Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:18

Josien_ schreef:
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?


Ik geef de havens gastro bij. Dat is al jaren het enige wat mijn paard blijft eten icm met een balancer, poeder of psyllium :D

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:56

Josien_ schreef:
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?


SluesliMix? Kun je zowel droog als nat voeren en is super smakelijk!
https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... ix-slobber

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 13:59

Josien_ schreef:
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?

Beetje slobber mash

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:02

Ik ben ook benieuwd naar de berekening van de Landmuhle Premium!

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:05

Hilde_ schreef:
Josien_ schreef:
Hebben jullie nog een tip voor een smaakmaker om bij het voer toe te voegen?
Ik meng sowieso een handje luzerne door de vitaminebrok, maar nu voor de smaak ook nog een restje Active+ van vitalbix. Aangezien ze op dit moment op rust staat ivm blessure heeft ze dat natuurlijk niet nodig. Maar zo eet ze het wel gemakkelijker op.
Hebben jullie hier nog tips voor een gezonder, simpele smaakmaker als toevoeging bij vitaminebrok & luzerne?


SluesliMix? Kun je zowel droog als nat voeren en is super smakelijk!
https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... ix-slobber


Ah dat is wel interessant!

Vergeten erbij te melden, moet wel droog zijn want een zet een week vooraf alle bakjes voer klaar die zo gegeven worden :) .

Tancreda4

Berichten: 24030
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:11

Die lamdmuhle ben ik ook wel benieuwd naar! Ik geef nu Agrobs seniormineral.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:33

Josien, de fibermix van VB is daar uitermate geschikt voor.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:48

Leicht genuss van Agrobs is daar ook mooi voor

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:19

Na aanleiding van dit topic en berichten een paar pagina's terug over het bestellen van vitaminebrokjes en andere speciale voertjes ben ik benaderd door voervoorpaarden.nl. Die bezorgden toch ook bij mij in de regio. Dus misschien ook een tip voor andere mensen die o.a. Agrobs bestellen. Je kunt allicht contact op nemen met ze voor de mogelijkheden.

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:01

Daihyo schreef:
Marigo schreef:
Yes, via kramer.nl. Ze hebben van Landmuhle veel verschillende soorten. Ik wilde deze wel proberen omdat mijn haf gevoelig is voor suikers en straks weer de rui periode in gaat.
Als het niks is ga ik Voor de Top Mineral van Lexa. Maar vond het delen wel even waard.

Deze is het toch? https://www.kramer.nl/Paard/Paardenvoer ... ng-Premium
Ik zie er inderdaad meerdere staan. En de PDF van deze klopt niet met de pagina in de link.



Klopt deze is het inderdaad!

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:04

Muze schreef:
Omdat de bodem er anders is, onder andere.


Ik voer wel heel arm Duits kruidenhooi, wellicht dat een Duitse balancer daar bij past? Grazen doet ie van mij momenteel niet. Heel minimaal pas vanaf juni (met graasmasker).

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:35

Selina schreef:
Zou ik hier ook een vraag mogen stellen?
Ik wil wellicht een vitaminebrok aan m'n fjord gaan voeren. Ze krijgt nu Pure Balance, maar ben nog zoekende of ik iets anders wil.
Ze mag niet meer aankomen en is momenteel super fris dus er hoeft ook geen energie in :o
Het moet dus laag in energie en suiker etc zijn. Puur ter aanvulling naast het ruwvoer. Ze is verder gezond en "jong" (7)
Ik gaf ooit de Pavo Vital aan m'n vorige paard, maar hoorde daar ook weer slechte verhalen over.
Weet iemand alternatieven, zodat ik die kan bekijken?


Mag ik vragen wat voor slechte verhalen je over de pavo vital hebt gehoord?
Ik voer dit nu een aantal weken aan mijn paard ;)

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:27

Sil1985 schreef:
Selina schreef:
Zou ik hier ook een vraag mogen stellen?
Ik wil wellicht een vitaminebrok aan m'n fjord gaan voeren. Ze krijgt nu Pure Balance, maar ben nog zoekende of ik iets anders wil.
Ze mag niet meer aankomen en is momenteel super fris dus er hoeft ook geen energie in :o
Het moet dus laag in energie en suiker etc zijn. Puur ter aanvulling naast het ruwvoer. Ze is verder gezond en "jong" (7)
Ik gaf ooit de Pavo Vital aan m'n vorige paard, maar hoorde daar ook weer slechte verhalen over.
Weet iemand alternatieven, zodat ik die kan bekijken?


Mag ik vragen wat voor slechte verhalen je over de pavo vital hebt gehoord?
Ik voer dit nu een aantal weken aan mijn paard ;)


Ik denk niet dat je een voer af kan danken op slechte ervaringen van anderen. Als het bij jouw paard past is het prima. als ik naar de samenstelling kijk van vital denk ik wel dat het echt meer een balancer is (aanvullend op een ander voer) of goed geschikt voor in de zomer. Al zit er erg weinig magnesium in..

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:38

Mag ik vragen wat voor slechte verhalen je over de pavo vital hebt gehoord?
Ik voer dit nu een aantal weken aan mijn paard ;)[/quote]

Ik denk niet dat je een voer af kan danken op slechte ervaringen van anderen. Als het bij jouw paard past is het prima. als ik naar de samenstelling kijk van vital denk ik wel dat het echt meer een balancer is (aanvullend op een ander voer) of goed geschikt voor in de zomer. Al zit er erg weinig magnesium in..[/quote]

Bedankt voor je reactie. Kan er nog niet zoveel over zeggen of het werkt bij die van mij. Geef het nu 3 weken.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:37

En Pavo vital is ook in de loop der jaren verder ontwikkeld. De ‘oude’ variant van aantal jaren geleden was minder goed qua verhoudingen en had meer suikers enzo. De huidige heb ik ook weleens tijdje gevoerd, mijn paarden deden het er wel goed op.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:43

ik denk zelf dat ik als mijn pavo vital op is ga overstappen naar equilin :j
er staat dit bij:
Organisch goed opneembare mineralen
Pre- en probiotica bevat voor de vertering van suikers en eiwitten
Natuurlijk vitamine E, maar ook A.B en D
Omega 3 uit lijnzaad
Zonder toegevoegd ijzer

nou ja klinkt prima en een kennis van me heeft het en haar paarden doen het er supergoed op.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:23

ellepel schreef:
ik denk zelf dat ik als mijn pavo vital op is ga overstappen naar equilin :j
er staat dit bij:
Organisch goed opneembare mineralen
Pre- en probiotica bevat voor de vertering van suikers en eiwitten
Natuurlijk vitamine E, maar ook A.B en D
Omega 3 uit lijnzaad
Zonder toegevoegd ijzer

nou ja klinkt prima en een kennis van me heeft het en haar paarden doen het er supergoed op.


Organisch gebonden mineralen zijn niet altijd beter...

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:32

Oh die discussie is nu zo hip…

Ik geef ook equilin

Nutella6
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:49

Ik meld me hier ook even want ik zie door de bomen het bos niet meer. (ik was altijd een stille meelezer, maar toch maar een account aangemaakt, zodat ik ook kan posten :) ) Allereerst dank voor al jullie informatie!

Mijn 'probleem': Deze winter is een beetje een kwakkel winter. De herfst begon met natte mest en mestwater. Ook heeft mijn paard niet vooraan gestaan bij het uitdelen van goede hoeven. Natuurlijk laat ik elke 6 weken bekappen, heb ik biotine bijgegeven. Het is beter geweest, maar gaat nu toch weer achteruit. Mijn hoefsmid geeft aan dat dit ook van binnen uit kan komen. Dat voedingsstoffen niet goed worden opgenomen als de darmen niet goed werken. En dus biotine ook niet goed wordt opgenomen. (corrigeer me als ik het verkeerd heb begrepen :) )

Begonnen met een Detox kuur van vitastyle. Dit wordt slecht tot niet opgegeten. Daarna de darmbalans geprobeerd, met zelfde verhaal als resultaat. Oerbalans geprobeerd, wordt ook niet opgegeten.
Lange tanden bij Pavo vital en metazoa. Dit mixen met grasmix/lucerne/muesli/brokjes, geen enkel effect. Hij gooit de balancers/detox/darmbalans, gewoon naast zijn bak. Of spuugt ze zelfs uit.

Ik vind het nu erg lastig om iets nieuws te bestellen/kiezen om vervolgens met een hele zak voer te zitten wat niet wordt gegeten. Ik zou graag willen overstappen op een balancer, maar voer nu weer 'gewoon' sportmuesli van subli. Mest gaat de betere kant op.

Zijn er meerdere bokkers met een kieskeurige eter? -O-

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:59

Als ze het goed doen qua mest ed op je sport muesli zou ik het nu even zo laten.
Hier werdt marstall goed gegeten en pavo
Equistyle absoluut niet .

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:05

Mijn erg kieskeurige dame met maag- en darmproblemen doet het onwijs goed op Vitalbix Active+! Dit is een balancer-muesli voor sportpaarden, hoog in energie (dus weet niet of dit aansluit bij jouw paard). Ik heb heel veel vitaminebrokjes geprobeerd, sommige begon ze niet eens aan (marstall, equilin, metazoa) en sommige at ze een paar dagen om ze vervolgens alsnog te laten staan (pavo vital, vitalbix DC). Deze muesli krijgt ze inmiddels al 1,5 jaar met succes :j Van alle Vitalbix producten kan je op hun website proefzakjes bestellen trouwens en volgens mij hebben meer merken dit.
Laatst bijgewerkt door SUSANNEx op 18-01-22 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:06

Hier ook een kieskeurige eter. Hij doet het heel goed op Agrobs Naturmineral. Eet het zelfs uit de hand.
Wat voer je aan ruwvoer?
Als hij het op de muesli goed doet, zou ik het voorlopig zo houden en ondertussen verder zoeken naar passend voer op basis van behoefte van je paard.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:21

Muze schreef:
Oh die discussie is nu zo hip…

Ik geef ook equilin


Misschien is die discussie hip. Maar misschien zit er zeker een kern van waarheid in??

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:24

Ik denk van niet. Kan me simpelweg niet voorstellen dat anorganisch beter opgenomen wordt door een lichaam dan organisch. Maargoed.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:27

Muze schreef:
Ik denk van niet. Kan me simpelweg niet voorstellen dat anorganisch beter opgenomen wordt door een lichaam dan organisch. Maargoed.


https://www.google.com/amp/s/www.paardo ... f-nee/amp/

Omdat het lichaam met anorganisch, gezonder en beter kan verwerken dan organisch. En dat heeft puur te maken met de stof waaraan het mineraal gelinkt is.