Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 234 van de 322 [ 8047 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 322  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Zijn hier mensen welke met SilvaPlex Chelaatzilver vernevelen ipv de zoutoplossing?
Ook zonder advies van de DA...?


Ja ik. Nouja niet persee in plaats van, maar om de ca 10 dagen zoutoplossing (ik maak per 100 ml dus dan is ie na 10 dagen op) doe ik meestal een dagje silvaplex. In de periode dat hij hoestte heb ik wel gedurende 10 dagen alleen silvaplex gebruikt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:11 



 
Profiel   

Ik heb de kliniek even gemaild, ik had er nog niet van gehoord en misschien heeft ze er niet aan gedacht het te adviseren, maar ik lees net dat het iets meer antibacterieel is dus wie weet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:13 



 
Profiel   

Ja, ik puf eigenlijk nooit alleen met zoutoplossing, ik puf of met medicatie als hij slecht is. Of met silvaplex/balsamic air ter ondersteuning. Zoutoplossing gebruik ik alleen om aan te lengen.
Nu heeft mijn paard echt een hekel aan de geur van balsamic air, dus zodra die fles op is stap ik over op silvaplex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:21 



 
Profiel   

Kliniek gemaild, hoppa :')

Een veulen zou zo relax moeten zijn, je zou ervan moeten kunnen genieten.
Een hoestje is niets en de slijmpjes worden beter, maar met een longpatiëntje van 20 jaar nijp je hem imméns.

(veulentje is trouwens niet ziek gekocht hoor, hij heeft alleen uren aangeschoven op de ring van Antwerpen en is dan in Belgisch schijtweer terecht gekomen wat een prachtige mix is voor een terugval in weerstand)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:38 



 
Profiel   

JackieT schreef
Voor diegene die medicatie vernevelen, of supplementen, doen jullie dat i.c.m zoutoplossing of alleen de medicatie. Ik doe nu 30 minuten zoutoplossing en dan nog 10 minuten met een supplement, maar dacht misschien kan ik het mengen met elkaar en dan gewoon 30 minuten?

Hier gaat het weer wat slechter, hij heeft veel last van de koude lucht en is weer heel erg benauwd :(


Ik meng dingen. Maar ligt er aan wat je verneveld.
Hier gaat juist super merk niks aan haar nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:51 



 
Profiel   

Ik vernevel met de luchtwegsiroop van vitalstyle. Merk als ik dat gebruikt heb hij een stuk minder benauwd is. De balsamic air is helaas al een tijdje onderweg. Als die binnen is ga ik het mengen. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:30 



 
Profiel   

Vernevelen met de siroop van vitalstyle? Dat is toch heel stroperig spul?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:42 



 
Profiel   

JackieT schreef
Ik vernevel met de luchtwegsiroop van vitalstyle. Merk als ik dat gebruikt heb hij een stuk minder benauwd is. De balsamic air is helaas al een tijdje onderweg. Als die binnen is ga ik het mengen. Bedankt!



Siroop geef je toch over het voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:08 



 
Profiel   

Balsamic air is in wezen ook een siroop natuurlijk. En die kan (weliswaar verdund) verneveld worden. Alleen zou ik zelf geen middelen gaan vernevelen waarvan niet specifiek aangegeven wordt dat ze in de flexineb kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:45 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
Balsamic air is in wezen ook een siroop natuurlijk. En die kan (weliswaar verdund) verneveld worden. Alleen zou ik zelf geen middelen gaan vernevelen waarvan niet specifiek aangegeven wordt dat ze in de flexineb kunnen.

Heb je ook gelijk in, maar de balsamic air vind ik onverdund nog steeds minder dik dan de vitalstyle. Ik weet niet hoe de luchtwegsupport is, maar de immunoboost was nog best stroperig.

Maar ik zou het ook niet durven hoor. Alleen dingen waarvan flexineb zegt dat het kan durf ik aan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:01 



 
Profiel   

Siroop is op suikerbasis. Balsamic air is geen siroop. Dat is een extract van kruiden

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:16 



 
Profiel   

Balsamic air is inderdaad gewoon vloeibaar, geen stroperige vloeistof. Plus daar staat specifiek bij dat het verneveld kan worden. Het ruikt alleen zo sterk dat mijn paard het zelfs sterk verdund echt niet prettig vind :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:22 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
Siroop is op suikerbasis. Balsamic air is geen siroop. Dat is een extract van kruiden

klopt, maar er zijn wel verkopers die het siroop noemen. Overigens vindt die van mij het ook niet fijn, ook niet sterk verdund. Ik gebruik het dus alleen als het echt nodig is.
De siroop van vitalstyle ken ik zelf niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:07 



 
Profiel   

Hier op aanraden van iemand anders gebruikt, het vernevelen gaat prima met de vernevelaar die ik heb. De balsamic air is verdwenen bij dhl dus die ga ik maar opnieuw bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:02 



 
Profiel   

Wat denken jullie van het volgende. Klinkt het logisch of niet?

Vandaag is er een hollistisch dierenarts geweest. Longen klinken goed en schoon. Ook geen piepende ademhaling (2 weken terug was er wel het een en ander te horen, ook een beetje een piep). Darmen komen er ook niet uit als een probleem.

Wel zit mn paard behoorlijk vast in haar lijf. Vooral links rondom t hoofd en de hals. Ook richting bekken en si is het "onrustig". Nu is ze al 22 en heeft ze een bikkelhard verleden als manegepaard. Dat ze problemen kent in het bewegingsapparaat weet ik, daar ben ik al een jaar of 3 mee bezig om haar comfortabel te krijgen en te houden.

Gedachte van de hollistisch dierenarts was dat ze zoveel spanning kent in haar lijf, dat ze moeite heeft met ontspannen en vrijwel de gehele dag op "aan" staat en hierdoor wellicht de klachten uit voort komen qua hoesten, omdat ze dus ook moeite heeft met de ontspanning met de ademhaling. Door altijd aan te staan, gaat je immuunsysteem ook niet echt top neem ik aan...

Ik vind t enerzijds wel logisch klinken. Anderzijds snap ik de logica niet. Die bewegingsklachten zijn top prio bij ons, daar zit ik zo bovenop. Hoe kan ze dan ieder jaar zulke klachten hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:52 



 
Profiel   

Ondanks dat alles wel met elkaar samen hangt, klinkt dit voor mij toch even iets te raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:24 



 
Profiel   

Dat de longen schoon goed en schoon linken hoeft niet veel te zeggen. Bij mijn paard was dat ook het geval zelfs na inspanning (waarbij hij hoest bij het aandraven) alleen toch zat hij vol slijm en had wat irritatie te zien op de scopie...
Dus wat je vanaf buiten kan zien/horen hoeft niet te betekenen dat er niks zit.

Overigens kan de gedachte wel (deels) kloppen, het paard is super complex dus daar durf ik verder weinig over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:53 



 
Profiel   

Hier kan ik ook vanuit eigen ervaring meespreken van een paard waarop niks te horen was en die met scopie toch behoorlijk vol bleek te zitten. Niks horen zegt dus echt helemaal niks imo.

Wat betreft de rest, ik ben daar sceptisch over, er zijn zeker verbanden te leggen, maar dit klinkt mij vergezocht. Maargoed, ik ben geen dierenarts en er zal een reden geweest zijn dat je juist voor diegene gekozen hebt, dus volg je eigen gevoel daarin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:22 



 
Profiel   

Als je zelf altijd aan staat, zit je zelf ook snel hoog in je ademhaling. Dus borstkas, weinig tot geen buik. Longen worden dan ook niet goed gebruikt/ gefilterd, en van daar uit opbouw van afvalstoffen die er uit gehoest worden. Naast dus constant in de adrenaline, wat bijnier-uitputting geeft, verstoring op hormonen en gevoelig voor ontstekingen...

Niet geheel onlogisch, maar als moment van klachten typisch zijn en terugkerend op vaste omstandigheden/ seizoenen zou ik ook verder willen kijken dan alleen de beperkte bewegelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:40 



 
Profiel   

Juut schreef
Als je zelf altijd aan staat, zit je zelf ook snel hoog in je ademhaling. Dus borstkas, weinig tot geen buik. Longen worden dan ook niet goed gebruikt/ gefilterd, en van daar uit opbouw van afvalstoffen die er uit gehoest worden. Naast dus constant in de adrenaline, wat bijnier-uitputting geeft, verstoring op hormonen en gevoelig voor ontstekingen...

Niet geheel onlogisch, maar als moment van klachten typisch zijn en terugkerend op vaste omstandigheden/ seizoenen zou ik ook verder willen kijken dan alleen de beperkte bewegelijkheid.

Je slaat de spijker op de kop met mijn gedachte! Ik kan het deels ook zeker geloven, wat je zegt. Stress en spanning zorgt voor minder immuunsysteem, en dat de ademhalingsspier ook minder kan ontspannen en zwaar ademen kan hier zeker gelinkt aan zijn. Maar dit verklaart voor mij onvoldoende waarom ik de klok er op gelijk kan zetten dat ze in het voorjaar weer een piek gaat krijgen qua hoesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:14 



 
Profiel   

even een update van iejoor.
hij heeft nu een kuur medicijnen gehad van de dierenarts en staat weer volledig over op kuil.
dit lijkt nu weer veel beter te gaan.
hij heeft weer meer energie en wil ook graag weer werken.( zonder dat hij gelijk bijna omvalt)
nu hopen dat we op deze manier het goed kunnen houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:16 



 
Profiel   

Aaaargh 72h niemand iets gehoord van hoest, hoor ik hem daarnet toch wel geen hoest geven vlak na zijn eten zeker…

Vast verslikt, mijn hoop gaat daar op…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:01 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Aaaargh 72h niemand iets gehoord van hoest, hoor ik hem daarnet toch wel geen hoest geven vlak na zijn eten zeker…

Vast verslikt, mijn hoop gaat daar op…

Ik hoop het heel hard voor je, maar mijn ervaring is anders helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 00:26 



 
Profiel   

Mijn veulen van 8 maand hoest ongeveer anderhalf week nu. Ze heeft geen koorts of snotneus en lijkt verder ook niet ziek. Wat zou ik haar mogen geven? Ze hoest ook niet erg veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 21:49 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Wat denken jullie van het volgende. Klinkt het logisch of niet?

Vandaag is er een hollistisch dierenarts geweest. Longen klinken goed en schoon. Ook geen piepende ademhaling (2 weken terug was er wel het een en ander te horen, ook een beetje een piep). Darmen komen er ook niet uit als een probleem.

Wel zit mn paard behoorlijk vast in haar lijf. Vooral links rondom t hoofd en de hals. Ook richting bekken en si is het "onrustig". Nu is ze al 22 en heeft ze een bikkelhard verleden als manegepaard. Dat ze problemen kent in het bewegingsapparaat weet ik, daar ben ik al een jaar of 3 mee bezig om haar comfortabel te krijgen en te houden.

Gedachte van de hollistisch dierenarts was dat ze zoveel spanning kent in haar lijf, dat ze moeite heeft met ontspannen en vrijwel de gehele dag op "aan" staat en hierdoor wellicht de klachten uit voort komen qua hoesten, omdat ze dus ook moeite heeft met de ontspanning met de ademhaling. Door altijd aan te staan, gaat je immuunsysteem ook niet echt top neem ik aan...

Ik vind t enerzijds wel logisch klinken. Anderzijds snap ik de logica niet. Die bewegingsklachten zijn top prio bij ons, daar zit ik zo bovenop. Hoe kan ze dan ieder jaar zulke klachten hebben?


Je kunt aan de buitenkant niet zien/horen of de longen schoon zijn. Blijft je paard hoesten dan zou ik zeker een bronchoscopie laten doen.

Zelf balsamic air en silvaplex geprobeerd maar merkte geen beter resultaat dan alleen zout. Ook luchtwegkruiden van de groene os geprobeerd maar geen verschil gezien.

Begonnen met flexineb zout vernevelen maar bleef nog teveel hoesten. Daarna hem voor 10 dagen naar Equisana stables gebracht en na paar dagen kwam er een mega klodder slijm. Nadat wij hem opgehaald hadden thuis ook nog veel slijm verloren. Daarna onderhouden wij het met de flexineb en heeft hij voor het eerst een seizoen geen medicijnen zoals Ventipulmin, prednison enz gehad. Hij staat 24/7 buiten met onbeperkt goed hooi wat nu ook natgemaakt wordt.

Ventipulmin, Sputolysin, prednison ed zorgt ervoor dat de klachten weggaan/verminderen maar mijn ervaring is dat het net zo hard weer terugkomt en qua bijwerkingen niet fijn als je dit elk jaar een paar keer moet geven. Flexineb is duur in aanschaf maar als ik die had gehad dan was ik aan medicijnen meer kwijt geweest. Ik hoop dat jullie wat aan mijn ervaring hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 234 van de 322 [ 8047 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237 ... 322  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen