Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 26 [ 638 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mager paard dat niet dik te krijgen is en leverproblemen

 
Profiel   

Fijn hoor!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:56 



 
Profiel   

JudithO schreef
Wauw, ze ziet er goed uit! Ga zo door zou ik zeggen.
Dit zijn echt updates waar je alleen maar blij van kunt worden :)


Wij zijn er ook super blij mee. Had dit echt niet verwacht. Dacht echt dat we nog lang moesten zoeken waardoor ze zo mager werd. Had ook zelf totaal nooit aan leverbot gedacht. Ook totaal geen ervaring met leverbot. Maar als het echt dit was is dit echt geen onschuldig beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:57 



 
Profiel   

Ze ziet er top uit! Zo zie je maar wat liefde, zorg, tijd en een goede DA kunnen doen. Hier mag je echt trots op zijn. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:07 



 
Profiel   

Wat een fijne update. Goed om te zien dat het een stuk beter gaat.
Dat is waarschijnlijk ook wel aan de lever waardes te zien, al zal het nog best even duren voordat de waardes helemaal goed zijn.
Als er maar verbetering zichtbaar is dan weet je dat het de goede kant op gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:51 



 
Profiel   

Wat ziet ze er al goed uit! Fijn dat het zo een stijgende lijn is en lekker dat je dochtertje erop kan met wandelen. Samen genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:24 



 
Profiel   

llora schreef
Ja ik vind ook dat het goed gaat. En veel is er niet verandert aan haar voerbeleid . Ze krijgt nog altijd evenveel eten als ervoor. Krijgt nog altijd mariadistel en vitamine e bij. Wat ze wel nu bij krijgt is golden pasta sinds een week of twee voor haar weerstand en lever. Is kurkuma met zwarte peper en kokosolie. En dan natuurlijk de twee ontwormingen tegen leverbot.

Waar ze voor de ontworming precies nooit een gevulde buik had krijgt ze nu wel een goed rond buikje.
Denk dat ze nu echt wel de voedingsstoffen opneemt waar dat ze ervoor die gewoon doorsluisde ofzo?


TS, heb je het idee dat de Golden paste werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:52 



 
Profiel   

henny_w schreef
llora schreef
Ja ik vind ook dat het goed gaat. En veel is er niet verandert aan haar voerbeleid . Ze krijgt nog altijd evenveel eten als ervoor. Krijgt nog altijd mariadistel en vitamine e bij. Wat ze wel nu bij krijgt is golden pasta sinds een week of twee voor haar weerstand en lever. Is kurkuma met zwarte peper en kokosolie. En dan natuurlijk de twee ontwormingen tegen leverbot.

Waar ze voor de ontworming precies nooit een gevulde buik had krijgt ze nu wel een goed rond buikje.
Denk dat ze nu echt wel de voedingsstoffen opneemt waar dat ze ervoor die gewoon doorsluisde ofzo?


TS, heb je het idee dat de Golden paste werkt?


Ik heb het idee van wel. Na een weekje dat ze het kreeg mocht ik terug de rechterkant van haar buik en romp aanraken en mag ik aan haar achterbenen komen. Vooral de rechterkant was echt een probleem. Haar vacht begon meer te groeien en glanst beter , haar stoelgang is veel beter en reukt niet meer zo zurig. Ook zit er minder onverteerd voedsel in de mest.
Ik merk bij de andere twee pony’s dat de mest ook beter is. Of het door de golden paste komt geen idee maar merkte wel na een week dat ik aan haar lichaam mag komen aan de rechterkant wat ze voor eigenlijk bijna niet mocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:38 



 
Profiel   

Vriendin van mij geeft de golden pasta ook aan haar paardje. Heeft een peesblessure en is een paardje dat van de minste ontstekingsremmers of pijnstilling maagzweren krijgt of hoefbevangen kan staan. Zij geeft op mijn dierenarts haar aanraden nu ook de goldenpaste als pijnstilling ontstekingsremmend.

Golden paste kan je zelf heel gemakkelijk maken en is weerstand verhogend , zuiverend voor de lever. Goed voor de darmen en pijnstillend en ontstekingsremmend en moet zeggen het paardje doet het er goed op. Zonder de golden paste mankt hij enorm hard met de golden paste veel minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:44 



 
Profiel   

Paard ziet er in mijn ogen en op foto prima uit. Dat hebben jullie goed gedaan! Hoop dat het zo door gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:24 



 
Profiel   

Wat een mooi beeld ! Een heel positieve evolutie !
Het is inderdaad essentieel om een goeie dierenarts te hebben ! En die heb je nu duidelijk gevonden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:31 



 
Profiel   

Wat fijn! Ogen staan ook heel anders :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:54 



 
Profiel   

Ja heb een hele goeie dierenarts nu. Komt geen andere meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:55 



 
Profiel   

llora schreef
Vriendin van mij geeft de golden pasta ook aan haar paardje. Heeft een peesblessure en is een paardje dat van de minste ontstekingsremmers of pijnstilling maagzweren krijgt of hoefbevangen kan staan. Zij geeft op mijn dierenarts haar aanraden nu ook de goldenpaste als pijnstilling ontstekingsremmend.

Golden paste kan je zelf heel gemakkelijk maken en is weerstand verhogend , zuiverend voor de lever. Goed voor de darmen en pijnstillend en ontstekingsremmend en moet zeggen het paardje doet het er goed op. Zonder de golden paste mankt hij enorm hard met de golden paste veel minder.


Dank je :) Ik kreeg laatst ook de tip om het eens te gaan gebruiken maar heb het nog niet gedaan. Wel heb ik de ingrediënten al in huis. Maak jij het zelf en hoeveel geef je er dagelijks van ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:09 



 
Profiel   

henny_w schreef
llora schreef
Vriendin van mij geeft de golden pasta ook aan haar paardje. Heeft een peesblessure en is een paardje dat van de minste ontstekingsremmers of pijnstilling maagzweren krijgt of hoefbevangen kan staan. Zij geeft op mijn dierenarts haar aanraden nu ook de goldenpaste als pijnstilling ontstekingsremmend.

Golden paste kan je zelf heel gemakkelijk maken en is weerstand verhogend , zuiverend voor de lever. Goed voor de darmen en pijnstillend en ontstekingsremmend en moet zeggen het paardje doet het er goed op. Zonder de golden paste mankt hij enorm hard met de golden paste veel minder.


Dank je :) Ik kreeg laatst ook de tip om het eens te gaan gebruiken maar heb het nog niet gedaan. Wel heb ik de ingrediënten al in huis. Maak jij het zelf en hoeveel geef je er dagelijks van ?


Ik maak het zelf en is eigenlijk heel gemakkelijk. Ik geeft een soeplepel per dag een goeie volle maar je moet het beetje paard per paard bekijken. Ben begonnen met een koffielepel en na een aantal dagen verhoogd naar een soeplepel. Dierenarts raad het aan bij paarden die gemakkelijk last hebben van hun maag of kans hebben op hoefbevangenheid en pijnstilling of ontstekingsremmers moeten krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:25 



 
Profiel   

Glimwurm zo. Ze ziet er echt goed uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:39 



 
Profiel   

Kan je die golden paste ook ergens kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:39 



 
Profiel   

MelissaV schreef
Kan je die golden paste ook ergens kopen?


Geen idee het is echt enorm gemakkelijk te maken. Ze verkopen wel de mix in poeder vorm dat je zo bij het eten kan geven maar de paste eten ze hier liever. Je hebt van sommige merken kurkuma met peper dat je zo over het eten kan doen. Ik maak het zelf met kurkuma en vers gemalen zwarte peper en kokosolie, zo werk het het beste en het langste

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:44 



 
Profiel   

Interessant, ik heb er al veel over gehoord en gelezen op een FBgroep waar ik lid van ben, mooi dat jouw DA het aanraadt. Maak jij het iedere dag vers of maak je het voor een aantal dagen vooruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:14 



 

Ik gaf het de mijne tegen zn zomereczeem. Naar mijn idee deed het niet veel, maar dat verschilt natuurlijk per paard.
Het wordt gebruikt in de ayurveda. Ik gebruik het ook wel eens in mn eigen thee.
Je kan t kopen, maar beter zelf maken; stuk goedkoper :\
Om te kopen;
https://www.medpets.nl/terra-canis-gold ... &var=19470

Om te maken;
https://www.hempishop.nl/kurkuma-pasta-zelf-maken/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:49 



 
Profiel   

Zelf maken is een pak goedkoper. Ik maak het klaar en die het in van die vacuüm potten die je voor een euro in de action kan kopen en in de ijskast blijft het iets meer als een week goed.

We geven het ook omdat de osteopaat is geweest samen met de dierenarts en ze zou een neurologisch probleem hebben in de hals. Ze heeft een ontsteking in de hals die drukt op de zenuwbanen waardoor haar hele hals en rug pijnlijk is en vast zit. Hiervoor wordt ze door de osteopaat behandeld. En vermits we geen pijnstilling of ontstekingsremmers kunnen/durven geven in verband met haar maagzweren en omdat ze in het verleden al is hoefbevangen heeft gestaan is in samenspraak met de dierenarts besloten om een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer te geven. En helpt ook. Tegen de hoofdpijn die ze heeft door de ontsteking in haar hals. En de golden paste werkt echt wel goed. Ze is veel losser in haar hals al in combinatie met dr kurkuma en de osteopaat en het lichtjes wandelen en longeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:45 



 
Profiel   

Wij maakten het een paar jaar geleden voor mn oudere merrie. Was toen misschien nog minder bekend, maar zag ook niet heel veel verschil.

Het is niet moeilijk, maar twijfelde ook over houdbaarheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:13 



 
Profiel   

superpony schreef
Wij maakten het een paar jaar geleden voor mn oudere merrie. Was toen misschien nog minder bekend, maar zag ook niet heel veel verschil.

Het is niet moeilijk, maar twijfelde ook over houdbaarheid.

Volgens mij is olie best een goed conserveermiddel, dus over de houdbaarheid zou ik me niet te veel zorgen maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:05 



 
Profiel   

Ik ben voor mijn recent geblesseerde paard opzoek naar een ondersteunend kruid/supplement ter ondersteuning bij haar revalidatie proces. Ik was aan het kijken naar duivelsklauw maar ze heeft een heel gevoelig maagdarm kanaal dus ik denk niet dat dit een goed idee is. Ik kwam ook kurkuma zwarte peper supplement tegen, maar bij elke beschrijving staat alleen over het ondersteunen van het immuunsysteem en maagdarm kanaal maar niks over de ontstekingsremmende en pijnstillende werking. Ik vind dit zo raar aangezien ik dit in eerdere berichten hier wel lees. Raden jullie het aan voor deze functie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:46 



 
Profiel   

evelynCB schreef
Ik ben voor mijn recent geblesseerde paard opzoek naar een ondersteunend kruid/supplement ter ondersteuning bij haar revalidatie proces. Ik was aan het kijken naar duivelsklauw maar ze heeft een heel gevoelig maagdarm kanaal dus ik denk niet dat dit een goed idee is. Ik kwam ook kurkuma zwarte peper supplement tegen, maar bij elke beschrijving staat alleen over het ondersteunen van het immuunsysteem en maagdarm kanaal maar niks over de ontstekingsremmende en pijnstillende werking. Ik vind dit zo raar aangezien ik dit in eerdere berichten hier wel lees. Raden jullie het aan voor deze functie?


Lees toch regelmatig dat het pijn stillen en ontstekingdremmend is. En dierenarts rade het toch aan bij ons paard.



[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:30 



 
Profiel   

llora schreef
Ik maak het zelf en is eigenlijk heel gemakkelijk. Ik geeft een soeplepel per dag een goeie volle maar je moet het beetje paard per paard bekijken. Ben begonnen met een koffielepel en na een aantal dagen verhoogd naar een soeplepel. Dierenarts raad het aan bij paarden die gemakkelijk last hebben van hun maag of kans hebben op hoefbevangenheid en pijnstilling of ontstekingsremmers moeten krijgen


Dank je voor je info, ik ga het ook proberen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 26 [ 638 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen