Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoen voor breder dan lange hoef

 
Profiel   

Zoals de titel doet vermoeden :D heeft mijn pony breder dan lange hoeven en wil ik hoefschoenen voor hem hebben.
Zijn hoef is links breed 12,8cm en lang 11cm
En rechts breed 12,8cm en lang 11,5cm
Oftewel, erg lastig om in deze maat hoefschoenen te vinden.
Ik heb nu de floating boots M2 te passen welke netjes passen alleen heeft hij een millimeter of 3 a 4 ruimte aan de voorkant. Hij sluit aan de zijkant en bovenkant wel netjes aan en hij struikelt niet met de schoen. Wel draait rechts voor na een drafje een fractie naar links.

Wie heeft een goede tip voor een passende Hoefschoen voor dit soort hoeven? Ik zou je erg dankbaar zijn en ponylief ook want die is zeer gevoelig op kiezeltjes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:37 



 
Profiel   

Wij hebben voor onze fjord de flex hoof boots. En als ik je een advies erbij mag geven laat een foto Asser komen voor de hoefschoenen aan te laten meten. Die weten en zien precies welke het beste passen. Hebben wij toen ook gedaan. En hij loopt er nu super op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:55 



 
Profiel   

kinel schreef
Wij hebben voor onze fjord de flex hoof boots. En als ik je een advies erbij mag geven laat een foto Asser komen voor de hoefschoenen aan te laten meten. Die weten en zien precies welke het beste passen. Hebben wij toen ook gedaan. En hij loopt er nu super op.

Hoe breed en lang is de hoef van jouw paard en welke maat heb je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:16 



 
Profiel   

xSCWx schreef
kinel schreef
Wij hebben voor onze fjord de flex hoof boots. En als ik je een advies erbij mag geven laat een foto Asser komen voor de hoefschoenen aan te laten meten. Die weten en zien precies welke het beste passen. Hebben wij toen ook gedaan. En hij loopt er nu super op.

Hoe breed en lang is de hoef van jouw paard en welke maat heb je?


[ img ]
Volgens mij is dit de flex horse 130. Deze zaten het fijnste. Hij heeft geen hele brede maar ook geen hele smalle voeten. Maar deze schoenen zaten het fijnste. En te rijden bij alle weersomstandigheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:24 



 
Profiel   

Ah oke, ik dacht dat jouw paard ook breder dan lange hoeven had en de pasvorm daarom goed was.
Ik heb gezocht naar een passer in zuid-Holland maar die kan ik niet vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:11 



 
Profiel   

Heb je foto's van de voeten van je paard?
Stand en de onderkant (uitgekrabd).

Voor hele brede voeten zie ik flexboots niet als top oplossing. Misschien scootboots.
Maar een passer laten komen, of zelf naar Hoofwear gaan, is de beste oplossing. Dan kan er goed gekeken en vergeleken worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:10 



 
Profiel   

Ik heb de Cavallo Trek, die heb je ook speciaal voor brede hoeven. Bevallen mij erg goed.

Op basis van foto's van mijn paard haar hoeven werden deze geadviseerd door Hoofwear, echt een aanrader voor goed advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:40 



 
Profiel   

Heb je al schoenen gevonden?
Je zou eventueel voor een passer kunnen kijken, volgens mij zitten er wel een paar in Zuid-Holland.

Ik ben nu via Equischoen bezig met schoenen voor achter (foto's met maten doorgegeven). Voordeel is dat zij pas sets hebben die je kunt proberen met verschillende merken en maten. Zo heb ik nu 3 verschillende merken om te proberen (bij mijn merrie zijn haar hoeven juist langer dan breed).

Hoofwear heeft mij voor de voorbenen goed geholpen, bij de achterbenen kreeg ik scootboots als tip, maar na 2 maten geprobeerd te hebben (elke x verzendkosten), raadde hij mij aan om een pas sessie in te plannen, deze kan helaas alleen bij hen op de locatie (ik kom ook uit Zuid-Holland). Verder erg fijne mensen hoor die goed met je meedenken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:01 



 
Profiel   

Bedankt voor je bericht,
Inmiddels heb ik wel hoefschoenen ja! De renegade W2. Hij heeft nog iets teveel ruimte bij de teen waardoor ze iets draaien (maar wel nog op hun plek zitten), dus ik ga even kijken of ik dat op kan vullen.
Ik ben inderdaad met Equischoen bezig geweest maar de communicatie is echt moeilijk. Vaak geen antwoord op vragen, trage verzending… Maargoed ik heb ze nu eindelijk (na inderdaad 5x heen en weer gestuurd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:58 



 
Profiel   

Fijn dat je schoenen hebt gevonden! Equischoen is wel wat lastiger in de communicatie.
Volgens mij zijn er wel opvullingen te krijgen, ik weet alleen niet of het ook voor de redegade geldt.
Mijn merrie krijgt explora hoof boots. Flink gedoe is het wel hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:15 



 
Profiel   

Ik heb juist top ervaringen met Equischoen. Ze heeft me toen zelfs telefonisch geholpen toen ik de passchoenen aan het passen was en me geen raad wist. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op scoot boots en ik weet dat die inzet blokjes heeft voor in de voorkant. Wie weet is dat de oplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:20 



 
Profiel   

@MieLo, ik heb pads erin gehad maar die verloor hij. Waarna de schoen veel te los zat uiteraard. Fijn dat jouw paard schoenen heeft. Het aanmeten is inderdaad even gedoe maar daarna hopelijk klaar voor lange tijd!

@celebi, ik heb gegoogeld maar kan het niet vinden, heb je een link? Ik heb nu dubbelzijdig tape in de “punt” gedaan (dat is dik tape), in de hoop dat ze nu goed blijven zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:56 



 
Profiel   

Heb even gezocht naar de renegade.

Maar die hebben zo'n staaldraad? Kan dat niet bijgespannen worden zodat de voorkant beter aansluit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:13 



 
Profiel   

https://eu.scootboots.com/collections/e ... -slip-shim

Dat zijn deze dingen. Ze noemen het blijkbaar shims. Je duwt ze vast in de punt en zo kun je de schoen breder nemen dan lang. Zweer bij deze schoenen trouwens doordat er zo weinig stof aan zit en ze een vrij open structuur hebben. Zand, water, blubber, klei, niets is een probleem. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:33 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een super oplossing. Helaas pasten de scootboots hem niet goed, ik vind het ontwerp ook geniaal.
Zo te zien kunnen die shims niet in de renegade want die zijn dicht van voren.

@art_ificious, de draad heb ik inderdaad aangepast maar dat trekt alleen de bovenkant strak. Bij de teen blijft er dan nog teveel ruimte over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:35 



 
Profiel   

Oh je hebt volledig gesloten renegades

Ik zag namelijk deze op google
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:55 



 
Profiel   

Heb je foto's van de hoeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:59 



 
Profiel   

@Art_ificious, dat is een doorsnee foto (promotie foto ofzo), ze zijn helemaal dicht. De hoef van mijn pony is stijler waardoor hij aan de bovenkant wel aansluit maar bij de teen onderaan nog ruimte heeft.

Ik heb wel foto's maar niet echt zeer duidelijk. Kan wel wat maken, wat wil je precies zien?

Edit: even wat opgezocht
[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door xSCWx op 24-01-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:13 



 
Profiel   

Mijn ruin heeft soms ook voeten die breder zijn dan lang; hij slijt met name in de zomer de teen recht af, door het stampen ivm vliegen.
Ik heb ook renegades voor hem, maar ik heb 3 paar. Na het bekappen loopt hij voor op 135x135 en achter op 135x130. Na een paar weken past dat niet meer en gaat hij voor op 140x140 en achter op 135x135.
Mijn ervaring met draaien is dat ze dan te krap zijn. Ik werk zelf overigens tussendoor de vorm van de voet nog wel eens bij om de ’rechte’ voorkant weer rond te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:21 



 
Profiel   

Ohja stijlere hoef kan idd wat meer aanpassing nodig hebben.

Ga je veel buiten? Want dan zouden de plakschoenen misschien een betere optie zijn?

Maar iets van mousse vooraan bij de teen kan de ruimte wel opvullen. Of misschien siliconen spuiten als je weet hoeveel er juist is qua ruimte. Misschien weet je smid/hoefschoenpasser nog wel een oplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:27 



 
Profiel   

@art_ificious, bedankt voor het meedenken. Aan de hoefschoen verkoper *kuch* Equischoen *kuch* :+ heb ik gevraagd of ze mee kon denken maar daar heb ik verrassend genoeg geen reactie op gehad. Ik heb er nu dik (dubbelzijdig) tape in gedaan, ik hoop dat dat wat oplost. Hij heeft wat last van scherpe steentjes als zijn hoeven iets korter zijn (door veel buiten rijden). Plak ijzers vind ik een minder goede optie aangezien die redelijk snel eraf gaan geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:29 



 
Profiel   

Ik zie wat je bedoeld met breder dan langer, er zijn wel wide modellen van verschillende merken, is dat geen optie?
Heb je al contact gehad met Hoofwear?

Op Facebook heb je de groep: Hoefschoenen; Advies, Ervaringen & Tweedehands.
Ik weet niet of je daar toevallig in zit? Daar kijken mensen met ervaring ook in mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:28 



 
Profiel   

Helaas verliest hij de hoefschoenen die ik heb gekocht. Mocht iemand interesse hebben ; zwarte renegade maat 2w-k. Ik ben nu bezig met spul dat zijn zool harder maakt. En als dat allemaal niet lukt in het uiterste geval krijgt hij ijzers.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen