Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 148 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Pumpkinbroes schreef
Ik voer de mijne pavo daily fit omdat ik dat makkelijk zo kan meenemen de wei in.
Nou zou ik er eentje magnesium willen bijvoeren, maar dat kan ik eigenlijk alleen in poeder en olie vinden.

Weet iemand of er ook iets bestaat van supplementen wat je makkelijker zo uit de hand zou kunnen voeren?

Heb in het verleden altijd met emmers enzo gewerkt, maar met meerdere paarden heb ik nu niet meer dat gedoe van 1 voor 1 apart gaan zetten en wachten tot ze een keer klaar zijn.



Mgnium van Synovium, magnesium in brokjesvorm!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 00:43 



 
Profiel   

Ik ga de oerbalans proberen! Meteen een zak van 25kg besteld vanwege de kortingsactie nu bij vitalstyle dus fingers crossed dat meneer het lekker vindt :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:01 



 
Profiel   

Mag deze vraag ook hier (heb m ook in het grote te dikke paarden topic gezet)? Anders weghalen!

Welk voer zouden jullie kiezen? Als extra voor na het werk. Basis is Equillin Balancer/Basic. Haf is momenteel stevig, maar niet veel te dik. Osteopaat vond dat ie er erg goed uitzag. Hoeft dus niet veel meer af te vallen, maar wel op gewicht blijven. Ben in de avond al 2kg meer ruwvoer gaan geven. Na het rijden wil ik hem iets extra’s geven. Maar wel verantwoord. Liefst ook met muesli/brok wat echt voor dikkerdjes/paardjes met EMS/IR is ontwikkeld. Ik ben even buiten de standaard merken gaan zoeken. De opties:

1. Muhldorfer Low Glycaermic Prebiotic - suiker 4,3% zetmeel 3,7%. Fijne ingrediënten. Spreekt me aan omdat het ook de gezondheid van de darmflora aanpakt.
2. St- Hippolyt GLYX Wiese Muesli - suiker 7,5 zetmeel 2 - speciaal voor metabole stoornissen
3. Agrobs Leightgenuss - suiker 6,8 zetmeel 1,4 - zit bijna niets qua toegevoegde vitaminen. Enerzijds wel fijn omdat er dan geen contra’s ontstaan met de balancer.
4. Marstall Vito - suiker 3,5 zetmeel 3,9
5. Simple System Metaslim- suiker 3,9 zetmeel 3,9 - ingrediënten gericht op het reguleren van de suikerspiegel.
6. Vitalstyle Slueslimix - suiker 4,3 zetmeel 3,7 - laag in voedingswaarde. Geen contra’s

Zo op eerste gezicht allemaal mooi voer. Dus ik kan niet kiezen haha. Neig zelf het meest naar 1, 2 of 5. Wat jullie? En ervaring met een van deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:24 



 
Profiel   

Ik ben fan van agrobs ik geef nu de Alpen grun meusli naast equilin basic en balancer

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:34 



 
Profiel   

Ik heb gisteren de slueslimix van vitalstyle binnen gekregen, dus kan er nog maar weinig van zeggen behalve dat paardlief vandaag niet te houden was toen ie zag dat ik het weer ging maken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:44 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ik ben fan van agrobs ik geef nu de Alpen grun meusli naast equilin basic en balancer


Agrobs en equifyt hebben heel mooi voer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:00 



 
Profiel   

Equifyt is ook erg mooi ja. Alleen zit daar wel toegevoegde vitamine/miniralen in.

Alleen snap ik niet hun voeradvies

Bijv

Pre active is 150 gram per 100 kg dat is ongv 650 gram voor mijn paard dan moet ik 80% aanvullen met green balance. En daarvan is ook advies 200 gram per 100 kg dus in totaal even afgerond 1,5 kilo???

Ik geef liever 400/500 gram pre active aangevuld met een vitamine korrel. Maar in de pre active zit al een vitamine korrel in verwerkt dus kan je dan contra’s krijgen als je aanvult met vitamine korrel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 07:28 



 
Profiel   

plutolover schreef
Equifyt is ook erg mooi ja. Alleen zit daar wel toegevoegde vitamine/miniralen in.

Alleen snap ik niet hun voeradvies

Bijv

Pre active is 150 gram per 100 kg dat is ongv 650 gram voor mijn paard dan moet ik 80% aanvullen met green balance. En daarvan is ook advies 200 gram per 100 kg dus in totaal even afgerond 1,5 kilo???

Ik geef liever 400/500 gram pre active aangevuld met een vitamine korrel. Maar in de pre active zit al een vitamine korrel in verwerkt dus kan je dan contra’s krijgen als je aanvult met vitamine korrel?



Ja zoiets had ik ook begrepen. Ik voerde equilin maar liever niet combineren met de pre active. Agrobs myoprotein flakes en agrobs pellets mocht dan weer wel. Ingewikkeld is het. Ik ben nu over op een vloeibare vitamine / mineralen. Alleen vindt mijn paard het heel vies dus door het voer lukt niet want dan laat hij het staan. Nu dus via een spuit in de mond. Niet echt ideaal maar we proberen langzaam steeds een beetje meer toe te voegen aan het voer in de hoop dat hij het uiteindelijk gewoon wil eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 07:49 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met het voeren van vita-min ipv een balancer? Voor mij is dit ideaal omdat het door de slobber heen zou kunnen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 07:56 



 
Profiel   

Het is een ideale bron voor vitamine A en ook wel een prima bron voor vit. D. Bij een paard van 500kg is 15g voldoende voor alle vitamine A die het naast hooi nodig heeft.

Voor door de slobber zou ik gewoon een vitaminekorrel als Pavo Vital (30g/100kg paaard; wel krap in vitamine A), Marstall Force (30g/100kg paard; heel ruim in vitamine A) of JPGEF balancer (40g/100kg) gebruiken. Je kunt ook gewwone vitaminekorrels namelijk prima door de slobber heen doen. Onze paarden krijgen zelfs niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:05 



 
Profiel   

In de winter deed ik de vitamine brok als brokje als avond voer. In de zomer voeren we ze zelf, dus kiep ik het door de slobber heen. Maar dat blijf ik in de winter ook gewoon doen. Veel makkelijker en het gaat gewoon op. Als ik het voer als brokje, laat ze 3/4 liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:05 



 
Profiel   

Mizora schreef
Het is een ideale bron voor vitamine A en ook wel een prima bron voor vit. D. Bij een paard van 500kg is 15g voldoende voor alle vitamine A die het naast hooi nodig heeft.

Voor door de slobber zou ik gewoon een vitaminekorrel als Pavo Vital (30g/100kg paaard; wel krap in vitamine A), Marstall Force (30g/100kg paard; heel ruim in vitamine A) of JPGEF balancer (40g/100kg) gebruiken. Je kunt ook gewwone vitaminekorrels namelijk prima door de slobber heen doen. Onze paarden krijgen zelfs niet anders.


Voor de duidelijkheid: puur vita-min bevat verder nihile hoeveelheden mineralen, met 15g voer je minder dan 10% van welke mineraal dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:20 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen/adviseren bij het volgende;

Ik heb sinds kort een 3 jarige Friese merrie.
Ze heeft de afgelopen maanden 24/7 op het weiland gestaan en wordt 3 keer per week een half uurtje gereden (dat blijft komende winter ook zo, i.v.m. leeftijd)

Ze krijgt nu Pavo DailyFit koeken (niet elke dag) En sinds kort wat lijnzaadolie erbij omdat ik haar wat dof vond worden (kan door de zon/zweet komen, of door iets anders?! Ze glimt nu wel weer meer)

Nu ben ik op zoek naar goed voer voor als ze straks weer op stal komen (ze staan 's winters 4 uur per dag in de paddock, verder op stal)
Ze voeren volgens mij 2x per dag brok (wat je zelf levert) en 2x per dag voordroog, ik weet nog niet of ze daar de hele dag mee kunnen doen..
Ze staat op stro (wat ze ook wel eet)

Paard is iets te dik en verder weet ik nog niet of ze last (jeuk o.i.d.) krijgt van bepaalde voedingsmiddelen.
Ze heeft wel wat schilfers in één kootholte, dus dat hou ik even in de gaten..

Ik zoek eigenlijk een goed verkrijgbaar en niet te dure muesli en een vitaminebrokje:
-die elkaar goed aanvullen
-met zo weinig mogelijk ingrediënten waar ze gevoelig voor zou kunnen zijn (welke ingrediënten zou ik kunnen/moeten vermijden?!)
-die niet dik maken
-waar ze wel wat energie van krijgt zónder te fel/pittig/explosief te worden
-met een wat groter volume zodat ze een poosje iets te kauwen heeft (ik kan eventueel iets van ruwvoer gaan bijvoeren, luzerne/bietenpulp/grasbrok ofzo? Of is dat ook iets waar ze gevoelig op kunnen reageren?!)

Ik ben al een poosje op zoek, maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer..

Ik hoop dat jullie een goede suggestie hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:26 



 
Profiel   

Je zou als ruwvoer bijvoeroptie ook kunnen kijken naar de fibremix van Vitalbix, daar zitten geen dingen in waar ze gevoelig op kunnen worden & bij ons op stal verdwijnt er regelmatig een paard de box van de mijne in om het te jatten, dus gok dat ze het erg lekker vinden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:42 



 
Profiel   

Equifyt (pre active, evt gecombineerd met greenpower of een andere) of agrobs?

Equifyt bevat wel al toegevoegde vitamines. Agrobs kan je kiezen voor alphengrun muesli evt gecombineerd met een vit brok (pavo vital, metazoa, jpgef, vitalbix daily complete).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:45 



 
Profiel   

Goed verkrijgbaar vond je belangrijk, gaf je aan. In dat geval kun je proberen te starten met Pavo Vital vitaminebrok. Is iets lager in suiker dan de daily fit koeken die je nu geeft. Of anders de Vitalbix Timothee vitaminebrok. Om het voordroog op te waarderen kun je een ruwvoermix/grasmix geven. Ik vind de Mijten Optiform wel goed. Heel laag in suiker en zetmeel. Echter bestel ik die online. Via bol.com te krijgen zonder bezorgkosten. Voordeel is ook dat het de darmflora helpt bij voordroog. Bietenpulp zou ik een paardje wat al iets te dik is niet geven. Krachtvoer of normale brok al helemaal niet.

Vind je het geen probleem online te bestellen? En heb je ruim budget? Dan beveel ik Equillin aan. Ik heb die van mij eerst 8 weken op de Immuno gehad. Daarna de balancer + Basic. Stuur ze een mailtje en dan krijg je vaak fijn advies terug hoe je hun producten het beste voor jouw paardje kunt gebruiken. Wel pittig geprijsd. Maar de harde nek en vetophopingen zijn als sneeuw voor de zon gesmolten door de Immuno. Hij glanst als een spiegeltje en ziet er zacht en ontspannen uit in bespiering. Dit resultaat heb ik met geen enkele andere vitaminebrok of supplement bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:37 



 
Profiel   

Helpt de optiform bij gevoelige darmen ja ?
Heb 2 kleintjes erbij lopen en die mesten plat, vanwege droog hooi uit plastic verwacht ik .
Heb geen gras beschikbaar nu
Dus zo goed als onbeperkt hooi uit plastic, af en toe kleine pakjes hooi .
Beetje vital pavo , beetje naturel best . Bij de kleintjes is het korreltjes werk .
Ik dacht zelf bieten pulp geven vanwege de pectine .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:03 



 
Profiel   

ik las laatst een stukje over geven van olie en glimmende paarden.
daar werd gezegd dat een paard eigenlijk bijna geen olie op kan nemen en het naar buiten naar de haren toe word getransporteerd en dat daardoor de haren zo glimmen.(even kort gezegd.)

ik ben er in elk geval al een hele tijd mee gestopt en mijn dieren glimmen in elk geval zo ook heel goed.

klasiena, je wil niet te duur en makkelijk verkrijgbaar.
je kunt kijken naar de muesli zonder van subli
https://subli.nl/zonder/

en zelf ben ik heel tevreden over de omnia,die voer ik aan mijn 28 jarige tinkermerrie
https://subli.nl/omnia/
kauwen ze langer op,je kunt eventueel een handvol luzerne er door doen zodat ze nog wat langer bezig is.
en die verkopen ze ook wel bij de Welkoop.
als vitaminesupplement kun je dan eventueel pavo vital,marstall force of wat anders doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:32 



 
Profiel   

Bedankt, ik heb het een beetje bekeken/vergeleken.

Ik hoorde nu dat ze op stal 4x per dag voordroog voeren, dus dat is wel oké.
In combinatie met het stro denk ik dat ze zich niet gaat vervelen.
Een ruwvoeraanvulling/-vervanger is dan ook niet nodig, lijkt mij.

Ik neig nu een beetje naar Pavo Vital en een beetje muesli (Pavo Nature's Best of Subli Omnia?!) voor het volume.
Dan eerst maar eens kijken hoe ze het daar op doet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 15:17 



 
Profiel   

ja kan helemaal zo zijn dat het daar hartstikke goed op gaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 15:18 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de balancer Maridil Plus. Zoek naar een alternatief voor de Equilin. Hoewel ik tevreden ben, tikt het qua kosten wel aan, vind ik toch het suikergehalte wel hoog icm de Basic en selenium vrij hoog. Zag de samenstelling van de Maridil en sprak me wel aan. Plus dat je er maar 10 gram per 100kg van hoeft te geven. Een zak van 3kg kost 25 euro en zou dan 2 maanden meegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:37 



 
Profiel   

Iemand een tip waarmee de balancer van JPG&F te vervangen. Mevrouw heeft van de een op de andere dag besloten het niet meer te eten. Ook niet door slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:46 



 
Profiel   

Ik ben kort terug overgestapt van jpgef naar victorious secret. Maar daar moesten mijn dames wel even aan wennen. Eerst samen met wat slobber gegeven (en agrobs Alpen grun muesli, maar dat krijgen ze altijd bij de balancer). Weet dus niet of je paard de VS wel gaat eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:20 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Iemand een tip waarmee de balancer van JPG&F te vervangen. Mevrouw heeft van de een op de andere dag besloten het niet meer te eten. Ook niet door slobber.


Equilin misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:10 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik las laatst een stukje over geven van olie en glimmende paarden.
daar werd gezegd dat een paard eigenlijk bijna geen olie op kan nemen en het naar buiten naar de haren toe word getransporteerd en dat daardoor de haren zo glimmen.(even kort gezegd.)


Als het niet op kunnen nemen hoe wordt de olie dan vanuit de darm naar de vacht getransporteerd?
Is een stuk eenvoudiger om het dan gewoon uit te poepen toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 148 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen