Hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 13:25

Hoi, uiteraard heb ik contact met de dierenarts, maar ook mogelijk wat ideeën hier opdoen. Mijn paard hoest sinds vorige week. Minimaal, maar hij hoest af en toe. Het is een diepe droge hoest. Maandag is de DA er bij geweest, hij had toen ook koorts. Koortsremmer gegeven, de dag erna geen koorts mee. Bij even checken in de longeercirkel wordt de hoest bij aandraven extra getriggerd en hoestte hij weer een paar keer. In stilstand in de paddock paradise waar hij staat wordt ook gehoord dat hij soms hoest.
Ik maak me zorgen. De DA zegt; het kan een virusje zijn, even aankijken nog. Ik heb hem nog preventief ontwormd voor als er eventueel sprake is van een longwormbesmetting (uitslag nog niet bekend).
Tja, natuurlijk hoop ik op dat virusje, wat dan weer snel over kan zijn, maar toch, het zit me niet lekker. Iemand ervaring mee en nog suggesties wat te doen?

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:55

Ik zou het nog heel even aankijken. Bij ons op stal waren er een aantal die last hadden van een hoestje. Ze zijn er nu allemaal weer vanaf. Bij ons ging een virusje rond.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:58

Ik zou het ook even afwachten. Zolang de koorts niet terug komt of het hoesten oneens veel erger wordt, zou ik je paard wat rust geven en gewoon zien hoe het over een week gaat.

Is je hooi trouwens wel gewoon schimmelvrij?

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-22 21:55

Bedankt voor jullie reacties. Hij hoest nog steeds soms. Geen koorts, kortademigheid of snot. De dierenarts zegt dat het nog steeds een virusje kan zijn geweest en hoesten mag even duren, net als bij ons. Toch nog maar aankijken dan, maar fijn voelt het niet natuurlijk.