Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 32 [ 778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

kreupel door verbening hoefkraakbeen?

 
Profiel   

Hoop dat het gaat werken!

Staat ie in de blub of mooie droge vlakke paddock? Wil ook nog wel eens schelen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:50 



 
Profiel   

Hij staat in een droge, maar wel redelijke mulle paddock. Absoluut niet in de blue gelukkig, maar het mulle zand kan hij met het plaatje natuurlijk ook wat blijven ' steken'

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:53 



 
Profiel   

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat en of ie de boel onder heeft laten zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:40 



 
Profiel   

Hoi Marjan, tot nu toe zit het er nog onder dus de truuk met gips lijkt goed te werken.

Verder hebben we hem met rust gelaten qua beweging aan de hand. Hij heeft onder zijn andere hoef natuurlijk het ijzer niet meer onder, alleen het plaatje. Kijken hoe hij loopt op het moment is dus niet echt nuttig want hij staat iets ongelijk op zijn voorhoeven hierdoor.

Gelukkig eet hij de doxium goed door de fibrebeet heen. Het plan is controle begin februari. Ik moet vandaag het laatste doosje doxium ophalen op de kliniek, dan ga ik even overleggen hoe we de controle gaan doen. Want dan zal de hoefsmid dit er eerst onderuit moeten halen. De vraag is waar we hem daarna opzetten.

We zijn begin februari in ieder geval 3 maanden verder na de 1e keer dit specifieke beslag. Hij heeft dan ook 7 maanden rust gehad in totaal. Spannend dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 07:56 



 
Profiel   

https://youtu.be/q1rh8ExrJvc

https://youtu.be/3yQPzdEpQxg

Omdat we 10-2 weer naar de kliniek gaan en wij en de DA benieuwd zijn, hoe hij nu loopt, hebben we hem voor het eerst sinds maanden op de volte laten draven.

Hoe vinden jullie dat hij loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:48 



 
Profiel   

Beide filmpjes zijn privé, volgens mij moet je eerst de instellingen aanpassen zodat ze zichtbaar worden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:18 



 
Profiel   

Ik heb ze wel al gezien, ik vind hem niet verkeerd lopen hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:44 



 
Profiel   

Ik kan ze ook niet zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:59 



 
Profiel   

Volgens mij moeten ze zo weer te zien zijn?

Heb al reactie van de DA. Net als wij zelf al dachten; lichte kreupelheid LV zowel links- als rechtsom. We gaan 10 febr kijken hoe hij verder op het harde loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:12 



 
Profiel   

Hij is inderdaad niet helemaal rad.. Maar ik vraag me eerglijk gezegd ook een beetje af wat nu de prognose is? Na zo'n lange tijd nog altijd niet rad... Ik weet niet of dat dan nog wel goed gaat komen. Dat kwam het bij mij na een hoefbeenontsteking helaas ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:24 



 
Profiel   

@spenk dat is iets dat we de 10e dus ook gaan bespreken. De DA heeft de vorige keer ook gezegd dat je nu eigenlijk wel verbetering zou moeten zien. We hebben iig gedaan wat we konden (inspuiten, speciaal beslag, medicijnen om het vocht te verminderen bij de ontsteking) ik denk dat het enige dat we nog zouden kunnen doen is nog 6 maanden de wei opgooien en dan weer eens kijken. Maar gebaseerd op de afgelopen 6 maanden hebben zowel mijn dochter als ik nog weinig hoop dat het goedkomt.

Ik heb een filmpje van de pony gevonden bij de vorige eigenaar. Daar zie ik hem ook niet helemaal goedlopen. De kans is heel groot dat dit er al zat toen we hem kochten. Dat maakt de prognose er alleen maar slechter op. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:31 



 
Profiel   

Ik zou de pony dan eerlijk gezegd eens 2 weken of buut zetten kijken of die dan rad is. Als dat zo is weet je eigenlijk voldoende. Dan heeft die dus pijn...

Mijn pony was op buut wel rad. Zonder dus niet. Die hebben we laten gaan. De hoef ging op den duur ook compleet stuk van de gevolgen van de hoefbeenontsteking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:34 



 
Profiel   

Niet 100% goed, maar ook niet verschrikkelijk slecht. Rechtsom is er weinig aan te zien. Linksom is hij niet 100% regelmatig. Toch eerder gevoelig dan kreupel. Haal er please please please die ijzers af. Die doen meer kwaad dan goed.

Knappe pony. Ik geloof het direct als je zegt dat hij goed kan springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:50 



 
Profiel   

Botontsteking heeft heel veel tijd nodig. Bij mijn merrie heeft het meer dan 1.5 jaar geduurd. Zij is inmiddels al wel 2 jaar weer goed maar ze doet ook niks behalve veulens krijgen en groot brengen. Mijn merrie loopt op het harde trouwens wel kreupel.


En er is een verschil in pijn vind ik. Zoals de pony nu loopt zou ik hem van de zomer op de wei gooien en van het najaar nog eens kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:53 



 
Profiel   

Dat dit soort ontstekingen veel tijd nodig hebben, heeft de DA ons ook gezegd. Hij wil het ook een kans geven, zolang hij verbetering laat zien.
We gaan de 10e alles op een rijtje zetten. Ik ben benieuwd of hij op het harde ook verbetering laat zien.

Pffff het is ook gewoon zo triest. Hij wordt in april pas 6. Het is zo'n fijne, getalenteerde maar bovenal lieve pony. Zo'n leuk dier. Met mijn dochter was het liefde op het 1e gezicht, ook onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:58 



 
Profiel   

BigBen schreef
Niet 100% goed, maar ook niet verschrikkelijk slecht. Rechtsom is er weinig aan te zien. Linksom is hij niet 100% regelmatig. Toch eerder gevoelig dan kreupel. Haal er please please please die ijzers af. Die doen meer kwaad dan goed.

Knappe pony. Ik geloof het direct als je zegt dat hij goed kan springen.


Nee hij is flink verbeterd. ik zou dus nu even niks veranderen.
TS ik word hier best wel blij van. Hij is nog niet 100% goed maar echt wel veeel beter.
Hij lijkt ook echt een stuk vrolijker zo.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 29-01-22 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:06 



 
Profiel   

Ik vind het moeilijk te zien als ik heel eerlijk ben...Ik zie geen kreupele pony, hooguit af en toe beetje gevoelig idd zoals Bigben ook zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:06 



 
Profiel   

Vind het een leuke pony en hij loopt niet helemaal lekker door z’n lijf maar wellicht is ie ook scheef en stijf omdat hij pijn gehad heeft. Ik zou het even tijd geven en anders idd een tijdje op bute zetten. En mooi dat ie de boel onder laat zitten nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:08 



 
Profiel   

Ik vind hem rechtsom goed, linksom net niet regelmatig maar niet schokkend zo. Hij lijkt redelijk vrolijk en heb niet het idee dat hij slecht in zijn vel zit. Ik zou hem persoonlijk nog wel een kans gunnen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:19 



 
Profiel   

Een paard is gemaakt om zijn gewicht te dragen op de hoefrand, op de straal, en op de zool. Met deze ijzers kunnen de zool en de straal onmogelijk dragen. Meer nog, de zool en de straal komen zelfs niet meer in contact met de grond.

Deze ijzers bestaan uit een aluminium plaatje met daar bovenop een richel van 1cm breed en anderhalve cm hoog. Dat kun je vergelijken met een voetbalschoen met hoge noppen. Geen mens die denkt dat zo'n schoen een therapeutisch effect heeft. Zo'n voetbalschoen is perfect om veel tractie te hebben op een zompig veld, maar niemand loopt er dag en nacht mee rond.

Dat de straal en de zool niet langer in contact komen met de grond is geen goede zaak. Dat contact stimuleert namelijk de groei van de zool en de straal. Komt de zool in contact met de grond, dan wordt ze harder en sterker. Daarnaast zorgt contact met de grond voor een soort pompeffect, die de doorbloeding van de volle hoef verbetert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:26 



 
Profiel   

De pony loopt een stuk comfortabeler dan voorheen. Dat lijkt mij de meest waardevolle feedback op de behandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:29 



 
Profiel   

Hij absoluut veel happier! Onze andere pony ook trouwens. Dat zal ongetwijfeld komen doordat we sinds eind december op een heel fijne plek staan.

@babootje jij kijkt al vanaf het begin mee dus dat jij hem echt verbeterd vindt, geeft me een beetje hoop. Ik ben zelf zo op die kreupelheid gefocust, dat ik het niet meer goed zie.
De mensen die ik nu mee heb laten kijken zien ook verbetering.
Zelf vind ik hem rechtsom ook nog niet fijn lopen maar nogmaals ik kijk wellicht ook té kritisch.
Ik zie zelf verder ook wel duidelijk verschil t.o.v. de vorige controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:39 



 
Profiel   

Ik heb de filmpjes sterk vertraagd bekeken en hij landt op zijn hiel.
Dat is goed nieuws, en reden voor optimisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:52 



 
Profiel   

@bigben over dit beslag; dat is ook echt bedoeld als behandeling voor deze paar weken, omdat het de enige optie was om een poging te doen de ontsteking te ontlasten. De DA heeft hier positieve ervaringen mee.
Ik kan me best voorstellen dat we er voor kiezen het nog een ronde van 6 weken doen icm Doxium.
Omdat hij het makkelijk aftrapt was het maar de vraag of het nu zou blijven zitten. We zijn allemaal blij dat het zolang houdt, maar veel langer gaan we dit niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:08 



 
Profiel   

Medisch beslag kan prima helpen, zonder is uiteindelijk altijd het beste voor het hoefmechaniscme maar soms ontkom je er niet aan.

Ik vind de pony helemaal niet zo'n slecht beeld geven, stijf in z'n lijf en wat kort voor maar geen knikje in het hoofd bij het lopen. Hopelijk zet de positieve verbetering zich zo voort..zes is inderdaad nog erg jong.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 09:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 32 [ 778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen