Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met NAF haylage balancer bij mestwater

 
Profiel   

Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen met NAF haylage balancer bij mestwater al dan niet bij voerdroog of hooi?
Recencies zien er veelbelovend uit maar benieuwd naar ervaringen.

https://www.paardendrogist.nl/naf-hayla ... ents-18~kg

Heb bijna alle topics over mestwater al gelezen dus tips als denk aan gebit/zand/wormen/maagzweer/voer droog onverpakt hooi zijn aardig bedoeld maar niet waar ik naar op zoek ben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 19:45 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat het heel erg per paard verschilt wat wel / niet werkt.

Voor mijn paard deed deze weinig, maar hielp YeaSacc heel goed.
Het belangrijkste was echter onverpakt hooi gaan voeren ipv voordroog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 19:47 



 
Profiel   

Ik lees even mee, hier ook sinds enkele weken plattere mest en mestwater. Yakult mocht niet baten(anders altijd wel).

Edit helaas is onverpakt hooi geen optie ivm lichte bronchitis (wat nu perfect gaat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 19:55 



 
Profiel   

Hilary schreef
Mijn ervaring is dat het heel erg per paard verschilt wat wel / niet werkt.

Voor mijn paard deed deze weinig, maar hielp YeaSacc heel goed.
Het belangrijkste was echter onverpakt hooi gaan voeren ipv voordroog.


Thanks voor de info :)


Yep dat laatste geloof ik ook echt wel in maar daarvoor zou ik hem moeten verhuizen van een rustig plekje naast het bos, 24/7 buiten waar hij super happy is met zn koudbloedmaatjes. Moeilijk betere plek te vinden, vorige drukke pensionstal met prachtig hooi had ik een ongelukkig paard. En ook daar bij weken alleen gras of droog hooi had hij vaak last van mestwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:01 



 
Profiel   

ik heb het mijn merrie gegeven,maar daar deed het helaas niks.
heb je al andere supplementen geprobeerd?
ik geef nu optiform van Mijten en al is de mest nog aan de dunne kant, ben ik toch erg tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:01 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik heb het mijn merrie gegeven,maar daar deed het helaas niks.
heb je al andere supplementen geprobeerd?
ik geef nu optiform van Mijten en al is de mest nog aan de dunne kant, ben ik toch erg tevreden.


Moorbalans van dat zwarte spul geprobeerd maar dat deed ook niet veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:04 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik lees even mee, hier ook sinds enkele weken plattere mest en mestwater. Yakult mocht niet baten(anders altijd wel).

Edit helaas is onverpakt hooi geen optie ivm lichte bronchitis (wat nu perfect gaat)

Wij weken ons onverpakte hooi ivm eentje met asthma en eentje met een lichte vorm van dampigheid. Op droog hooi hoesten ze allebei binnen een paar dagen, op nat gemaakt hooi niet. Scheelt wel heel erg dat ze 24-7 buiten lopen met schuilstal, dat is de grootste winst tegen het hoesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 20:14 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik lees even mee, hier ook sinds enkele weken plattere mest en mestwater. Yakult mocht niet baten(anders altijd wel).

Edit helaas is onverpakt hooi geen optie ivm lichte bronchitis (wat nu perfect gaat)


Ik lees trouwens wel vaker wat over yakult, hoe geef je dat/hoe vaak, en is dat gewoon de yakult zelfde als voor mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:57 



 
Profiel   

Deed bij mijn vorige als bij mijn huidige haflinger eigenlijk niks...

(Ik ben nu pavo guthealth aan het proberen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 15:09 



 
Profiel   

Yakult vind ik maar vreemd. Zuivel aan je paard geven?

Mijne heeft ook met vlagen wat mestwater .. ook beetje zoekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:06 



 
Profiel   

nou heel toevallig hoorde ik het afgelopen week ook van iemand.
gaat gewoon om de darmbacterien die in yakult zitten die kunnen helpen.

ik ben zelf wat aan het twijfelen om een soort mini transfauneren te gaan doen.
je moet dan dagelijks een klein beetje mest van een gezond paard door het voer doen van het paard met verstoorde mest.
dat zou dan door de goede bacterien kunnen verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:22 



 
Profiel   

Maarja wat Is goede mest. En darmflora van een paard hoeft weer niet die van een ander te zijn qua ideaalbeeld.
Vind het een lastige. Ik kan ruwvoer niet veranderen, dus alle mooie info over “ verander je ruwvoer”, leuk maar niet altijd mogelijk.
Aan welk product doe je dan goed en wat heeft de darmflora van je paard nodig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:25 



 
Profiel   

Ecostyle darmbalans helpt bij mijn paard erg goed. Met Naf geen ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:48 



 
Profiel   

Ja er gaat hier een flesje yakult over het voer gedurende een week, geeft vaak goed resultaat alleen nu dus niet...mest blijft wisselend en regelmatig mestwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 21:09 



 
Profiel   

Ik wil dit gaan proberen.
https://www.baroen.nl/kruiden/poeders/f ... len-detail

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 07:06 



 
Profiel   

Ik start vanavond met voeren, DA had er ook goede ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:12 



 
Profiel   

Ik zou niet zomaar mest van een ander paard aan je paard geven.
Het gaat om bacterien, de da plaatst deze via een sonde in de maag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:56 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik start vanavond met voeren, DA had er ook goede ervaringen mee.


Ben benieuwd hoor het graag! Hoop voor je paard dat het werkt. In elk geval fijn om te horen dat de dierenarts er goede ervaringen mee had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:12 



 
Profiel   

Cherdenise schreef
Ik zou niet zomaar mest van een ander paard aan je paard geven.
Het gaat om bacterien, de da plaatst deze via een sonde in de maag.


Ik zou het idd ook niet direct doen, ookal weet ik niet of het uitmaakt of ie het eet of het via een sonde gaat. Maar miss is dat speciaal bewerkte mest?
Overigens denk ik ook niet dat mijn pony het op zal eten, zo wel doe ik hem wat aan :+ (meneer kieskeurig haalt zn neus op voor lijnzaad, slobber, psyllium in alle vormen incl mengsel met geraspte appel en geprakte banaan en ong alle supplementen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:16 



 
Profiel   

Ik lees al even mee. Mijn paard is een maand geleden op de kliniek getransfauneerd. Ze hebben op de kliniek een paard staan die daar voor diverse medische zaken wordt gebruikt. Ik zou nooit zelf aan de gang gaan. Hij heeft drie dagen achter elkaar via een sonde de gezonde darmbacterieen gekregen. De mest werd idd gefilterd en daarna in een bepaalde vloeistof gemengd en dan met een sonde ingebracht. Ik moet je stellen het resultaat is verbluffend.

Ten behoeve van het herstel van de darmen geef ik audevard bij yeasacc en moet zeggen, mijn paard heeft bijna 8 jaar langmestwater gehad, na de koliekoperatie was dit met ander voer en geen stro maar zaagsel in m’n box zo goed als weg. Ik dacht dat het goed met hem ging, echter niks was minder waar, toen die een antibiotica kuur kreeg, gevolg koeienvlaaien, zure mest en mega buikpijn, eindresultaat koliek en verblijf op de kliniek. Als je en supplement zou willen hebben (ik heb echt veel geprobeerd) maar de bio yeasacc geeft het beste resultaat, duur maar wel waard. En als je er lastpak blijft houden Transfauneren maar dan wel echt door en bij de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:38 



 
Profiel   

nou ja veulens eten ook mest en oudere paarden.
en dat kan natuurlijk ook omdat ze dat doen met een reden.
dus echt vreemd is dat niet hoor.
er is best veel info over te vinden.

dat yeasacc heb ik meer over gehoord , wat er in zit is gewoon biergist toch,klopt dat?
dat heb ik wel gegeven, deed wel iets met de mest maar niet genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:42 



 
Profiel   

Karlijn_dv schreef
Cherdenise schreef
Ik zou niet zomaar mest van een ander paard aan je paard geven.
Het gaat om bacterien, de da plaatst deze via een sonde in de maag.


Ik zou het idd ook niet direct doen, ookal weet ik niet of het uitmaakt of ie het eet of het via een sonde gaat. Maar miss is dat speciaal bewerkte mest?
Overigens denk ik ook niet dat mijn pony het op zal eten, zo wel doe ik hem wat aan :+ (meneer kieskeurig haalt zn neus op voor lijnzaad, slobber, psyllium in alle vormen incl mengsel met geraspte appel en geprakte banaan en ong alle supplementen)


hahaha dat zei ik ook al tegen die van mij, je bent geen viespeuk


Als paarden mest eten is er iets niet goed. Onze DA gaf aan altijd goed opletten wanneer een dier dat gaat doen, maar heb het hier nooit meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:44 



 
Profiel   

ellepel schreef
nou ja veulens eten ook mest en oudere paarden.
en dat kan natuurlijk ook omdat ze dat doen met een reden.
dus echt vreemd is dat niet hoor.
er is best veel info over te vinden.

dat yeasacc heb ik meer over gehoord , wat er in zit is gewoon biergist toch,klopt dat?
dat heb ik wel gegeven, deed wel iets met de mest maar niet genoeg.


Nou het is van audevard bio yeasacc. Biergist deed ook niks bij die van mij. Dit is samengesteld door dierenartsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:08 



 
Profiel   

Ik ben ook een beetje met de mijne aan t klungelen.
Ideaal zou misschien hooi zijn, maar ik wil hem ( nog jong) zo graag op de huidige plek houden in een gemengde kudde. Helaas dus voordroog..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 12:05 



 
Profiel   

Karlijn_dv schreef
Wildgirl schreef
Ik start vanavond met voeren, DA had er ook goede ervaringen mee.


Ben benieuwd hoor het graag! Hoop voor je paard dat het werkt. In elk geval fijn om te horen dat de dierenarts er goede ervaringen mee had.


Inmiddels een week verder, doet weinig tot niets.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen