Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 243 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Hi!

Aangezien jullie ook altijd goede raard hebben en hier veel van weten:
[VS] elektrolyten combinatie huidige voer + vraag gluco balance

Heb even een topic geopend aangezien ik met deze vraag blijf zitten. Heb dus wel t schema hierboven van hoeveel eetlepels zout, maar lijkt me anders dan de elektrolyten die je geeft.
Ook een vraag nog over de gluco balance
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 08:51 



 
Profiel   

Ik ben niet zo goed in advies geven, ik weet er te weinig vanaf. Aangaande zout voeren zou dit artikel interessant kunnen zijn;

https://francisdierenhomeopathie.nl/blo ... -van-zout/


Hier vandaag weer eens mijn meetlint gepakt. Ik had na het wegen afgetekend waar hij op zat (klopt dus niet helemaal, hij woog 503 kg).
Het meetlint geeft nu dus al ruim -25 kg aan. Nu verwacht ik dat dat ook vooral omvang van lucht / opgeblazen zijn is, maar het is een leuke bevestiging.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:42 



 
Profiel   

Oh wat fijn! *D

De onze heeft deze week 9 uur buitenritten gemaakt en 2 uur pistewerk, zwaar weekje voor hem. Goed voor die vetjes :D
Wel fijn, sinds hij zo veel is afgevallen, denken velen dat hij een jong paard is, zelfs een boertje die mij op straat tegen hield dat die toch al wel braaf is voor een jong dier. Hij is er 17 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:05 



 
Profiel   

Goed bezig! Ik heb het idee dat die van mij nu in elk geval stabiel is en niet met de dag dikker word door het gras.. De zadelmaker was er van de week en hij zei dat als hij ongeveer 30 kg af zou vallen hij mooi op gewicht zou zijn. Ik ga eens kijken of ik dat met nog wat extra beweging voor elkaar kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:16 



 
Profiel   

Hoi,

Ik kom ook meelezen. Mijn spekkie werd gevoelig op d’r voeten, dikke nek en stijf na twee weken niet kunnen rijden. Heb d’r nu een graasmasker opgedaan en volgende week komt paardeerlijk voor een pasconsult van een goede. Wil ook nog de glucobalance halen.

Het monster in kwestie

[ img ]
(De rechter)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:49 



 
Profiel   

Hier nu bijna 50 kilo eraf! Nog 40 te gaan.
Graasmasker is in het land af, behalve wanneer ze op een nieuw stuk gaat, dan moet ie weer even 2-3 dagen om.
Vorige jaren ging ze 4 uurtjes per dag naar buiten. Nu tikt ze met gemak de 8 aan, al vind ik dat dan weer spannend, omdat mevrouw ook spanning kan hebben en ze mag niet teveel uit der plaat gaan door de blessure.
De overige uren staat ze op de paddock of op stal, op stal heeft ze nog wel steeds de 2x2 mazen hooinet, vandaar dat ik het gras los heb gelaten, ze pakt daar gelukkig nu ook wel der rust, door te gaan slapen. In het land krijgt ze soms ook hooi wat ze los kan pakken, dat zal 4 kilo Max zijn voor de hele dag, want land raakt helaas ook op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 21:06 



 
Profiel   

Ik had vorige week één van m'n shets haar graasmasker om gedaan. 3 dagen later stond ze met 2 grote schuurwonden op haar kin en een grote zwelling daar. Het is gevoelig maar ik mag er wel gewoon aanzitten...
We zijn inmiddels 3 dagen verder en de zwelling is nog niet afgenomen, is ook wel kei hard en twijfel een beetje of ik het nog even aankijk of de DA laat komen
Ze eet verder wel goed enzovoort. Nog mensen die dit meegemaakt hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:03 



 
Profiel   

Luca03 schreef
Ik had vorige week één van m'n shets haar graasmasker om gedaan. 3 dagen later stond ze met 2 grote schuurwonden op haar kin en een grote zwelling daar. Het is gevoelig maar ik mag er wel gewoon aanzitten...
We zijn inmiddels 3 dagen verder en de zwelling is nog niet afgenomen, is ook wel kei hard en twijfel een beetje of ik het nog even aankijk of de DA laat komen
Ze eet verder wel goed enzovoort. Nog mensen die dit meegemaakt hebben?


Alleen bij slechtpassende maskers. Althans, niet zelf meegemaakt maar wel gezien.

Vrijwel altijd is de korf dan te smal en geeft teveel wrijving.

Ik neem altijd een grotere maat, en een korf die naar boven toe wijder uitloopt.
Er zijn echter ook exemplaren zonder korf.

Die webshop, paardvriendeljk geloof ik?, zal je vast inhoudelijker kunnen adviseren.
Ben gewoon bang dat dit masker een miskoop is geweest. Boel laten herstellen, zorgen dat je iets koopt dat echt goed zit, en dan opnieuw proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:37 



 
Profiel   

Hey! Blijf vanuit hier fijne raad krijgen dus voordat ik mijn hoefsmid app/ bel.

Is er iets wat ik kan doen om de hoeven sterker te maken? Ik rijd nu lekker veel buiten en dat is hartstikke leuk, alleen gaan de hoeven nu best hard slijten. Ik stap alleen op de harde wegen, maar dit zijn best hele stukken. Ik merkte afgelopen week dat paden met steentjes in tegenstelling tot voorheen wat naar waren voor dr, als in, ze liep hier af en toe wat gevoelig. Ik weet dat er hoefschoenen zijn, maar wil eerst even kijken of er meer aan te doen is. Ijzers zijn voor mij geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 06:28 



 
Profiel   

Alle hoef supplementen duren maanden daar heb je niks aan nu je kan biotine voeren maar heeft je paard brokkel voeten of slijt het gewoon hrd?. En als je veel op straat komt dan slijt het harder dan het groeit als ze gevoelig wordt dan toch hoefschoenen of ijzers. Voordat je dr straks kreupel hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 06:32 



 
Profiel   

Inderdaad, als ze harder slijten dan groeien zijn hoefschoenen een goed idee :j zelf zorg ik altijd dat de rand afgerond blijft met een hand rasp maar dit maakt voor het overmatig slijten geen verschil.
Supplementen bijvoeren heeft imo geen zin. Zelf wil ik ze nog wel eens invetten met Duohoof (natuurlijk vet) als het écht kurkdroog is maar het meest effectief voor te droge hoeven is bijv de drinkplaats goed nat houden zodat ze met hun voeten in het water staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:12 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Hey! Blijf vanuit hier fijne raad krijgen dus voordat ik mijn hoefsmid app/ bel.

Is er iets wat ik kan doen om de hoeven sterker te maken? Ik rijd nu lekker veel buiten en dat is hartstikke leuk, alleen gaan de hoeven nu best hard slijten. Ik stap alleen op de harde wegen, maar dit zijn best hele stukken. Ik merkte afgelopen week dat paden met steentjes in tegenstelling tot voorheen wat naar waren voor dr, als in, ze liep hier af en toe wat gevoelig. Ik weet dat er hoefschoenen zijn, maar wil eerst even kijken of er meer aan te doen is. Ijzers zijn voor mij geen optie.


Wij hebben hetzelfde probleem (gehad).
Meer buiten rijden, meer asfalt en klachten van de hoefsmid dat de hoeven te kort werden.
Ik heb biotine bijgevoerd (60 mg/dag dus zelfs meer dan aanbevolen op de pot, beetje literatuuronderzoek gedaan hierover) en smeerde op warme dagen de hoeven sowieso al in met een hydraterende creme.
De biotine geef ik nog steeds, maar het werkte toch niet voldoende. Na 6 maanden voeren nog steeds geen merkbare veranderingen in groei of hardheid. Wij hebben hoefschoenen laten aanpassen en nu gaat alles prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:41 



 
Profiel   

Voor de mensen die hun hooi weken, hoe lang laten jullie dat maximaal liggen voor je het voert? Ik heb de paarden aan huis en dat is met thuiswerken nu super handig, maar ik ga binnenkort weer naar kantoor en ben een beetje aan het worstelen met wanneer ik het dan week

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:01 



 
Profiel   

Ik werkte altijd 2 dagen vooruit, dus dinsdagavond weken: uitspreiden om wat droger te worden, met stalgenoten overlegd dat ze ff een keer met de hooivork er door ging om te 'schudden' en dan voerde ik er woensdagavond en donderdag de hele dag van. Donderdagavond de restant voor de nacht en de volgende ochtend apart en weer het riedeltje opnieuw.

Die van mij wou het alleen absoluut niet eten, levert hilarische foto's op, maar ik ben dus snel over gestapt op een deel graszaadhooi voeren ipv geweekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:30 



 
Profiel   

Ik week het ongeveer een uur, laat het dan uitlekken en stop het dan in zijn hooinet. Die van mij vindt het erg lekker :D.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat voldoende is. Langer weken is voor mij helaas niet mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 08:19 



 
Profiel   

O wacht ik zie nu pas dat je vraagt hoe lang je het laat liggen, ipv hoe lang je het weekt.

Ik laat het dus niet liggen, lijkt mij dat als je het ergens koel kan bewaren je het wel een nachtje kan bewaren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 08:21 



 
Profiel   

2 dagen klinkt wel lang. Zou dat een reden kunnen zijn dat het niet gegeten werd?
Nacht van te voren voor de ochtend durf ik wel. Maar de middag portie klinkt wel lang dan?
Ik kan wel natuurlijk vast alles afgewogen klaar leggen en de tonnen met water vullen, dan is het in principe met een half uur ook klaar natuurlijk

Ik hoop komende week de analyse van mijn hooi binnen te hebben en dan misschien niet meer hoeven te weken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:11 



 
Profiel   

Je krijgt echt schimmelvorming als je het langer dan een dag/1,5 dag laat liggen. Zeker met deze temp.

Pony is inmiddels 3 weken verder en de graasmasker doet zn werk :+

[ img ]

Op dit tempo gaan we slank de winter in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:45 



 
Profiel   

Amai veel verschil al zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:50 



 
Profiel   

Saams, Ziet er goed uit!

Wat betreft nat hooi zo lang laten liggen, het wordt dan vaak zuur en dan vreten ze het niet meer.

Ik heb gister een thinline opgehaald en was nog even aan het puzzelen met hoe die moet. Vanavond maar even definitief maken en dan kan ze die op. Ook begonnen met de glucobalance.

Hij moet dus nog iets strakker en ze is er zo blij mee :')

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:11 



 
Profiel   

Wat een verschil al Saams! Staan ze nu ook op een andere wei of hebben ze al dat gras van de bovenste foto al opgegeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:20 



 
Profiel   

Juniores schreef
Wat een verschil al Saams! Staan ze nu ook op een andere wei of hebben ze al dat gras van de bovenste foto al opgegeten?


Ze staan inderdaad op een andere wei.
Ze hebben 3 grote stukken wei, dus schuiven elke keer wat op zodat het gras niet stuk gaat of helemaal op zn eind loopt.

Ze staat overigens gewoon 20 uur van de 24 buiten.
De andere 4 uur rust ze op stal ivm de hitte. Ze hebben geen schaduw in de wei. Daar krijgt ze een klein plukje ruwvoer en haar brokjes.

Ik heb niks veranderd verder. Enkel het masker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:22 



 
Profiel   

Hoe groot heb je de diameter in het masker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:29 



 
Profiel   

Wat een verschil al Saaams!

Ok dan zet ik alles klaar en week ik het als ik thuis ben. Dan moeten ze maar wat later eten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:32 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Hoe groot heb je de diameter in het masker?


3,5 bij 4
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 243 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen