Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:41

www.telegraaf.nl


Afbeelding
Anky in actie met Salinero tijdens de Grand Prix Special in Hong Kong
foto: electronic_world

'Mijn uitbarsting tegen Sjef zorgde voor nogal wat commotie en roddels.'

Ik vlieg momenteel van hot naar her. Clinic hier, huldiging daar; het normale leven is drie weken na de Olympische Spelen en mijn derde gouden plak nog steeds ver te zoeken. Omdat volgend weekend wel weer gewoon een wedstrijd op het programma staat, train ik in ieder geval elke dag mijn paarden. IPS Painted Black gaat mee naar Donaueschingen en hij draait een serieus dressuurprogramma. IPS Salinero daarentegen doet alleen wat basisdingetjes en galoppeert lekker aan de lange teugel. Voor de rest is het een rare tijd. Ik word nog elke morgen glimlachend wakker met de gedachte 'haha, ik ben lekker de beste van de wereld'.

Het is ook een heel leuke tijd. Want tijdens de huldigingen en bijeenkomsten ontmoet ik veel andere olympische sporters. Zo waren op de 'golden clinic' van NOC*NSF Bart Brentjens, Marianne Vos en enkele hockeydames en heren. De een ken ik beter dan de ander. Maar samen haalden we veel herinneringen op. Hoewel Hongkong niet om de hoek ligt bij Peking, beleefde ik het net als de andere sporters als honderd procent olympiër. Tijdens voorgaande Spelen was de paardensport meestal ook ver verwijderd van de andere sporten. Voor mijn gevoel was dat nu niet veel anders, hoewel de afstand ditmaal vele malen groter was.

Het enige wat ik mezelf wel heb voorgenomen na de verhalen van de Peking-gangers, is dat ik volgend jaar een paar dagen die kant op ga. In maart heb ik voor ons kledingmerk een beurs in de Chinese hoofdstad. Dan hang ik meteen een paar dagen de toerist uit. En vervolgens reis ik door naar Hongkong. Daar wil ik het ook nog een keer zien. Na de Spelen in Sydney en Athene ben ik ook een jaar later teruggegaan. Het is altijd heel bijzonder om op zo'n plaats terug te komen. Daarbij beleef ik alles nog een keer opnieuw.

Ik heb overigens afgelopen week pas voor de eerste keer de tv-uitzendingen gezien van mijn eigen Olympische Spelen. Naast de proef en de prijsuitreiking volgde daar natuurlijk de beelden op van mijn uitbarsting tegen Sjef, omdat hij mij niet als eerste feliciteerde. Het zorgde nogal voor commotie, maar daar was ikzelf weer enigszins verbaasd over. Mijn reactie was namelijk heel logisch. Ik heb de hele week voor mijn olympische wedstrijd op eieren gelopen en de emoties liepen bij mij op dat moment hoog op. Die tijd, en ook de maanden en weken daarvoor, heb ik met niemand zo intens beleefd als met Sjef. Daarom wilde ik juist het moment van ontlading ook graag met hem delen.

Wij zijn bij ons thuis nou eenmaal van de directe communicatie, dus op het moment dat ik hem wél zag, gooide ik mijn teleurstelling er gelijk uit. Daarmee was voor ons de kous af. Zo niet voor de rest van de wereld... Een van de roddelbladen wist zelfs te melden dat Sjef en ik in scheiding lagen, mede nadat bekend werd dat Sjef door diverse dressuurlanden is gevraagd om te komen trainen. Een tv-programma belde vervolgens om te horen hoe het nou zat. We hebben er met z'n tweeën smakelijk om gelachen.

Maar wat die spanning betreft, die deze Spelen met zich meebracht, vond ik ook de Telesport-column van Esther Vergeer heel herkenbaar. De rolstoeltennisster voelde de afgelopen weken een immense druk. Eigenlijk veel groter dan voor haar Paralympische Spelen van Sydney en Athene. Ze merkte namelijk dat zowel een groot deel van het publiek als haar tegenstandsters gebrand waren op een nieuwe winnaar. En onder die druk hoopte zij natuurlijk het tegendeel te bewijzen. Ik vind het fantastisch dat het haar uiteindelijk ook gelukt is. En dat daarbij de nodige emoties loskomen, tja, daar weet ik alles van!

Anky van Grunsven

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:53

Leuk stukje!
En die uitbarsting vind ik eigenlijk niet meer dan normaal..had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar dan iets minder tactisch Lachen

_Marianne
Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:55

Dat heeft ze weer goed geschreven! Lachen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:55

Leuk stukje! Grappig hoe ze het vertelt over die ontlading bij Sjef. Volgens mij is hoe zij het oppakken ook de enige goede manier Ja

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:56

Mooi stukje. Ik vind anky steeds leuker worden!

07_Calimero
Berichten: 296
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:02

lang leve de media! haha, prachtig, een beetje woordenwisseling en je ligt gelijk in scheiding ROFL
zo zie je maar hoe perceptie wordt gevormd.......

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:12

Ik vond de reactie van Anky eigenlijk heel leuk. Wel vraag ik me nog steeds af waar Sjef nou precies zat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:19

Sjef stond bij de scorecomputers de score van Anky in de gaten te houden.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:19

Geinig stuk ja! En ik zou op dat moment net zo uit m'n panty vliegen tegen m'n vriend (erger nog ws. haha, vond dit nog best meevallen!). Mannen! Haha!

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:23

Cayenne schreef:
Sjef stond bij de scorecomputers de score van Anky in de gaten te houden.

Was dat zo eind weg dan?
En ik had nog een beetje het romantische beeld dat hij zo emotioneel was van haar overwinning dat hij niet in beeld wilde. Huilen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:35

Moest er wel erg om lachen want het is zo herkenbaar. Juist omdat ze bijna in paniek om Sjef liep te roepen lijkt me een bewijs dat het wel goed zit daar.

Wannabe2003

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:36

Leuk stukje van Anky.
Ik kan me haar reactie ook heel goed voorstellen. Als ik naar mezelf kijk, ik ben ook altijd super gespannen tijdens een wedstrijd en soms tegen de mensen die mij het dierbaarst zijn dan wat snauwerig (van de spanningen dus), en ik zou ook super teleurgesteld zijn als mijn vriend (bijna man) niet in de buurt zou zijn om mij als eerste te feleciteren bij een overwinning of gewoon goede punten.

07_Calimero
Berichten: 296
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:39

Jojet schreef:
Leuk stukje van Anky.
Ik kan me haar reactie ook heel goed voorstellen. Als ik naar mezelf kijk, ik ben ook altijd super gespannen tijdens een wedstrijd en soms tegen de mensen die mij het dierbaarst zijn dan wat snauwerig (van de spanningen dus), en ik zou ook super teleurgesteld zijn als mijn vriend (bijna man) niet in de buurt zou zijn om mij als eerste te feleciteren bij een overwinning of gewoon goede punten.



hahaha, ja inderdaad, erg herkenbaar

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:39

ontzettend leuk stukje om te lezen,

mooi he hoe zoiets gelijk 'werelnieuws' kan worden Haha!

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:56

Ze is gewoon direct en dat kan niet gewaardeerd worden door velen!

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:58

Vond die actie idd ook heerlijk menselijk, niks mis mee.
Wat flauw dat er door de pers danm ee aan de haal wordt gegaan..

Zo kun je van elke mug wel een olifant maken.

Leve de directheid in de communicatie!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:01

zo ze heeft gesproken, en dat heeft ze goed gedaan ook!!!

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:36

Het was anders wel een erg grappig moment.
Wij zaten hier best wel te lachen op de bank. Haha! Haha!

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:38

DendroFleur schreef:
Juist omdat ze bijna in paniek om Sjef liep te roepen lijkt me een bewijs dat het wel goed zit daar.


Precies, dat was het 1e wat mij mij ook te binnen schoot, toen ik haar het hoorde zeggen. Maar ja media he, m.i. altijd sensatiebelust.

Mija
Berichten: 335
Geregistreerd: 20-07-08

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:57

Goed stukje van Anky, alleen ik ben van menig dat als je partner een Wereld prestatie neerzet en nog wel op de OS en jij ben Partner en Coachtegelijk dat jij toch de EERSTE bent die zo iemand moet feliciteren en niet vele anderen eerst, en dat dan iemand in dit geval zijn eigen vrouw roept met alle emotie ..waar is Sjef kan ik me levendig voorstellen....die wil je het eerste zien toch...en dat de media er meteen boven op zit dat doen ze altijd , maar dat had Sjef ook kunnen weten dat dat gebeurde als je al zolang mee loopt in dat wereldje.....ikzelf zou het tenminste op prijs stellen dat wel mijn eigen Partner/Coach me als eerste feliciteren.....ach we leren nog iedere dag allemaal....En natuurlijk Anky ben jij de beste van de wereld...

Mieschie
Berichten: 101
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: vuren

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:23

Echt een leuk stukje! Wij moesten ook om Anky lachen en eigenlijk omdat we waarschijnlijk hetzelfde hadden gereageerd als zij deed! Mannen waar zijn ze als je ze nodig hebt!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:24

hahaha geweldig die roddelbladen.. hebben ze werkelijk niks beter te doen dan?
Zoals meerdere mensen hier ook al zeggen.. ik ben ook veeeeeel erger vrees ik. Ik ben vlak voor een show of wedstrijd altijd heel onaardig als er iets niet goed gaat. Gaat alles prima, dan weet ik me te gedragen, maar gaat er iets mis, dan is iedereen in mijn buurt de klos Bloos
Vooraf en achteraf veronschuldig ik me altijd even voor mijn gedrag Tong uitsteken

Maareh heb ik nu iets gemist eigenlijk??? Want er staat " en mijn derde gouden plak nog steeds ver te zoeken"
moet ik nu begrijpen dat ie gewoon kwijt is? Dat is wel heel erg hahahahaha of is ie gejat? dat zou toch minder leuk zijn Verdrietig

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:36

Leuk stukje...... media en mensen trekken helaas vaak conclusies, terwijl ze maar een paar woorden opvangen
en daar is de roddel geboren.....
Denk als het echt zo slecht zo gaan tussen die twee, dat ze toch niet zo goed gescoord had.....

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:37

Nee, haar normale leven is nog steeds ver te zoeken, maar die zin loopt idd niet echt heel erg lekker. Haha!

vessuvius

Berichten: 718
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: SchubbekutteVeen

Re: Anky: "Haha, ik ben lekker de beste van de wereld!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:09

Net stukje van de kattenbak krant Clown

Anky en sjef een stel appart gooi dr uit wat je denkt en voelt

ze doet het toch nooit goed genoeg om iedereen tevreden te stellen
dit setje is net even anders dan de doorsnee greet hobbel en piet steunzool Cool