Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 233 van de 323 [ 8074 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 323  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

hagelslag schreef
Toen dee mijne venti plus kreeg, kwam er ook geen snot uit.
Dat is voor zover ik weet ook niet iets waar slijm los komt/eruit komt
Maar het in het lichaam "oplost" of lig ik nu verkeerd

Maar sputolysin en "vernevelen" zijn slijmoplossers, dus ik dacht dat het er dan wel uit zou moeten komen? De ventipulmin zet dacht ik de luchtwegen wijder?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:57 



 
Profiel   

Laura_ schreef
hagelslag schreef
Toen dee mijne venti plus kreeg, kwam er ook geen snot uit.
Dat is voor zover ik weet ook niet iets waar slijm los komt/eruit komt
Maar het in het lichaam "oplost" of lig ik nu verkeerd

Maar sputolysin en "vernevelen" zijn slijmoplossers, dus ik dacht dat het er dan wel uit zou moeten komen? De ventipulmin zet dacht ik de luchtwegen wijder?



Nou heel eerlijk, ik heb geen flauw idee meer _O-

Iemand met meer verstand ervan zal denk ik wel reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 12:21 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Even een vraag. Hebben jullie allemaal echt een flexineb of ook andere merken? De flexineb is voor mij gewoon écht te duur zo in een keer -O-
Ik hoop dat ik met zout dan een heel eind met mijn benauwde meneer kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 12:36 



 
Profiel   

Sommige hebben ook de goedkopere of zelfs humane vernevelaar dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:24 



 
Profiel   

Geven jullie nog iets van een supplement?

Merk bij vochtig weer verandering

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:39 



 
Profiel   

Ik geef nu niets bij. Althans niet voor de luchtwegen. Het is nu alleen zoutoplossing vernevelen met de flexineb en hooi stomen.

Bij die van ons kwam er, als hij voorheen ventipulmin kreeg, ook nooit slijm uit. Sputolysin heeft hij nooit gehad. Het slijm, in de vorm van dikke klodders "mayonaise" kwam goed los tijdens de zouttherapie bij Equisana.
Nu heel af en toe nog eens een kuch met een floddertje dun slijm, dat zal dan dankzij het vernevelen loskomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:57 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Sommige hebben ook de goedkopere of zelfs humane vernevelaar dacht ik.

Maar wat voor varianten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:40 



 
Profiel   

daphne_xxx schreef
Laura_ schreef
Sommige hebben ook de goedkopere of zelfs humane vernevelaar dacht ik.

Maar wat voor varianten?


Ik heb van amazon 1 gekocht, voor iets meer dan 300 euro. Enigste nadeel vind ik dat de kap 1 maat is, maar met een schuif speldje kan je hem wel redelijk op maat maken. Heb hem pas een week, maar bevalt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 02:19 



 
Profiel   

Die met de emmer?

Ik dacht dat die ook vervelend zou zijn.
T valt mee.
Mocht hij teveel lucht doorlaten naar boven kun je altijd nog een theedoek extra erop doen.

Als de mijne extreem benauwd is laat ik met opzet een beetje extra lucht ontsnappen zodat ze voldoende kan ademen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 07:21 



 
Profiel   

afgelopen week de diagnose dampigheid/astma bij mijn paard gekregen.
hij is inmiddels over gezet op kuil i.p.v hooi.
hij heeft nu een poeder die de longen moet verwijden.
en hij moet echt weer conditie op gaan bouwen.
we zijn nu heel heel rustig bezig.
mijn dochter stapt er op, en draaft zeg 2 1/2 rondje.
je merkt ook dat als je langere stukken wil stappen met hem ( ook aan de hand) dat hij hier moeite mee heeft.
ik hoop dat als de medicijnen aan slaan hij ook meer conditie weer gaat krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:47 



 
Profiel   

Wat vervelend line18! Medicatie geeft vaak we verlichting van de klachten maar zelden definitieve oplossing. Iig dat is mijn ervaring. Dus zou daar wel vast wat in gaan verdiepen.

De eerste keer (2016) na medicatie van 10weken nog klachten, uiteindelijk management aangepast naar 24/7 buiten en luchtwegkruiden en klachtenvrij gekregen. Dit jaar opnieuw klachten en ook na 6 weken medicatie nog niet helemaal goed. Nu met de flexineb 6 weken nog behandeld met zout water en daarnaast luchtwegkruiden en gaat nu stuk beter. Kan alweer langer draven zonder dat hij benauwd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:40 



 
Profiel   

Hier gaan de slijmpjes beter en beter!

Van groene taaie drap naar witte slijmpjes met al wat doorzichtig spul bij.

Mijn man euhm, wordt misselijk als hij mij bezig ziet, met mijn neus praktisch over de grond op zoek naar 'kwakjes' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:08 



 
Profiel   

Hier vandaag ook slijm *\o/*
Zo raar dat je met zo iets vies zo blij kan zijn :')

Hoesten word langzaamaan ook minder, vaak 1 of 2 kuchjes ipv een hele aanval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:15 



 
Profiel   

JackieT schreef
Hier vandaag ook slijm *\o/*
Zo raar dat je met zo iets vies zo blij kan zijn :')

Hoesten word langzaamaan ook minder, vaak 1 of 2 kuchjes ipv een hele aanval.



Raar hea, blij zijn met slijm _O-

Fijn dat het in de juiste richting gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:21 



 
Profiel   

Voor de mensen die zich afvragen wanneer het slijm eruit gaat komen.
Utrecht zei bij mij dat ik minimaal elke dag een uur moet vernevelen wil het effect hebben. Hier is dat 2 x de extensie cup vol. En ik vernevel hier ook regelmatig met een nog veel zoutere oplossing. Nacl is 0.9% maar ik vernevel met een 7%zout oplossing. Ik ken dit vanuit de humane zorg. En ik merkt hier zelf meer effect van. Utrecht zei dat ik het maar gewoon moest proberen. Kon geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:18 



 
Profiel   

Hier zegt de kliniek daags een cupje.
Hier is het wel een veulen.
Het brave ding doet het flink voorlopig maar na een half uur is ie het echt wel zat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:36 



 
Profiel   

Echt bizar na dat ik de flexineb heb gekocht in augustus en 2 keer gebruikt heeft hij niet meer gehoest. Terwijl het in deze tijd juist erg zou moeten zijn. Het is echt een raadsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:54 



 
Profiel   

Voor zij die enkel met zoutoplossing vernevelen, hoe lang merken jullie slijmpjes?

Elke dag vind ik wel 'een kwakje'(echt eentje) op de paddock, vandaag bvb eentje ter grootte van 2 eurocent.

Veulenlief kucht minder en minder, de kliniek zegt dat het nu over een week echt over moet zijn, maar ondanks dat het mindert, knijp ik hem een beetje...

Ik wil een veulen niet aan een endoscopie hangen,dus als mensen nog tips hebben om hem te helpen, laat maar horen! :)

Staat 24/7 buiten, schuilstal met houtkrullen, hooi wordt geweekt en moet nu nog 1 week op antibiotica.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:26 



 
Profiel   

Aangezien het een soort van chronisch is hier komt er soms meer uit en soms minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:43 



 
Profiel   

Wel ik heb nog een 2e paard welke zware bronchitis gehad heeft en die knijpt chronisch na. Komt altijd witte vlokkerige neusvloeiing uit maar nooit slijmen. Ik wil er gwn alles over weten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:45 



 
Profiel   

Voor diegene die medicatie vernevelen, of supplementen, doen jullie dat i.c.m zoutoplossing of alleen de medicatie. Ik doe nu 30 minuten zoutoplossing en dan nog 10 minuten met een supplement, maar dacht misschien kan ik het mengen met elkaar en dan gewoon 30 minuten?

Hier gaat het weer wat slechter, hij heeft veel last van de koude lucht en is weer heel erg benauwd :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 02:32 



 
Profiel   

JackieT schreef
Voor diegene die medicatie vernevelen, of supplementen, doen jullie dat i.c.m zoutoplossing of alleen de medicatie. Ik doe nu 30 minuten zoutoplossing en dan nog 10 minuten met een supplement, maar dacht misschien kan ik het mengen met elkaar en dan gewoon 30 minuten?


dat ligt heel erg aan welke medicatie of supplement (neem aan dat je daarmee bijv balsamicair, silvaplex etc bedoelt?). Als je even googlet op bijv flexineb drug chart kom je schema's tegen waarop staat welke middelen er in de flexineb kunnen, in welke hoeveelheid en evt met welke verdunning (met zoutoplossing). Balsamicair bijvoorbeeld moet je 1 op 1 verdunnen met zoutoplossing, maar silvaplex mag je weer niet verdunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:23 



 
Profiel   

Ik deed destijds de balsamic air 1/4de in de cup en de rest zoutoplossing samen.
(dit was om te starten om te zien hoe ze erop reageerde)

Het veulen kucht hier momenteel enkel af en toe en wat slijmpjes,
maar de 'officiële longpatiënt' staat toch ook wat benauwd :(

Het weer gaat té veel op en neer...
Die krijgt nu balsamic air in de flexi ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 10:01 



 
Profiel   

De mijne heeft 1,5 week op ventipulmin gestaan. Ze krijgt sinds maandag minder dan 4 pompjes, want hij is bijna op dus sputtert een beetje. Maar gisteren met vernevelen haalde ze weer een stuk dieper adem, heeft een keer gebriest met de flexineb op en hoorde dr ook een paar keer slikken en kauwen, dus heeft hoop ik ook op deze weg wat slijm afgevoerd.

Hier ook meer wit vlokkerig neusuitvloeining. Heel af en toe een klodder, maar weinig!

Morgen komt de hollistisch dierenarts langs. Hopelijk kunnen we de oorzaak aanpakken!

Ik maak nu het hooi nat voor haar, maar vind dat ook niet ideaal. Lijkt mij ook dat de kans op rotten en schimmelen groter is en ik betwijfel heel erg of het hooi de oorzaak is. Daarvoor vind ik haar te "onregelmatig" hoesten. Maar doe het voorlopig toch maar braaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:34 



 
Profiel   

Zijn hier mensen welke met SilvaPlex Chelaatzilver vernevelen ipv de zoutoplossing?
Ook zonder advies van de DA...?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 233 van de 323 [ 8074 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 323  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen