Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Panel 5 test bij x quarter merrie die vol zit?

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Hoi,

Ben eigenlijk nieuw hier
Dus nog wat zoeken hoe het hier werkt.
Ik heb een quarter x lusitano (of pre)staan. Zelf denk ik lusitano vanwege haar hoofd. Ze word 4j. Ik kocht haar en kon niets. Ondertussen tof beestje geworden met leuke rij basis. Ze zit vol van een pre hengst en het veulen word verwacht begin juni. Nu lees ik vanalles over panel 5 en 7 test. Laat ik dit best ook doen bij haar? Kan ik dit nu ze vol zit? Of omdat het een x is niet nodig? Graag had ik voor en of nadelen gehad of ervaringen van mensen. Wat kost dit in belgie?
Ook heb ik een haflinger veulen staan sonds kort wat ik ging laten testen op pssm. Of test ik hem ook paneel 5/7 ?
Foto 1 de merrie
Foto 2 haflinger hengst 6maand
Dank jullie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:01 



 
Profiel   

Panel 5 of 7 test kan altijd, plukje haar op sturen en testen maar. Die erfelijkheid veranderd niet meer dus kan vanaf veulen af aan, ten alle tijden.
Je test hiermee voor erfelijke problemen dus eerst testen en daarna pas laten dekken is de juiste volgorde. Want nu heb je de kans om dingen door te geven die je echt niet door wil geven omdat je het niet weet.

Ik zit zelf niet in deze rassen, maar ik denk dat je veulen testen op PSSM voldoende is en het complete panel wat overbodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen