Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

KB12 schreef
Wat een interessant topic! Ik vraag mij wel af of dit veilig genoeg is met slopers. Kunnen ze de kist makkelijk stuk slaan?


Dat is echt onmogelijk....

Dat hebben zelfs een Shire en een Zware Tinker niet voor elkaar gekregen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:13 



 
Profiel   

En mijn tuigpaard met hele losse voorbenen (er tegen of erop dat maakt haar niet zoveel uit) is het ook nog niet gelukt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:23 



 
Profiel   

hwn, had jij dan al electra bij de paddock?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:29 



 
Profiel   

Mijn sloopkogel heeft hem ook niet stuk gekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:32 



 
Profiel   

Ja ik wil deze dus graag aanschaffen maar het gaat om een schwarzwalder en een grote shet. Ik wil er dus maar 1 aanschaffen. Ik krijg het voerbeleid maar niet onder controle. Geef ik afgemeten hooi in verschillende porties hebben ze het te snel op en slopen ze de boel, maar geef ik te veel worden ze moddervet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:12 



 
Profiel   

Offtopic: Wellicht is armer ruwvoer aanbieden nog een tussenoplossing? Graszaadhooi, stro, takken etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 22:02 



 
Profiel   

Is er al meer bekend over de buitenvariant op zonne-energie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:19 



 
Profiel   

lovelance schreef
Voor de mensen die de feedingmaster gebruiken. Hoe zijn jullie begonnen, welke instellingen qua timer? En hoe heb je het nu staan?

Ik krijg mijn feedingmasters in November.


Met het instellen van de tijd heb ik elke keer gekeken hoeveel mijn paard gegeten had en dan wel of niet de tijd aangepast. Op een gegeven moment wordt het wel aardig stabiel. Het zal per paard verschillen hoe dat gaat.

Maar voor je idee:
Ik ben begonnen met 2 minuten eten 1 minuut pauze, en er bij gebleven om te kijken of hij gaat snappen dat het hooi weer omhoog komt.
Toen de eerste nacht ingesteld op 2 minuten eten 2 minuten pauze. De volgende ochtend meteen gaan kijken en zag er goed uit, nog even zo laten staan.
Na 2 dagen ingesteld op 2 eten/5 pauze omdat hij meer ruwvoer weg at.
Na 1,5 week had hij zijn FM leeg, toen op 2 eten/ 4 pauze gezet
Na 2 weken had hij hem weer leeg en was echt hongerig, toen op 1 eten/ 5 pauze gezet.

Zo heb ik hem nu nog staan, maar ik ben er nog wel een beetje mee aan het stoeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:28 



 
Profiel   

roooosje schreef
lovelance schreef
Voor de mensen die de feedingmaster gebruiken. Hoe zijn jullie begonnen, welke instellingen qua timer? En hoe heb je het nu staan?

Ik krijg mijn feedingmasters in November.


Met het instellen van de tijd heb ik elke keer gekeken hoeveel mijn paard gegeten had en dan wel of niet de tijd aangepast. Op een gegeven moment wordt het wel aardig stabiel. Het zal per paard verschillen hoe dat gaat.

Maar voor je idee:
Ik ben begonnen met 2 minuten eten 1 minuut pauze, en er bij gebleven om te kijken of hij gaat snappen dat het hooi weer omhoog komt.
Toen de eerste nacht ingesteld op 2 minuten eten 2 minuten pauze. De volgende ochtend meteen gaan kijken en zag er goed uit, nog even zo laten staan.
Na 2 dagen ingesteld op 2 eten/5 pauze omdat hij meer ruwvoer weg at.
Na 1,5 week had hij zijn FM leeg, toen op 2 eten/ 4 pauze gezet
Na 2 weken had hij hem weer leeg en was echt hongerig, toen op 1 eten/ 5 pauze gezet.

Zo heb ik hem nu nog staan, maar ik ben er nog wel een beetje mee aan het stoeien.

roooosje schreef
lovelance schreef
Voor de mensen die de feedingmaster gebruiken. Hoe zijn jullie begonnen, welke instellingen qua timer? En hoe heb je het nu staan?

Ik krijg mijn feedingmasters in November.


Met het instellen van de tijd heb ik elke keer gekeken hoeveel mijn paard gegeten had en dan wel of niet de tijd aangepast. Op een gegeven moment wordt het wel aardig stabiel. Het zal per paard verschillen hoe dat gaat.

Maar voor je idee:
Ik ben begonnen met 2 minuten eten 1 minuut pauze, en er bij gebleven om te kijken of hij gaat snappen dat het hooi weer omhoog komt.
Toen de eerste nacht ingesteld op 2 minuten eten 2 minuten pauze. De volgende ochtend meteen gaan kijken en zag er goed uit, nog even zo laten staan.
Na 2 dagen ingesteld op 2 eten/5 pauze omdat hij meer ruwvoer weg at.
Na 1,5 week had hij zijn FM leeg, toen op 2 eten/ 4 pauze gezet
Na 2 weken had hij hem weer leeg en was echt hongerig, toen op 1 eten/ 5 pauze gezet.

Zo heb ik hem nu nog staan, maar ik ben er nog wel een beetje mee aan het stoeien.


Roooosje ik had jou een pb gestuurd omdat ik las dat jij ook een paard hebt met wat problemen met de mest en ik benieuwd ben of de FM hier de oplossing voor is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:34 



 
Profiel   

amoebje schreef
Is er al meer bekend over de buitenvariant op zonne-energie ?

Hier ben ik stiekem ook wel benieuwd naar. Er was iemand in het topic die contact ging leggen met de fabrikant toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 19:03 



 
Profiel   

Ik blijf ze zeer interessant vinden. Maar de mijne staan in een loopstal.
En ik vraag me erg af, of en hoe dat dan zou werken. Ik zou dan denken per pony 1 feedingmaster. Maat moet ik ze dan allemaal tegelijk afstellen en krijgt de onderste in rang ook voldoende binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:24 



 
Profiel   

Wat een interessant ding. Zou je deze ook op een accu kunnen aansluiten met een andere stekker dit ivm met het zeer lage stroom verbruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 23:01 



 
Profiel   

_ENGEL_ schreef
Wat een interessant ding. Zou je deze ook op een accu kunnen aansluiten met een andere stekker dit ivm met het zeer lage stroom verbruik?


Lijkt me haast wel.... hij verbruikt net zoveel stroom als een simpel ledlampje geloof ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 23:03 



 
Profiel   

Ik ben gisteren bij Jan geweest om de feeding master te bekijken en ik heb er meteen eentje besteld :D Ik kan niet wachten tot ik hem zelf kan gaan uitproberen. Ik denk echt dat het DE oplossing is voor mijn pony's die altijd honger hebben maar te dik zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:49 



 
Profiel   

_RobinA_ schreef
Ik ben gisteren bij Jan geweest om de feeding master te bekijken en ik heb er meteen eentje besteld :D Ik kan niet wachten tot ik hem zelf kan gaan uitproberen. Ik denk echt dat het DE oplossing is voor mijn pony's die altijd honger hebben maar te dik zijn.


Ik ben inmiddels ook overtuigd. Ik ga deze week even een belletje plegen. Is er een wachttijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:17 



 
Profiel   

Fijn Robin! Je gaat er zeker blij mee zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:52 



 
Profiel   

Een maand geleden ongeveer was het 6 weken levertijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:00 



 
Profiel   

Kinke schreef
hwn, had jij dan al electra bij de paddock?


Sorry, ik lees nu pas je vraag. De Haybutlers werken op 3 gewone batterijtjes, dus geen stroom nodig. Je kan via het bedieningspaneel ook zien in hoever de batterijen al opgebruikt zijn (denk dat ik nu nog op 80% zit na 2 maand).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:04 



 
Profiel   

@KB12 op 15 oktober gaf hij aan dat de levertijd zo’n vier tot zes weken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 23:06 



 
Profiel   

Ik ben daarnet wezen kijken bij iemand in de buurt die een aantal Feedingmasters heeft staan.
Zij was één van de eersten die ze aanschaften, en heeft ze een klein jaar in gebruik. Ze is er erg tevreden over. Ze heeft een aantal Friezen, die in het begin in de kist hebben gestaan, maar daar kan hij tegen. Het ziet er echt degelijk en solide uit, en makkelijk in gebruik.
Het zijn echter volgens mij wel dingen die voor gebruik door 1 paard zijn ontwikkeld, of een paar pony's die samen van 1 bak kunnen eten. Als je hem gevuld hebt, gaat de tijd lopen. Het is dus niet zo dat er een timer op zit die je af kan stellen. Wij zouden ze in de kudde gaan gebruiken, wrs zouden we er dan 4 nodig hebben, maar het is dan dus lastig om ze alle 4 tegelijk af te stellen. Zoals ik het nu begrijp.
En omdat we er dan 4 zouden moeten aanschaffen, wordt dat ons toch wat te gortig. Dus we gaan wat anders bedenken.

Het is wel echt een heel mooi systeem, het omhoog komen van het hooi gaat heel stil, en het is heel variabel in te stellen. De electriciteitskabel kun je over de grond weg laten lopen, je hoeft ze dus niet persé tegen een muur te zetten. Hij moet wel echt uit de regen en spatwater staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:00 



 
Profiel   

Kun je dan niet iets met een tijdschakelaar in het stopcontact om ze synchroon te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:30 



 
Profiel   

9jinte9 schreef
@KB12 op 15 oktober gaf hij aan dat de levertijd zo’n vier tot zes weken is.


Ik heb inmiddels contact gekregen en dit gaf hij idd ook aan mij aan. Ik ga vanavond even de pony zijn hoeven, en de schwarzwalder zijn snuiter meten. Zo kan ik even proberen af te stellen welke maat ik moet hebben. Ze moeten immers delen. Ik heb ook nog een merrie maar ze staan alleen op het gras samen met zijn drietjes (de heren met een graasmasker op). Ze kunnen namenlijk nogal lastig delen en zo krijgt de merrie altijd te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:40 



 
Profiel   

Hilary schreef
Kun je dan niet iets met een tijdschakelaar in het stopcontact om ze synchroon te krijgen?


Bij mij heb ik ze ook synchroon lopen.
Fluitje van een cent.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:49 



 
Profiel   

Allemaal vullen en zo snel mogelijk alle rekken erop doen? Of even opnieuw met een paar keer drukken naar programma 1 laten gaan? Moeten ze niet te ver uit elkaar staan want dan moet je wel snel lopen denk ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 19:39 



 
Profiel   

Ja, voor alles is een oplossing natuurlijk.
Maar de prijs voor onze kudde is wat me nu tegenhoudt. En dat je er "maar" 10 kg in kan stoppen. Wat mij betreft zouden ze wel groter mogen zijn. Ik zal eens navraag doen of dat ook iets is voor in de toekomst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen