Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 159 van de 232 [ 5793 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Hier af en toe een verdikte manenkam en kriebel. De afgelopen week is het rustig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:31 



 
Profiel   

De Greenvalley producten wil ik komend seizoen ook gaan gebruiken. Veel andere middeltjes werkten niet bij die van mij.

Hier is het nu rustig gelukkig. Ik ben vooral blij dat zijn voorpluk weer aangroeit. :Y)

Glucobalance heb ik wel gegeven. Die van mij deed het hier niet goed op. Hij kreeg hier helaas mestwater van. Na het stoppen was dit voorbij.

Komende zaterdag heb ik een afspraak staan voor lymfedrainage en zij geeft ook voedingsadvies. Hopelijk helpt dit hem voor komend seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:17 



 
Profiel   

Hier klachten vrij sinds ik rode bieten en wortelen voer. Rode biet zuivert en is goed voor haar, huid, hoeven. Geen enkele vorm van jeuk meer en alles geneest als een malle

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:24 



 
Profiel   

Caily schreef
Bij mijn beide paarden deed het niks helaas


Heb je je paarden veel op het gras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:26 



 
Profiel   

San_ner schreef
De Greenvalley producten wil ik komend seizoen ook gaan gebruiken. Veel andere middeltjes werkten niet bij die van mij.

Hier is het nu rustig gelukkig. Ik ben vooral blij dat zijn voorpluk weer aangroeit. :Y)

Glucobalance heb ik wel gegeven. Die van mij deed het hier niet goed op. Hij kreeg hier helaas mestwater van. Na het stoppen was dit voorbij.

Komende zaterdag heb ik een afspraak staan voor lymfedrainage en zij geeft ook voedingsadvies. Hopelijk helpt dit hem voor komend seizoen.

Wie komt er bij jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:48 



 
Profiel   

San_ner schreef
De Greenvalley producten wil ik komend seizoen ook gaan gebruiken. Veel andere middeltjes werkten niet bij die van mij.

Hier is het nu rustig gelukkig. Ik ben vooral blij dat zijn voorpluk weer aangroeit. :Y)

Glucobalance heb ik wel gegeven. Die van mij deed het hier niet goed op. Hij kreeg hier helaas mestwater van. Na het stoppen was dit voorbij.

Komende zaterdag heb ik een afspraak staan voor lymfedrainage en zij geeft ook voedingsadvies. Hopelijk helpt dit hem voor komend seizoen.

Hoeveel rode biet en in welke vorm en waar haal je het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:48 



 
Profiel   

Belker schreef
San_ner schreef
De Greenvalley producten wil ik komend seizoen ook gaan gebruiken. Veel andere middeltjes werkten niet bij die van mij.

Hier is het nu rustig gelukkig. Ik ben vooral blij dat zijn voorpluk weer aangroeit. :Y)

Glucobalance heb ik wel gegeven. Die van mij deed het hier niet goed op. Hij kreeg hier helaas mestwater van. Na het stoppen was dit voorbij.

Komende zaterdag heb ik een afspraak staan voor lymfedrainage en zij geeft ook voedingsadvies. Hopelijk helpt dit hem voor komend seizoen.

Wie komt er bij jou?


Ryanne van Requiry komt bij mij. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 15:38 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Hier klachten vrij sinds ik rode bieten en wortelen voer. Rode biet zuivert en is goed voor haar, huid, hoeven. Geen enkele vorm van jeuk meer en alles geneest als een malle


Dat wist ik niet..nu is de ZE wel een beetje tot rust gekomen momenteel gelukkig maar verbeteringen altijd wenselijk natuurlijk. Ik ben ook benieuwd naar hoeveel rode bieten en waar je het haalt etc.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:11 



 
Profiel   

Hier tot nu toe tevreden over de wondgel van Green Valley. Helaas te laat ontdekt, dus de klachten konden niet gestopt worden. Maar het heelde de open plekken aanzienlijk sneller en verminderde de jeuk ook op die plekken.
Komend jaar op tijd met alles beginnen en dan ben ik zeer benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:21 



 

Hier ook greenvalley geprobeerd maar werkte helaas niet. Vorige week heeft ie zn derde deken va dit jaar gesloopt dus heb het maar afgelaten.
Het schijnt dat de jeuk nog zes weken aan kan houden (wegens het eiwit) zodra de muggetjes weg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:31 



 
Profiel   

Op de markt of bij de groenteboer, elke dag 2/3 grote bieten, gewoon rauw. Ze vind het niet lekker dus ik snij ze heel fijn en maak dan slobber. Wortel werkt versterkend op de lever en de slijmvliezen dus vandaar dat ik die er ook bij geef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:49 



 
Profiel   

Ninx schreef
Caily schreef
Bij mijn beide paarden deed het niks helaas


Heb je je paarden veel op het gras?


Nee, een paddock paradise met maximaal 2 uurtjes gras per dag van mei/juni tm september.

Mijn nog steeds wat jeukerige paard is een jaarling. Jeuk begon in augustus en werd in september en oktober steeds ergers. Ze is zwaar qua bouw, maar niet te dik. Wel dus een aardige forse manenkam voor mijn gevoel en stuk manen halverwege geschuurd. Veel jeuk rondom d'r oren en navel. Het neemt nu wat af, maar is er nog steeds. Dus ergens doet ze me wel iets aan IR denken. Maar kan dat op die leeftijd?

Haar moeder was al op leeftijd en fiks moeten voeren die op gewicht te houden. Uiteindelijk buut gehad toen veulen aan de voet liep. Op exact 4 maanden moeder ingeslapen. Dus het speelt wel in m'n achterhoofd of dit misschien, dan wel mentaal dan wel fysiek, een aandeel heeft.

Maar een halfzus van haar vader had op dezelfde leeftijd exact dezelfde symptomen, liep nog bij d'r moeder (die zonder twijfel IR was). Dat paard is nu 6 jaar en volledig jeuk vrij, zonder deken oid, vol in het gras. Blijkt p1/p1. Mijn jaarling is pssm1 vrij.

En mijn andere merrie heeft ook buut gehad tijdens de dracht, nakomeling merk je niks aan. De 2 jaarlingen lopen altijd samen en krijgen ook exact hetzelfde voer.

Mijn merrie die al jaren hooggevoelig is en wat jeukerig op alles wat vliegt, gaat al maanden goed en geen klachten. Ook zij loopt samen met de jaarlingen (is drachtig en wordt getraind) dus qua voeding past dat.


Laatst bijgewerkt door Caily op 07-12-21 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:51 



 
Profiel   

Heb trouwens nog wel wat meer wat ik probeer of er in geeft. Weet niet of jullie het leuk vinden om af en toe bevindingen te horen. Studeer natuurgeneeskunde dus krijg vaker opties mee vanuit de opleiding die nuttig kunnen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:57 



 
Profiel   

Ik vind dat zeker interessant! Ben al aan het kijken wat in de biet zit wat dan voor de verbetering kan zorgen. Mijn ervaring met wortel is juist dat het ook jeuk kan veroorzaken. Dus dat vind ik een lastige. Want het caroteen heeft veel positieve functies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:03 



 
Profiel   

Zeker interessant Horselover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:25 



 
Profiel   

Horselover, altijd interessant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:41 



 
Profiel   

Ninx schreef
Belker schreef
Ik heb sinds kort een eczemer, import ijslander.
Ik kreeg van mijn DA dit aanbevolen.
https://greenvalleyhealthproducts.nl Eind deze maand maar bestellen en kijken wat het doet. Verder ben ik nog op zoek naar een goede eczeemdeken. Welke merken gebruiken jullie?


Na 10 jaar een eczemer kan ik met een gerust hart zeggen dat ik ALLES heb geprobeerd.
Maar bovenstaand middel is echt geniaal.... hij ziet er echt helemaal TOP uit!


Welke van hun produkten gebruik je Ninx? Ik lees dat ze er meerdere hebben bij greenvalley.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:43 



 
Profiel   

Caily schreef
Ik vind dat zeker interessant! Ben al aan het kijken wat in de biet zit wat dan voor de verbetering kan zorgen. Mijn ervaring met wortel is juist dat het ook jeuk kan veroorzaken. Dus dat vind ik een lastige. Want het caroteen heeft veel positieve functies.


Bieten zijn bloedzuiverend en wortels lever ondersteunend. Misschien is dat een fijne combinatie en ondersteuning bij ZE. Ik ga het eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:19 



 
Profiel   

nou ja er zit ook weer betacaroteen in wortels en daar word vitamine A van gemaakt.
en die is natuurlijk wel erg goed voor de huid :j
er zijn best veel groentes of kruiden die te proberen zijn :j

en bedenk me net, veel paarden krijgen weinig weidegang en wel hooi, sober hooi.
oud hooi zit toch ook minder vitamine A in (toch?) en daarom voer je dan winters wel wortels bij.
misschien dat dat ook net weer zoiets is dat het daarom helpt?

ik heb geen eczemer meer,maar mijn tinkermerrie heeft wel abnormaal veel schilfers in de manenkam zitten nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 19:29 



 
Profiel   

Ik geef eigenlijk het hele jaar door verschillende groenten, we hebben een grote groentetuin. Rode biet geef ik wel maar niet veel , zit nogal wat suiker in ook.
Alles met mate, ook wel koolsoorten en andijvie, witlof enz.
Is volgens mij voor elk paard goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 20:10 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Bieten zijn bloedzuiverend en wortels lever ondersteunend. Misschien is dat een fijne combinatie en ondersteuning bij ZE. Ik ga het eens proberen.


Geen wonder dat onze ZE zo knettergek op wortels is :D
Ik dacht altijd dat bieten enorm veel suiker bevatten :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 08:52 



 

MissYvette4u schreef
Elisa2 schreef
Bieten zijn bloedzuiverend en wortels lever ondersteunend. Misschien is dat een fijne combinatie en ondersteuning bij ZE. Ik ga het eens proberen.


Geen wonder dat onze ZE zo knettergek op wortels is :D
Ik dacht altijd dat bieten enorm veel suiker bevatten :oo


Ik dacht ook altijd dat wortels veel suiker bevatten, maar dat valt ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:25 



 
Profiel   

"100 gram bieten bevat 43kcal en zeer weinig vet (o,2 gram). 100 gram bieten bestaat uit 10 gram koolhydraten, 2,8 gram vezels en 1,6 gram eiwitten. Bieten bevatten wel suikers, 7 gram per 100 gram, maar die hebben weinig effect op je suikerspiegel. Verder bevatten bieten ook veel water."

Ze bevatten wel suiker en iets meer dan wortelen (4,3) maar het zijn natuurlijke suikers en als je geen insuline resistent paard hebt dan kun je ze gerust voeren. (met mate natuurlijk, alles met mate)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:53 



 
Profiel   

Bedankt, dat ga ik s proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:04 



 
Profiel   

Zitten er bij jullie ook al/nog zo veel mugjes? Het was hier vandaag echt niet normaal!
Weet iemand of deze mugjes ook al steken? Ik twijfelde namelijk of ik alweer actie moest ondernemen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 16:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 159 van de 232 [ 5793 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen