Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

paard wil niet gaan liggen om te slapen

 
Profiel   

Kan iemand mij vertellen waar ik het kan plaatsen op bokt? is dit een topic of moet het dan op markt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:13 



 
Profiel   

kaatje72 schreef
Kan iemand mij vertellen waar ik het kan plaatsen op bokt? is dit een topic of moet het dan op markt?

Ik denk dat je best op de markt zet.

Misschien ook via Facebook een oproep doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:20 



 
Profiel   

Beide gedaan maar niemand reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:15 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik de tekst van je advertentie wat aanpassen. Ik zou jouw advertentie ook skippen, omdat ik de reden van verkoop raar vind. Als iemand zijn paard verkoopt omdat er geen plek is voor een 2e pony/paard en dat het paard daarom niet liggend wil slapen dan denk ik automatisch dat er meer speelt. Want je kan ook een pensionplekje zoeken. Dus ik zou dan willen weten wat de echte reden is dat je je paard verkoopt als ik een paard zou zoeken om te kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:41 



 
Profiel   

ok dank je voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:47 



 
Profiel   

Ohh ga je je paardje verkopen.. dat is wel zielig zeg.. kun je geen ander plekje vinden?

De mate waarin paarden doorverkocht worden kan heel traumatisch zijn, probeer het je maar eens voor te stellen.
Dat zal misschien niet bevorderlijk zijn voor haar psychische problemen waardoor een volgende eigenaar haar misschien ook wel weer verkoopt of zelfs af laat maken.

Jammer dat ik de kosten niet kan dragen, ik heb een permanente opvang en zou haar graag helpen.

Heb je al eens aan een gedragstherapeut gedacht? Of een ander plekje om te huisvesten?
Camera opgehangen om te kijken of ze écht niet slaapt?
Narcolepsie kan ook komen door een (goed- of kwaadaardige) tumor in de hersenen dus hoeft niet per se te betekenen dat ze nooit ligt te slapen.. een camera zal uitsluitsel geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:32 



 
Profiel   

Ik heb echt op veel plaatsen gevraagd maar ik kan niemand vinden. Ze loopt buiten en is heel donker lukt niet met een gewone camera. Ik doe haar niet zomaar weg Ik Kies zelf aan wie ik haar gun. Ik moet ook regelmatig kunnen gaan kijken. Ik heb redelijk wat profs bij haar gehad oa. Dierenarts osteopaat en ook gedragstherapeutische. Ze heeft ook nog verlatings angst en hangt heel erg aan mij. Ze heeft echt een soortgenoot nodig. Dit proces duurt al 2jaar en ik dacht dat het goed ging maar onlangs was ze ontsnapt en stond ze bij de Shetlander van de buren. Die staat achter een prikkeldraad maar mevrouw stond in haar wei. Gelukkig niet gewond. Door deze aktie heb ik de stap genomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:14 



 
Profiel   

Kun je niet wat met je buren regelen dat ze bij die shetlander(s) kan staan? Of zelf kijken voor een shetlander erbij, desnoods eentje die bij jou op pension komt. Dan hoef je haar ook niet weg te doen, dat lijkt me ook zwaar als ze zo aan jou hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:43 



 
Profiel   

Kun je niet met de buurpaardjes iets regelen? Hier ook wel eens buur paardjes opgevangen omdat hun maatje er even niet was en zelfs een pony die op ‘playdate’ kwam tot er een passend vriendje voor hem was gevonden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:12 



 
Profiel   

In een eerder berichtje schreef ze al dat ze geen plek heeft voor 2 paardjes..
Maar misschien kun je idd iets met de buren regelen? Blijkbaar vind ze de shet ook wel leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 06:43 



 
Profiel   

Denk dat je er beter aan doet zelf een fijne 'pensioen'stal te zoeken, i.p.v. op verkoop te hopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:57 



 
Profiel   

Dat denk ik ook.....

Ik denk dat je er spijt van krijgt wanneer ze slecht terecht komt omdat ze niet goed kan aarden. Ik zou inderdaad eens met je buren gaan overleggen wat er mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:29 



 
Profiel   

Ze gaat ook alleen weg naar een pensioenstal waar ze binnen en buiten kan en met een ander paard. en ik ben zeer kritisch. Maar ik kan mezelf toch niet boven een ander paard zetten. De shetlander van de buren is van de kleinkinderen en daar kan geen groot paard bij. Ik heb elk scenario bedacht. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:43 



 
Profiel   

Dus die shetlander staat ook alleen?
Echt, mensen die shetlanders kopen voor hun kleinkinderen zijn net zo erg als mensen die shetlanders gebruiken als grasmaaier :(

Maar waarom mag er geen paard bij dan? Is je merrie niet leuk tegen kinderen?

Ik snap dat je elk scenario bedacht heb hoor en je bedoelt het goed allemaal dat zie ik aan je reacties, maar soms ligt de oplossing zo voor de hand dat je er zelf nog niet aan gedacht hebt.

Heb je al eens met de buren gepraat?

Misschien mag er wel een poort in het hek zodat de paardjes altijd bij elkaar kunnen, maar jouw paardje bijvoorbeeld wel apart gezet kan worden als de kleinkinderen komen.

Dat de shetlander alleen staat is namelijk net zo zielig :( zo hebben ze én elkaar, én meer ruimte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:16 



 
Profiel   

En zelf een Shetlander aanschaffen? Je geeft aan dat er nog een andere wei is? Met 800m2 en schuilstal + ergens nog een andere weide zie ik qua ruimte geen problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:17 



 
Profiel   

Die Shetlanders staan met 3 zei de ts. Dus ik snap dat het voor die mensen geen voordeel heeft haar paard erbij te laten. Of gaat dat weer om een andere pony? Moet zeggen dat de berichten van ts meer vragen oproepen bij mij dan beantwoorden

Volgens mij is de makkelijkste oplossing paard ergens op pension te zetten, maar de ts is niet echt duidelijk waarom dat niet kan of ik lees erover heen. Als pensioen een optie is zoals ik lees dan kan dat eventueel ook wat verder weg zijn lijkt me. Dan blijft ts eigenaar. Kan mee blijven bepalen over haar paard en regelmatig gaan kijken. Als je je paard verkoopt moet je altijd geluk hebben dat mensen je steeds op bezoek willen hebben, ze het paard niet doorverkopen en of ze het dier wel zo gaan houden als ze vooraf zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:44 



 
Profiel   

Ik vind dit een heel triest verhaal......voor dat paard dan!
Arme beest staat eigenlijk gewoon moederziel alleen in het donker. Ziet die buur paardjes dan niet en kan niet in hun buurt zijn voor enig veilig gevoel en krijgt daardoor al deze problemen.
Dan nog proberen te verkopen ook omdat het de eigenaar niet past. Echt heel sneu
Ik hoop het dier op een betere plek terecht komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:48 



 
Profiel   

ik zou met de buren babbelen..mss staan ze open om het touwtje ertussenuit te halen zodat je van beide landjes een grotere land maakt en ze met zijn vieren kunnen staan desnoods tegen een kleine vergoeding? zo niet dan je oppervlakte zo indelen dat er een kleine pony bijkan.. met een track en onbeperkt hooi heb je al veel minder gras nodig. en met 800 m kan je best leuke track maken. zeker als je dan nog een weitje elders hebt.. Verkoop zou ik mee wachten.. je kan zelf nu een goed baasje vinden maar hoe vaak ze niet doorverkocht worden of dat t stiekem toch een handelaar was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:02 



 
Profiel   

https://www.hetpaardenrusthuis.nl/
zet hem hier neer als er nog plek is.
Beter kan hij niet staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:05 



 
Profiel   

Ik zag laatst op radio noord. Was vorig weekend in het weekend tv programma. Een perfecte paarden opvang

Enorme inloop stal. Dik stro en buiten kunnen staan

Misschien kun je dat opzoeken en informeren ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:11 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik vind dit een heel triest verhaal......voor dat paard dan!
Arme beest staat eigenlijk gewoon moederziel alleen in het donker. Ziet die buur paardjes dan niet en kan niet in hun buurt zijn voor enig veilig gevoel en krijgt daardoor al deze problemen.
Dan nog proberen te verkopen ook omdat het de eigenaar niet past. Echt heel sneu
Ik hoop het dier op een betere plek terecht komt.


Ik wist het niet goed te verwoorden zonder heel bot over te komen maar hier ben ik het 200% mee eens!

Paard staat alleen terwijl voor een kuddedier soortgenoten een van de basisbehoeftes zijn. Dat valt niet goed te praten met uitzicht op andermans shetlanders noch oh zo grote liefde richting de eigenaar -O- Paarden die alleen staan gaan overigens altijd heel erg aan mensen (en honden, geiten, schapen, noem maar op) plakken in een wanhopige poging om hun sociale behoeften te bevredigen.

Waarom kan dit paard niet gewoon per direct naar een pensionstal worden gebracht? In meeste regio's zijn er zat fatsoenlijke stallingsopties te vinden, zeker als de eigenaar niet kieskeurig is wat betreft faciliteiten voor mensen. Hoeft ook niet prijzig te zijn.

Verkopen op deze leeftijd en met zulke bizarre advertentie betekent waarschijnlijk enkeltje slager -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:38 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Verkopen op deze leeftijd en met zulke bizarre advertentie betekent waarschijnlijk enkeltje slager -O-



En ik zou dat ook de beste oplossing vinden voor het dier zelf . Dit is nu geen paatdwaardig bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:41 



 
Profiel   

Dank voor het vertrouwen. je oordeelt wel heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:58 



 
Profiel   

Verkopen zou ik ook niet doen, je kan allerlei eisen stellen aan de nieuwe eigenaar, maar als die besluit haar weg te doen dan weet je niet wat er verder mee gebeurt. Dus ik zou echt zelf een oplossing gaan zoeken voor je paard. Een maatje erbij lijkt mij de beste oplossing, misschien kun je daar beter een advertentie voor plaatsen? Het is niet groot 800 m2, maar voor nood een kleine pony erbij moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:00 



 
Profiel   

In welke omgeving zoek je dan eventueel een goede pensioen stalling?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen