Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 211 van de 275 [ 6865 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

 
Profiel   

Mijn ppid-er doet het erg slecht nu. De pony met hb is in dr element :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:29 



 
Profiel   

De ppid’er die hier staat gaat ook erg slecht op de warmte.
Mijn hb’er is sowieso meer in zn element tussen -5 en 15 graden. Deze temperaturen mits bewolkt gaan ook nog goed.
Dat hete wordt hij ook echt niet gelukkig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:03 



 
Profiel   

Ben blij met de schaduw in de paddock, maar haar maakt het geloof ik niets uit. Die staat rustig druipnat om de zon, de gek.

Nadeel vind ik wel dat ik dus nu niet met haar aan het werk ga qua rijden en zo, veel te warm.
Hopelijk komende week weer lekker samen op pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:02 



 
Profiel   

Ivy doet het niet anders dan anders.
Ze loopt wel weer beter.
Al een paar dagen aan het afbouwen met pijnstillers (gaat echt heel rustig aan)
Woensdag komt de hoefsmid.
Op aanraden van de DA laten we dan even de röntgenfoto's zien zodat hij weet hoe of wat.
Ik houd er voor mezelf een beetje rekening mee dat ze de dag(en) erna misschien wat moeilijk kan lopen.
Dus dan eventueel wat meer pijnstillers.
De dierenarts had wel ook gezegd dat het ook kon zijn dat ze nog beter ging lopen als de hoefsmid geweest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:12 



 
Profiel   

IvysToeter, hier vorige week ook de hoefsmid gehad en ik zag 's avonds echt heel erg verschil! Wat een verbetering!! Sindsdien ben ik al aan het afbouwen met bute. Chica staat nu nog op een half zakje in de ochtend.

Chica heeft zich best goed gehouden met de hitte. Ik had haar hooiplek onder de boom verplaatst, zodat ze in elk geval schaduw had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:41 



 
Profiel   

Ninthe is gelukkig tot nu toe stabiel gebleven in de warmte, maar heb gelukkig ook veel schaduw plekken. Wat wel vervelend is en wat ik hier ook lees is dat ik minder met haar aan het werk ben nu… is gewoon echt te warm. Ben blij als ik de 3x per week haal momenteel…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:41 



 
Profiel   

Ik wou de pijnstillers stopzetten vandaag, maar ik durf het nog niet aan, dus beslist om nog op een kwartje Previcox te zetten gedurende een paar dagen. Ze lijkt iets gevoeliger dan gisteren, maar het is dan ook warmer, dus dan is ze slomer, geeft ook een vertekend beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:17 



 
Profiel   

Het ging hier zo goed.. staat ze vanmorgen weer met rechtsvoor in de lucht. Zometeen Utrecht maar bellen, ik hoop dat het een hoefzweer is |( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 07:56 



 
Profiel   

Oh wat ontzettend balen Petra! Ik duim voor je dat het een hoefzweer is.... Dan zakt de moed je weer even in de schoenen he..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:11 



 
Profiel   

hwn, als je het niet vertrouwd inderdaad er nog niet afhalen. Hoe is ze vandaag?
Gelukkig is het koeler weer.

Petra, duimen voor een hoefzweer. Dat kan je je niet voorstellen als je aan paarden begint, dat je met een hoefzweer blij kan zijn. Maar in deze situatie is het de beste optie (of de minst slechte)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:25 



 
Profiel   

Sterkte Petra.

@hwn dan houd je haar toch nog even een paar dagen op de pijnstillers tot je zeker weet dat het niet de hitte is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:42 



 
Profiel   

Net overleg gehad met de smid van Utrecht, als het een zweer is moeten de imprints er onderuit... Nu mijn eigen dierenarts maar even laten kijken, anders aan mijn smid vragen of ze het ziet zitten om de imprints te verwijderen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:42 



 
Profiel   

Petra_O schreef
Net overleg gehad met de smid van Utrecht, als het een zweer is moeten de imprints er onderuit... Nu mijn eigen dierenarts maar even laten kijken, anders aan mijn smid vragen of ze het ziet zitten om de imprints te verwijderen...


Hopelijk valt het allemaal mee! En is de zweer gauw weg

Nicky gaat echt goed. Morgen weer bekappen. Die voeten groeien als kool

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:55 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
De ppid’er die hier staat gaat ook erg slecht op de warmte.
Mijn hb’er is sowieso meer in zn element tussen -5 en 15 graden. Deze temperaturen mits bewolkt gaan ook nog goed.
Dat hete wordt hij ook echt niet gelukkig van.


Correctie: -5 en 15 graden mits droog.
Werd vanmorgen gebeld dat mn paard stond te trillen in de regen. Het regent hier sinds 04:00 non stop met een graad of 10 a 14. Normaal gaat dat goed, maar nu niet.

Dit natte weer vinden zn voeten wel heel fijn. In geen enkele voet pulsatie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:41 



 
Profiel   

Hoe voelen jullie die pulsatie?

Nicky heeft een hoefzweer. Arme ziel!
Heb haar nu de schoenen aangedaan voor verlichting. Morgen ga ik haar ff in de zuurkool inpakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:12 



 
Profiel   

ook al? Bij mij op stal zijn er nu vier, waarvan twee hb pony's...

Ivy is nu echt heel slevht ze kan rechtsvoor bijna niet neerzetten. Hoefmid heeft haar imprint eraf gehaald, maar de zweer zat te diep om te snijden. Nu dus maar in de animalintex. Ze is wel duidelijk gevoelig op de binnenkant van de voet, en niet op de punt van het hoefbeen. Toch nog een beetje goed nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:27 



 
Profiel   

Petra_O schreef
ook al? Bij mij op stal zijn er nu vier, waarvan twee hb pony's...

Ivy is nu echt heel slevht ze kan rechtsvoor bijna niet neerzetten. Hoefmid heeft haar imprint eraf gehaald, maar de zweer zat te diep om te snijden. Nu dus maar in de animalintex. Ze is wel duidelijk gevoelig op de binnenkant van de voet, en niet op de punt van het hoefbeen. Toch nog een beetje goed nieuws.


Ja bah, lijkt wel samen te gaan, Nicky heeft nog nooit een hoefzweer gehad.
Op schoenen liep ze gelijk wel stuk beter weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:30 



 
Profiel   

Ivy heeft er voor de HB één keer eerder last van gehad door een zoolkneuzing. Tijdens haar bevangenheid twee kleintjes gehad. Maar dit is een lelijke, ze heeft zoveel pijn...Ook flink koorts erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:34 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Moeilijk uit te leggen via een scherm.
Ik waag een poging. Ik leg drie vingers op de gele streep (kootbeen) en wacht daar een sec of 10. Je voelt daar ook wel een beetje bolling van de (slag)ader. Nu net wintervacht is dat wel moeilijker te voelen.



[[url=m/rKuBwl.jpg]Afbeelding[/url]


@marjo: zie bovenstaand
Edit: foto deed t niet meer


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:37 



 
Profiel   

[code][/code]
Slmt9 schreef
Slmt9 schreef
Moeilijk uit te leggen via een scherm.
Ik waag een poging. Ik leg drie vingers op de gele streep (kootbeen) en wacht daar een sec of 10. Je voelt daar ook wel een beetje bolling van de (slag)ader. Nu net wintervacht is dat wel moeilijker te voelen.



[[url=m/rKuBwl.jpg]Afbeelding[/url]


@marjo: zie bovenstaand
Edit: foto deed t niet meer

Weer wat geleerd. Ga het eens proberen.
Nicky loop mooi verrot. Hopelijk is ze is 14 dagen wel in staat om naar ons nieuwe huis te lopen. Anders moet ik ook nog een trailer regelen.

Ga straks gelijk zuurkool kopen.

[ [url=m/rKuBwl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:12 



 
Profiel   

oh daar? Ik had van de dierenarts hoger geleerd, op de kogel in plaats van er onder

Hoefzweer is beter dan bevangen inderdaad... Maareh, zuurkool? Die kende ik nog niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:15 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
oh daar? Ik had van de dierenarts hoger geleerd, op de kogel in plaats van er onder

Hoefzweer is beter dan bevangen inderdaad... Maareh, zuurkool? Die kende ik nog niet


Bij mij voelt de ene dierenarts bin de kootholte, de andere aan de kogel. Het kan allebei volgens mij. Ivy was nog steeds vreselijk slecht vanmorgen helaas. Vanavond verband wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:23 



 
Profiel   

Petra, is de hoefzweer wel open bij Ivy? Weken met biotex oid een optie (of is dat achterhaalt tegenwoordig)?

Maartje, ik heb ook geleerd waar het gele streepje staat, daar is het hier het makkelijkst te voelen (die van mij heeft sokken en dat maakt het niet makkelijker).

Zuurkool is al van grootmoeders tijd geloof ik, ken dat al van vroeger. Hopelijk brengt het verlichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:42 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit een pony met zweer gehad, misschien vandaar mijn gebrek aan de zuurkool-kennis ;)

Ik zal eens op die plek voelen bij Jonique, kijken of ik het daar beter voel. Al is er eigenlijk niks meer te voelen nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:24 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Petra, is de hoefzweer wel open bij Ivy? Weken met biotex oid een optie (of is dat achterhaalt tegenwoordig)?

Maartje, ik heb ook geleerd waar het gele streepje staat, daar is het hier het makkelijkst te voelen (die van mij heeft sokken en dat maakt het niet makkelijker).

Zuurkool is al van grootmoeders tijd geloof ik, ken dat al van vroeger. Hopelijk brengt het verlichting.



De zweer is helaas niet open. De smid heeft gisteren het beslag verwijderd en gezocht, maar ze kon hem niet open snijden. Nu dus in nat verband met animalintex en hopen dat hij snel doorbreekt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 211 van de 275 [ 6865 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen