Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 168 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn eerste veulen wordt morgen geopereerd

 
Profiel   

Wat super fijn dat ze nu zo lekker naar buiten kan kijken . <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:53 



 
Profiel   

Wat fijn!! Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 19:41 



 
Profiel   

Heel fijn te zien ze tiert gelijk een stuk beter! Voor je zelf ook heel fijn denk dat je nu veel meer rust hebt! Hoop op een voorspoedig herstel en dat ze zal laten zien hoe sterk ze is we duimen voor jullie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 22:58 



 
Profiel   

home sweet home en dan gewoon lekker alles zelf in de hand hebben en houden. Beter kan niet nu....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 14:59 



 
Profiel   

Na een hele tijd weer een update. Ik wilde graag met wat beeldmateriaal komen, maar dat is best lastig als je veel alleen op stal bent.

Sinds afgelopen zaterdag mochten we opbouwend gaan stappen. Dit is echt een hele uitdaging met een explosief veulen. Ze wordt erg boos als ze weer richting stal moet. :') Maaar.. alle moeite is niet voor niets. Het zijn kleine stukjes, maar beetje bij beetje gaat ze haar schouder beter gebruiken en wordt ze sterker. Ben heel benieuwd hoe dit vordert, maar het is al veelbelovend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:30 



 
Profiel   

Achter die enorme wortel aan! Fijn dat de schouder beter lijkt te gaan, hopen dat het doorzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:40 



 
Profiel   

Huh, hey, Lau???

Ik wist niet dat het niet goed ging met jullie veulen.
Jullie dus ook al door de medische molen. -O-
Wat ontzettend naar, veel beterschapjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:37 



 
Profiel   

Agut, het is ook pittig met zo'n jong ding! Maar fijn dat ze het steeds beter gaat gebruiken. ga zo door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:40 



 
Profiel   

Ha TS, hoe gaat het ondertussen met je paardje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-22 07:54 



 
Profiel   

Hoi!

Lange tijd geen update gegeven. In de tussentijd wel veel gebeurd.

Op stal was ze enkele weken na de laatste update niet meer te houden. Logisch, een paard van nauwelijks een jaar oud, zonder speelmaatjes, hoort nou eenmaal niet op stal te staan. Dit had ik aangegeven bij de dierenarts, die vervolgens voorstelde om haar te longeren. Daar was ik absoluut geen voorstander van (is toch raar, of ligt dit aan mij?). Toen voorgesteld om haar met een rustig paard in een klein stukje van de paddock te zetten. Zodoende, (de eerste keer ogen dicht en zweethandjes) stond ze eindelijk weer enigszins vrij buiten. Dit hebben we toen uitgebreid.

De dierenarts was behoorlijk terughoudend in het geven van vrije beweging. Ik merkte echter dat ze er zowel fysiek als mentaal van opknapte. Ze groeide met de dag en gedroeg zich voorbeeldig. Op dat moment heb ik voor mezelf besloten dat ik die vrijheid veel belangrijker vind. Ze wordt gewoon niet beter van boxrust. Ik weet ook niet of ze beter zal worden van weidegang, maar ik probeer dat liever omdat ik dat veel paardwaardiger vind.

Zodoende staat ze nu sinds een klein maandje op de wei. Ze loopt nog niet 100% zuiver, maar ik merk wel kleine verbeteringen. Daar houd ik aan vast. Ze wordt ook sterker.

Even voor de beeldvorming: dit was een maand geleden, de eerste keer op de wei.

https://youtube.com/shorts/RI2-myT-mCY?feature=share

Dit was enkele weken voor de operatie:

https://youtube.com/shorts/VwBjGIY8d3c?feature=share

Kortom: er is absoluut vooruitgang en ik ben heel benieuwd wat er nog gaat komen. Al met al is ze nieteens zo lang aan het revalideren.

Sidenote: vanaf 2 mei krijgt ze er een leeftijdsgenootje bij. Een stalgenoot heeft een jonge merrie gekocht. Heeft ze dus toch nog een beetje opfok. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-22 22:40 



 
Profiel   

Toch wel een fijne update. Ik vraag mij alleen af hoor en veearts denkt een jaarling te longeren. Dat is vrij eenzijdige belasting en waarom zou een jaarling aan de longeerlijnen niet uit haar dak gaan. Misschien wel veel meer paniek dan in vrije beweging.

Fijn dat ze een maatje krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 05:45 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Toch wel een fijne update. Ik vraag mij alleen af hoor en veearts denkt een jaarling te longeren. Dat is vrij eenzijdige belasting en waarom zou een jaarling aan de longeerlijnen niet uit haar dak gaan. Misschien wel veel meer paniek dan in vrije beweging.

Fijn dat ze een maatje krijgt.


Dat vond ik dus ook. Hij gebruikte als argument dat die vorm van bewegen gecontroleerder is dan vrije beweging. Bij een beleerd paard kan ik me er iets bij voorstellen, maar precies zoals je zegt, bij zo'n jong ding is het simpelweg niet te doen. Ook voor mijn eigen veiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 06:22 



 
Profiel   

Zo die verbetering is duidelijk te zien! goed dat je je gevoel gevolgd hebt..dit lijkt mij ook een betere oplossing dan een jaarling longeren en dit is tenminste paardwaardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 08:04 



 
Profiel   

Theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen !
Daarmee bedoel ik dat je niet altijd de theorie kunt volgen.
Volgens mij doe je het hartstikke goed door je gevoel te volgen en te kijken
wat in praktijk het beste is. +:)+
Ze lijkt in ieder geval een heel stuk blijer :)
Veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 09:22 



 
Profiel   

Voor de geïnteresseerden: de dierenarts appte me van het weekend met de vraag om een filmpje. Momenteel draaft ze er zo bij (er zit helaas een vertraging in door WhatsApp). Ik ben er echt super tevreden mee, de verbetering blijft voortzetten *\o/*


Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 07:07 



 
Profiel   

Wat fijn dat de verbetering door blijft zetten, dat ziet er helemaal niet slecht uit. Ben benieuwd wat de DA er van vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 08:10 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Wat fijn dat de verbetering door blijft zetten, dat ziet er helemaal niet slecht uit. Ben benieuwd wat de DA er van vind.


De dierenarts (Bodegraven) is erg blij en meer dan tevreden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 15:11 



 
Profiel   

Wat een enorm verschil met het filmpje van Januari
Ik snap heel goed dat jullie hier erg blij mee zijn.
Blijf je gevoel volgen zou ik zeggen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 16:16 



 
Profiel   

Wauw die is enorm vooruit gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 12:25 



 
Profiel   

Mogelijk was het inderdaad een wolf, maar ik heb al zo ontzettend veel dieren gezien die gedood werden door honden, dat die enkele wolf eigenlijk nauwelijks telt.

Wij zijn al heel wat kippen kwijtgeraakt door honden, de buurboeren al veel dode schapen, een shetlandveulen in de buurt... Heel veel reekalfjes...

Honden zijn echt vaak vreselijke beesten, maken alles dood wat beweegt of weg rent. Een wolf doodt gewoonlijk alleen om te eten en richt niet van die massaslachtingen aan als honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 19:01 



 
Profiel   

Hevonen, zit je wel in het goede topic? Overigens richten wolven ook slachtpartijen aan hier in Nederland en doden ze niet alleen om te eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 20:50 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Mogelijk was het inderdaad een wolf, maar ik heb al zo ontzettend veel dieren gezien die gedood werden door honden, dat die enkele wolf eigenlijk nauwelijks telt.

Wij zijn al heel wat kippen kwijtgeraakt door honden, de buurboeren al veel dode schapen, een shetlandveulen in de buurt... Heel veel reekalfjes...

Honden zijn echt vaak vreselijke beesten, maken alles dood wat beweegt of weg rent. Een wolf doodt gewoonlijk alleen om te eten en richt niet van die massaslachtingen aan als honden.


Het veulen in dit topic heeft toch echt zichzelf geblesseerd. Er zijn geen wolven of honden aan te pas gekomen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 21:14 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met haar ?
Hopelijk zet de verbetering door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 08:18 



 
Profiel   

silvia58 schreef
Hoe gaat het nu met haar ?
Hopelijk zet de verbetering door.


Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Heb het hele topic van begin tot eind gelezen en heel mooi om zoveel verbetering te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 13:01 



 
Profiel   

Hoi! Wat leuk dat er nog steeds geinteresseerden zijn! :) Het gaat heel goed en de verbetering zet door! Je zou niet meer zeggen dat ze ooit geopereerd is. Begin januari gaat de schouder weer op de foto. Ik ben heel benieuwd (en ook wel bang) wat dat ons gaat laten zien. Ze krijgt overigens een supplement ter bevordering van soepele gewrichten (cortaflex).

Ik zou eigenlijk met beter beeldmateriaal willen komen, maar heb voor het idee dit filmpje. Ze vond een kat spannend. :')

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 168 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen