Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:31

Ze is wel actief hoor, maar ze mist net dat extra zeg maar.

Ze mag gewoon wel wat extra aankomen in vnl spieren en bovenlijn zeg maar voor t mooie :)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:34

Marstall force.
Zelfde prijsklasse ongeveer en geef je ongeveer dezelfde hoeveelheid

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:38

wendy1987 schreef:
Ze is wel actief hoor, maar ze mist net dat extra zeg maar.

Ze mag gewoon wel wat extra aankomen in vnl spieren en bovenlijn zeg maar voor t mooie :)


Daar is de Cavalor vitamino heel geschikt voor :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:25

Voor spieropbouw moet je kijken naar extra aminozuren. Ik gaf jpg&f pro plus. Is wel prijzig.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:24

Aminozuren en eiwitten idd. Sojaschroot of luzerne bijvoorbeeld.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:10

Toch eens verdiepen in sojaschroot dan idd, dat kan ik wel bij geven denk ik redelijk makkelijk

Edit: weet iemand welke ik dan het beste kan kopen en is dat bijv ook bij een grotere petsplace te koop? Zit een boerenbond/petsplace namelijk waar ik de rest haal, dat zou wel fijn zijn

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:43

Een boerenbond heeft het misschien of kan het misschien bestellen, een pets place normaal gesproken niet. Ik bestel het online bij grevers, daarvan gaf ik de link eerder al. Je doet ruim 3 maanden met een zak bij 200g, dus het is niet zo dat je in de haverklap een zak nodig hebt.

sassie76
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:34

Daihyo schreef:
Maar in de Vital zit toch luzerne? Geen jeuk?
Dan is hij voor ons ook wel interessant, want om die reden had ik voor de Naturmineral van Agrobs gekozen.
Maar zelfde verhaal, dat moet je altijd bestellen en van ver halen en Pavo is veel makkelijker te verkrijgen :+


Ik weet niet waar je vandaan komt, maar Agrobs kan je goed krijgen bij voervoorpaarden.nl. Zij hebben gunstige leveringsvoorwaarden. Misschien een idee?

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:18

voervoorpaarden.nl is inderdaad wel mooi als je in de regio zit. Boven de € 100,- wordt zelfs gratis bezorgd. Maar helaas niet mijn regio...

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:09

Zijn er meer die heet en zenuwachtig worden van pavo vital? Op de agrobs naturmineral had hij daar geen last van, maar het kan ook toeval zijn met oud en nieuw e.d.? Ik voer de vital nu 2 weken.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:20

Kan door ‘t voer. Maar ‘t toeval is dat onze paarden ook allemaal wat rilleriger zijn sinds oudjaarsdag :D

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:51

Ik had tijdje terug Ultimate Balancer gekocht voor mijn merrie, want dat leek goed spul. Nu krijg ik het idee dat ze daar niet echt goed op reageert. Misschien omdat je er toch best een dog van moet geven (500 gram geloof ik). Ik had net weer ingekocht en toen pas ging het lampje bij mij branden dat het staken meer aanwezig leek toen ik het weer ben gaan geven.

Heeft het zin om een kleinere hvh te geven, kijken of dat dan beter gaat? Al heb ik het idee dat het dan loos is om te geven omdat je niet op de juiste waarden komt....
Ze kreeg de schep overigens altijd met een ruime hoeveelheid safe & sound (soort grasbrok), dus niet als enige de brokjes.

Ze krijgt nu seniormineral van Agrobs. Dat gaat beter en hoeft ze ook minder van te krijgen.

Markt
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:45

MalaQ schreef:
Zijn er meer die heet en zenuwachtig worden van pavo vital? Op de agrobs naturmineral had hij daar geen last van, maar het kan ook toeval zijn met oud en nieuw e.d.? Ik voer de vital nu 2 weken.

Hi,
misschien een rare vraag, maar waarom ben je afgestapt van de Agrobs ?

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:25

Hebben de mijne geen last van met de vital .
Geef ze 3 keer per week vital bij
Andere dagen enkel wat havens Gastro brok en red fibre muesli
En natuurlijk onbeperkt hooi

BM_Stables
Berichten: 91
Geregistreerd: 17-05-19
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:21

MalaQ schreef:
Zijn er meer die heet en zenuwachtig worden van pavo vital? Op de agrobs naturmineral had hij daar geen last van, maar het kan ook toeval zijn met oud en nieuw e.d.? Ik voer de vital nu 2 weken.


Ja de mijne krijgt nu Vitalbix Daily Complete Timothee (kan niet zo goed tegen luzerne), weer een vrolijk paard terug welke niet zenuwachtig is van alle kleine dingetjes wat wel was toen ze Vital kreeg

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:31

Ik ontvang vandaag een balancer die ik via Kramer heb besteld. Van original landmuhle. Het is de Permium speciaal voor paardjes met een gevoelige stofwisseling (suikers, hb, ems). Zag dat in dit topic niemand nog Landmuhle heeft genoemd. Ik zal mijn ervaring delen. Hieronder de samenstelling:

Samenstelling: weidegroenmeel, dicalciumfosfaat, artisjokkruid, mariadistelzaad, berkenbladeren, brandnetel, lijnzaad, calciumcarbonaat, magnesiumoxide, fenegriekzaad, geëxtraheerd gist, appelbesvrucht, rozenbottelschillen, lijnzaadolie, kaneel.

Toevoegingen per kg: Vitamine A (3a672a) 250.000 IE; vitamine D3 (3a671) 30.000 IE; vitamine E 12.000 mg; vitamine B1 als thiaminemononitraat 1.000 mg; vitamine B2 als riboflavine 400 mg; vitamine B6 als pyridoxinehydrochloride 9. 000 ug; vitamine B12 als cyanocobalamine 15.000 ug; biotine 40.000 ug; foliumzuur 600 mg; niacine 1.200 mg; calcium D-panthothenaat 400 mg; cholinechloride 5.000 mg; betaïne als betaïnehydrochloride 3.000 mg; ijzer (3b103) als ijzer(II)sulfaatmonohydraat 1. 000 mg; jodium als kaliumjodide 16 mg; kobalt (3b304) gecoated cpbalt(II) carbonaatkorrels 8 mg; koper (3b406) als koper(II) aminozuurchelaathydraat 1.000 mg; mangaan (3b504) aminozuurmangaanchelaathydraat 3.500 mg; zink (3b606) als zink-aminozuurchelaathydraat 8. 000 mg; selenium in organische vorm als 3b8.12 seleniumgist van Saccharomyces cerevisiae CNCM I-3399 (geïnactiveerd) 15 mg; L-lysine monohydrochloride 15.000 mg, L-methionine 10.000 mg; L-threonine 8.000 mg, diatomeeënaarde 20.000 mg; lecithine 20.000 mg.

Voederinstructies: groot paard (600 kg lichaamsgewicht) 100 g per dag, klein paard 50 g per dag. Vorm: pellets.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:35

Wat een interessante balancer! Gewoon online besteld?

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:42

Yes, via kramer.nl. Ze hebben van Landmuhle veel verschillende soorten. Ik wilde deze wel proberen omdat mijn haf gevoelig is voor suikers en straks weer de rui periode in gaat.
Als het niks is ga ik Voor de Top Mineral van Lexa. Maar vond het delen wel even waard.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:44

Ja dank je. Ik vind 'm heel interessant. Geef nu de Agrobs Naturmineral, met name vanwege het lager ijzergehalte en geen luzerne. Daarom vind ik die van Kramer qua ingrediënten al interessant. Ik ga 'm eens even door de berekening heen gooien. Heb net een nieuwe emmer Agrobs, maar wie weet voor daarna :j

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:21

Ben wel benieuwd naar je berekening tov de Agrobs. Vond qua verhoudingen het heel ingewikkeld worden zonder voervergelijk haha. Dus zelf wat in Excel gerommeld. Enige wat me nu wat negatief opvalt is organische selenium en vrij hoog: 15mg. Maar je geeft er zo weinig van dat ik dacht, toch even proberen. Valt me sowieso wel op bij de Duitsers (als ik ook kijk naar Marstall) dat ze vaak wat hoger zitten in selenium en ijzer.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:23

Omdat de bodem er anders is, onder andere.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:28

Zou ik hier ook een vraag mogen stellen?
Ik wil wellicht een vitaminebrok aan m'n fjord gaan voeren. Ze krijgt nu Pure Balance, maar ben nog zoekende of ik iets anders wil.
Ze mag niet meer aankomen en is momenteel super fris dus er hoeft ook geen energie in :o
Het moet dus laag in energie en suiker etc zijn. Puur ter aanvulling naast het ruwvoer. Ze is verder gezond en "jong" (7)
Ik gaf ooit de Pavo Vital aan m'n vorige paard, maar hoorde daar ook weer slechte verhalen over.
Weet iemand alternatieven, zodat ik die kan bekijken?

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:55

Marigo schreef:
Ben wel benieuwd naar je berekening tov de Agrobs. Vond qua verhoudingen het heel ingewikkeld worden zonder voervergelijk haha. Dus zelf wat in Excel gerommeld. Enige wat me nu wat negatief opvalt is organische selenium en vrij hoog: 15mg. Maar je geeft er zo weinig van dat ik dacht, toch even proberen. Valt me sowieso wel op bij de Duitsers (als ik ook kijk naar Marstall) dat ze vaak wat hoger zitten in selenium en ijzer.

Daarom wil ik 'm inderdaad even door de berekening gooien. Ik zal 'm hier wel plaatsen :j
Maar het ijzer is de reden waarom ik met Marstall Force toendertijd ben gestopt. En hoog selenium zit ook in de Höveler. Voor mij ook een reden om mee te stoppen, want dat kwam ook te hoog uit.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:03

Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:05

Marigo schreef:
Yes, via kramer.nl. Ze hebben van Landmuhle veel verschillende soorten. Ik wilde deze wel proberen omdat mijn haf gevoelig is voor suikers en straks weer de rui periode in gaat.
Als het niks is ga ik Voor de Top Mineral van Lexa. Maar vond het delen wel even waard.

Deze is het toch? https://www.kramer.nl/Paard/Paardenvoer ... ng-Premium
Ik zie er inderdaad meerdere staan. En de PDF van deze klopt niet met de pagina in de link.