Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Uitslag komt niet overeen met symptomen?

 
Profiel   

Te snel geduwd, in ga nog even verder haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:28 



 
Profiel   

Het lijkt me trouwens hoe dan ook niet gek dat Dexter nog een tijdje herstel nodig heeft, los van wat de oorzaak is. En het kan ook heel goed dat de andere erg geschrokken is van de gebeurtenis net zoals jij, en daarom steun zoekt bij wat wel normaal is. (Ik bedoel: je ziet het waarschijnlijk helemaal goed maar lees er niet teveel in qua 'de andere merrie geeft aan dat het iets onherstelbaars is' ofzo.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:58 



 
Profiel   

Het kan zijn dat deze al is genoemd, maar zou het een tia geweest kunnen zijn?
Op mijn werk heeft een van de geiten eens een vreemde toeval gehad: kop scheef houden, door de poten zakken, niet tot zeer moeizaam overeind kunnen komen... Op moment dat de dierenarts er was, reageerde ze wel weer normaal, maar leek nog erg moe. Dag later was dat over, en we hebben ook nooit meer toevallen gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:08 



 
Profiel   

Pfoe wat lastig, helemaal niet leuk om je paard zo te zien.

Ik heb zelf een sidewinder, maar dat gaat niet zo accuut in aanvallen. Die loopt wel echt standaard alsof hij zijwind heeft zegmaar. De ergere gevallen, het echte Crabwalking waarbij ze rondjes tollen vind ik er ook anders uit zien dan wat die van jou doet. Als die van jou gewoon helemaal prima en recht is na de aanval denk ik niet dat het een sidewinder is.

Het lijkt inderdaad neurologisch, maar een zenuwbeknelling vind ik ook geen gek idee. Ik heb een paard daarmee ook hele rare aanvallen zien hebben, die kreeg hij dan wel specifiek bij een bepaalde beweging.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:46 



 
Profiel   

Eerder niet veel nieuws te vertellen, weinig gebeurd en ik had nog geen nieuws van de dierenarts.
Deze belt net met de rest van de uitslagen, voor Dexter was behalve de lever alles tiptop.
Duke was helemaal fit en perfect in orde maar Dina (de oudere merrie) toonde ook verhoogde leverwaardes aan. Niet zo extreem als Dexter maar wel te hoog.

De dierenarts durfde daarom aan te nemen dat het aan het hooi lag, ik sluit echter ook de optie niet uit dat ze toch iets op de wei hebben gevonden.
Duke is namelijk de enige die (tot vervelens toe) bijna dagelijks uitbreekt als ze op de wei staan en dan in de berm gaat eten. Voor hem zal het niet nodig zijn iets te eten dat hij niet kent omdat hij bij verveling gewoon elders gaat graaien, terwijl Dina en Dexter niet uitbreken en misschien toch iets hebben gegeten.

Ze gaan vandaag naar mijn schoonouders op de boerderij, daar is meer toezicht maar ik hoop dat het dus voor Dexter bij die ene keer blijft.
Ander hooi plus de spuit die ze vrijdag gezet heeft zou moeten zorgen dat tegen volgende week zijn lever terug in orde is. 5/11 komt ze opnieuw bloed prikken om te checken.
Ik had nog een andere dierenarts gecontacteerd maar die sloot zich aan bij wat mijn DA zei

Met Dexter gaat het verder prima, trekt weer sprintjes in de wei, mooi in zijn vacht, lekker vies en donzig.
Jullie krijgen de groetjes en heel veel knuffels
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:08 



 
Profiel   

Hier iemand met een Sidewinder, dit lijkt er totaal niet op !!!
Dit is absoluut geen ESS geval.

Wat het wel is geen idee, en ik hoop echt dat het niet meer voor gaat komen voor jou en Dexter!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:44 



 
Profiel   

Gelukkig is de grote jongen weer zijn eigenste zelf !

Ik ben benieuwd naar de leverwaarden volgende week. Hopelijk alles weer normaal dan.
Heeft de DA ook een idee welke planten dit zo plots zouden kunnen veroorzaken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:49 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Gelukkig is de grote jongen weer zijn eigenste zelf !

Ik ben benieuwd naar de leverwaarden volgende week. Hopelijk alles weer normaal dan.
Heeft de DA ook een idee welke planten dit zo plots zouden kunnen veroorzaken ?

Ja zij blijft bij JKK maar we kunnen niks vinden.
Goh misschien vind ik het niet omdat hij het heeft opgegeten UGH. Ik denk echt dat ik alles weg had gehaald maarja je weet het nooit en je kunt ze geen handje vasthouden natuurlijk. Zou wel hard balen als het dat echt is.

Denk ook niet dat ze dat echt specifiek kunnen testen? In ieder geval toen met die allergietest ging dat niet, je kon alleen testen OF het een allergische reactie was maar niet waarop.

Dit 'voelt' ook alsof het klopt voor mij, is dat stom?
Ook omdat Duke het niet heeft, en die steeds uitbreekt. Kan het niet goed uitleggen maar het is alsof in mijn hoofd ineens puzzelstukjes klikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:11 



 
Profiel   

Ik trek mij ook al 10 jaar suf aan het JKK in de wei :x :')
Groen op het land laten ze het hier staan. Pas in de herfst als de stengels droog worden, wordt het link dus alles gaat eruit voor eind aug.
In hooi is het natuurlijk een heel ander verhaal. Zeker als het nog jonge stengels zijn, daar vind je bijna niks van terug.

Eén van mijn merries had ooit ook iets of wat verhoogde leverwaarden en toen zei de DA dat ook St Janskruid of klein kruiskruid en nog tal van andere plantjes dit beeld konden geven. Maar dat laat een paard normaal ook staan.
Varens schijnt nog zoiets te zijn, maar die heb ik hier niet.

Specifiek testen wat voor 'n plant het is, kunnen ze volgens mij niet nee.

Als je gevoel zegt dat het klopt, klopt het ook meestal. Dus da's niet zo heel gek.
Volgende week weet je al iets meer waarschijnlijk met de bloeduitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:55 



 
Profiel   

Heb je al aan paardenstaart/heermoes gedacht?
Daar kunnen ze ook van neervallen.

Herkenbaar in het hooi aan de gelede structuur van de plant.

Sterkte en beterschap met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:18 



 
Profiel   

Oh echt? Ik wist dat heermoes de opname van vit B1 kan verstoren, maar omvallen had ik nog niet gehoord.
En dat zijn ook krengen om weg te krijgen :x

Edit; even opgezocht. Inderdaad een groot tekort aan vitB1 kan hersenschade geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:34 



 
Profiel   

hoe gaat het nu?

ik moest net aan jullie denken toen ik op facebook het verhaal van een pony tegenkwam die ook een soort aanval had gehad en waarbij de leverwaardes ook verhoogd waren.
die gingen ze nu voor leverbot behandelen.
vraag me af of dat bij jou ook geweest kan zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:07 



 
Profiel   

Als de leverwaardes echt fors hoog zijn en er ook ammoniak stapelt, dan kan er 'hepato-encephalopathie' optreden. Neurologische ellende kan op die manier zeker samenhangen met leverproblematiek!

Grondwater kun je door je dierenarts in laten sturen naar de gezondheidsdienst. Soms zit er in Nederland heel erg veel ijzer in, drinken ze dat langdurig: ijzerstapeling in de lever en leverproblemen.

Wil je meer informatie over hoe de lever er aan toe is, dan zou je een biopt kunnen overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:16 



 
Profiel   

Sorry beetje vergeten!
De dierenarts is nog terug bloed komen nemen maar die uitslag zou ik deze week ergens krijgen. Tot nu toe nog niks gehoord.

Dexter heeft niks raars meer laten zien, raar genoeg. Hij ziet er goed uit, voelt zich goed, eet en beweegt goed. Hij staat (/ze staan) niet meer thuis maar bij mijn schoonbroer op de boerderij dus ander water en ander hooi.

De dierenarts denkt dat dit eenmalig is geweest, ik wilde weten hoe het nu verder zat qua rijden etc en ze wilde even de resultaten nu afwachten na die kuur en andere omgeving maar volgens haar hoefde ik er niet van uit te gaan dat het nog terug zou komen.

Hele slechte foto want ze stonden even op stal toen we op de DA wachtten maar hij staat in de appeltjes, zit mooi in zijn vacht etc
[ img ]

Ik duim vooral dat er niks uit het bloed komt en het eenmalig 20 jaar van mijn leven heeft gekost

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:37 



 
Profiel   

nou ja gelukkig maar dat het nog niet weer gebeurd is.
hoop dat de uitslagen dan nu in orde zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:43 



 
Profiel   

Ik heb net de uitslagen terug gekregen van Dexter en Dina en beide hadden de leverwaardes terug helemaal naar normaal. Dina was ook getest op cushing (omdat ze moeilijk gewicht aanhield) en dat was ook negatief :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 14:47 



 
Profiel   

Wat fijn dat de resultaten goed zijn!
Nog steeds geen idee wat de oorzaak kan zijn geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:04 



 
Profiel   

Kijk eens op de insta van Jill Huijbrechts. Haar nieuwe paard heeft een soortgelijk iets (gehad?). klinkt in eerste instantie echt bijna hetzelfde. Zij heeft haar paard wel echt helemaal door de medische molen gehad (volgens mij komt de uitslag binnenkort in een YouTube video). Wellicht heb je daar iets aan, maar het klinkt echt bijna hetzelfde als ik jouw berichtje zo lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:24 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Kijk eens op de insta van Jill Huijbrechts. Haar nieuwe paard heeft een soortgelijk iets (gehad?). klinkt in eerste instantie echt bijna hetzelfde. Zij heeft haar paard wel echt helemaal door de medische molen gehad (volgens mij komt de uitslag binnenkort in een YouTube video). Wellicht heb je daar iets aan, maar het klinkt echt bijna hetzelfde als ik jouw berichtje zo lees.

Die heb ik gevolgd inderdaad! Had nog van iemand die tip gekregen, maar van wat ik begreep heeft dat paard meerdere keren nog van die aanvallen gehad, ook op de kliniek.
Haar testen kwamen ook niet overeen met de uitslagen van die van ons.

Heb wel met kippenvel dat verhaal gelezen moet ik zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:44 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Wat fijn dat de resultaten goed zijn!
Nog steeds geen idee wat de oorzaak kan zijn geweest?

Nee, heb ook alles aangehaald wat ik op mijn briefje had geschreven maar ze blijft er bij dat het heel moeilijk te ontdekken zou zijn.

En aangezien het nu beter is geworden met ander hooi/water/omgeving is ze toch vrij zeker dat het daarmee te maken had

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:46 



 
Profiel   

Dat is een goed bericht !
Dus toch hoogstwaarschijnlijk iets in het land / hooi / water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:49 



 
Profiel   

Als het goed is, is in dit filmpje ook beelden van Jill haar Nicci te vinden. https://www.youtube.com/watch?v=f-O9_4Tgb5Q Maar zij had ocd in halswervels/nekwerveld en misvormingen waardoor er te veel druk in bepaalde bewegingen op het ruggenmerg kwam.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 21:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen