Horse Event: Super geslaagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:35

Ondertussen zijn we weer een beetje bijgekomen en uitgerust en blikken we terug op een, wat ons betreft, heel erg geslaagd weekend. Horse Event heeft ons de afgelopen weken flink wat tijd en energie gekost: posters maken, advertentie ontwerpen, logo aanpassen, polo's bestellen, labels regelen, heel veel bellen en mailen, prijsvragen organiseren, kaartjes versturen, schema's maken, PCs regelen, schermen bestellen, server inrichten, etc, etc. Afgelopen week kwamen alle deadlines dichterbij en begon de hoeveelheid slaap flink af te nemen Lachen

In de hitte van de donderdag voor Horse Event hebben we de Bokt Lounge om weten te bouwen van dit:
Afbeelding
Afbeelding

naar een super relaxte Lounge met een aantal internet PCs, muziek, Fatboys om in te loungen, een aantal tafels om aan te kletsen met bezoekers van HE, andere Bokkers of teamleden en een podium voor de clinicgevers. Meer over het opbouwen zie en lees je in dit topic: [HE] [foto] Opbouw van de Bokt Lounge

Op vrijdag was de dag van de opening, meestal een relatief rustige dag aangezien veel mensen aan het werk zijn en het weer ook niet optimaal was. Een ideale setting voor ons om alles uit te testen en op het laatste moment nog aan te passen of te regelen. De discussies met de clinicgevers op vrijdag waren op deze vrijdag niet heel druk met als voordeel dat er een erg intieme en laagdrempelige sfeer ontstond:

Afbeelding
Bokkers en HE bezoekers in discussie met Emiel Voest

Zaterdag begon met file en regen maar dit loste beide in de loop van de dag op, het was ook meteen duidelijk dat het op zaterdag een heel stuk drukker zou worden, wat we ook gemerkt hebben tijdens de discussies! In de loop van de dag werkte de labelprinter ook, waardoor je op het terrein regelmatig mensen met een Bokt.nl namebadge rond zag lopen. Erg leuk om op die manier Bokkers te kunnen spotten en dit maakt het ook meteen een stuk gemakkelijker om contact te leggen, ook buiten de Bokt Lounge zelf. Zondag brak eindelijk de zon overtuigend door, wat leidde tot de drukste dag van het evenement en ook de drukste dag ooit met ruim 15.500 bezoekers. Zeker toen Jauke van Amable als publiekstrekker werd ingezet, wist het publiek de Lounge te vinden en stroomde de tent vol voor de volgende discussie.

Afbeelding
Volle bak tijdens een discussie met Annemarie van der Toorn

We hebben in totaal 6 sprekers in de Bokt Lounge gehad: Emiel Voest, Annemarie van der Toorn, Chris Irwin, Monya Erb, Lammert Haanstra en Bob van Asselt. Stuk voor stuk goede sprekers die ons een inkijkje gaven in hun manier van werken en de soms zeer directe vragen van de bezoekers van de Lounge openhartig beantwoordde. Als je meerdere discussies volgde, gingen overeenkomsten en verschillen mooi opvallen: elke spreker, trainer, heeft zijn eigen methode en lost problemen op zijn of haar manier op. Maar toch, of iemand nou volgens een 'traditioneel', 'natuurlijk' of 'helemaal geen' systeem werkt, een paard blijft nu eenmaal een paard Knipoog Een terugkerend thema tijdens de discussies was toch ook paardenwelzijn en de beschikbaarheid van de juiste informatie voor mensen die niet met paarden zijn opgegroeid. Zelfs in de handboeken lijkt basiskennis te ontbreken: er wordt informatie weggelaten die voor 'paardenmensen' voor zich spreekt, maar die voor 'mensen met paarden' soms hard nodig is.

Om af te sluiten met een quote van Chris Irwin; wij vroegen hem hoe we de clash tussen 'traditionals' en 'naturals' wat op Bokt nog wel eens de kop op steekt kunnen verkleinen. Hij gaf aan dat conflict niet per definitie negatief is, maar een voorwaarde voor groei kan zijn. Als mensen hun emoties maar onder controle houden en op een volwassen manier met elkaar in debat gaan, kunnen ze veel van elkaar leren. Bijna een open deur natuurlijk, maar de manier waarop wat hij daarna gaf vonden wij een mooie afsluiter:

"De traditionele wereld kijkt naar de NH-wereld als 'circuskunstjes en commercialiteit, en paarden die worden gereden in een manier waar zij niet in geloven'. En dat is grotendeels waar... Maar de NH-wereld kan naar de klassieke wereld kijken en zeggen 'Maar jullie zijn gewoon een stelletje control-freaks die paarden in een houding duwen en trekken en die zo weinig vertrouwen en respect hebben dat ze niet met hun paard op buitenrit durven'. En ook dat is grotendeels waar... Het is dus niet zo dat het ene goed is en het andere fout. Ik denk dat het conflict tussen beide groepen vaak 'echt' is, eerlijk en ik denk dat het ene einde van het spectrum veel kan leren van het andere einde. Zolang we de mogelijkheden hebben als dit [Horse Event] en mensen 'levelheaded' blijven, kan ik zeggen dat de klassieke meester wat kan leren van de cowboy, maar die zelfde cowboy ook van de klassieke meester."

Afbeelding
Jauke in de Bokt Lounge

We willen iedereen die langs is gekomen bedanken voor hun bezoek. Wij als team vonden het leuk om een flink aantal gezichten te zien bij de namen die je normaal gesproken alleen in letters ziet. We hopen dat dit wederzijds is en we niemand hebben afgeschrikt Knipoog

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:45

Ik vond het ook super leuk dat er een bokt lounge was Haha! Toch van een paar de echte gezichten kunnen zien Lachen
Top!

Op de foto van Zondag zie je mij half achteraan Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 17-09-08 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariel89

Berichten: 1245
Geregistreerd: 15-07-04

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:47

Hartstikke leuk verslag!!
Het ziet er super uit, vind het erg jammer dat ik niet heb kunnen komen, al had ik graag gewild. Volgend jaar hopelijk beter Lachen

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:48

leuke foto's vond het ook erg leuk om er te zijn geweest! en al die gezichten te zien van de bokkers! én ook het bokteam! en nee jullie hebben míj iig zeker niet afgeschrikt (alhoewel.. misschien jij wel bart haha) nee integendeel jullie zijn toch niet zo'n enge grote boze.. nouja.. je weet wel Haha! dan ik had gedacht.. ik zie trouwens dat ik er zelf ook op sta Huilen van het lachen

ik heb jou in mijn topic er ook tussen staan bart (een half gezicht) Haha!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:52

Haha ik sta op de foto. Huilen van het lachen
Foto 4, meisje met bos rood haar precies in het midden op zo'n kussen. Vork

Ik vond het superleuk en gezellig. Haha!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:53

Fiffill schreef:
Haha ik sta op de foto. Huilen van het lachen
Foto 4, meisje met bos rood haar precies in het midden op zo'n kussen. Vork

Ik vond het superleuk en gezellig. Haha!


je zat niet op een kussen Huilen van het lachen je zat op de grond.. je had een natte kont weet je nog Vork

Anoniem

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:53

Wat een leuke foto's! Enne wat zag iedereen er anders uit! *LOL*

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:03

Maartje1990 schreef:
Fiffill schreef:
Haha ik sta op de foto. Huilen van het lachen
Foto 4, meisje met bos rood haar precies in het midden op zo'n kussen. Vork

Ik vond het superleuk en gezellig. Haha!


je zat niet op een kussen Huilen van het lachen je zat op de grond.. je had een natte kont weet je nog Vork


Ohja later zat ik op een kussen inderdaad. Huilen van het lachen

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:15

Ik was er vrijdag, en vond het even goed gezellig hoor in de bokt lounge! Haha!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:20

Hihi ik sta op de foto in de boktlounge Go jij! Go jij! bewijs dat ik echt geweest ben Haha!
Vond het absoluut erg gezellig!
En de discussies erg leuk!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:25

Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn, ziet er erg leuk uit! Lachen
Mijn complimenten OK dan!

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:28

Super was het hoor! Mijn complimenten. Er zijn al door andere nog eventuele verbeter puntjes. Maar was een leuke tent!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:31

er is mij een hoop duidelijk geworden tijdens de discussies........... en ik ben daar heel, heel blij om!!

vond het een heel, heel leerzaam en leuk weekeinde!

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:34

Leuk verslag van een heel leuk initiatief Haha!
Op naar volgend jaar? Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:39

Ik moet zeggen dat ik het ook erg geslaagd vond Ja In eerste instantie een beetje sceptisch... Zaterdag mn met de discussies nog even de kat uit de boom gekeken, maar ik heb eigenlijk al vrij snel besloten dat ik het gewoon echt geweldig interessant vond! Annemarie en Monya maakten er gewoon een gezellig babbeltje van. Chris deed het erg leuk en had interessante stellingen; Emiel Voest vond ik echt geweldig. En na Emiel de discussie nog even voortgezet met een Bokker, was erg leuk Ja Haha!

Veel Bokkers gezien ook en eigenlijk maar een paar keer eventjes weg geweest, ik vond het onwijs gezellig! Dus ook aan alle Bokkers: bedankt! OK dan!

kingbilly

Berichten: 404
Geregistreerd: 17-07-08

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:55

Volgend jaar in brabant doen Pling

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:58

Sylvia schreef:
Ik moet zeggen dat ik het ook erg geslaagd vond Ja In eerste instantie een beetje sceptisch... Zaterdag mn met de discussies nog even de kat uit de boom gekeken, maar ik heb eigenlijk al vrij snel besloten dat ik het gewoon echt geweldig interessant vond! Annemarie en Monya maakten er gewoon een gezellig babbeltje van. Chris deed het erg leuk en had interessante stellingen; Emiel Voest vond ik echt geweldig. En na Emiel de discussie nog even voortgezet met een Bokker, was erg leuk Ja Haha!

Veel Bokkers gezien ook en eigenlijk maar een paar keer eventjes weg geweest, ik vond het onwijs gezellig! Dus ook aan alle Bokkers: bedankt! OK dan!


wie zou dat nu zijn Haha!

ik heb alleen niet meer meegekregen dat jauke ook écht in de bokt launge stond Clown

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:03

Als ik dit zo zie vind ik het jammer dat ik er niet bij kon zijn... Zo te lezen en te zien was het erg geslaagd! Ja

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:26

Ja, Dan zie ik me zelf op de foto (4 om presies tezijn) ROFL
Vond het echt super gezellig! Lachen

Mizora

Berichten: 18106
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:44

Ik zie mezelf ook op foto 4, helemaal in het midden. Zwart gekleed, zonnebril op het hoofd, glimlach.

michje_prop
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Stavenisse

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:11

het was super! Haha!

x.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101854
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:39

Ik vond het ook erg leuk, volgende keer alleen wel 3 dagen want nu heb ik zoveel gemist. Huilen van het lachen

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:40

Mizora schreef:
Ik zie mezelf ook op foto 4, helemaal in het midden. Zwart gekleed, zonnebril op het hoofd, glimlach.


Oh ben jij dat. Haha!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:03

Ik vond het erg leuk en gezellig, om bokkers te meeten en om de discussies te horen en vooral om zelf ook een discussie te mogen leiden met Annemarie van der Toorn.

Een hoop dingen gehoord waarvan ik allemaal zeg bij dingen : Ja dit klopt Lachen

Discussie van zondag na Chris Irwin met een bokker was ook nog erg leuk.

Kortom, een erg geslaagd weekend Haha! Haha! Haha!

messica

Berichten: 845
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Horse Event: Super geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:05

Nou ik zie mezelf ook op foto 4! Lekker vol in beeld, niet echt te missen ook Clown Blauwe fleecejasje met bruine tas... Haha! Maar het was wel leuk en leerzaam..