Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Na oogoperatie waas op het oog

 
Profiel   

Als eerste. Morgen komt er een dierenarts enten en ik laat het oog direct zien, zo nodig bel ik de arts die geopereerd heeft

Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Mijn paard heeft als veulen een loshangend ooglid als gevolg van een stom ongelukje. Dit hebben ze toen niet kunnen hechten want het liet steeds los. Maar dit was ook op latere leeftijd op te lossen. Dit had ze dus al toen ik haar afgelopen zomer kocht. Nu is ze 3 weken geleden daaraan geopereerd. Ze moest ook met een bril dag en nacht lopen. Dit ging super goed. De wond genas goed en sinds afgelopen maandag mocht de bril af.
De dierenarts heeft zo proberen te hechten dat het draad niet aan de binnenkant vh ooglid tegen t oog aankwam. Dit is oplosdraad wat dus over een poosje vanzelf eruit gaat. Alleen een paar dagen na de ingreep kwam er een wazig vlekje op t oog. Toch irritatie van het hechtdraad. Denk dat dat er maar uit gehaald moet worden ipv wachten tot t vanzelf eruit valt. Hierop moest ik 3x daags zalven wat ik nog steeds doe. Alleen valt het me op dat de waas zich uitgebreid heeft. Ook knijpt ze met het oog vooral bij veel licht. Dus heb ook de bril weer opgedaan met een afgeplakte lens (van het goed oog zit de kap er niet meer op) om haar zo te ontlasten van licht
Ik maak me toch wel zorgen om haar :( ze lijkt ook minder goed te kunnen zien en weer meer pijn te hebben aan dat oog
Heb even wat fotos toegevoegd
Dat gelige wat te zien is, is zalf geen etter. De wond is goed alleen traant het oog best. Maar verder geen etter. Wel is het ooglid zoals te zien ook wat anders van kleur
De eerste 2 fotos zijn bij daglicht en de laatste 2 met flits net gemaakt

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wie kan mij vertellen wat het kan zijn. Fotos zijn helaas niet van een volledig open oog want dat doet ze niet en hoe lief ze ook is en alles toe laat. Ik mag t ook niet van haar doen


Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 18-04-21 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:12 



 
Profiel   

Och dat ziet er niet gezond uit.
Het lijkt ook wel wat ontstoken.
Laat de dierenarts er morgen maar even naar kijken, die heeft er vast iets zinnigs op te zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:15 



 
Profiel   

Jup
Maar ik was wel benieuwd wat bokt er van te zeggen had
Dan kan ik alvast wat informatie eventueel inwinnen of iets rustiger worden (ik heb al doemscenarios dat ze blind wordt of oog eruit moet :( ) zal vast wel meevallen. T lijkt ook oppervlakkig. Maarja ik maak me niet heel snel zorgen, maar als ik t doe dan maak ik me soms iets teveel zorgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:18 



 
Profiel   

Jup dierenarts laten kijken.
Qua kleur en pijn denk je haast aan maanblindheid.
Maar dat is volgens mij niet echt logisch als complicatie na een operatie.

Maar wel wijs om echt even te laten checken.

Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:19 



 
Profiel   

Lijkt wel maandblindheid ja.. herken de pijn en de waas van pony van kennissen destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:22 



 
Profiel   

Maandblindheid was ook al genoemd door vriendinnen
Wie kan mij daar iets meer over vertellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:23 



 
Profiel   

Is een erg pijnlijke aandoening. Kan soms minder pijnlijk zijn met druppels of een implantaat met druppels. Maar het komt ook wel voor dat het oog eruit moet. Dat is hier toen ook gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:25 



 
Profiel   

Oke
Kan maanblindheid ook een stuk vh oog beslaan? Want het is niet over t volledige oog
Op de foto ook te zien (wel lastig) dat de vlek een rondje is en voor een achter vh oog is nog wel normaler
Zodra er minder licht is heeft ze het oog wel meer open. Niet volledig dat lukt haar niet. Denk dat dat zeer doet
Maar zodra ik in de buurt kom (ik zalf natuurlijk paar x daags) en fel licht doet ze m wel dicht

Ik hoop dat het alleen hoornvliesbeschadiging is door het hechtdraad en niet maandblindheid :( hoornvliesbeschadiging is ook met waas, knijpen en tranen
Arm paard, probeer je t goed te doen om haar oogfunctie weer terug te geven. Doet ze het super met de ingreep, krijgt ze pijn aan t oog :( hopelijk kan t gauw opgelost worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:32 



 
Profiel   

Ik gok echter beschadiging aan het hoornvlies.

Mijn Pony had ook plots een tranend oog die hij dicht kneep en er zat een wazig vlekje op.
Kreeg oogzalf van de dierenarts.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 23:50 



 
Profiel   

Problemen met ogen zijn altijd spoed ongeacht de tijd en dag. Hier had je voor mogen/moeten bellen gister nacht. Dit zit eruit als een forse beschadiging of ontsteking en moet zo snel mogenlijk door een DA gezien worden.
Ik hoop dat het meevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 07:47 



 
Profiel   

Dat ziet er naar uit.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je hier nu zelf mee aan het dokteren bent door weer kap op te doen enz.
Natuurlijk is dat fijn voor hem. In afwachting van een dierenarts die naar mijn idee al veel eerder had moeten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:36 



 
Profiel   

Oke duidelijk dat de dierenarts eerder had moeten komen, hij is afgelopen maandag geweest en toen maakte hij zich nog geen zorgen, toen was het nog steeds een vlekje en dus doorgaan met zalven. Echter is t dus nu erger geworden naar mijn idee. Maar omdat hij zich geen zorgen maakte dacht ik dat dit kom wachten tot nu
Dierenarts is er met een kwartier, we gaan zien wat hij zegt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:45 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd, ik hoop dat het er op de foto erger uitziet dn in het echt en het dus meevalt.
Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 08:50 



 
Profiel   

Dankje. De andere dierenarts is inmiddels gebeld en komt vandaag ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 09:03 



 
Profiel   

Dierenarts zei hoornvliesbeschadiging. Wordt geirriteerd door hechtdraad. De andere DA kan er elk moment zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:01 



 
Profiel   

Sterkte, hopelijk valt de schade mee.
Somst ziet het er dramatisch uit masr komt het toch weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:06 



 
Profiel   

Was toch het hechtdraad dat irriteerde. Dierenarts stond wel ff te schelden op zichzelf dat het toch net niet goed zat. Hij had heel secuur gekeken met t hechten. En toen zat het waarschijnlijk ook wel goed, maar kan ook door het bewegen vh ooglid dat het toen wat verschoven is. Een ooglid is natuurlijk niet heel dik. Hij heeft alle hechtdraad eruit gehaald en hebben nog gekeken of er geen haartje meer irriteerde oid. Maar verder zag het er goed uit
Hij had nog even met fluoriserend spul gekeken en daar waar t vlekje was begonnen zat de beschadiging ook. Heb nog weer extra tube zalf gekregen en over paar dagen komt hij weer kijken
Mogelijk moet ze nog een keer. Om t laatste stukje netjes te krijgen, maar we laten het eerst genezen en dan kijken we verder wat we doen en verstandig is. Dat is nog maar klein stukje dus vlot te verhelpen. Plus dat ze bril nu goed kent etc zal dat geen probleem zijn

[ img ]

Ze was verdoofd dus kon nu goed een foto maken. Dit was nog zonder fluoriserend spul
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen