Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Hier ook een paard dat de flexineb geen probleem vind, maar de equihaler echt bloedirritant. Ik had inderdaad ook hetzelfde, dat dat 'vliesje' eraf ging en dan kan je er dus eigenlijk al vrij weinig meer mee :+ Flexineb eerst een paar keer geoefend door het uitlaatventiel eraf te halen en daar een wortel door te steken. Sindsdien ziet hij me graag komen met dat ding

Mijn paarden hebben trouwens nu allemaal equibedding in stal. Heel tevreden van als bodembedekking.

Longen en darmen zijn hier ook beide een probleem, maar ook een beetje kip & ei heb ik zelf het idee. Hij heeft last van z'n darmen gekregen na de prednison & AB voor z'n longen, dusja :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 22:46 



 
Profiel   

felicity schreef
Ik vind mijn flexineb even niet leuk meer.

Ik heb nog een ouder model. Van de week gaf hij ineens storing.
Paniek mijn paard kan niet zonder.

Contact opgenomen met flexineb omdat het een ouder model is word deze niet meer gerepareerd. Dus een nieuw kabeltje besteld. Nu doet hij het weer 1 sessie en geeft dan weer storing. Krijg hem dan ook niet meer werkend.

Ga nu maar weer een nieuw cupje bestellen in de hoop dat dat het probleem oplost.

Zie het niet zo zitten om een nieuwe batterij te moeten kopen. Ik blijf het ontzettend veel geld vinden.


Nieuw cupje loste het probleem ook niet op -O-

Uit pure wanhoop maar een nieuwe controler besteld. Hopelijk gaat deze langer mee. Dure bedoeling op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 06:25 



 
Profiel   

Oh wat balen idd... Het is fijn dat alle onderdelen los te bestellen zijn, maar het is wel een prijziger bedoening...

Zag dat de flexinebs nieuw ook best stuk duurder zijn geworden. Nog een reden mijne ondanks niet gebruiken aan te houden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:39 



 
Profiel   

@Felicity: hoe lang is je flexineb mee gegaan dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 20:00 



 
Profiel   

Ik heb hem zelf maar een half jaar gebruikt. Wel heel intensief.
Ik had hem overgenomen van iemand anders die hem ongeveer 1.5 gebruikt heeft.

Ik heb ook geen idee hoelang ze normaal mee gaan. En wellicht had ik gewoon pech.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 00:48 



 
Profiel   

Ik heb ze weleens gehuurd en vaak zitten er meerdere batterijen bij. Ik denk dat die dus wel redelijk kwetsbaar zijn en niet heel duurzaam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 00:59 



 
Profiel   

De batterijen die in de controller zitten (Lithium Ion) gaan maar een bepaald aantal laadcycli mee, ik dacht ergens richting de 500. En ze zijn ook best gevoelig, net als de batterijen in bijv. fietsen, telefoons en dergelijke apparaten. Te vaak te leeg laten gaan en/of te lang leeg laten liggen, te koud bewaren of juist te warm, heeft invloed op de levensduur. Vooral dat eerste, want als je oplaadt als de batterij ongeveer halfleeg is gaat ie nog veel langer mee dan die 500.
Maar het lijkt me niet dat je daar dan storing van krijgt eigenlijk. Wel flink balen inderdaad, en een béétje jammer dat er niet even naar gekeken kan worden, want ouder of niet, goedkoop zijn ze nooit geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 06:00 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* we hebben weer een werkende.
Hopelijk van deze wat langer plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 00:51 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn flexineb binnen gekregen. Een bijna nieuwe 2ehandse.
Vandaag voor het eerst gebruikt met nacl en balsamic air.
Nu staat er wat vocht in de vernevel kamer. Is dat bij jullie ook.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:52 



 
Profiel   

Ja dat is normaal koetjeboe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:59 



 
Profiel   

[quote="N_B_N"]Ja dat is normaal koetjeboe :j[/quote


Ah gelukkig! Wel heel fijn ding. Merkte nu al dat er wat gebeurde veel proesten met longeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 18:28 



 
Profiel   

De mijne staat er zo goed bij momenteel. Ontspannen neusgaten en niet zichtbaar benauwd. Vooral de neusgaten vallen mij op. Vandaag kwam er ook weer veel los. Ze heeft 2 weekjes stilgestaan qua rijden, dus misschien dat dat ervoor zorgde dat het los kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 18:50 



 
Profiel   

Die van mij heeft afgelopen woe een bronchoscopie gehad en longspoeling. Uitslag laat nog even op zich wachten. Iets slijm te zien dat viel erg mee, maar wel irritatie. Bepaalde delen waren gezwollen. Ze denkt aan astma.
Ze heeft altijd al een wat opgetrokken buik. Ik heb er nooit wat achter gezocht. Ze loopt als een tierelier. Maar wel elke winter giga hoesten. Heb haar nu 2 winters in mijn bezit. Staat dag en nacht buiten haar hele leven al.
Heb achter de buik niks gezocht. Maar na een bosrit vorige week stond ze op de trailer nog te pompen terwijl ik al 10 min had gestapt afgezadeld enz.
Viel mij ook steeds op dat ze in rust al grote neus gaten heeft.
[ img ]
Even foto uit een filmpje geknipt.
Je ziet zo'n lijn over de buik lopen. Herkennen jullie dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 21:05 



 
Profiel   

Hier ook erg blij met de flexineb, nu 2 weken in gebruik. Heb de zoutoplossing en de immunosan, beide fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:57 



 
Profiel   

Welke verhoudingen gebruiken jullie met de balsamic air en de immunosan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:10 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Welke verhoudingen gebruiken jullie met de balsamic air en de immunosan?


Immunosan moet puur dacht 5 cc en daarna nacl en balsamic air doe ik 1:1 met nacl.
Ik zelf doe 5 cc van beide erin dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:38 



 
Profiel   

Op deze site https://sportpaardenarts.nl/nl/expertise/luchtwegen/
Staat bij elke “medicijn” in welke hoeveelheid je het moet geven en met wat je het kan mengen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 14:58 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
Die van mij heeft afgelopen woe een bronchoscopie gehad en longspoeling. Uitslag laat nog even op zich wachten. Iets slijm te zien dat viel erg mee, maar wel irritatie. Bepaalde delen waren gezwollen. Ze denkt aan astma.
Ze heeft altijd al een wat opgetrokken buik. Ik heb er nooit wat achter gezocht. Ze loopt als een tierelier. Maar wel elke winter giga hoesten. Heb haar nu 2 winters in mijn bezit. Staat dag en nacht buiten haar hele leven al.
Heb achter de buik niks gezocht. Maar na een bosrit vorige week stond ze op de trailer nog te pompen terwijl ik al 10 min had gestapt afgezadeld enz.
Viel mij ook steeds op dat ze in rust al grote neus gaten heeft.
[ [url=m/UbQNuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even foto uit een filmpje geknipt.
Je ziet zo'n lijn over de buik lopen. Herkennen jullie dat.


Als ze last heeft van een opgetrokken buik: laat aub haar darmen checken. Hangt vaak samen met longproblemen en mijn paard is nu zo goed als van zijn longproblemen af door een behandeling voornamelijk op zijn darmen bij Den Hoek. Denk dus dat een flexineb voor ons gelukkig niet meer noodzakelijk is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 17:10 



 
Profiel   

ElSea schreef
koetjeboe schreef
Die van mij heeft afgelopen woe een bronchoscopie gehad en longspoeling. Uitslag laat nog even op zich wachten. Iets slijm te zien dat viel erg mee, maar wel irritatie. Bepaalde delen waren gezwollen. Ze denkt aan astma.
Ze heeft altijd al een wat opgetrokken buik. Ik heb er nooit wat achter gezocht. Ze loopt als een tierelier. Maar wel elke winter giga hoesten. Heb haar nu 2 winters in mijn bezit. Staat dag en nacht buiten haar hele leven al.
Heb achter de buik niks gezocht. Maar na een bosrit vorige week stond ze op de trailer nog te pompen terwijl ik al 10 min had gestapt afgezadeld enz.
Viel mij ook steeds op dat ze in rust al grote neus gaten heeft.
[ [url=m/UbQNuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even foto uit een filmpje geknipt.
Je ziet zo'n lijn over de buik lopen. Herkennen jullie dat.


Als ze last heeft van een opgetrokken buik: laat aub haar darmen checken. Hangt vaak samen met longproblemen en mijn paard is nu zo goed als van zijn longproblemen af door een behandeling voornamelijk op zijn darmen bij Den Hoek. Denk dus dat een flexineb voor ons gelukkig niet meer noodzakelijk is!



Buik is niet opgetrokken maar ze lijkt continu te knijpen. Hor merk ik dat ze last van de darmen heeft haar mest is heel mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 17:29 



 
Profiel   

Knijpen is sowieso een heel slecht teken, dat mogen ze eigenlijk echt niet doen. Ik merkte bij mijn paard niks aan zijn darmen maar Den Hoek gaf toch aan dat er een disbalans in de schimmels en bacteriën zou zitten. Het heeft wel echt binnen 3 weken effect gehad. Mijn paard stond eerst puffend na het uit de wei halen op dat poetsplaats en inmiddels crossen we zelfs weer lichte trainingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 22:07 



 
Profiel   

[ img ]

Kleine tip voor de mensen die bang zijn dat de vernevelaar stuk gaat door stoten.
Ik heb er een stuk isolatiemateriaal om heen gedaan en daar de strap om heen. Werkt top

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 06:31 



 
Profiel   

Ha, dat is slim! Mijn merrie loopt er soms ook heel fijn mee te zwiepen :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:24 



 
Profiel   

Ninx schreef
Ha, dat is slim! Mijn merrie loopt er soms ook heel fijn mee te zwiepen :-(


Die van mij tikte er steeds mee tegen de muur aan. Zitten wat krassen op nu, Maar ben bang dat als ze keer goed tikt hij barst

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 07:35 



 
Profiel   

Wat een goede tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:10 



 
Profiel   

Mijn merrie kauwt tijdens het gebruik, maar ademt zo'n 25x per minuut met de Neb. Diep in en kort uit. Is dat ok?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen