Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 366 van de 459 [ 11465 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Eten eten eten. Overvoeren met slobber, hooi, wortelen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:46 



 
Profiel   

Ik heb een pony voor hem gekocht zodat hij nooit alleen is :') En hij krijgt nog altijd sucralfaat als z'n grote vriendin weggaat en een bak eten.

Maar als ze erg gehecht zijn blijft dat een lastig punt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:56 



 
Profiel   

Haha helaas geen geld voor nog een paard. Gelukkig is dit niet dagelijkse kost maar 1 keer in de zoveel weken a maanden gaan ze met zijn allen op pad. Dus blijft zij alleen achter voor 2 uurtjes. Meestal blijven er wel meer thuis en gaat alles goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:26 



 
Profiel   

Oh het is enkel voor 2 uurtjes? Kan je niet mee?

Mijn pony is eigenlijk nooit meer alleen. En als ik weet dat er stress komt zou ik preventief psyllium pellets of mastic horse gevem, bijvoorbeeld 2 dagen van te voren beginnen. Je kunt stress nooit helemaal voorkomen, dus beetje indekken dat de maagwand zacht blijft zeg maar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:35 



 
Profiel   

Gelukkig wel ja.
Mee nee ze loopt nu niet onder het zadel (rug klachten en met kou meer last) en ze heeft heel lief beide ijzers er af getrapt _O- heerlijk zo'n paard haha


Bedankt voor de tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:35 



 
Profiel   

Ik heb heel wat gelezen in dit topic en stuit vooral pagina’s lang hoeveel je van iets moet geven. Vandaar dat ik het lezen even opgeef en de vragen er maar ingooi.

Ik kocht mijn paard een jaar geleden en een maand later stond hij met zandkoliek een week op de kliniek, goedgekomen gelukkig. Terug gekeerd naar het pension en toen ik daar stond kreeg ik een mooie gelegenheid om mijn paarden in eigen beheer te houden.
Kortom nogal wat verhuizingen in korte tijd en nu is hij een paard wat erg snel hoog in de stress zit. Met tijden kan hij flink gassig zijn, maar dat gaat ook weer met tijden goed.
Hij zit snel in zijn stress en is erg snel afgeleid, bij het aandraven gooit hij een aantal keer zijn hoofd van links en rechts, daarna is het oké. (Geen hoofdschudden, maar meer het speelse van links naar rechts. Ook al lijkt het meer op ongemak te zitten, dan voor de leuk).

Onder het zadel is hij flegmatiek, maar tegelijk erg snel afgeleid en op links stuk makkelijker te rijden dan op rechts. Galop is lastig voor hem. Ik rijd hem maar 1a2 keer per week, omdat ik hem alle tijd wil geven, daarnaast veel grondwerk en wandelen.
Het afgelopen half jaar is het wel eens door mijn hoofd gegaan of hij eventueel een maagzweer zou kunnen hebben. Dit doordat hij vaak zuur kijkt en de bovenstaande dingen waar ik tegenaan loop. Omdat ik op deze genoemde ‘problemen’ niet specifiek iets kon vinden, heb ik het even gelaten voor wat het is.

Tot ik sinds een week merk dat hij het niet prettig vindt aangeslingeld te worden en dit duidelijk laat merken. Tevens wijst hij regelmatig richting de plek achter zijn elleboog, waardoor ik denk dat hij mij iets duidelijk wil maken. Sinds een paar dagen zie ik hem ook gapen na het voeren van zijn muesli (marstall gastro en marstall force).

Nu begin ik toch wel echt aan maagzweren te denken en heb na heel wat lezen ervoor gekozen om de Nexium maagtabletten te gaan aanschaffen, deze zijn inmiddels besteld. Ik lees goede berichten en het is niet zo belachelijk duur. Tevens wil ik hem nog geen maagscopie ‘aan’ doen.

Kortom de vraag, hebben jullie ook echt gedragsproblemen gemerkt bij jullie paarden met zweren en dan doel ik meer op het altijd aan staan en snel stressige? En bepaalde problemen onder het zadel of aan de longe die achteraf echt te wijten zijn geweest aan de maagzweren?

Wat is nu echt het beste voer in naast zijn 24/7 ruwvoer te geven?

Ik hoor/lees ze graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:42 



 
Profiel   

Hoe geven jullie de Nexium? Weken en dan met slobber oid?

Wesseltje: Die van mij is vreselijk qua gedrag als hij last heeft van zn maag; mega aan, niet ontspannen, altijd drama, overal naar willen kijken etc. Dan haalt hij echt het bloed onder mn nagels vandaan.
Die van mij ook met rijden; links springt hij verkeerd aan als zn maagzweer weer opflakkert; als dat niet zo is, is er niets aan de hand.

Ik geef Equifyt voeding; geen suikers iig meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:22 



 
Profiel   

Sassieja schreef
Hoe geven jullie de Nexium? Weken en dan met slobber oid?

Wesseltje: Die van mij is vreselijk qua gedrag als hij last heeft van zn maag; mega aan, niet ontspannen, altijd drama, overal naar willen kijken etc. Dan haalt hij echt het bloed onder mn nagels vandaan.
Die van mij ook met rijden; links springt hij verkeerd aan als zn maagzweer weer opflakkert; als dat niet zo is, is er niets aan de hand.

Ik geef Equifyt voeding; geen suikers iig meer.


Dank voor je reactie! Dus jij merkt ook veel aan zijn gedrag? Ik hoop dat de Nexium zijn werk gaat doen. Ik ga starten met een maand 3 pillen per dag.. geloof dat die pillen niet nat mogen worden, dus nog bedenken hoe ik ze naar binnen krijg.

Ik las ook veel dat er Bietenpulp wordt gevoerd?


Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 18-01-22 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:27 



 
Profiel   

Ben ook wel benieuwd hoe de Nexium gegeven word eigenlijk,

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:29 



 
Profiel   

In eerste instantie weekte ik ze in een heel klein beetje water en dit roerde in door een klein beetje bietenpulp.
Maar later deed ik de hele pillen gewoon door de pulp en werden ze zo opgegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:47 



 
Profiel   

Ik doe ze in de ochtend tussen de gastro brok met Ekygard. Ik had ergens gelezen dat het zoveel mogelijk op een nuchtere maag moest voor het beste effect

Maar jullie doen dus een maand volle dosis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:08 



 
Profiel   

Ik ben aan het wachten tot ze binnenkomen, maar ik ga starten met een maand 3 pillen per dag. Mocht het effect hebben, dan een maand 2 per dag en dan een maand 1 per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:19 



 
Profiel   

Chesss schreef
Ik doe ze in de ochtend tussen de gastro brok met Ekygard. Ik had ergens gelezen dat het zoveel mogelijk op een nuchtere maag moest voor het beste effect

Maar jullie doen dus een maand volle dosis?


Er is idd wetenschappelijk onderzoek dat het geven op een lege maag het meeste effect heeft bij omeprazol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:22 



 
Profiel   

Ik geef ze ook heel in het voer mee. Hier niet op lege maag aangezien ik altijd eerst hooi voer. Gelukkig gaat het met die van mij een stuk beter weer :D vooral nu ze ook aan huis staat en de rest van het management klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:29 



 
Profiel   

Die van mij krijgt onbeperkt ruwvoer, dus een lege maag gaat niet lukken en je geeft die pillen in het voer mee. Dus een lege maag gaat dan ook niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:37 



 
Profiel   

Wesseltje schreef
Sassieja schreef
Hoe geven jullie de Nexium? Weken en dan met slobber oid?

Wesseltje: Die van mij is vreselijk qua gedrag als hij last heeft van zn maag; mega aan, niet ontspannen, altijd drama, overal naar willen kijken etc. Dan haalt hij echt het bloed onder mn nagels vandaan.
Die van mij ook met rijden; links springt hij verkeerd aan als zn maagzweer weer opflakkert; als dat niet zo is, is er niets aan de hand.

Ik geef Equifyt voeding; geen suikers iig meer.


Dank voor je reactie! Dus jij merkt ook veel aan zijn gedrag? Ik hoop dat de Nexium zijn werk gaat doen. Ik ga starten met een maand 3 pillen per dag.. geloof dat die pillen niet nat mogen worden, dus nog bedenken hoe ik ze naar binnen krijg.

Ik las ook veel dat er Bietenpulp wordt gevoerd?


Ja, mijn paard is echt alleen maar leuk als hij geen last heeft; anders is het echt een neuroot eerste klas. :+

Ik voer veel speedibeet idd ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:29 



 
Profiel   

Top Cupido; ga ik het eens proberen in slobber.

Qua omeprazol; ik doe dit met slobber, anders gaan de korrels er echt niet in. Als ik echt de spuiten gebruik, dan doe ik het wel anders: dan zet ik hem 2 uur apart en dan geef ik de spuit na 3 kwartier ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:30 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:18 



 
Profiel   

Ik weekte ze echt maar heel kort. Echt niet langer dan dat ze uit elkaar gevallen waren. Denk iets van 30 seconden ofzo. Dan gelijk in de bietenpulp en direct voeren.

Het tablet nexium bestaat namelijk uit allemaal hele kleine (minuscule) bolletjes. En ik heb ergens gelezen dat die bolletjes zo veel mogelijk onbeschadigd in de maag moeten komen. En als je weekt, lossen die hele kleine bolletjes al op in het water/ de pulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:04 



 
Profiel   

Hallo allen,
Hier helaas ook een paard met maagklachten (gehad). Hij knapt met de dag op nu ik Mastichorse erbij geef. Nu doe ik dat door de slobber. Door z’n gewone voer eet hij het echt niet en als ik het goed nat maak ook niet. Nu vroeg ik mij af of jullie een prettige slobber weten. Ik heb gelezen dat die zo laag als mogelijk tot niks geen zetmeel en suiker mag bevatten.

Geef hem nu de sluesli slobber van Vital Style. Maar dacht wie weet zijn er nog andere opties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:41 



 
Profiel   

Ik had nog nooit van Nexium gehoord, heb even gegoogeld.
Wat is de reden dat jullie dat geven ipv de spuiten, goedkoper?
En net zo werkzaam?

Die van ons staat voorlopig ook weer even op de spuiten gastrogard helaas…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 06:25 



 
Profiel   

Ik geef een super fijne slobber, Bergwiesen Mash van Marstall!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:05 



 
Profiel   

Nexium is idd goedkoper en werkt (volgens onderzoek) beter dan omeprazole.

Hier nu al het voer van vitalbix. Verder hooi en gras op de wei :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:05 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:26 



 
Profiel   

Moet je nexium op- en afbouwen? Zo ja, hoe ziet jullie schema er uit?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 366 van de 459 [ 11465 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen