Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Actuele prijs hooi

 
Profiel   

Nou eind verder... valt toch best mee..

[ img ]

[ img ]

en dan zoek je toch rondom Sustrum, maar Sustrum en 10 km rondom zoeken kom je echt ook bij advertenties in Dörpen terecht ,maar dat kan superpony best zelf uitvogelen denk ik :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:21 



 
Profiel   

Ha, ja, Dorpen is juist waar we wel komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 01:23 



 
Profiel   

Dat is leuk bedacht, voor de lol, maar het is hier steeds lastig om voldoende hulp te krijgen.

Ik had de zolder deels nog vol met hooi van vorig jaar wat ik deze zomer op moet voeren en nog een deel gerstestro, dus met 180 pakjes zat de zolder gewoon stampvol.

Van natuurland kochten we af land voor €1,65vorig jaar. Maar dat is zwaar gesubsidieerd beheersland. Normaal betaal je hier 3,- a 3,50 af land.

Wel bijzonder dat mensen maar denken dat je je eigen tijd en energie en kosten er in moet stoppen om voor anderen goed ruwvoer te maken...

Wat een dikke onzin zeg...

Iemand die voor anderen produceert, mag daar gewoon een eerlijke prijs voor vragen. Dat is gewoon de kostprijs en een uurloon.



robert45 schreef
joyce B schreef
Wij hebben dit jaar voor het eerst alles zelf moeten doen. We hebben het materiaal aan moeten schaffen (investering zo'n €8500 voor oude tractor, oude maaimachine, oude schudder en acrobaat. ) En heb hadden voor 247 pakjes hooi, zo'n 1,2 ha gemaaid.

Werkuren:
Maaien 3 uur
Schudden en op wiersen leggen: 6 dagen lang, 1 of 2x per dag in totaal 10 uur.
Uren van het land halen en op zolder opruimen met 7 personen: 4,5 uur p/p.
Nog 2 personen: 3 uur p/p
Perskosten €125,- (vriendenprijs exclusief btw)

Brandstofkosten diesel: €60,-

Wat denken jullie zelf dan wat een eerlijke prijs is voor hooi per pakje?

En wat een passend uurloon is voor al die mensen die hier zoveel tijd in hebben gestopt? Nu hebben ze alleen wat eten en drinken gekregen en een ijsje en voor de 2 partners van pensionklanten een kleinigheidje om zelf iets lekkers van te halen.

En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over de reparatie- en onderhoud en afschrijving van het benodigde materiaal...
2 V snaren voor de maaier bijvoorbeeld. Omdat er 1 knapte en een ander ook slecht was...

Ik heb mijn pakjes die niet op zolder konden voor €3,50 verkocht aan de buurvrouw die paar uurtjes mee hielp om het van het land te halen. Daarmee had ik alleen de perskosten en de diesel er uit.

Ik durf nog niet de echte kosten per pakje te berekenen. Jullie wel?

Kleine pakjes zijn erg arbeidsintensief. Ik snap wel dat mensen zeggen dat je ze gelijk van het land zelf op moet halen...
Met grote trekker met front plus zijmaaier en 8 meter aan schudder gaat het vast sneller, maar die kosten van materiaal liggen dan ook weer veel hoger.

2e snee weer grote ronde balen. Dan heb ik wel kosten voor het er met de shovel en balenklem af halen, maar het scheelt enorm veel werkuren voor ons en onze stalgasten/vrijwilligers.


Ik zou 247 pakjes voor jezelf houden, zeker als je blijkbaar ook een paarden van pensionklanten hebt staan. Dan is het hooi toch zo weer op?

Voor de diesel en de perskosten was je nog geen euro kwijt per pakje. Goedkoper ga je ze niet krijgen. Het klopt dat je ook e.a aan machines gekocht hebt maar die kan jaren gebruiken zoveel onderhoud zit daar niet aan als het droog staat.

Je moet hooien voor de hobby en wat zakgeld. Zo doen de meesten dat. Wil je elk uurtje betaald hebben, idem voor dat van de hulp dan worden het hele dure pakken en kunnen dit soort kleine stukjes niet uit. Hooien en hooi binnenhalen moet je als gezellig ding met elkaar doen. Na die tijd even een BBQ en een kratje bier en iedereen vind het mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:45 



 
Profiel   

Maar als je dat allemaal moet gaan verrekenen als ‘kleine’ hobbyman, dan moet je dubbel zoveel vragen als een ander, dat brengt niets op

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:36 



 
Profiel   

En het ligt er ook aan waar je zit, wanneer je het aanbiedt etc.

Hier was men lagere prijzen gewend en klaagt men snel over hoge prijzen. Dan kan je wel een realistische prijs willen, maar dan blijven mensen ermee zitten.

Ik zie nu wel dat de prijsstijging geleidelijk gaat en men dan wat makkelijker net iets meer uit geeft. Vooral wanneer er schaarste is. Maar zolang er aanbod is, pakken ze toch de goedkope.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 13:29 



 
Profiel   

kwaliteit is ook wat waard. Veel van wat ik nu goedkoper tegenkom is van slechte kwaliteit of met veel ellende erin. Naast de kosten wat hierboven al genoemd is komt er ook nog tijd bij voor het kijken naar de kwaliteit voor het überhaupt geperst wordt. Ik krijg regelmatig aangeboden in de omgeving wat ik zelf nog niet eens zou voeren (en ik ben niet zo moeilijk en onze paarden ook niet) laat staan dat ik het aan een klant kan verkopen, dan moet je denken aan land waar 75% zuring staat of veel jakobskruid.

Wij zijn al aardig wat tijd kwijt aan hooi voordat het dus hier in de schuur ligt, dan brengen we het ook meestal nog en doen het ook nog volledig op de plaats afladen waar de klant het graag hebben wil. Voor prijzen die sommige mensen daarvoor in gedachten hebben gaat het gewoon tegenwoordig echt niet meer, onze auto loopt niet op lucht en mijn personeel doet ook geen vrijwilligerswerk. Ook wij moeten onze boterham ergens mee betalen

Collega van me had heel mooi Duits kruidenhooi zitten in Duitsland, nu niet meer heeft volledig onder water gestaan. Dat wordt dus opnieuw opzoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 13:39 



 
Profiel   

Wij hadden 4 bundels van Venhorst. Die voeren we nog. Zitten wel wat klonten in, maar het wordt verder aardig gegeten en degene met luchtweg problemen doet het er goed op.

Het is iets duurder, maar het hooi hier van 4,50 wat we hadden zat idd vol zuring en konden we steeds weggooien. Dat telt ook lekker op. Doe ook wat langer met het hooi van Venhorst, dus het is niet altijd alleen de baal prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:07 



 
Profiel   

gewicht van de balen telt ook mee, wij streven naar minimaal 20 kg per baal. Daar kan altijd een keer een lichtere tussen zitten maar ook een zwaardere. Wanneer ze echt veel lichter zijn halen we ze er tussenuit en voeren die zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:17 



 
Profiel   

trustHim schreef
gewicht van de balen telt ook mee, wij streven naar minimaal 20 kg per baal. Daar kan altijd een keer een lichtere tussen zitten maar ook een zwaardere. Wanneer ze echt veel lichter zijn halen we ze er tussenuit en voeren die zelf


Ja, maar ook waar het gewicht vandaan komt.

Ik heb nu wat kluiten/klonten en dat telt ook aan. Maar had hier bergen zuring en dat telt ook mee. Als je dan gaat kijken, betaal ik liever wat meer voor hooi en dan echt goed hooi, dan zware balen vol zooi en evt nog ergere dingen dan kluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:33 



 
Profiel   

daarom checken wij altijd het land waar het af komt voordat het in de balen gaat. Ik heb niks aan een hoop klachten namelijk. Er kan altijd een keer wat tussen zitten, maar over algemeen hebben we mooi droog hooi zonder ellende erin. Ook te natte pakken wegen meer. Wij persen sowieso niet boven de 20% vocht maar zitten meestal rond de 15% of lager. Een pak van 20 kg is over algemeen ook 20 kg bruikbaar hooi.

Wij zitten dan ook niet heel laag in onze prijzen , maar dat is dan wel waar voor je geld. Daarbij ruilen wij ook rustig slechte balen om voor andere, of als een paard het niet wil eten voor een andere partij. Service en klant tevredenheid vinden wij heel erg belangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:37 



 
Profiel   

superpony schreef
trustHim schreef
gewicht van de balen telt ook mee, wij streven naar minimaal 20 kg per baal. Daar kan altijd een keer een lichtere tussen zitten maar ook een zwaardere. Wanneer ze echt veel lichter zijn halen we ze er tussenuit en voeren die zelf


Ja, maar ook waar het gewicht vandaan komt.

Ik heb nu wat kluiten/klonten en dat telt ook aan. Maar had hier bergen zuring en dat telt ook mee. Als je dan gaat kijken, betaal ik liever wat meer voor hooi en dan echt goed hooi, dan zware balen vol zooi en evt nog ergere dingen dan kluiten.


Ik had vorig jaar enorme dikke takken in de balen zitten, elke dag wel een speciekuip vol wat overbleef na het voeren. Ook gemeld bij de leverancier, had in totaal 4 balen, bleek achteraf dat er een top uit een boom over dat stuk heen had gelegen na blikseminslag, allemaal stukken geslagen, loonwerker had het niet gezien met maaien en schudden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:50 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
superpony schreef

gewicht van de balen telt ook mee, wij streven naar minimaal 20 kg per baal. Daar kan altijd een keer een lichtere tussen zitten maar ook een zwaardere. Wanneer ze echt veel lichter zijn halen we ze er tussenuit en voeren die zelf


Ja, maar ook waar het gewicht vandaan komt.

Ik heb nu wat kluiten/klonten en dat telt ook aan. Maar had hier bergen zuring en dat telt ook mee. Als je dan gaat kijken, betaal ik liever wat meer voor hooi en dan echt goed hooi, dan zware balen vol zooi en evt nog ergere dingen dan kluiten.


Ik had vorig jaar enorme dikke takken in de balen zitten, elke dag wel een speciekuip vol wat overbleef na het voeren. Ook gemeld bij de leverancier, had in totaal 4 balen, bleek achteraf dat er een top uit een boom over dat stuk heen had gelegen na blikseminslag, allemaal stukken geslagen, loonwerker had het niet gezien met maaien en schudden...[/quote]

Dat soort dingen kan een keer gebeuren, vaak geven we dan de volgende x een extra baal als compensatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 19:22 



 
Profiel   

@Trusthim, dat is netjes hoor.

Wij waren ergens vaste klant en zeiden dat er vaak rotzooi in zat. Zelfs een keer onderdelen terug gebracht :o Toen weleens een baaltje meer gekregen.

Bij een ander vast adres na verhuizen ook gemeld dat er veel zooi in zat en ze het hooi niet goed aten. We wilden het ruilen, maar ja....Hun paarden eten het wel en niemand klaagt ooit. Dan moet ik heel kinderachtig van alles een foto gaan maken.
Maar was ook stoffig, dus vanaf gestapt.

Heb echt wel 6 adressen geprobeerd inmiddels en kwaliteit was afgelopen jaar echt om te huilen. Heb nog geen nieuw hooi, dus ben benieuwd........

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 01:39 



 
Profiel   

joyce B schreef
Dat is leuk bedacht, voor de lol, maar het is hier steeds lastig om voldoende hulp te krijgen.

Ik had de zolder deels nog vol met hooi van vorig jaar wat ik deze zomer op moet voeren en nog een deel gerstestro, dus met 180 pakjes zat de zolder gewoon stampvol.

Van natuurland kochten we af land voor €1,65vorig jaar. Maar dat is zwaar gesubsidieerd beheersland. Normaal betaal je hier 3,- a 3,50 af land.

Wel bijzonder dat mensen maar denken dat je je eigen tijd en energie en kosten er in moet stoppen om voor anderen goed ruwvoer te maken...

Wat een dikke onzin zeg...

Iemand die voor anderen produceert, mag daar gewoon een eerlijke prijs voor vragen. Dat is gewoon de kostprijs en een uurloon.


Ik denk wel dat het zo werkt, helaas. Uiteraard kun jij je kosten doorberekenen aan je klant maar als een ander dat niet doet wat weerhoudt jouw klant dan om het niet ergens anders te halen.

Ik heb al jaren mijn hooi en stro van dezelfde leverancier. Ook al jaren voor dezelfde prijs. Hij vindt het gewoon schitterend werk. Lokaal helpt iedereen elkaar. Altijd super gezellig. Die jongens doen het voor de gezelligheid, biertjes na afloop en aan het eind van het seizoen een bbq. Wat mijn leverancier er aan overhoudt zou vast geen vetpot zijn. Maar hij vindt het leuk. Heeft veel vaste klanten, waaronder ik. En van mij is hij in elk geval verzekerd van € 300,- pm. Denk dat het al met al een leuke bijverdienste voor hem is.

Maar als je weinig hulp hebt en dus ook het idee hebt dat het meer kost dan het je oplevert, er geen plezier in hebt.. ja dan is het hard werken voor weinig. Ik zou dan enkel voor eigen gebruik hooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 08:06 



 
Profiel   

Als je zorgt voor echt goede kwaliteit dan willen mensen wel wat meer betalen. Wij hebben net weer zo'n grote rechthoekige baal gehaald die net in de aanhanger past, en je dan plak voor plak loshaalt en in je stal kan leggen weet je wel.

Ik schrok er wel een beetje van dat die nu 90 euro moest kosten (vorig jaar dacht ik 70) maargoed het is wel heel mooi hooi en dat is ook wat waard, dat je niet steeds allerlei troep, stokken, stapels zuring en weet-ik-wat voor rommel er uit moet halen..... of wat je niet ziet nog voor giftige zooi.

En steeds stekels van distels en bramen in je handen hebben wordt je ook zat. Of dat je bijna de moord steekt van de stofbende die er vanaf komt %) Geen slechte stukken die je weg kan gooien want wat moet je daar dan weer mee. Kan je er nòg een keer mee gaan lopen slepen :n

Moet je ook eigenlijk weer gaan "zeuren" bij je leverancier en daar heb ik dan ook weer geen zin in weet je wel.

Dus dan maar een stevige prijs en zekerheid dat je gewoon goed spul hebt en niet voor niets ermee loopt te sjouwen maar het hele zaakje gewoon lekker opgesmikkeld wordt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:20 



 
Profiel   

Ik heb vandaag 24 pakken geleverd gekregen. Nieuwe hooiboer dus we gaan het zien maar een slecht pak mag worden geruild.
Voor nu heel blij dat ik een jaar voorraad heb staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:26 



 
Profiel   

@ pmarena, dat klopt, maar ik heb het eigenlijk alleen maar over goede kwaliteit. Slechte kwaliteit hoef ik sowieso niet, al krijg ik het gratis. En ik heb er geen probleem mee om daarvoor te betalen.

Gelukkig dus al 100 jaar dezelfde top leverancier die mij altijd goede producten levert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 20:00 



 
Profiel   

Zijn jullie niet bang voor JKK in hooi? Ik zie het hier in Brabant werkelijk overal staan. En dus ook op veldjes. Durf het bijna niet meer van marktplaats te halen. Fourage garandeert JKK vrij, maar is gelijk stuk duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:25 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Zijn jullie niet bang voor JKK in hooi? Ik zie het hier in Brabant werkelijk overal staan. En dus ook op veldjes. Durf het bijna niet meer van marktplaats te halen. Fourage garandeert JKK vrij, maar is gelijk stuk duurder.

Als een particulier op Marktplaats zegt dat het JKK vrij is mag je er van uitgaan dat dat zo is. Eerlijk gezegd zou ik daar meer vertrouwen in hebben dan in een fouragebedrijf. Die halen het overal en nergens vandaan en gaan echt niet eerst de weilanden bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:30 



 
Profiel   

Ik maak altijd een foto vlak voor het maaien. Oké kan dat natuurlijk ook vervalsen. Maar hoop dan toch dat mensen geloven wat ik verkoop. Wil zelf uiteraard ook geen jkk in mijn gras en hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:45 



 
Profiel   

pillow schreef
Paardenfan25 schreef
Zijn jullie niet bang voor JKK in hooi? Ik zie het hier in Brabant werkelijk overal staan. En dus ook op veldjes. Durf het bijna niet meer van marktplaats te halen. Fourage garandeert JKK vrij, maar is gelijk stuk duurder.

Als een particulier op Marktplaats zegt dat het JKK vrij is mag je er van uitgaan dat dat zo is. Eerlijk gezegd zou ik daar meer vertrouwen in hebben dan in een fouragebedrijf. Die halen het overal en nergens vandaan en gaan echt niet eerst de weilanden bekijken.


Wij kijken wel eerst de weilanden, ik weet van diverse collega's dat die dat ook doen. Voordat het gemaaid wordt. Enige waar wij het niet altijd bij doen is bij boeren waar we al jaren komen, als het goed is is het gewoon goed. Als een boer het zelf niet zou willen voeren hoef ik het ook niet. Jkk is voor koeien net zo goed giftig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 11:17 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik maak altijd een foto vlak voor het maaien. Oké kan dat natuurlijk ook vervalsen. Maar hoop dan toch dat mensen geloven wat ik verkoop. Wil zelf uiteraard ook geen jkk in mijn gras en hooi.


Ik heb sowieso veel kruiden in mijn gras (zat in mengsel coöperatie ). Geen JKK overigens, maar het is wel kleurrijk :') . Ik houd het toch maar zelf.
Vind het wel lastig dat JKK zo opkomt hier. Ik herken de grote plant direct, maar niet de jonge plant. Zeker niet in mijn weide. Weet iemand of je een expert ernaar kan laten kijken? Verschillende plantenapps geven diverse mogelijkheden, dus die vertrouw ik ook niet helemaal.
Anders laat ik paarden in de winter het afgrazen ipv maaien. Ze zijn uiterst kieskeurig wat ze eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 19:58 



 
Profiel   

Al het jacobskruid staat nu rijkelijk in bloei. Makkelijk te herkennen nu. Als er nergens in je land of direct naast het land wat de vinden is dan valt het wel wat mee. Staan er wel hier en daar pollen, verwijder ze dan met handschoenen aan.

Voor hooiland idem, loop er even door en je ziet het snel genoeg of het er groeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 23:25 



 
Profiel   

robert45 schreef
Al het jacobskruid staat nu rijkelijk in bloei. Makkelijk te herkennen nu. Als er nergens in je land of direct naast het land wat de vinden is dan valt het wel wat mee. Staan er wel hier en daar pollen, verwijder ze dan met handschoenen aan.

Voor hooiland idem, loop er even door en je ziet het snel genoeg of het er groeit.


Meeste mensen kopen hooi en hebben het land vooraf niet gezien en kunnen ook niet elk pakje door en door bekijken.

Meeste zeggen het er wel bij, dat het JKK vrij is en dat hoop je dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 01:41 



 
Profiel   

robert45 schreef
Al het jacobskruid staat nu rijkelijk in bloei. Makkelijk te herkennen nu. Als er nergens in je land of direct naast het land wat de vinden is dan valt het wel wat mee. Staan er wel hier en daar pollen, verwijder ze dan met handschoenen aan.

Voor hooiland idem, loop er even door en je ziet het snel genoeg of het er groeit.


Is de jonge plant giftig in hooi? Dus die waar nog geen bloemen in zitten. Want die herken ik dus niet. Wel de grote exemplaren. Die trek ik eruit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 39 [ 958 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen