Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 157 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 257  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Oh t weken van hooi gaf bij mijn paard ook enorm problemen. Maar dat had ermee te maken dat het te lang geweekt werd en alle voedingsstoffen achterbleven in het water. Hij werd er graatmager van.

Mocht ‘t vanwege stof zijn, dan zou ik alleen onderdompelen ipv weken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:45 



 
Profiel   

Het is inderdaad voor het stof en wij dompelen alleen onder, dus het ligt niet uren te weken. Niemand verder ervaring met veendrenk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:00 



 
Profiel   

Veendrenkstof prima, ook voor honden fijn. Hoe lang voer je nu de vitalbix? Anders zou ik de vitalbix eens voor twee maanden stoppen en een andere balancer gaan geven. Kijken of dat helpt. Het komt regelmatig voor dat paarden het op de ene beter doen dan de andere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:45 



 
Profiel   

Lees hier nog altijd mee , beetje up to date blijven
Voer vital pavo naast gastro brok en nagenoeg onbeperkt hooi , wisselend droog 2e snee en seal 1e snede
Vindt de paarden vooral mijn koudbloed soms wat te mat
En zou de vital willen vervangen
Vitalbix wellicht
Maar wil het ergens kunnen halen en niet online .
Het gaat al 100 keer mis met pakketen sinds de post niet meer moet aanbellen ivm de covid toestand wordt het pakket zo neergezet en raakt t kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:42 



 
Profiel   

Ik ben van marstall over naar equilin. Voer het nu een weekje dus kan er nog weinig over zeggen. Gaat er met smaak in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:20 



 
Profiel   

Ik ben 2 maanden geleden van Vitalbix breed & grow overgestapt op Equilin Grow. Groot verschil, hun vacht is veel mooier geworden en meer energie. En mijn zwarte hengst is weer echt zwart ipv de bruine gloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:26 



 
Profiel   

Ik voer Marstall Force, helaas is het uit het assortiment op Zooplus. Voor diegene die dit ook voert, waar bestellen jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:24 



 
Profiel   

De eigen shop van Marstall: https://www.marstall-shop.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:36 



 
Profiel   

Kan iemand mij helpen voor een vitaminebrok voor een paard die allergisch is voor timotee (getest) & zeer geevoelig is voor hoefbevangenheid?

De meeste vitamine brokken kom ik toch weer op timotee uit. Dat moet echt vermeden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:24 



 
Profiel   

misschien ipv in brokjes vorm in poedervorm denken? en met een klein beetje krachtvoer om te mengen waar geen timothee in zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:28 



 
Profiel   

Agrobs naturmineral: https://www.boomlooszadelbecidor.nl/naturmineral.html
Marstall Force: https://www.marstall-shop.nl/nl/plus/force
Beiden zonder timothee (of luzerne). Er zullen er waarschijnlijk nog wel meer zijn, maar van deze wist ik het zo snel zo zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 10:58 



 
Profiel   

Equilin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:14 



 
Profiel   

Mijn tuin is ook allergisch voor timothee, ik voer Cavalor nutri support.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:58 



 
Profiel   

Je paard gezond & fit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 14:48 



 
Profiel   

Equilin is op basis van appel pulp.

Mijn cushies en dikkies(oke, het gaat best goed de laatste tijd) doen het hier goed op (allemaal nog niet bevangen geweest, maar zijn zeker risico pony's).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 15:08 



 
Profiel   

mijn pony heeft dit jaar echt een extreem dikke ijsberen vacht, terwijl de andere ponys waar ze mee staat dit niet hebben, normaal heeft ze ook wel een dikke vacht maar niet zo erg. ze is pas zeven en heeft geen verdere verschijnselen maar ik sluit cushing niet uit, dus ik denk dat ik dr toch wil laten testen, maar weet iemand of voeding daar invloed op kan hebben? het enige wat ik me kan bedenken is dat ze ander voer krijgt nu (van een handje brok omdat de anderen kregen naar vitalbix daily complete timothy)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 16:11 



 
Profiel   

Allejandro schreef
Kan iemand mij helpen voor een vitaminebrok voor een paard die allergisch is voor timotee (getest) & zeer geevoelig is voor hoefbevangenheid?

De meeste vitamine brokken kom ik toch weer op timotee uit. Dat moet echt vermeden worden.


Victorious secret of Pure trace (poeder).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 16:50 



 
Profiel   

Febeeeee schreef
mijn pony heeft dit jaar echt een extreem dikke ijsberen vacht, terwijl de andere ponys waar ze mee staat dit niet hebben, normaal heeft ze ook wel een dikke vacht maar niet zo erg. ze is pas zeven en heeft geen verdere verschijnselen maar ik sluit cushing niet uit, dus ik denk dat ik dr toch wil laten testen, maar weet iemand of voeding daar invloed op kan hebben? het enige wat ik me kan bedenken is dat ze ander voer krijgt nu (van een handje brok omdat de anderen kregen naar vitalbix daily complete timothy)


Geen medicatie gehad dit jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 17:08 



 
Profiel   

Mijn ruin met cushing en snel hoefbevangen doet het ontzettend goed op VitalBix DC timothee en de fibremix van Vitalbix.
Zijn Bute is nu afgebouwd naar een half zakje per dag en hij blijft goed lopen dus binnenkort ga ik proberen te stoppen daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 07:43 



 
Profiel   

Heb hier al veel doorgelezen.. maar nog geen antwoord gevonden.

Ik zoek een goede vitaminekorrel/balancer voor te geven aan een jaarling en twenter.
de twenter is een haflinger en schuurt redelijk vaak.
de jaarling is een falabella die super kieskeurig is met eten.
Vitalbix al geprobeerd, willen ze beide niet eten.
van pavo podocare geprobeerd willen ze niet eten.
Dus ik voorspel al niets goeds voor evt mettazoa of de marstall force.

Iemand iets anders gegeven aan kieskeurige eters?
moet zeker laag in suikers en zetmelen zijn. en dus liefst een balancer of korrel die is afgestemd op veulens aangezien zij wel een andere behoefte hebben, daardoor valt mettazoa er ook tussen uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:14 



 
Profiel   

Equilin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:17 



 
Profiel   

Equilin Grow?
Dat is een vitamine brokje speciaal voor de fokkerij en jeugd tot 3,5 jaar. Het ruikt wat zoetig vind ik, mijn pony's eten het goed.

Mijn drachtige merrie doet het er super op (krijgt altijd equilin, nu dus de grow).
Mijn andere pony's krijgen de Balancer en sportpony's de Basic er bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:18 



 
Profiel   

Marstall heeft ook wel mooie producten voor veulens en merries. Het voeding voor de fokkerij bedoel ik dan. Niet de balancer. Misschien daar eens kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:10 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Marstall heeft ook wel mooie producten voor veulens en merries. Het voeding voor de fokkerij bedoel ik dan. Niet de balancer. Misschien daar eens kijken?


Die had ik ook gezien, maar vind dan precies de marstall force weer veel hoger in vitaminen en mineralen mss deze in combo met luzerne?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:19 



 
Profiel   

Dennis schreef
Equilin Grow?
Dat is een vitamine brokje speciaal voor de fokkerij en jeugd tot 3,5 jaar. Het ruikt wat zoetig vind ik, mijn pony's eten het goed.

Mijn drachtige merrie doet het er super op (krijgt altijd equilin, nu dus de grow).
Mijn andere pony's krijgen de Balancer en sportpony's de Basic er bij.


Vind deze wel heeel prijzig tegenover andere balancer's en tegenover balancer van marstall ( die bevat ook nog eens meer vitamine)
misschien moet ik toch die marstall force eens proberen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 157 van de 257 [ 6417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 257  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen