Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Als je denkt dat je pony een wrat heeft...

 
Profiel   

Kijk en voel dan nog maar eens goed :+

Dat is namelijk wat ik moest doen!
Al sinds ik Nala heb heeft ze een wrat boven haar rechter neusgat, tenminste, dat dacht ik :')

Hier zie je 'm namelijk al, al was het toen nog kleiner... Dit is een foto van de dag dat ze aankwam, 29 juni 2019.

[ img ]


En vorige week zag het er zo uit...

[ img ]

Tot ik gisteren zag dat de bovenkant wat wit uitzag, een beetje als eelt. Ik dacht dat ze zich gewoon eraan geschuurd had en dat de huid een beetje weg was... Totdat ik er van twee kanten druk op zette...

(Openen van de volgende foto's op eigen risico, ze zijn niet heel erg, maar ik kan niet inschatten hoe sterk jullie magen zijn :+ )



Het was dus al die tijd een hele dikke puist! Die meer als 2 jaar nodig had om uit te rijpen.

Na het uitknijpen zag het er zo uit:

Spoiler:
[ img ]


En vandaag zo:

Spoiler:
[ img ]


Aangezien ik er op aanraden van de staleigenaresse zinkzalf op smeer weet ik niet hoeveel van het witte dat er vandaag uit kwam zalf was en hoeveel pus, maar het heelde al heel mooi!

Hebben jullie paarden ook al eens puisten gehad?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:31 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk zeg :+ :')
Nooit geweten dat paarden puisten konden hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:34 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Oh wat heerlijk zeg :+ :')
Nooit geweten dat paarden puisten konden hebben!


Ja lekker is het niet inderdaad :') Al doet het me niks als ik het moet uitduwen, verzorgen en dergelijke. Ik dacht, ik deel het eens, wie weet duwt iemand anders morgen ook op een "wratje" en verlost zijn of haar pony/paard van wat druk. Een volle puist vindt niemand prettig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:36 



 
Profiel   

Hihi, puber Nala met puisten :D
Ik gok dat het misschien een ingegroeide tasthaar geweest is op die plek. Smakelijk :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:36 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Hihi, puber Nala met puisten :D
Ik gok dat het misschien een ingegroeide tasthaar geweest is op die plek. Smakelijk :Y)


Ja, de leeftijd heeft ze er wel voor, bijna 13 ;) Het zal inderdaad iets van viezigheid of irritatie geweest zijn waardoor het ontstaan is. Voor een tasthaar vind ik het ietsje te hoog, al verdwalen die ook vaak genoeg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:37 



 
Profiel   

Mmmmmm :Y)

En nu kijk je haar elke dag na om te zien of er ergens nog meer zitten.... :j :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:38 



 
Profiel   

De smerigste die ik ben tegengekomen was midden op de rug. Was (ook) een ingegroeide haar, maar die was blijven doorgroeien zonder pigment. Toen het open ging leek het net of er een enorme lange witte worm uit kwam :r

Maar alles valt in het niets bij droes bulten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:39 



 
Profiel   

Taucha schreef
Mmmmmm :Y)

En nu kijk je haar elke dag na om te zien of er ergens nog meer zitten.... :j :P


Ik weet dat ze inderdaad nog twee bultjes heeft, maar dat zijn echt meer bultjes (die je vast kunt pakken en een beetje mee kunt bewegen, dus geen tumor of puist). Mocht ik die ooit uit moeten duwen omdat het op wondere wijze toch ook open springt dan heb ik feest, want die zitten bij haar bilspleet :+ Dat wordt denk ik meer ruzie en moeilijker stil houden dan haar neusje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:44 



 
Profiel   

Gelukkig is het een puist. Ik zag dit topic en was bang voor slecht nieuws voor Nala. Prima opgelost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:47 



 
Profiel   

Misschien wel even ter waarschuwing: heel goed je handen wassen.
Paarden zijn best vaak drager van de gevreesde MRSA bacterie en zo‘n puist kan daar vol mee zitten.

Bij 1 puist zou ik zelf verder ook niets speciaals doen maar als ze er meer heeft of krijgt zou ik dit even laten testen (ook voor je eigen veiligheid).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:48 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Misschien wel even ter waarschuwing: heel goed je handen wassen.
Paarden zijn best vaak drager van de gevreesde MRSA bacterie en zo‘n puist kan daar vol mee zitten.

Bij 1 puist zou ik zelf verder ook niets speciaals doen maar als ze er meer heeft of krijgt zou ik dit even laten testen (ook voor je eigen veiligheid).


Het is gelukkig onschuldig inderdaad!


Sizzle schreef
Misschien wel even ter waarschuwing: heel goed je handen wassen.
Paarden zijn best vaak drager van de gevreesde MRSA bacterie en zo‘n puist kan daar vol mee zitten.

Bij 1 puist zou ik zelf verder ook niets speciaals doen maar als ze er meer heeft of krijgt zou ik dit even laten testen (ook voor je eigen veiligheid).


Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:49 



 
Profiel   

Schoonmaken met waterstof peroxide, inderdaad handschoenen aan en tengels goed wassen.
Gelukkig geen zaken waar Knottenbelt aan te pas moet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:51 



 
Profiel   

Nala schreef
Eileen_ schreef
Oh wat heerlijk zeg :+ :')
Nooit geweten dat paarden puisten konden hebben!


Ja lekker is het niet inderdaad :') Al doet het me niks als ik het moet uitduwen, verzorgen en dergelijke. Ik dacht, ik deel het eens, wie weet duwt iemand anders morgen ook op een "wratje" en verlost zijn of haar pony/paard van wat druk. Een volle puist vindt niemand prettig :')

Het was eigenlijk niet eens sarcasme _O- Ik vind puisten zo bevredigend :') Heb nog wel ergens een video van een kalf met een mega abces had die we lieten uitstromen. Waterval van pus kwam eruit. Heb echt genoten van dat moment _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:54 



 
Profiel   

Yessss we hebben een dr Pimplepopper op Bokt! *\%/* *\%/* *\%/*

Zoiets typ ik anders nooit. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:57 



 
Profiel   

Haha, heerlijk! Ik had vroeger een kat met mee-eters op zijn onderlip, die kneep ik ook uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 20:07 



 
Profiel   

Oeeeh dit vind ik leuk! Ben dol op puistjes, mee-eters ingegroeide haren en ander soort bulten!

Maar dit zelf nog nooit gezien alhoewel mijn paard had een bultje met ‘versteende’ pus die ik er uit heb gehaald.

Meer van dit soort (enigszins) smerige fratsen graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 20:39 



 
Profiel   

Dr pimple popper, maar dan bij paarden :+
Kwam nog aardig wat pus uit voor zo'n klein bultje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:39 



 
Profiel   

Ik had verwacht , naar aanleiding van je verhaal, dat er een of ander beest uit zou komen.

Gelukkig is het " maar" een puist 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:59 



 
Profiel   

haha, baaahhh

Mijn merrie heeft een dikke 'steenpuist' achter de singel. Al een jaar. Ik riep gekscherrend dat het een larve ofzo was, maar hij is nog nooit uitgekomen. waarschijnlijk een vetblutje of iets. Hopelijk niet zoiets als bij jou, want die van mn merrie is groter :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:00 



 
Profiel   

Patron_Bloem schreef
Dr pimple popper, maar dan bij paarden :+
Kwam nog aardig wat pus uit voor zo'n klein bultje!


Dit was maar de helft van wat er uiteindelijk uit kwam, maar ik had die foto eigenlijk vooral gemaakt om mijn dierenarts te kunnen laten zien mocht het fout gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:07 



 
Profiel   

Nala schreef
Patron_Bloem schreef
Dr pimple popper, maar dan bij paarden :+
Kwam nog aardig wat pus uit voor zo'n klein bultje!


Dit was maar de helft van wat er uiteindelijk uit kwam, maar ik had die foto eigenlijk vooral gemaakt om mijn dierenarts te kunnen laten zien mocht het fout gaan.


Oh echt waar! Altijd goed om foto's ervan te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:16 



 
Profiel   

Hahaha!

Heb wel een koe gehad met een dikke puist op haar uier. De boer vond het wat vreemd en 'pussig' uitzien, mijn reactie 'ik herken dit, mag ik even erbij?'. De boer >;) , 5 minuten later was de boer misselijk en de koe en ik gelukkig. _O-

Er zat echt flink druk achter en eerst groen en toen gele pus. Even een paar dagen blijven duwen en schoonmaken en voila! Boer voor zijn leven in shock en ik gelukkig dat ik een pimple kon poppen! <<)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen