Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 238 van de 324 [ 8080 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 324  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

FjordOtis schreef
Mag ik hier ook een vraag stellen..?
Ik zal zo precies mogelijk info geven

Mijn fjord is nu 3,5 jaar
Gekocht in maart 2021
Van maart t/m november alleen snachts op stal overdag buiten
Zomer als hij uit zichzelf ging rennen 1 hoestje
Oktober zadelmak laten maken, af en toe bij aandraven 1 hoest en proest
December weer opgehaald, laten wennen en er op.
Bij aandraven 1 x hoest en proest (wel zo dat de teugels uit je handen getrokken worden en even terug naar stap)
Tot hij al in stap begon met een paar keer hoesten heb ik de DA gebeld.
Temperatuur tussen 38 en 38.3 (iets te hoog voor zijn doen)

DA geluisterd en kon niks vreemds horen, ook de prikkel kon ze niet opwekken

Longe ging hij flink uit zijn dak en zagen we wat uit zijn mond vliegen toen hij moest hoesten

Daarna weer geluisterd en ze hoorde minimaal iets

Bloed getrokken (alles ok)

Ventipulmin en een poeder (even de naam kwijt)

Afgelopen woensdag wilde ik erop, we mochten rustig bewegen en de hoest kon erger worden door loskomend slijm, ik pak de teugels op en hij begint meteen.
Raar doen met hoofd en tong dus direct eraf.

Mijn idee is tanden (ivm leeftijd, raar doen met hoofd)
Ik heb 1 keer muesli.proppen gevonden in voerbak en onder zijn waterbak is t stro zeiknat.

Maar kan een paard zo hoesten van iets met de tanden?

Gisteren longeren, goed instappen en hij ging even af, 2 keer hoesten.
Dit keer iets meer gevraagd en na 15 min 1 hoest die wel uit de longen leek te komen (andere klinken alsof er iets dwars zit)
30 min longeren en met uitstappen 12 x gehoest (klonk alsof er wat vast zat)

Ik ga morgen de DA weer bellen voor advies maar ik weet nu niet waar ik goed aan doe, hij ontploft na een paar dagen dus dacht zelf aan dat hij zelf aangeeft of hij kan draven en anders lekker laten.
Hij doet ook raar met zijn hoofd en zijn tong

Tandarts komt 27 januari
Deze is van de zomer voor het laatst geweest

Nu las ik ook iets met darmen.. miss wormen check..?

Ik zoek.liever meteen naar de speld dan allerlei probeer dingetjes.

Hij komt uit een kudde dus stal kent hij nu pas 1 jaar, van de zomer buitenbox en nu sinds december binnenbox (hij gaat donderdag weer naar een buitenbox)

Staat op stro en hooi daar kan ik ook nog wat mee maar ik denk echt dat t tanden zijn
Hij oogt trouwens niet ziek

Lang verhaal.maar wil graag goed.doen

[ [url=m/HhxfTf.jpg]Afbeelding[/url] ] de propjes


Kijk even in mijn topic:
[MD] Luchtwegen of iets anders?

Die van mij deed ook raar met haar mond. Wellicht lijkt het erop.
Dit is wel echt bevestigd op luchtwegen.
Haar gebit is in orde.

Maar kan natuurlijk ook beide zijn. Proppen door een gebitsprobleem (haken) en daarboven op verminderde weerstand met luchtwegproblemen.

Ik zou een scopie doen en eventueel gebitscontrole.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:18 



 
Profiel   

Ik zou eerst de tandarts laten komen en zo die niets groots vind door naar kliniek voor een longscopie. Gewoon luisteren zegt helemaal niks in mijn ervaring.
Mijn paard is er wel bij gebaat om op conditie gehouden te worden. Dus ook in slechte periodes rijd of desnoods wandel ik wel. Wij gaan dan gewoon naar buiten aan een lang teugeltje, maar weet natuurlijk niet of dat voor de jouwe al een optie is

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:33 



 
Profiel   

15% korting op het flexineb systeem. Dat is wel zuur.
Had me toch €150 gescheeld :+

Vandaag voor het eerst weer eens gelongeerd.
Op advies van onder andere osteopaat, bevriend dierenarts enz.
Aangezien bewegen essentieel schijnt te zijn voor het middenrif, longen om het diepere slijm kwijt te raken.

Ze strekte wel weer erg met haar hals. Maar geen hoest. Geen proest. Niks.

Enkel dit. :+
Een boos paard. Ze is het er dus nog niet erg mee eens.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 14:24 



 
Profiel   

Saaams schreef
15% korting op het flexineb systeem. Dat is wel zuur.
Had me toch €150 gescheeld :+

Vandaag voor het eerst weer eens gelongeerd.
Op advies van onder andere osteopaat, bevriend dierenarts enz.
Aangezien bewegen essentieel schijnt te zijn voor het middenrif, longen om het diepere slijm kwijt te raken.

Ze strekte wel weer erg met haar hals. Maar geen hoest. Geen proest. Niks.

Enkel dit. :+
Een boos paard. Ze is het er dus nog niet erg mee eens.

[ [url=m/AFH965.png]Afbeelding[/url] ]




Een beetje bewegen na hé inhaleren is inderdaad bij de meeste goed.

Had je flexineb een bericht gestuurd?
Gewoon zeggen als je dit had geweten had je gewacht met bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:09 



 
Profiel   

15% is wel een gulle korting van ze. Normaal hebben ze 10%.

Die korting is inderdaad wel zuur. zeker op zo'n bedrag win je er wel een lekker bedrag mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:42 



 
Profiel   

O ik zou zeker even een bericht doen Saams.

Mijn Flexineb doet ineens niets meer. Baal echt want zit net in een 10 daagse kuur. Morgen maar bellen. Weet iemand hoe het zit met garantie? Ding is nog geen 2 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:37 



 
Profiel   

Volgens mij heb je twee jaar garantie, dacht dat dat wettelijk bepaald is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:44 



 
Profiel   

Zag idd ook de 15% korting voorbij komen. Komt hier net te vroeg, maar welicht is dit het nieuwe percentage omdat alles duurder geworden is? Zou fijn zijn… hier proest meneer nog wel met rijden, maar hoest niet. Ook niet kortademig. Maar komt dus wel nog wat los met inspanning heb ik het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:19 



 
Profiel   

N_B_N schreef
O ik zou zeker even een bericht doen Saams.

Mijn Flexineb doet ineens niets meer. Baal echt want zit net in een 10 daagse kuur. Morgen maar bellen. Weet iemand hoe het zit met garantie? Ding is nog geen 2 jaar oud.

Misschien is het de batterij die vervangen moet worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:27 



 
Profiel   

Garantiebepalingen staan gewoon op de website, althans van flexineb.nl. Er is zeker geen wettelijk bepaalde garantie van twee jaar in elk geval. Er is namelijk geen vaste termijn voor wettelijke garantie. Maar inderdaad gewoon even bellen morgen lijkt mij ook het beste, wij kunnen hier alleen maar op de gok dingen roepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:49 



 
Profiel   

Fangio schreef
Ik zou eerst de tandarts laten komen en zo die niets groots vind door naar kliniek voor een longscopie. Gewoon luisteren zegt helemaal niks in mijn ervaring.
Mijn paard is er wel bij gebaat om op conditie gehouden te worden. Dus ook in slechte periodes rijd of desnoods wandel ik wel. Wij gaan dan gewoon naar buiten aan een lang teugeltje, maar weet natuurlijk niet of dat voor de jouwe al een optie is



We zijn nog niet aan buiten rijden toegekomen en heb ook geen haast.
Als zijn tanden in orde zijn wil ik wel al op pad en dan ernaast het bos verkennen.
Nu wandelen we lekker over het hele erf elke dag

Morgen even bellen voor advies ben bang toch naar vlas te moeten en hooi natmaken of kuil

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:19 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
Garantiebepalingen staan gewoon op de website, althans van flexineb.nl. Er is zeker geen wettelijk bepaalde garantie van twee jaar in elk geval. Er is namelijk geen vaste termijn voor wettelijke garantie. Maar inderdaad gewoon even bellen morgen lijkt mij ook het beste, wij kunnen hier alleen maar op de gok dingen roepen.



Ja heb inderdaad gewoon gebeld. Ligt waarschijnlijk aan mijn nieuwe cupje daar had ik al problemen mee, dus nu kan ik hem opsturen en maar gelijk weer een nieuwe besteld, dan kan ik in ieder geval verder.

Wel veel geld zo even in 1 maand 2 nieuwe cupjes. Hopelijk krijg ik voor die eerste nieuwe een vervanger of kunnen ze hem maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:58 



 
Profiel   

Ik heb flexineb gemaild over de actie. Hopelijk krijg ik reactie.

Vandaag begon het apparaat stom te doen. Hij bleef maar knipperen elke keer. Dan stopte hij ermee en knipperde het groene lampje.

Uiteindelijk het verbindingskabeltje omgedraaid en daarna stopte het. Hopelijk was dat het probleem.

Ik heb nu eindelijk het idee dat het allemaal los komt! Je hoort er ook echt knorrig ademhalen bij inspanning na het vernevelen.

Maar ze vindt het wel echt een heel stom apparaat. Want tsja. Je kan niet tegelijk eten en stomen. :+


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:55 



 
Profiel   

Die van mij loopt ook af en toe tegen de net aan te duwen met dat ding op, omdat ze wilt eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:35 



 
Profiel   

Heb ik weer. :+

De flexineb slaat na een paar minuten continue af. Dan begint het led lampje groen te knipperen. De medicatie cup is dan niet leeg. Batterij is vol.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Volgens de uitleg verbinding verbroken met de cup. Maar alles zit vast..
maandagochtend model? :=

Ik heb het vanmorgen ook al neergelegd bij flexineb incl video.

Wel vervelend. Want zo onderbreekt het vernevelen weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:42 



 
Profiel   

Voor degene die naar Equisana zijn geweest. Zou iemand via pb mij willen vertellen hoe zijn/haar paard erbij stond toen het paard erheen ging? Ik twijfel zo. Mijn gevoel zegt doen, mijn portemonnee zegt kan eigenlijk niet en mijn omgeving zegt wacht nog even af

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:16 



 
Profiel   

Saaams schreef
Heb ik weer. :+

De flexineb slaat na een paar minuten continue af. Dan begint het led lampje groen te knipperen. De medicatie cup is dan niet leeg. Batterij is vol.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Volgens de uitleg verbinding verbroken met de cup. Maar alles zit vast..
maandagochtend model? :=

Ik heb het vanmorgen ook al neergelegd bij flexineb incl video.

Wel vervelend. Want zo onderbreekt het vernevelen weer.



Even ter beeldvorming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:44 



 
Profiel   

Saaams schreef
Heb ik weer. :+

De flexineb slaat na een paar minuten continue af. Dan begint het led lampje groen te knipperen. De medicatie cup is dan niet leeg. Batterij is vol.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Volgens de uitleg verbinding verbroken met de cup. Maar alles zit vast..
maandagochtend model? :=

Ik heb het vanmorgen ook al neergelegd bij flexineb incl video.

Wel vervelend. Want zo onderbreekt het vernevelen weer.


En wanneer je hem nu eens een hele nacht aan de lader hangt? Heb ik ook eens gehad, iets dergelijks..... batterij leek vol maar was het dus blijkbaar niet. Heel gek... nooit verder gedoe meer mee gehad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:56 



 
Profiel   

Ninx schreef
Saaams schreef
Heb ik weer. :+

De flexineb slaat na een paar minuten continue af. Dan begint het led lampje groen te knipperen. De medicatie cup is dan niet leeg. Batterij is vol.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Volgens de uitleg verbinding verbroken met de cup. Maar alles zit vast..
maandagochtend model? :=

Ik heb het vanmorgen ook al neergelegd bij flexineb incl video.

Wel vervelend. Want zo onderbreekt het vernevelen weer.


En wanneer je hem nu eens een hele nacht aan de lader hangt? Heb ik ook eens gehad, iets dergelijks..... batterij leek vol maar was het dus blijkbaar niet. Heel gek... nooit verder gedoe meer mee gehad...


Ga ik vanavond doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:59 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag :=
Ik heb een flexineb gekocht voor mijn pony, die vorige week weer wat begon te hoesten en ik was klaar met de dierenartsen. Nu heb ik hem net voor het eerst aangehad, wat ze eigenlijk super deed. Hartstikke spannend in het begin maar daarna eigenlijk oké. Alleen nu had ik de cup gevuld met zoutoplossing en op de trage stand begonnen. Echter is hij na 15 min ongeveer al klaar, klopt dit? Hij ging wel gewoon aan volgens het boekje en verder alles gedaan volgens de uitleg.
Of is het de bedoeling dat je meerdere keren 10 ml achter elkaar doet ?
Dankjewel alvast :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:54 



 
Profiel   

Vokgens mij is dat redelijk normaal wat ik begreep van flexineb zelf.

Mijn apparaat werkt nog steeds niet. Hij blijft maar afslaan. Ondanks dat hij inmiddels na advies gereset is.
Ik heb nog 2 dagen “huur” en vandaag al 3e dag op rij dat hij niet doet wat hij hoort te doen. Ik wil zo graag vernevelen. App contact is overigens top.

Ze vond het om doen vandaag ook echt niet meer leuk. Ze trok bijna mn touw en halster stuk :+


Laatst bijgewerkt door Saaams op 19-01-22 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:08 



 
Profiel   

Wat vervelend dat hij het niet goed doet joh! Ik hoop dat de mijne het blijft doen voorlopig :o

Als dat normaal is, helemaal fijn! Ik had verwacht minstens een half uur ermee te staan maar durfde haar er nog niet mee vast te zetten, maar de tijd viel me dus reuze mee :)ddd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:13 



 
Profiel   

Saaams schreef
Vokgens mij is dat redelijk normaal wat ik begreep van flexineb zelf.

Mijn apparaat werkt nog steeds niet. Hij blijft maar afslaan. Ondanks dat hij inmiddels na advies gereset is.
Ik heb nog 2 dagen “huur” en vandaag al 3e dag op rij dat hij niet doet wat hij hoort te doen. Ik wil zo graag vernevelen. App contact is overigens top.

Ze vond het om doen vandaag ook echt niet meer leuk. Ze trok bijna mn touw en halster stuk :+



Oh wauw, logisch dat ze het dan niet leuk vind.

Dit modelletje hadden ze van mij retour gekregen zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:05 



 
Profiel   

Wat balen saams, voor dat geld mag je toch wel wat meer verwachten lijkt me!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:17 



 
Profiel   

Ik had vandaag ook dat die steeds afsloeg. Maar nadat ik het kabeltje opnieuw er had in gestopt, leek die t weer te doen. Moest wel gelijk aan jou denken met t zelfde probleem Saams.

Mag je hem niet retour sturen dat je een nieuwe ontvangt? Ook beetje zonde van je huur als die het zo slecht doet.

Over mijn cup nog niks gehoord. Morgen denk maar even een appje sturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 238 van de 324 [ 8080 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 324  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen