Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Goede suiker- graanarme voeding gezocht

 
Profiel   

Bevat de fiberforce geen spelt?

Vital bix en Agribs zijn nog merken die graanvrije voeders hebben...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:30 



 
Profiel   

Gezien het een vraag is rondom voeding verplaats ik het naar VS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:40 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Toevallig ben ik zelf ook op zoek en (tot nu toe) dit overzicht gemaakt. Misschien heeft iemand er iets aan.

Graanvrij voer met een laag suiker/zetmeelgehalte
Prijzen zijn 'ongeveer' en per 20 kg

* Aveve Fibre Cubes € 12,30
* Aveve Light Mix Zero € 13,55
* Aveve Sport Mix Zero € 15,25
* Subli Dieetmix € 17
* Mijten Hippalgo Zero € 21,65
* Cavalor Fiberforce € 23
* Cavalor Fiberforce Gastro € 24,67
* Pavo Care4Life € 26,39
* Equifit Pre Active € 18,41
* Equifit Green Power €20,25


De Horsefood graanvrij mag ook in dit rijtje. Lees een hoor ik veel goede ervaringen over

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:43 



 
Profiel   

Hartog Digest kan ook in dat rijtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:44 



 
Profiel   

Van Metazoa werd mijn paardje ook bizar druk en onvoorspelbaar (normaal echt niet) en dat terwijl ik het toen al jaren voerde.
Toen over gestapt op Vitalbix. Naast dat het een drama was om erin te krijgen, sloom, slecht in dr vacht en giga mok explosie. Na 2 zakken ermee gestopt, en de mok verdween weer.
Nu staat ze al een tijd op de Pavo Vital, en hier doet ze het super op.

Sinds gisteren begonnen met de Sluesmix erbij te geven. Eerste indruk, ruikt goed, en ziet er goed uit.
Geen graan, geen melasse. Laag in suiker/zetmeel.
Voornamelijk ook voor deze muesli gekozen omdat je er ook slobber van kan/mag maken. Ideaal met het geven van de maandelijkse kuur tegen zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:54 



 
Profiel   

petitparis schreef
Bevat de fiberforce geen spelt?

Hee daar heb je misschien een punt. Er zitten speltdoppen in. Verder beetje onduidelijk, weinig over te vinden.


Ik zal vanavond even de lijst aanvullen, misschien komen er nog wel meer dingen bij. Hartog Digest is een 'ruwvoer'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:37 



 
Profiel   

Zoek je voer of een balancer?
Balancers van Lexa, St. Hyppolyt, Atcom en Maridil zou je nog kunnen bekijken. Zijn iets minder bekend, maar wel mooie producten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:46 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
petitparis schreef
Bevat de fiberforce geen spelt?

Hee daar heb je misschien een punt. Er zitten speltdoppen in. Verder beetje onduidelijk, weinig over te vinden.


Ik zal vanavond even de lijst aanvullen, misschien komen er nog wel meer dingen bij. Hartog Digest is een 'ruwvoer'?


Hartog Digest is een beetje vergelijkbaar met Agrobs Muesli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:00 



 
Profiel   

Okay zet hem er vanavond of morgen bij, misschien komen er nog wel meer tips voor de lijst hierzo!

@ Marigo; Vraag je dit aan de TS of aan mij? :)

ik zoek krachtvoer, heb nu Gerstemix (suiker 4,8%, zetmeel 29,6%) en die wil ik gaan vervangen. Balancer heb ik al namelijk: Pavo Vital


Toevallig ben ik bij St Hippolyt ook aan het informeren, zal ik hier ook weer neerzetten als ik antwoord heb. En heb ook toevallig / waarschijnlijk een EquiFyt-punt vrij dicht in de buurt gevonden *\%/* . Iemand ervaring met EquiFyt en wat het verschil is tussen de soorten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:37 



 
Profiel   

ik heb even screenshots genomen van de lijst die ik via de Facebookpagina van Denken over paarden gekregen heb.
Het voer dat ik geef en denk ik ook wel ok is: (graanvrij, soja/-olie vrij en melasse vrij): Horsefoed the best Graanvrij mix en de fiber complete mix.

[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:44 



 
Profiel   

Dank je! Fijn overzicht om te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:51 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Okay zet hem er vanavond of morgen bij, misschien komen er nog wel meer tips voor de lijst hierzo!

@ Marigo; Vraag je dit aan de TS of aan mij? :)

ik zoek krachtvoer, heb nu Gerstemix (suiker 4,8%, zetmeel 29,6%) en die wil ik gaan vervangen. Balancer heb ik al namelijk: Pavo Vital


Toevallig ben ik bij St Hippolyt ook aan het informeren, zal ik hier ook weer neerzetten als ik antwoord heb. En heb ook toevallig / waarschijnlijk een EquiFyt-punt vrij dicht in de buurt gevonden *\%/* . Iemand ervaring met EquiFyt en wat het verschil is tussen de soorten?



Je zou advies kunnen vragen aan Marinka, zij levert alle producten van Equifit en Agrobs en denkt heel graag mee in oplossingen. Ze hebben ook een hele handige voedingswijzer. Ik kan kijken of ik hem nog kan vinden, anders kan je hem ook bij haar opvragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:21 



 
Profiel   

Voor degene wie in/rond het midden van het land woont; Equifyt is te koop op bestelling bij Eemland dierenvoeders in Soest. Ze zijn eerst aan het kijken of veel mensen interesse hebben tevoor ze het vast in het assortiment opnemen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:44 



 
Profiel   

__Toverbal schreef
Voor degene wie in/rond het midden van het land woont; Equifyt is te koop op bestelling bij Eemland dierenvoeders in Soest. Ze zijn eerst aan het kijken of veel mensen interesse hebben tevoor ze het vast in het assortiment opnemen. :)


O echt. Goed om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 15:46 



 
Profiel   

@ PetitParis; Fijn dat je die lijst gedeeld heb _/-\o_

@ Eve_16; Dankjewel! Ben er bijna uit met behulp van de website zelf. Maar als je die extra voedingswijzer nog hebt heel graag!


Mijn bijgewerkte minder mooie lijstje maar voor de liefhebbers:

Graanvrij voer met een laag suiker/zetmeelgehalte - Prijzen zijn 'ongeveer' en per 20 kg

* Aveve Fibre Cubes € 12,30
* Aveve Light Mix Zero € 13,55
* Aveve Sport Mix Zero € 15,25
* Subli Dieetmix € 17
* Horsefood Graanvrij € 18
* Equifit Pre Active € 18,41
* Equifit Green Power € 20,25
* Mijten Hippalgo Zero € 21,65
* Cavalor Fiberforce € 23 (zit waarsch toch iets van graan in, spelt?)
* Hartog Digest € 24 (ruwvoeder?)
* Cavalor Fiberforce Gastro € 24,67
* Pavo Care4Life € 26,39
* Glyx-Wiese Müsli St. Hippolyt € 28,13
* Equigard Müsli St. Hippolyt € 28,90
* Slueslimix Slobber € 33,27

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:51 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Mijn bijgewerkte minder mooie lijstje maar voor de liefhebbers:

Graanvrij voer met een laag suiker/zetmeelgehalte - Prijzen zijn 'ongeveer' en per 20 kg

* Aveve Fibre Cubes € 12,30
* Aveve Light Mix Zero € 13,55
* Aveve Sport Mix Zero € 15,25
* Subli Dieetmix € 17
* Horsefood Graanvrij € 18
* Equifit Pre Active € 18,41
* Equifit Green Power € 20,25
* Mijten Hippalgo Zero € 21,65
* Cavalor Fiberforce € 23 (zit waarsch toch iets van graan in, spelt?)
* Hartog Digest € 24 (ruwvoeder?)
* Cavalor Fiberforce Gastro € 24,67
* Pavo Care4Life € 26,39
* Glyx-Wiese Müsli St. Hippolyt € 28,13
* Equigard Müsli St. Hippolyt € 28,90
* Slueslimix Slobber € 33,27


Hartog Digest is gehakseld ruwvoer, vergelijkbaar met bijv. de Optiform van Mijten, dus als bovenstaande bedoeld is als lijstje met graanvrij en suiker- en zetmeelarm krachtvoer, dan is dit een vreemde eend in de bijt.

Wat je wel nog kan toevoegen aan je lijstje is D'Hooghe Red Fibre.

Interessant topic dit, want ik voer nu Metazoa Timotexxx (gewoon een graskorrel in feite) en Metazoa Superfit Broxxx Esparcette (balancer) aan mijn chronisch hoefbevangen paard, maar hier is zo moeilijk aan te komen, moet het bestellen bij Medpets en heb medelijden met onze postbode die er dan mee moet sleuren ;) Dus ik was zelf ook aan het overwegen om naar iets anders over te schakelen. Heb echter het perfecte voer nog niet gevonden. Agrobs en Equifyt vind ik mooie merken, maar die zijn hier veel te moeilijk verkrijgbaar, ik heb in het verleden ooit Equifyt gevoerd, maar daar begin ik omwille van de beperkte beschikbaarheid niet meer aan. Zelf wil ik ook geen melasse voeren, dus er valt al vanalles uit het lijstje af (alles van Aveve bijv.).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:34 



 
Profiel   

Sluesmix is een muesli waar je ook slobber van kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:01 



 
Profiel   

Ik mis Marstall, die hebben meerdere graanvrije, melassevrij mueslies

[ img ]

Behalve de Sinfonie, die is niet graanvrij

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:04 



 
Profiel   

Lexa heeft 2 soorten:
Lexa Structuurmix GRAANVRIJ suiker 5,6% zetmeel 2,3 %
En
Lexa Allgäuwiesen Muesli GRAANVRIJ suiker 8 % zetmeel 1 %

Beide zijn zonder toegevoegde vitaminen en mineralen en dus ideaal om naast een balancer te voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:19 



 
Profiel   

Wij voeren dit http://www.actionquality.nl/nl/assortim ... ic-nature/.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:22 



 
Profiel   

? Met granen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:59 



 
Profiel   

office schreef

Suiker is idd laag met 4.2%
Maar zetmeel is echt heel hoog met 28%

Daarnaast zit er: soja, mais, tarwe in. Juist wat je niet wilt.
En persoonlijk vind ik de waardes van vitamine en mineralen laag

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:03 



 
Profiel   

Mag ik hier iets vragen over Horsefood Graanvrije muesli? Ik heb een maagpatient die nu oa Pavo Ease en Excel krijgt, maar ik hoor goede dingen over graanvrij voeren. Nu vraag ik mij alleen wel af of de muesli van Horsefood voldoende energie bevat, vooral omdat de website aangeeft dat het geschikt is voor paarden met een lagere energiebehoefte. Zijn er hier mensen met ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:18 



 
Profiel   

MRIIIS schreef
Mag ik hier iets vragen over Horsefood Graanvrije muesli? Ik heb een maagpatient die nu oa Pavo Ease en Excel krijgt, maar ik hoor goede dingen over graanvrij voeren. Nu vraag ik mij alleen wel af of de muesli van Horsefood voldoende energie bevat, vooral omdat de website aangeeft dat het geschikt is voor paarden met een lagere energiebehoefte. Zijn er hier mensen met ervaringen?


Ik voer deze. Ik ben er zeer tevreden over. Maar nu heb ik een paard met een boel energie van zichzelf. Maar vind haar qua energie niet slechter geworden met de horsefood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:22 



 
Profiel   

@MRIIIS: ik heb een flegmatiek paard en vind helemaal niet dat ze er qua energie nivieau op achteruit gegaan is sinds ik ze graanvrij ben gaan voeren eerder het omgekeerde.
Ik geef nu maar 1schep graanvrijmix per dag en vind niet dat mijn paard tekort komt. Staat mooi op gewicht. Uiteindelijk halen se het meeste van hun energie uit ruwvoer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen