen een KWPN-vader en een appaloosamoeder. Fokker Tinus Hoppenbrouwers gebruikte voor zijn merrie Pria (Sunflower’s Joy’s Jewel x Sonny af Hojmark) steeds een springhengst. Telkens kwam er een effenkleurig veulen uit, totdat Stippie werd geboren. Tijdens de KWPN Paardendagen scoorde de hengst in de VION-cup in de eerste kwalificatie voor vierjarige springpaarden dikke achten en hiermee behaalde hij een negende plaats.

Bron: Horses.nl / De Paardenkrant

Afbeelding

Héél apart, al zeg ik het zelf!

Lisa_Caro

Berichten: 166
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Pippi herleeft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:24

Idd heel apart maar ook een hartstikke leuk paardje en een mooie foto! Knipoog

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:16

Ik heb deze foto gemaakt. :D
Pipi is dus mijn groom! ;)
In mijn onderschrift staan er nog meer foto's