[Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:24

Dit soort eigenaren lopen over het algemeen niet met een tekkel rond.Dus het soort hond kan je in wel raden,maar doet er ook eigenlijk niet toe.Iedere hond van een beetje grote kan je zo opgefokt krijgen als je dat maar regelmatig doet.Dat heeeft niet eens met ras te maken.

En voor mensen die zeggen ik zou dit of dat doen naar de eigenaar.Op zulke momenten ben je enkelt bekommert om je dier.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:30

jeeetje dat is schrikken! respect dat jij en je paard zo rustig zijn gebleven zeg! ik ben wel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen... zowel juridisch als de wondgenezing van je paard.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:40

Ongelooflijk dat iemand dat bewust doet -O-
Zakt je broek toch gewoon van af.. :evaw:

Hoop dat het herstel voorspoedig gaat en de zwelling mee valt! :(:)

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:43

Goh, TS, wat goed dat jij zo rustig gebleven bent terwijl je in zo'n positie wordt gebracht door een mafklapper van een hondenbaasje. Niet normaal. Hoop dat de politie het serieus en zwaar opneemt.

Veel sterkte gewenst met het herstel, hopelijk wil het een beetje helen op zo'n tere plek.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:51

Niet te geloven zeg.Er is een hele hap uit de buik van het paard. Die hondeeigenaar is duidelijk niet goed in zijn hoofd.Een gevalletje voor de tbs-kliniek.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:54

beatje schreef:
Dit soort eigenaren lopen over het algemeen niet met een tekkel rond.Dus het soort hond kan je in wel raden,maar doet er ook eigenlijk niet toe.Iedere hond van een beetje grote kan je zo opgefokt krijgen als je dat maar regelmatig doet.Dat heeeft niet eens met ras te maken.

Ik ben het met je eens dat het volledig de schuld van de eigenaar is. En ook dat het gedrag er in getraind is.
Maar niet met alle rassen is dat even gemakkelijk te doen. Bv met een setter of spaniel zal je heel wat meer moeite hebben om de hond van zoiets te overtuigen dan met een ras dat graag bijt.
@TS : mijn paard had ooit een wonde op exact dezelfde plaats. Niet van een hondenbeet, maar van het verwijderen van een sarcoide. Dus wel een cleane wond, maar wel iets dieper. En minder futuristisch verzorgd :) Paard heeft 1 week op stal moeten blijven, maar alles is probleemloos genezen.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:55

Wat een fijn paard heb jij en wat ben jij rustig gebleven! Ik hoop op een spoedig herstel van je paard en een veroordeling voor de hondeneigenaar, wat een mafkees joh. Best beangstigend dat dit soort mensen los rondloopt.
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 26-06-19 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:56

Jeetje Franka, nare ervaring en ook een heel nare wond. Ik hoop voor je dat het snel en probleemloos heelt en dat je iig alle onkosten kunt verhalen op die gek.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:59

Wat een rotsituatie, TS.
Ik vraag mij wel af waarom er gelijk weer de dooddoener wordt gebruikt dat het ras van de hond niet relevant zou zijn. Waarom is in allerlei andere situaties algemeen geaccepteerd dat er een erfelijke component zit in (aanleg voor) bepaald gedrag (drijfinstinct bij bordercollies, jachtdrift bij lange honden, etc.), en zou dat bij honden die gefokt zijn om hun vechtlust en -vaardigheid ineens geen enkele rol spelen?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:59

jeetje dat is schrikken. Hoop dat het snel heelt. En dat de eigenaar op zijn idiote gedrag is aangesproken

hagelslag
Berichten: 9014
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:04

Ze hee, opzich wel fijn dat de wond aan de onderkant zit.
Kan eventueel "troep" eruit druppen.

Maar ode aan jou en je paard. Ik weet niet of ik rustig zou blijven

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:08

Wat een k@t wond, sta er wel van te kijken dat de da het zo dicht gehecht heeft zonder een klein draintje oid er in. Hondenbeten staan bekend als erg smerig. Heeft je da nog extra tetanus injectie gegeven?? En blijf er bovenop zitten, juist doordat het zo dicht is, temperatuur je paard dagelijks.

BrankaZ

Berichten: 3872
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:17

Hechten van een vuile wond is sowieso een gok en de entingen kunnen er mogelijk losschieten. Gebeurde jaren terug ook bij mijn paard die een nare snee had bij schouder/bovenkant been. Maar met genoeg rust, schoonhouden en later honingzalf is daar niets meer van te zien.

In ieder geval fijn dat ze rustig bleef en op je vertrouwde. Fijn dat jij rustig kon blijven. Duidelijk dat het wat dat betreft goed zit tussen jullie.
Sterkte met haar herstel.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:55

poes schreef:
Wendy: ik vind datTS heel goed gehandeld heeft. Er liep een duidelijk zeer gevaarlijke hond (wat ook ik niets schuld van de hond vind). Rustig blijven en om je paard bekommeren is dan echt prio nummer 1!

TS: heel erg schrikken van je verhaal. Er lopen gelukkig weinig idioten rond maar dit is echt erg. Ik hoop dat de politie dit ook erg serieus neemt want deze man klinkt erg gevaarlijk.

Ik hoop dat de wond niet te erg gaat ontsteken en je paard goed geneest!


Die hond is niet het gevaarlijkst. Die eigenaar is gevaarlijk. Die heeft doelbewust de hond losgelaten. Zal wel opgewonden worden van dit soort taferelen.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:59

Vreselijk om mee te maken. Gelukkig nog redelijk goed afgelopen. Wat was het verweer van de eigenaar van de hond eigenlijk?
Ben wel benieuwd naar het vervolg.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:05

jeetje wat heftig zeg! Wat ontzettend schrikken ook. Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en dat jouw paard er verder niets aan over houdt. En dat de hondeneigenaar een proces verbaal aan zijn broek krijgt. Sterkte en beterschap.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:39

Nabster schreef:
poes schreef:
Wendy: ik vind datTS heel goed gehandeld heeft. Er liep een duidelijk zeer gevaarlijke hond (wat ook ik niets schuld van de hond vind). Rustig blijven en om je paard bekommeren is dan echt prio nummer 1!

TS: heel erg schrikken van je verhaal. Er lopen gelukkig weinig idioten rond maar dit is echt erg. Ik hoop dat de politie dit ook erg serieus neemt want deze man klinkt erg gevaarlijk.

Ik hoop dat de wond niet te erg gaat ontsteken en je paard goed geneest!


Die hond is niet het gevaarlijkst. Die eigenaar is gevaarlijk. .


Dat is ook precies wat ik bedoel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:40

Misty12 schreef:
jeetje wat heftig zeg! Wat ontzettend schrikken ook. Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en dat jouw paard er verder niets aan over houdt. En dat de hondeneigenaar een proces verbaal aan zijn broek krijgt. Sterkte en beterschap.



Ik hoop wel wat meer dan een pv. Bewust dieren mishandelen is een voorloper van hetzelfde bij mensen doen, dat is vaker aangetoond...

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:48

Ten eerst beterschap! Hopelijk geneest het allemaal goed.

Jeetje wat een gek zeg! -O- Ga je aangiften doen? Zou ik wel doen aangezien het moedwillig is. Het is niet alleen een hele nare gevaarlijke situatie geweest voor jouw paard maar ook voor jou. Stel je voor dat hij wel helemaal in paniek was geraakt, ook met het oog op jouw veiligheid en misschien nog wel andere mensen ter plaatsen.

Ik vind dat dit hem meer moet kosten dan de dierenartsrekening. Die betaal je al als zoiets per ongeluk gebeurd, maar moedwillig.. Daar moet echt een flinke boete boven op komen.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 16:01

Situatie is goed afgelopen vlakbij mijn paard zwommen ook nog twee kindjes van 7 a 8 jaar. Ook liepen er een heel aantal honden en stonden er veel mensen bij.
Bijtwond had veel erger of op een andere plaats kunnen zijn.

Politie is ermee bezig en dat wacht ik af. Heb ook nog een rechtsbijstandsverzekering achter de hand.Ik steek liever mijn energie in het herstel van mijn paard dan mij te druk te maken om "een loser".

Vanmorgen was de wond duidelijk dik van het vocht maar het ziet er goed uit. Paard was blij mij te zien. Had goed gegeten en staat nu op een kleinere wei samen met een vriendin.
Ze roept af en toe naar de kudde maar is verder rustig.

De wond vanmorgen toen ik haar van stal haalde
Afbeelding

Vanmiddag op het landje

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 16:48

bigone schreef:
Wat een k@t wond, sta er wel van te kijken dat de da het zo dicht gehecht heeft zonder een klein draintje oid er in. Hondenbeten staan bekend als erg smerig. Heeft je da nog extra tetanus injectie gegeven?? En blijf er bovenop zitten, juist doordat het zo dicht is, temperatuur je paard dagelijks.


Zij- onderkant van de wond is open gelaten om het vuil eruit te laten.

Temperaturen moet van de dierenarts.
Tetanus is altijd op tijd geënt weet niet of een extra enting zinvol is.

Daarbij krijgt ze natuurlijk ook nog een breedspectrum antibiotica.

wendy1987

Berichten: 6923
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:38

Ik hoop dat ze snel opknapt! Hopelijk geen nare bacterien erbij en doet de AB gewoon zijn werk.

Met het niet voor mezelf instaan, bedoelde ik, dat ik zeer wrs later alles eraan had gedaan om die man uit te horen. Nadat paard goed en wel op stal staat. Maargoed, dat weet ik niet. Want godzijdank heb ik nog nooit in zo'n situatie gezeten!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 23:09

Joya voelde zich best goed vandaag. Heel af en toe zie je dat ze toch wel wat pijn heeft bij bepaalde bewegingen.

Ze heeft lekker gegraasd en zich rustig gehouden overdag.
Na wat worstelen ging de antibioticaspuit er ook in.

Temperatuur was 37,9 dus geen koorts.

Wond is dik door de hoeveelheid oedeem. Wondvocht druppelt ook naar beneden. Hechtingen zitten nog best goed volgens mij.

Afbeelding



Morgen komt de mesistran binnen dus kan ik gaan smeren. Verwacht dat ik morgen ook kan gaan beginnen met spoelen.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 23:13

Wat betreft het rustig blijven, zo ben ik gewoon :D
Aan alle andere reacties heb je weinig in dit soort situaties. Handelen naar wat binnen je bereik ligt en de hoogste prioriteit heeft.

Paard is prioriteit 1 :j

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 05:45

Super goed gehandeld!!

Oomens, daar ben ik het totaal niet mee eens!! Die honden zijn écht geen geboren vechters :n hetgeen waardoor eigenaren dit voor elkaar krijgen is in mijn ogen omdat het geboren “pleasers” zijn... ze werken keihard voor hun baas en doen hun uiterste best!! En daar kunnen verkeerde eigenaren dus misbruik van maken ;(
Mijn “vechthond” zal nog geen vlieg aanvallen, haar vechtdrift (waar sommige mensen over spreken) komt zelfs niet boven als ze zelf word aangevallen, het zit er gewoon echt niet in hoor! En ik ken gelukkig meer van dit soort honden, allemaal met zo’n bijzonder goedaardig karakter :j