Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik vind sowieso de producten van vitalstyle nooit zo gezond als dat ze doen lijken. Oerbalans zit graan en melasse in dacht ik.


OerBalans bevat nu nog een hele kleine hoeveelheid tarwegries, maar we zijn druk bezig om het graanvrij te maken. Het is sowieso vrij van melasse.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:41 



 
Profiel   

Dit is ook een product van Agrobs, Pferdgerecht Futter Natur. Ik heb het een keertje gehad toen de Alphengrun was uitverkocht als vervanger. Mooi voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:54 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
ellepel schreef
zink?
hoe dat dan, weet je dat ook?
selenium hoor ik vaker,maar zink nog niet zo.


Hij is zes weken ziek geweest en heeft daarvoor lange tijd nsaid gekregen. Dit kan het slijmvlies aantasten, maar ook opname van voedingsstoffen weerhouden omdat die hele darmflora van de leg is.
We wilden nu checken of ‘t lijf alles zelf weer in orde kon krijgen of dat hij hulp nodig heeft. Zodoende kwam dit eruit.

Toevallig bleken meerdere stalgenoten die combinatie in tekort ook al eens gehad te hebben bij hun destijds zieke paarden. Wellicht heeft dat dan toch iets met de weerstand te maken op dat moment?

Bij combinatie zink en seleniumtekort denk ik aan een KPU. Misschien de moeite waard om eens te googlen omdat je zelf ook aangeeft dat de darmen van de leg zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:05 



 
Profiel   

Ik lees mee in een topic waar ‘t ook over kpu gaat. Ik begrijp dat t bedacht is door een kwakzalver die test in zn eigen lab.. dus laat ik verder ff gaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:43 



 
Profiel   

Jessix schreef
Dit is ook een product van Agrobs, Pferdgerecht Futter Natur. Ik heb het een keertje gehad toen de Alphengrun was uitverkocht als vervanger. Mooi voer.


Ik wilde net zeggen; ik vind het erg lijken op de Alpengrün müsli!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:49 



 
Profiel   

ik geef zelf ook agrobs maar vind vrij prijzig haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:11 



 
Profiel   

IngridM schreef
Jessix schreef
Dit is ook een product van Agrobs, Pferdgerecht Futter Natur. Ik heb het een keertje gehad toen de Alphengrun was uitverkocht als vervanger. Mooi voer.


Ik wilde net zeggen; ik vind het erg lijken op de Alpengrün müsli!

Het is dan ook van Agrobs. Rene Wielens verkoopt het ook en gaf een keer een zak ter vervanging.
https://www.rwdh.nl/paard-pferdgerecht- ... atur-15kg/

Ben zelf toch bij Alphengrun gebleven en kan het nu ook redelijk in de buurt kopen, dus daar nog steeds heel tevreden mee.

Het valt allebei in mijn beleving ook niet onder de vitamine/minerale korrel dus wat dat betreft volledig off topic. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:21 



 
Profiel   

Hoeveel geven jullie dan van de mijten bodybuilder naast de vitalbix?
Ik geef het namelijk ook bij, voor de spieren inderdaad en de vitamine e.
Mijne wordt tot nu toe nergens heter van.. Dat zou toch nog wel een fijn iets zijn... haha.
Maar dat heb ik nog steeds niet gevonden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:06 



 
Profiel   

IngridM schreef
Jessix schreef
Dit is ook een product van Agrobs, Pferdgerecht Futter Natur. Ik heb het een keertje gehad toen de Alphengrun was uitverkocht als vervanger. Mooi voer.


Ik wilde net zeggen; ik vind het erg lijken op de Alpengrün müsli!


Ik heb beide producten, maar vind de Futter Natur persoonlijk net wat meer diversiteit hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:15 



 
Profiel   

Vind het wel echt heel duur. Maar om een klein handje vitaminen op te vullen is zoiets wel ideaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:50 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn bestelling van Per Naturam ontvangen. De basis is Hunsrucker Trift. Beetje Futter Natur- achtig. Rook lekker, zag er mooi uit. Klein handje gegeven om te testen, werd met smaak gegeten. Na het wennen nog aanvullen met de Flora Islandica Hochweide en de Fjordweide. Die laatste 2 elke week om en om. Ben benieuwd. Blijf er een balancer bij voeren. Momenteel tevreden met die van Okapi, de puur P. 20-30 gram is genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:28 



 
Profiel   

Rizette schreef
salamaleque schreef
@laura_ equifyt ga ik naar kijken. In de Oerbalans zit tarwe en wortelen (en daar reageert hij ook niet goed op).

@marigo okapi zijn volgens mij alleen mineralen en daar zag ik ook al een en ander tussen staan wat niet past.

Toch alweer 3 ideeën opgedaan dus dat is fijn. Dank jullie wel!

Zit in Oerbalans echt tarwe?


Zie hierbij de ingrediënten: Gedroogde kruiden (o.a. brandnetel, rozemarijnbladeren, zoethoutwortel, cichoreiwortel, mariadistelzaad), calciumnatriumfosfaat, tarwegries, kalkwier (maerl), natriumchloride, magnesiumoxide, wortels, mononatriumfosfaat, moutkiemen, zeewier (gedroogd), appelpulp (gedroogd), gist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:54 



 
Profiel   

Marigo schreef
Ik heb vandaag mijn bestelling van Per Naturam ontvangen. De basis is Hunsrucker Trift. Beetje Futter Natur- achtig. Rook lekker, zag er mooi uit. Klein handje gegeven om te testen, werd met smaak gegeten. Na het wennen nog aanvullen met de Flora Islandica Hochweide en de Fjordweide. Die laatste 2 elke week om en om. Ben benieuwd. Blijf er een balancer bij voeren. Momenteel tevreden met die van Okapi, de puur P. 20-30 gram is genoeg.



Dit voer ik nu een paar maanden, wordt met smaak gegeten en ze doet het er goed op.
In principe hoef je er geen balancer bij te geven hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:36 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met PureBalancer? Ik voer het nu een tijdje, paard doet 't goed en vind 't ook lekker. Echter, elke keer als ik m'n voerton open doe krijg ik bijna hoofdpijn van de (chemische?) lucht..... Herkent iemand dit? Het voer is nog wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 15:19 



 
Profiel   

Ja het ruikt idd ontzettend vies..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 15:55 



 
Profiel   

Muze schreef
Ja het ruikt idd ontzettend vies..


Ik was kon geïnteresseerd in de balancer maar als het zo ruikt weet ik niet of m’n paard het wilt eten.

Al vind ik equilin ook niet echt fijn ruiken en Cavalor balancer rook ook raar en eet hij ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 16:17 



 
Profiel   

Klopt equilin ruikt ook wat chemisch.
Mijn pony en ook de vorige 2 aten de pure wel.

Neem aan dat je de victorious bedoelt toch?faya?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 16:21 



 
Profiel   

Nee ik bedoel die van Pure Feed, de Pure Balancer (blauwe zak). Idd te koop bij dezelfde winkel als VS.

Pluto, mijn paard eet het wel echt heel goed hoor, ik heb er meer moeite mee :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:24 



 
Profiel   

Ik heb nooit een chemische geur aan de victorious secret zitten.
Pure heeft zelf ook een balancer, misschien bedoel je die?
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... e-balance/

Edit: ah lees net dat die het idd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:25 



 
Profiel   

Even een vraag!

Ik voer al jaren deze balancer: https://www.jepaardgezondenfit-webwinke ... 25-kg.html

Nu viel mijn oog echter op deze balancer: https://www.paardnatuurlijk.nl/nl/esteb ... extra.html

Laatstgenoemde vind ik wel interessant door de hoge dosering vit E (dan hoef je dat in de wintermaanden niet los te supplementeren) en de toevoeging van Vit C. Dat laatste is bewezen gunstig voor chronisch luchtwegenpatienten.

Ik zit dus te denken over te stappen maar was nog even benieuwd naar ervaringen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 10:38 



 
Profiel   

Klinkt interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 11:11 



 
Profiel   

Klinkt goed.
Ik vind wel kostbaar. €65 voor 20kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:43 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Klinkt interessant!


Dat vind ik ook. Ik geef tot nu wisselend jpgef en Victorious Secret.
Maar ben hier ook wel in geïnteresseerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:46 



 
Profiel   

Jpgef is 85 (90 incl verz.) Voor 25 kilo. Maar omgerekend per dag betaal ik met jpgef niet heel veel meer dan bijvoorbeeld vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:47 



 
Profiel   

Saaams schreef
Klinkt goed.
Ik vind wel kostbaar. €65 voor 20kg.


Inderdaad. 72 incl verzenden voor 80 dagen tegen 83,45 incl verzenden voor 125 dagen bij jpgef.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 15:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen