Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Ik klop nog even af, zomer is nog niet voorbij natuurlijk :Y)
Maar af en toe kale plekjes op het hoofd en oren, en af en toe wat pleeborstel aan de staart. Maar tot nu toe gaat de mijne echt heel lekker! Op foto net staart ingesmeerd. [ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 14:43 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Glucabalance werkte hier voor het ene paard eerst heel fijn, later leek het steeds minder te werken. Bij de ander geen verschil. Momenteel hebben ze erg jeuk hier ondanks de Fibra anti itch. Het is inderdaad een enorme zoektocht naar wat wel en niet werkt.



dit had ik ook met de glucobalance!
vorig jaar leek het wel wat te doen en dit jaar gewoon niet.
maar dit jaar is er genoeg regen gevallen en staan ze nog in zat gras.
vorig jaar met die droogte was het net niks en dat is hier toch net zo’n grote trigger als die vliegen.
ik geef de glucobalance nog wel ,maar kan niet zeggen dat het nu wat doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 15:21 



 
Profiel   

Apart he, ik denk dat de glucobalance vooral geschikt is als insuline resistentie een rol speelt. Volgens mij is dat niet bij iedere ecxemer het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:40 



 

Saskia9 schreef
Ik klop nog even af, zomer is nog niet voorbij natuurlijk :Y)
Maar af en toe kale plekjes op het hoofd en oren, en af en toe wat pleeborstel aan de staart. Maar tot nu toe gaat de mijne echt heel lekker! Op foto net staart ingesmeerd. [ [url=m/ElkoGb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat jouw paard in de stal links in het hoekje? Daar heeft de mijne ook gestaan ( 9 jaar geleden :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:42 



 
Profiel   

Die van mij staat al een mooie poos op de CBD druppels en in het begin dacht ik dat het goed ging, ook tot mei zonder deken gestaan. Helaas ging het toen mis en moest ze echt onder de deken. Plekken ingesmeerd net calendulazalf wat echt verzacht. Nu sinds een dikke week is het helemaal mis met haar hoofd en met name haar oren schuurt ze echt kapot. Voor de rest heb ik het idee dat de CBD druppels niks extra voor haar doen, dus denk dat ik daar weer mee stop.
Ze heeft haar kap weer op en ik smeer skincalm. Heeft iemand verder nog een goede tip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:42 



 
Profiel   

probeer eens de cbd olie op de plekken te doen?
hier ook stukke oortjes helaas,maar ik had nog honingzalf,dus dat er even op en afwachten maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:18 



 
Profiel   

Voor het eerst in 10 jaar geen jeuk met happy skin.
Ik heb alles al geprobeerd, en was soms ook best enthousiast… even…..

Dit is echt wonderlijk.

Ik zorg ook dat hij niet teveel gras eet.
Maar goed, geen jeuk…. Ben vooral zo blij voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:19 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Saskia9 schreef
Ik klop nog even af, zomer is nog niet voorbij natuurlijk :Y)
Maar af en toe kale plekjes op het hoofd en oren, en af en toe wat pleeborstel aan de staart. Maar tot nu toe gaat de mijne echt heel lekker! Op foto net staart ingesmeerd. [ [url=m/ElkoGb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat jouw paard in de stal links in het hoekje? Daar heeft de mijne ook gestaan ( 9 jaar geleden :+ ).


Ja klopt! Hahaha wat toevallig, nog dezelfde stal ook! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:56 



 
Profiel   

Hai allemaal,
Ik zit echt even met de handen in het haar.
Mijn 18 jarige pony(15 jaar in bezit) heeft altijd wel heftige eczeem gehad, maar met een deken was dit altijd goed te doen.
Nu heeft hij dit jaar ineens extreem veel jeuk, hoofd helemaal kapot, oortjes stuk en al hele stukken manen weg. (ondanks zijn deken en vliegen 'muts', zo'n strakkere stoffen die zijn hele hoofd bedekt).
Hij kan in de wei ook niet schuren aan iets, maar hij is erg lenig en kan zichzelf overal krabben en schuurt zijn hoofd aan zijn benen.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij dit jaar dagelijks (kruiden)muesli krijgt.
Hier zit natuurlijk best veel suiker in, dus nu wil ik hem in combinatie met glucobalance een suiker-, zetmeel- en eiwitarm voer geven.
Maar er is zooo ontzettend veel voer, dat ik echt niet weet wat ik moet hebben.
Wij voeren op stal Lavor/Havens, maar het is ook geen probleem als ik het zelf ergens moet gaan halen.

Heeft iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 00:18 



 
Profiel   

Hier duidelijk verschil enndus nog steeds heel blij met oerbalans. Ben ook nieuwsgierig naar de derma control, maar vind de prijs te pittig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 01:26 



 
Profiel   

anders kijk je of je het in duitsland kunt kopen?
daar is het iets goedkoper.
https://www.plantavet.de/online-shop/ha ... er-pellets
hier deed dat helemaal niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:06 



 
Profiel   

Ninx schreef
Voor het eerst in 10 jaar geen jeuk met happy skin.
Ik heb alles al geprobeerd, en was soms ook best enthousiast… even…..

Dit is echt wonderlijk.

Ik zorg ook dat hij niet teveel gras eet.
Maar goed, geen jeuk…. Ben vooral zo blij voor hem.

Hoelang doe jij met een happy skin spray en welke hoeveelheid heb jij dan?
En die Happy Belly Solid is er zeker niet in groot verpakking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:39 



 
Profiel   

Ninx schreef
Even melden dat ik bezig ben met happy skin
Zowel het supplement als de spray
Ik ben voorzichtig enthousiast!!!


Nu bijna een maand verder, ben heel benieuwd *\o/* . Hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:37 



 
Profiel   

Ik heb ook de Happy Skin besteld, ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:22 



 
Profiel   

Hier deed happy skin niets helaas. Dacht ook, valt altijd te proberen dus set besteld. Maar helaas geen enkel verschil. Zo lastig, wat voor de een wel werkt doet bij een ander weer helemaal niets. Blijft echt uittesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:28 



 
Profiel   

car0linee schreef
Hier deed happy skin niets helaas. Dacht ook, valt altijd te proberen dus set besteld. Maar helaas geen enkel verschil. Zo lastig, wat voor de een wel werkt doet bij een ander weer helemaal niets. Blijft echt uittesten.


Nu ligt het ook wel aan je beleid natuurlijk.

Niet teveel gras, geschikt hooi, voldoende vitaminen. Veel buiten, veel bewegen, op gewicht en weinig stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:47 



 
Profiel   

wonanda schreef
Ninx schreef
Even melden dat ik bezig ben met happy skin
Zowel het supplement als de spray
Ik ben voorzichtig enthousiast!!!


Nu bijna een maand verder, ben heel benieuwd *\o/* . Hoe gaat het nu?


Waanzinnig goed.
Voor het eerst in 10 jaar echt top.
Nu gebruik ik het wel heel trouw elke dag.
Het is nu warm en drukkend en veel insecten, maar heb hem nu gewoon lekker bloot staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:48 



 
Profiel   

Nu bijna een maand verder, ben heel benieuwd *\o/* . Hoe gaat het nu?[/quote]

Waanzinnig goed.
Voor het eerst in 10 jaar echt top.
Nu gebruik ik het wel heel trouw elke dag.
Het is nu warm en drukkend en veel insecten, maar heb hem nu gewoon lekker bloot staan.[/quote]

Wauw, dat klinkt echt heel goed!! En welke producten gebruik je?
Ik wacht even hun antwoord af of alles te gebruiken is bij drachtige merries, maar als dat zo is ga ik het geloof ik ook maar proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 14:33 



 
Profiel   

wonanda schreef
Nu bijna een maand verder, ben heel benieuwd *\o/* . Hoe gaat het nu?


Waanzinnig goed.
Voor het eerst in 10 jaar echt top.
Nu gebruik ik het wel heel trouw elke dag.
Het is nu warm en drukkend en veel insecten, maar heb hem nu gewoon lekker bloot staan.[/quote]

Wauw, dat klinkt echt heel goed!! En welke producten gebruik je?
Ik wacht even hun antwoord af of alles te gebruiken is bij drachtige merries, maar als dat zo is ga ik het geloof ik ook maar proberen[/quote]

Ik heb dat darmspul een paar weekjes gebruikt.

En verder eigenlijk alleen maar de spray. De gel tegen wondjes is niet nodig.
Hij schuurt niet.
Tegen schemer zet ik hem wel met deken.
Maar als ik dit spul volgend jaar vanaf het begin gebruik durf ik die misschien wel continue af te laten *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:14 



 
Profiel   

Rowan_ schreef
Hai allemaal,
Ik zit echt even met de handen in het haar.
Mijn 18 jarige pony(15 jaar in bezit) heeft altijd wel heftige eczeem gehad, maar met een deken was dit altijd goed te doen.
Nu heeft hij dit jaar ineens extreem veel jeuk, hoofd helemaal kapot, oortjes stuk en al hele stukken manen weg. (ondanks zijn deken en vliegen 'muts', zo'n strakkere stoffen die zijn hele hoofd bedekt).
Hij kan in de wei ook niet schuren aan iets, maar hij is erg lenig en kan zichzelf overal krabben en schuurt zijn hoofd aan zijn benen.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij dit jaar dagelijks (kruiden)muesli krijgt.
Hier zit natuurlijk best veel suiker in, dus nu wil ik hem in combinatie met glucobalance een suiker-, zetmeel- en eiwitarm voer geven.
Maar er is zooo ontzettend veel voer, dat ik echt niet weet wat ik moet hebben.
Wij voeren op stal Lavor/Havens, maar het is ook geen probleem als ik het zelf ergens moet gaan halen.

Heeft iemand tips?


Vervelend dat je paard zoveel jeuk heeft. Staat hij veel in de wei? sinds mijn fjord 's zomers niet meer 24/7 op de wei staat, is de jeuk veel minder geworden. Ze krijgt alleen een vitamine brok (pavo vital) met een handje muesli. Ik was ook begonnen met glucobalance, maar dat eet ze erg slecht.
Ze heeft wel regelmatig wondjes op haar hoofd. Die smeer ik in met honingzalf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:34 



 
Profiel   

Ninx schreef
car0linee schreef
Hier deed happy skin niets helaas. Dacht ook, valt altijd te proberen dus set besteld. Maar helaas geen enkel verschil. Zo lastig, wat voor de een wel werkt doet bij een ander weer helemaal niets. Blijft echt uittesten.


Nu ligt het ook wel aan je beleid natuurlijk.

Niet teveel gras, geschikt hooi, voldoende vitaminen. Veel buiten, veel bewegen, op gewicht en weinig stress.


Absoluut. Maar beter kan mijn merrie het niet hebben. Arm hooi, geen gras, 24-7 in Paddock Paradise veel beweging en als voer alleen vitaminebrokjes met gluco balance en magnesium.

Dus aan management ligt het hier zeker niet. Maar niet elk product werkt voor elk paard helaas.

Ben wel voorzichtig positief over biteback spray en zalf. Heb het nu in gebruik en jeuk lijkt meteen te zijn verdwenen. Terwijl dat met andere zalf niet zo is. Dus hopen dat dit op langer termijn ook bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:51 



 
Profiel   

Ootie schreef
Rowan_ schreef
Hai allemaal,
Ik zit echt even met de handen in het haar.
Mijn 18 jarige pony(15 jaar in bezit) heeft altijd wel heftige eczeem gehad, maar met een deken was dit altijd goed te doen.
Nu heeft hij dit jaar ineens extreem veel jeuk, hoofd helemaal kapot, oortjes stuk en al hele stukken manen weg. (ondanks zijn deken en vliegen 'muts', zo'n strakkere stoffen die zijn hele hoofd bedekt).
Hij kan in de wei ook niet schuren aan iets, maar hij is erg lenig en kan zichzelf overal krabben en schuurt zijn hoofd aan zijn benen.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij dit jaar dagelijks (kruiden)muesli krijgt.
Hier zit natuurlijk best veel suiker in, dus nu wil ik hem in combinatie met glucobalance een suiker-, zetmeel- en eiwitarm voer geven.
Maar er is zooo ontzettend veel voer, dat ik echt niet weet wat ik moet hebben.
Wij voeren op stal Lavor/Havens, maar het is ook geen probleem als ik het zelf ergens moet gaan halen.

Heeft iemand tips?


Vervelend dat je paard zoveel jeuk heeft. Staat hij veel in de wei? sinds mijn fjord 's zomers niet meer 24/7 op de wei staat, is de jeuk veel minder geworden. Ze krijgt alleen een vitamine brok (pavo vital) met een handje muesli. Ik was ook begonnen met glucobalance, maar dat eet ze erg slecht.
Ze heeft wel regelmatig wondjes op haar hoofd. Die smeer ik in met honingzalf.



Hij staat 24/7 buiten in de zomer. Kan ook niet anders, in stal schuurt hij zich echt tot bloedens toe open.
Bovendien wil hij echt niet op stal, in combinatie met zijn temperament is dat ook voor iedereen beter dat hij lekker buiten staat :o
Ik begrijp je punt wel hoor, want én minder beestjes én minder suiker, maar het is helaas geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 06:52 



 
Profiel   

Rowan_ schreef
Ootie schreef



Vervelend dat je paard zoveel jeuk heeft. Staat hij veel in de wei? sinds mijn fjord 's zomers niet meer 24/7 op de wei staat, is de jeuk veel minder geworden. Ze krijgt alleen een vitamine brok (pavo vital) met een handje muesli. Ik was ook begonnen met glucobalance, maar dat eet ze erg slecht.
Ze heeft wel regelmatig wondjes op haar hoofd. Die smeer ik in met honingzalf.



Hij staat 24/7 buiten in de zomer. Kan ook niet anders, in stal schuurt hij zich echt tot bloedens toe open.
Bovendien wil hij echt niet op stal, in combinatie met zijn temperament is dat ook voor iedereen beter dat hij lekker buiten staat :o
Ik begrijp je punt wel hoor, want én minder beestjes én minder suiker, maar het is helaas geen optie.


Buiten staan kan wel. Alleen minder gras.
Dus een paddock, of paddock Paradise. Misschien in ieder geval een graasmasker.

Ik denk dat erg veel paarden gewoon ook niet erg goed tegen gras kunnen.

Wat je ernaast voert zal zeker uitmaken, maar ik denk dat gras minderen je paard zeker zal helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 07:15 



 
Profiel   

het soort gras maakt ook wel veel uit.
ik heb 4 blokken en ze lopen nu op een blok met echt 80% klaver, ben ik niet zo blij mee maar goed het staat er niu eenmaal.
is witte klaver en van dat gele klaver.
maar daar is geen jeuk.
het vorige blok had veel meer gras, wel paardengras,maar er was wel veel jeuk.

liefst zo weinig mogelijk gras en zo veel mogelijk kruiden, voordeel is dat ze dan ook veel beter op gewicht blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 07:47 



 
Profiel   

Interessant dat verschil in gras...dus wellicht als het land ingezaaid wordt met ander gras/ kruiden dat het beter zou zijn?

Ik vind het zo'n straf voor ze om ze niet meer op gras te zetten, hier beide ZE zijn dol op gras.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 08:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen