Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

 
Profiel   

Van de Gastro worden ze niet heet in elk geval . Blijven gewoon fijn werkbaar .
Soms mag t een tikkie meer zijn zelfs . Maar daarvoor geven we dan wat anders bij
Klein beetje pavo topsport bijvoorbeeld
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:58 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Van de Gastro worden ze niet heet in elk geval . Blijven gewoon fijn werkbaar .
Soms mag t een tikkie meer zijn zelfs . Maar daarvoor geven we dan wat anders bij
Klein beetje pavo topsport bijvoorbeeld


Thanks voor de tip Zinzi! Ik ben nogal een angsthaas dus wil het koele karakter van mijn paard nu graag zo houden. Ik lees wel eens dat paarden van vitalbix heet kunnen worden maar die van mij krijgt dat al jaren naar tevredenheid verder. Ik ga zo 2 zakken gastro halen en wil dan opbouwen tot 1 kg per dag en ernaast een beetje vitalbix, kijken hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:04 



 
Profiel   

Palladin
Ik heb tussendoor andere brokken geprobeerd. Ook de havens recreatiebrok daar werden ze heter van als de Gastro
Heeft wellicht alles te maken met suiker en zetmeel .
Gastro val ik telkens op terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:17 



 
Profiel   

Is hier ook het geval. Kom altijd weer terug bij Gastro. Alles wat vies is, kan ik combineren met Gastro en dan eet hij het graag. Probeer nu ook geen ander voer meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:19 



 

Ik voer nu sinds 9 dagen Gastro en ik ben positief verrast. Mijn ruin is minder opgeblazen, heeft echt goede mest zonder mestwater en is heel vrolijk. Ik kwam van een graanvrije muesli (Marstall) dus ik vond het best spannend maar hij is totaal niet heet of druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:21 



 
Profiel   

Ik voer ook al een poos Gastro in de winter. Paard krijgt nu niks anders meer bij en is deze winter fijn werkbaar gebleven. Blijf het gewoon een fijne brok vinden waar paard het goed op doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:26 



 
Profiel   

De mijne doet het er ook heel goed op moet ik zeggen ik ben er tot nu toe blij mee! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:54 



 
Profiel   

Ik heb gister 2 zakken gastro gehaald en m even een handje gegeven en hij vond het iig lekker. Hoeveel per dag geven jullie ervan? Volgen jullie de voorschriften van havens hierin? Ik voerde al havens mix maar niet zoveel, gewoon een paar handjes gemengd met de brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:30 



 
Profiel   

Toen ik geen balancer bij gaf, gaf ik 1,2kg per dag. Paard stond toen in training. Nu krijgt hij 300gr per dag + een balancer. T is meer voor de lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:00 



 
Profiel   

Nou ja, die van mij loopt 5 a 6x in de week, hij wordt recreatief bereden (dressuur en buitenritten) en loopt ongeveer 1x daarvan aan de longe. Ik denk idd dat ik start met 1,2 kg per dag verdeeld over 3 voerbeurten, vermengd met de mix. Dat is dan de minimale aanbevolen hoeveelheid en krijgt ie van mij na het rijden nog een beetje vitalbix voor de extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:24 



 

Ik geef nu 1 kg per dag en de aanbevolen hoeveelheid is 0,8-2 kg maar 2 kg vind ik wel heel veel voor mijn pony. Ik meng het met Havens mix en Hartog complete care senior. Dat laatste had ik nog liggen en voer ik op.

Wat me ook enorm verbaasd is dat mijn pony altijd een rilkikker wordt van luzerne en met de Havens mix nergens last van. Schiet mij maar lek :') Ik probeer altijd luzerne-, melasse- en graanvrij te voeren en nu krijgt hij het tegenovergestelde en het gaat super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:30 



 
Profiel   

De mijne krijgt het nog steeds en ik ben er nog steeds heel blij mee. Hij krijgt wel minder dan eerst omdat ik hem flink op rantsoen heb gezet nadat mijn andere ventje hoefbevangen is geraakt en is ingeslapen.
Ook met de lagere dosis doet hij het goed. Mijn merrie die af en toe ook moeite heeft met mesten krijgt sinds kort ook een kwartje Gastro.
Ik ben nog steeds tevreden. Ze krijgen er vitalbix luzerne bij. En Wat Pavo daily plus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:31 



 
Profiel   

Tarico schreef
Wat me ook enorm verbaasd is dat mijn pony altijd een rilkikker wordt van luzerne en met de Havens mix nergens last van. Schiet mij maar lek :') Ik probeer altijd luzerne-, melasse- en graanvrij te voeren en nu krijgt hij het tegenovergestelde en het gaat super.


Exact hetzelfde, althans hij reageert niet op de luzerne in de gastro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:59 



 
Profiel   

Mijn paard krijgt het nu een week, kan er nog niet veel van zeggen. Hij heeft gister met rijden pas gemest bij het uitstappen. Verder ziet de mest er goed uit, maar dat was het ervoor ook al. Ik heb wel het idee dat hij veel minder met z’n hooi sopt, z’n stro is nu onder de waterbak nagenoeg droog terwijl het eerder vaak erg nat was

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:03 



 
Profiel   

Hoi!

Even een upje voor dit topic:

Mijn Spanjaard heeft sinds zijn verhuizing in sept wat last van een opgeblazen buik. Sinds anderhalve week krijgt hij een kilo gastro+ verdeeld over 1 of 2 voerbeurten. We voeren zelf, de pensioneigenaar doet dat niet.

Verder krijgt hij een half schepje pavo vital(wil hierna over op Marstall force) en 3/4 pompjes vitalbix lijnzaadolie + vit e, een handje ruwvoermix royaal en een maatschepje biergist.

Zijn er meer mensen die de gastro maar 1x per dag voeren? Hij blijft nogal opgeblazen en last houden bij singelen. Na hoelang zagen jullie resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 09:46 



 
Profiel   

En als je de pure biergist eens weglaat?
En alleen de havens voert met evt wat vital..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 09:49 



 
Profiel   

Als je ruwvoermix harde stengels heeft, zal ik dat ook eens weg laten. Mijne werd erg narrig op hartog lucerne, vermoedelijk door de scherpere stukjes.
Voert de pensionhouder helemaal geen krachtvoer? Anders kan je het misschien klaarzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 10:12 



 
Profiel   

De gastro helpt hier niet tegen een opgeblazen buik. Zou eerst alles achterwege laten om de oorzaak te achterhalen.
Bij mijn paard is dat bijv gras en suikerrijk hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 10:40 



 
Profiel   

san4nie schreef
Als je ruwvoermix harde stengels heeft, zal ik dat ook eens weg laten. Mijne werd erg narrig op hartog lucerne, vermoedelijk door de scherpere stukjes.
Voert de pensionhouder helemaal geen krachtvoer? Anders kan je het misschien klaarzetten?


Klinkt idd heel logisch, maar toch fijn als hij iets meer heeft om te kauwen, ook al is het maar een klein handje. Heb je een advies wat ik zou kunnen geven?

De pensionhouder voert in de winter 1/2 schep basisbrok per etmaal. Heb gevraagd dat niet te doen omdat ik wil kijken of hij verbetert op gastro+.
Klaarzetten willen ze niet.

Muze schreef
En als je de pure biergist eens weglaat?
En alleen de havens voert met evt wat vital..


Biergist is een kuurtje a 10 dagen, vandaag voor het laatst. Dus dat stopt idd ook al.


Slmt9 schreef
De gastro helpt hier niet tegen een opgeblazen buik. Zou eerst alles achterwege laten om de oorzaak te achterhalen.
Bij mijn paard is dat bijv gras en suikerrijk hooi.


Voor de rest; hij staat nu op de paddock met 4x per dag goed hooi samen met wat vriendjes. naar aanleiding van het verzetten van de paaltjes op het land kreeg hij een mega opgeblazen buik. Hij is trouwens 2 weken terug getest op wormen(negatief) en zand(negatief), dus dat is het niet.
Tandarts is woensdag geweest, hij had een mooi gebitje voor een 3 jarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 10:58 



 
Profiel   

Als ik het goed begrijp is hij door het gras opgeblazen? Hoe lang is hij vh gras af?

Mocht dat de oorzaak zijn, bij mijn paard duurt dat vaak wel een weekje. Ik ondersteun hem dan met phytonics hypobalance.

Ik zou in jouw geval eerst alleen de gastro geven en als je er graag iets van ruwvoer bij wil doen, dan hartog grasmix. Dat is heel zacht en laag in suiker/zetmeel.

Als de buik weer normaal is, kan je een voor een andere dingen toevoegen (niet te gelijk, maar met een weekje er tussen) om te kijken of het daarop is dat hij reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 11:02 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Als ik het goed begrijp is hij door het gras opgeblazen? Hoe lang is hij vh gras af?

Mocht dat de oorzaak zijn, bij mijn paard duurt dat vaak wel een weekje. Ik ondersteun hem dan met phytonics hypobalance.

Ik zou in jouw geval eerst alleen de gastro geven en als je er graag iets van ruwvoer bij wil doen, dan hartog grasmix. Dat is heel zacht en laag in suiker/zetmeel.

Als de buik weer normaal is, kan je een voor een andere dingen toevoegen (niet te gelijk, maar met een weekje er tussen) om te kijken of het daarop is dat hij reageert.


Hij is nu ongeveer een maand van het gras af. Ik had gehoopt dat zijn buik nu goed geslonken was. Maar het gaat echt op en af. Ene dag opgeblazen en de andere dag is hij weer helemaal oké.

Super bedankt voor bovenstaand advies. Echter zit ik nog met volgend probleem; hij is 450 kg. Volgens voervoorschrift moet ik dan 0,2-0,5 kg per 100kg/dag geven, wat uitkomt op 0,9-2,25 kg. Soms kan ik door werk maar 1x per dag komen, dan geef ik hem 1 kg, anders 2x 500 gram. Is dit voldoende denk je? Moet ik dan nog vitamine bijvoegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 11:15 



 
Profiel   

Hier evaring met het voeren van Gastro icm pavo vital. Hij kreeg dagelijks 100 gr pavo vital zodat hij al zijn vitaminen en mineralen binnen kreeg. Gastro gaf ik dan 1 schep van na het rijden, moest het paard daarvoor zelf uit de kudde halen dus niet dagelijks. Heeft je paard echt brok nodig, heb je het idee dat hij niet genoeg energie heeft of te dun wordt? Anders al het andere voer even skippen en alleen de vital geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 16:12 



 
Profiel   

Vinnie123 schreef
Hij is nu ongeveer een maand van het gras af. Ik had gehoopt dat zijn buik nu goed geslonken was. Maar het gaat echt op en af. Ene dag opgeblazen en de andere dag is hij weer helemaal oké.

Super bedankt voor bovenstaand advies. Echter zit ik nog met volgend probleem; hij is 450 kg. Volgens voervoorschrift moet ik dan 0,2-0,5 kg per 100kg/dag geven, wat uitkomt op 0,9-2,25 kg. Soms kan ik door werk maar 1x per dag komen, dan geef ik hem 1 kg, anders 2x 500 gram. Is dit voldoende denk je? Moet ik dan nog vitamine bijvoegen?


Persoonlijk zou ik even een week gewoon niets bijgeven en kijken wat dat doet.

Zo lang je niet weet wat de oorzaak is kan ik er iig geen goed advies over geven. Het kunnen zoveel dingen zijn (probleem stofwisseling of ergens in de darmen waar het niet lekker loopt). In beide gevallen wil je niet zo maar met van alles gaan testen, want je wil niet dat het erger wordt.

Je zegt dat je ruwvoer goed is, hoe weet je dat? Heb je dat laten testen? Aan de buitenkant is dat niet te beoordelen en het is wel iets wat je paard elke dag krijgt. Stel het ligt daaraan, kan je er nog zoveel poeders of brok in stoppen, maar dan dweil je met de kraan open.

Ik weet niet of holistische dierenartsen in je omgeving hebt, maar die zou ik ook vragen om advies als tweede stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 18:10 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Vinnie123 schreef
Hij is nu ongeveer een maand van het gras af. Ik had gehoopt dat zijn buik nu goed geslonken was. Maar het gaat echt op en af. Ene dag opgeblazen en de andere dag is hij weer helemaal oké.

Super bedankt voor bovenstaand advies. Echter zit ik nog met volgend probleem; hij is 450 kg. Volgens voervoorschrift moet ik dan 0,2-0,5 kg per 100kg/dag geven, wat uitkomt op 0,9-2,25 kg. Soms kan ik door werk maar 1x per dag komen, dan geef ik hem 1 kg, anders 2x 500 gram. Is dit voldoende denk je? Moet ik dan nog vitamine bijvoegen?


Persoonlijk zou ik even een week gewoon niets bijgeven en kijken wat dat doet.

Zo lang je niet weet wat de oorzaak is kan ik er iig geen goed advies over geven. Het kunnen zoveel dingen zijn (probleem stofwisseling of ergens in de darmen waar het niet lekker loopt). In beide gevallen wil je niet zo maar met van alles gaan testen, want je wil niet dat het erger wordt.

Je zegt dat je ruwvoer goed is, hoe weet je dat? Heb je dat laten testen? Aan de buitenkant is dat niet te beoordelen en het is wel iets wat je paard elke dag krijgt. Stel het ligt daaraan, kan je er nog zoveel poeders of brok in stoppen, maar dan dweil je met de kraan open.

Ik weet niet of holistische dierenartsen in je omgeving hebt, maar die zou ik ook vragen om advies als tweede stap.


Idd hooi als een van de eerste dingen laten testen toen het nog niet over was, dat was nog voor de start van gastro. Suiker en eiwit gemiddeld, vezels idem, dus echt een redelijk gemiddelde, ze zullen dit hooi tot volgend jaar krijgen, het is van eigen land.

Ga eerst nu alle supplementen en extra’s weglaten en gewoon alleen gastro voeren, zie ik binnen 2 weken geen verbetering of duidelijke verslechtering dan laat ik een holistisch dierenarts komen, die zit vast wel in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 06:35 



 
Profiel   

Gastro geeft hier altijd vlot verbetering . Inderdaad wel de randvoorwaarden in orde hebben .
Hooi , beweging!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 07:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 44 [ 1091 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen