Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:23

Plop1997 schreef:
kamsel schreef:
Je zegt ergens dat zijn hoeven volledig gecorrigeerd zijn, dat vind ik spannend bij een 2,5-3 jarige.
Is de kreupelheid daarna gekomen of was hij toen al kreupel?


De kreupelheid is wel daarna gekomen maar als we zijn hoeven niet hadden aangepakt was dat zeer nalatig geweest. Met corrigeren bedoel ik meer dat de hoeven netjes zijn bijgehouden vanaf dat hij bij ons is. Volgens de vorige eigenaresse ging hij elke 6 weken naar de hoefsmid maar het leek eerder alsof er in dat half jaar geen hoefsmid bij geweest was. De vorige eigenaresse had ook een erg vreemd verhaal rondom de hoefsmid, deze vroeg namelijk meer geld omdat het een tinkervoet was maar had volgens onze hoefsmid waarschijnlijk geen ervaring met koudbloed hoeven. En dan quote ik even mijn hoefsmid tijdens de eerste keer bij hem: "Het lijkt alsof de vorige hoefsmid even over de hoef geaaid heeft en vervolgens met het geld vandoor is gegaan".

De hoeven zijn door bijna iedereen na gekeken, 3 dierenartsen van Ell, onze eigen hoefsmid, staleigenaar, andere paarden eigenaren, mijn trainer, de osteopaat en zelfs vorige week door de hoefsmid van de nieuwe stal en niemand verdenkt dat zijn kreupelheid door de hoeven komt. Er hebben misschien wat minder kundige dierenartsen mee gekeken maar ik denk echt dat het probleem van binnen zit. Als er straks bij een second opinie toch uit komt dat het allemaal aan de hoefsmid heeft gelegen dan sta ik stijl achterover en mogen een heel aantal mensen hun paarden diploma in gaan leveren. Het kan natuurlijk nog steeds maar mij lijkt het heel onwaarschijnlijk.


Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik verwachtte dat de stand van de hoeven gecorrigeerd was (naar nu goed). Dan komt er ineens andere belasting op/in pezen en gewrichten wat weer kreupelheid kan veroorzaken.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 17:34

kamsel schreef:
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik verwachtte dat de stand van de hoeven gecorrigeerd was (naar nu goed). Dan komt er ineens andere belasting op/in pezen en gewrichten wat weer kreupelheid kan veroorzaken.


Ah zo, ja gelukkig heeft hij er toen niet kreupel van gelopen. De hoefsmid had het wel verwacht aangezien het alsnog een aanzienlijke verandering was maar meneer bokte de dag erna wel heel vrolijk door de wei en leek er beter op te lopen. De eerste zomer brokkelde zijn hoeven ook heel erg veel, nadat we van voer waren geswitcht en het goed bij houden van de hoeven zijn ze echt verbeterd. Nog steeds is het belangrijk dat ze elke 6 weken even gedaan worden ander gaat het weer scheuren. Iemand heeft mij ook wel eens verteld dat dit komt omdat zijn hoeven wit zijn maar ik weet niet zeker of dat een mythe is of dat dat ook wetenschappelijk bewezen is.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:39

OYYO schreef:
Vraag dan ook even de prijs op bij via Nova in Bree (Belgie) vlak over de grens midden-limburg. Mijn ervaring is dat klinieken in Belgie goedkoper zijn.

klopt maar die is niet zoooo goedkoop,hahaha

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:56

Babootje schreef:
Jouw osteopaat - tenzij deze ook dierenarts is - kan daar weinig van zeggen. Ik zou de keuze voor nieuwe foto's of een 2nd opinion op de beoordeling van de foto's die je al hebt dan ook niet van de osteopaat laten afhangen. De foto's zijn niet van heel goede kwaliteit, maar zelfs op die foto's is er door een deskundige al e.e.a. te zien wat kreupelheid kan veroorzaken. Kan ook zijn dat de kreupelheid links voor secundair is en dat je moet kijken naar het rechterachterbeen met RX

Plop1997 schreef:
Dit begrijp ik, daarom heb ik ook al een mail gestuurd naar Heesch met info. Ik ben er zelf zeker van overtuigd dat we voor een second opinion moeten gaan. Mijn vriend is dan wat koppiger wellicht en heeft graag ook nog eens de opinie van iemand die hem in het echt heeft gezien en gevoeld ter bevestiging van wat mensen op het internet zeggen. Onze osteopaat is inderdaad geen dierenarts maar wel de enige die al voor een beetje vooruitgang heeft gezorgd in Valentijn’s proces. Meer dan de drie gediplomeerde dierenartsen die naar hem hebben gekeken. Ze is ook echt geen kwakzalver die met zwevende olien aan komt zitten want die osteopaten heb je natuurlijk ook.

Ik wil ook niet tot woensdag wachten hiermee en heb haar daarom al een bericht gestuurd. We zijn nog steeds allebei eigenaar van Valentijn en maken samen de beslissingen.


Ik geloof natuurlijk als je zegt dat zij goed is in haar vak. Alleen, een osteopaat is geen dierenarts. Die kan alleen maar de check doen op het bewegingsapparaat doen en het paard losmaken. En dat helpt natuurlijk ook best op dat moment. Maar als een jong paard vast komt te zitten is een oorzaak vaak compensatie door kreupelheid En de kreupelheid kan de osteopaat niet wegnemen. Dus als de oorzaak niet wordt aangepakt, zal het paard zich weer opnieuw vastzetten en heeft eigenlijk zo'n behandeling geen zin.
Het is dus aan de dierenarts om een goede diagnose te stellen. En die heb je volgens mij nog niet gekregen.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 18:02

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Jouw osteopaat - tenzij deze ook dierenarts is - kan daar weinig van zeggen. Ik zou de keuze voor nieuwe foto's of een 2nd opinion op de beoordeling van de foto's die je al hebt dan ook niet van de osteopaat laten afhangen. De foto's zijn niet van heel goede kwaliteit, maar zelfs op die foto's is er door een deskundige al e.e.a. te zien wat kreupelheid kan veroorzaken. Kan ook zijn dat de kreupelheid links voor secundair is en dat je moet kijken naar het rechterachterbeen met RX

Plop1997 schreef:
Dit begrijp ik, daarom heb ik ook al een mail gestuurd naar Heesch met info. Ik ben er zelf zeker van overtuigd dat we voor een second opinion moeten gaan. Mijn vriend is dan wat koppiger wellicht en heeft graag ook nog eens de opinie van iemand die hem in het echt heeft gezien en gevoeld ter bevestiging van wat mensen op het internet zeggen. Onze osteopaat is inderdaad geen dierenarts maar wel de enige die al voor een beetje vooruitgang heeft gezorgd in Valentijn’s proces. Meer dan de drie gediplomeerde dierenartsen die naar hem hebben gekeken. Ze is ook echt geen kwakzalver die met zwevende olien aan komt zitten want die osteopaten heb je natuurlijk ook.

Ik wil ook niet tot woensdag wachten hiermee en heb haar daarom al een bericht gestuurd. We zijn nog steeds allebei eigenaar van Valentijn en maken samen de beslissingen.


Ik geloof natuurlijk als je zegt dat zij goed is in haar vak. Alleen, een osteopaat is geen dierenarts. Die kan alleen maar de check doen op het bewegingsapparaat doen en het paard losmaken. En dat helpt natuurlijk ook best op dat moment. Maar als een jong paard vast komt te zitten is een oorzaak vaak compensatie door kreupelheid En de kreupelheid kan de osteopaat niet wegnemen. Dus als de oorzaak niet wordt aangepakt, zal het paard zich weer opnieuw vastzetten en heeft eigenlijk zo'n behandeling geen zin.
Het is dus aan de dierenarts om een goede diagnose te stellen. En die heb je volgens mij nog niet gekregen.


Ja daar ben ik het ook mee eens.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:05

Ik heb ook erg goede ervaringen met Jef Desmedt. Die zit in Oudsbergen, niet zo ver van Venlo
Ik ben daar een paar jaar geleden geweest met een paard, waar al 3 verschillende goed bekend staande veeartsen naar hadden gekeken en niet gevonden wat het beest mankeerde. Hij wel en toen waren we snel klaar en hebben we het paard laten inslapen. (Schrik niet, want dat hoeft bij die van jou niet zo te zijn natuurlijk). Ons paard had een aangeboren afwijking in de schoft. Ik vond hem toen ook niet zo duur.
https://www.jefdesmedt.com/nl/home
Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-01-22 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29449
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:06

Wil je wel een osteopaat die ook dierenarts is kun je altijd nog Maud Maas laten komen. Zit ook in de buurt.
https://www.facebook.com/Maud-Maas-Oste ... 145156063/

Maar persoonlijk zou ik nu ook ergens gaan voor verder onderzoek.
Al had ik gedacht dat Ell dat ook wel zou kunnen. Valt me tegen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:17

Art_Ificious schreef:
Osteopaat kan niets zien vanbinnen.
Persoonlijke ervaring, osteopaat kon namelijk niet zien dat een pony die ik gehad heb artrose had in de facetgewrichten van de rug en beginnend artrose in de kogels van de voorbenen.

Ook werd altijd gedacht dat hij kreupel liep op de achterbenen of iets met het SI maar hij had gewoon pijn aan de voorbenen en dus kreupel hierdoor. Achterbenen geven was echt niet fijn voor hem, en nu begrijpen we ook waarom. Want dan zet hij immers nog meer gewicht op de voorbenen.

Ervaring van 1ste hand. ;)
Had ik het eerder geweten had ik toen ook geld uitgespaard ipv osteopaat laten komen meermaals.

Ach ja, hier kan Bokt waarschijnlijk boek over vol schrijven. Hier heeft de osteo/fysio geen woord gerept over mogelijke rugproblemen bij een paard dat een paar weken later stokkreupel was door KS en ook bij palpatie overduidelijk gevoelig was. Daar zal hij een paar weken eerder ongetwijfeld ook wel op hebben gereageerd als ze er naar had gekeken.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:30

Een goede osteo moet dat voelen. Helaas zijn er ook osteo's / fysio's die het fijn vinden om langdurige klanten te hebben. Veel mensen denken als het paard door de behandeling verbetert dat dat de oplossing is.
Ik heb een chiro/osteo gehad in het verleden, die zei ik doe twee behandelingen en als het paard zich steeds terug vast zet dan moet je naar de veearts voor kreupelheids onderzoek.

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:38

Hoi TS,

je zit in midden limburg las ik. Een andere optie voor een kliniek is Het Bokt in Peer (als je toch besluit hem op de trailer te zetten). Mijn paard heeft er net 2,5 maand gestaan en ze denken echt met je mee en zijn heel realistisch in de kosten. Ook heldere prijsopgave voordat er van alles gebeurt.

http://hetbokt.be/

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:43

vivana schreef:
OYYO schreef:
Vraag dan ook even de prijs op bij via Nova in Bree (Belgie) vlak over de grens midden-limburg. Mijn ervaring is dat klinieken in Belgie goedkoper zijn.

klopt maar die is niet zoooo goedkoop,hahaha


Die is niet goedkoop maar ook niet extreem duur…
In Maaseik zit ook nog Gremelslo, daar zijn mensen die ik ken laatst geweest

@TS Let even op dat ze je de prijzen incl BTW doorgeven

irmaz

Berichten: 4759
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:44

Babootje schreef:
Een goede osteo moet dat voelen. Helaas zijn er ook osteo's / fysio's die het fijn vinden om langdurige klanten te hebben. Veel mensen denken als het paard door de behandeling verbetert dat dat de oplossing is.
Ik heb een chiro/osteo gehad in het verleden, die zei ik doe twee behandelingen en als het paard zich steeds terug vast zet dan moet je naar de veearts voor kreupelheids onderzoek.

Dit wilde ik ook net zeggen. Als een osteo een behandeling doet die de oorzaak van het probleem oplost dan moet het paard daarna vlug verbeteren en niet meer terugvallen. Blijft het paard kreupel of valt hij weer terug na een eerdere verbetering dan is de oorzaak dus niet aan te pakken door een osteopatische behandeling (of je moet een slechte osteopaat te pakken hebben maar dat lijkt in jouw geval niet zo te zijn ;) ) en moet er verder gezocht worden. Anders blijf je dweilen met de kraan open :j

Over eerst een jaar wegzetten of eerst uitzoeken wat er aan de hand is zou mijn keuze in jouw geval zijn eerst uitzoeken. Je bent al ruim een jaar aan het tobben en ik lees niet dat je het afgelopen jaar je paard hard hebt getraind dus feitelijk heb je hem al een jaar weggezet.

Dan TS, echt chapeau hoe je voor je Valentijn opkomt! _/-\o_
Ik hoop dat er snel een oorzaak gevonden wordt die goed oplosbaar is :j

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:45

vivana schreef:
OYYO schreef:
Vraag dan ook even de prijs op bij via Nova in Bree (Belgie) vlak over de grens midden-limburg. Mijn ervaring is dat klinieken in Belgie goedkoper zijn.

klopt maar die is niet zoooo goedkoop,hahaha


Je wil niet weten wat het allemaal hier in de Randstad kost :+

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:46

irmaz schreef:
Dan TS, echt chapeau hoe je voor je Valentijn opkomt! _/-\o_
Ik hoop dat er snel een oorzaak gevonden wordt die goed oplosbaar is :j


Dat heb ik nog niet gezegd, maar daar ben ik het helemaal mee eens! Fijn dat dat paard jou als baasje heeft.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 19:16

Babootje schreef:
Je wil niet weten wat het allemaal hier in de Randstad kost :+


Nee daar kwam ik al achter met pensionstallingen. We betalen nu €250 in de maand voor een paddock paradise met onbeperkt hooi, 20x40 buitenbak en 20x60 binnenbaan. :+

Mijn vriend vond het best prijzig alsnog maar mij hoor je ECHT NIET klagen want ik weet wat de rest van bokt betaald die in andere regio’s wonen.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:50

Plop1997 schreef:
Om even het beeld te schetsen, als je als nieuwe/jonge paardeneigenaar van mensen die al 30+ jaar met paarden werken en hier een opleiding in hebben gevolgd hoort dat je hem aan het verprutsen bent omdat hij nog steeds niet onder het zadel is dan ga je echt wel aan jezelf twijfelen. Zeker als een van deze mensen een gediplomeerd dierenarts is.
.


:(:)

Gelukkig heb je naar je gevoel, en Bokt, geluisterd!
Wat een nonsens!
Jullie worden wel meteen in het diepe gegooid. Zoveel dingen komen op jullie pad en vooral ook veel minder leuke dingen.


Een second opinion is nu de meest logische stap. :j Pas met een diagnose kun je overwegen wat je wilt, en kunt, gaan doen. Momenteel staan jullie een beetje "on hold".

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:06

Hoewel ik een voorstander ben van osteopathie ben ik het ermee eens dat zij niet in het paard kunnen kijken. Voor mij zou een duidelijke diagnose nu ook het belangrijkste zijn en denk ik dat het geld voor de osteopaat beter even besteed kan worden aan een goede kliniek zoals Heesch. Pas na een diagnose en oplossing van de kreupelheid voordat hij verder zadelmak gemaakt wordt (als dat nog aan de orde is uiteraard) kun je hem beter nog even goed los laten maken.

En ja ik snap ook dat als je nieuw bent dat mensen van alles roepen en je in de war kan raken. Vooral op pensionstallen en manege's is dit erg en weet iedereen het, het beste! Vooral niet naar luisteren en je eigen gevoel volgen. Ik snap uberhaupt niet dat mensen denken aan het zadelmak maken van een kreupel paard.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 20:43

Even en kleine update.

We zijn bezig met Heesch voor de second opinion. Waarschijnlijk kunnen we eind februari of begin maart terecht maar de exacte datum moeten we nog even afstemmen, daar moet ik maandag voor bellen.

Alle documenten die in de begin post staan heb ik ook doorgeven. De osteopaat heeft ook nog een rapport opgemaakt van haar bevindingen die we kunnen meenemen. Ze was ook een voorstander van de second opinion dus we hebben de lazerbehandelingen stop gezet.

Wel werd er nog gevraagd of we nog recente beelden hadden van op de volte na de eerste lazerbehandelingen aangezien die van december van voor de eerste paar behandelingen waren.
Deze beelden hebben we vandaag gemaakt onder begeleiding van onze grondwerkinstructrice:

Linksom:

Rechtsom:


Er is wel iets vooruitgang in gekomen ten opzichte van de laatste keer in december. Onze instructrice vond hem beter lopen dan dat we in tijden hadden gezien. Dit was natuurlijk wel ook op een veel betere bodem.

Ik hoop dat we snel terecht kunnen in Heesch. De afgelopen tijd heb ik er flink wakker van gelegen. Natuurlijk ben ik super bevooroordeeld maar Valentijn is het het leukste braafste paard van de wereld en ik wil gewoon dat hij er bovenop komt zodat we samen kunnen genieten.

Nogmaals bedankt voor het meekijken. Zeker de personen die nog wat puntjes hebben aangewezen op de röntgenfoto’s. Hiermee kan ik de dierenarts ook directer wijzen op waar echt naar gekeken kan worden aangezien ik zelf geen hol snap van röntgenfoto’s.

Ik houd dit topic op de hoogte!

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:54

Fijn dat je toch doorgaat voor een diagnose. Ik vind het paard ook op de laatste filmpjes rechtsom nog heel erg kreupel.

Het eerste wat ik ook dacht toen ik je eerste post was dat dit geen probleem is die een osteo gaat oplossen.

Ik zie het de laatste tijd echter vaker en vaker, mensen die maanden aanmodderen met osteos die allerlei diagnosemiddelen en behandelmethodes gebruiken.. een osteo kan fijn passen in een het rijtje van dierenartsen, zadelpassers, trainers,.. maar niet als vervanging van een dierenarts. Moeilijk om je weg te vinden als beginnende paarden eigenaar, met alle verschillende meningen en voorbeelden rond je heen. Fijn dat je logisch blijft nadenken en er alles aan doet om je paardje te helpen. Ik duim voor een duidelijke diagnose en idem dito behandelplan!

Marigold

Berichten: 12569
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:56

Wat een mooi paard en wat is hij braaf.
Wat jammer dat er iets met hem is.
Sterkte en succes!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:04

Plop1997 schreef:
different1 schreef:
Ik ben geen arts, maar op de foto's van de ondervoet zie ik een aardige punt op het kroonbeen, dat hoort gewoon rond te zijn naar mijn idee.

[ [url=m/MlLht8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is ook het plekje wat ingespoten is en waar de vloeistof uit kwam. Sorry als ik het zelf niet helemaal duidelijk heb verwoord! Denk dat dat meer aan mij ligt dan aan de dierenarts. Maar met het inspuiten zou dit verholpen moeten zijn en dit is ook de plek waar we nu de lazerbehandeling op doen.

Als dat bot is dan gaat de laser daar niet helpen. Als het geen bot is dan zou ik de eerste 2 weken 2 a 3 keer per week met de laser behandelen, anders heeft het denk ik weinig zin.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 22:11

janderegelaa schreef:
Als dat bot is dan gaat de laser daar niet helpen. Als het geen bot is dan zou ik de eerste 2 weken 2 a 3 keer per week met de laser behandelen, anders heeft het denk ik weinig zin.


Nee inderdaad. Ben heel benieuwd wat we in Heesch gaan vinden. Hoop dat we betere foto's kunnen krijgen en een echte diagnose. Zijn ook gestopt met de lazerbehandelingen, eerst de second opinion.

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:25

Plop1997 schreef:
Door deze reacties zie ik dat inderdaad niet elke professional te vertrouwen is. Maar het is tot nu toe wel alle steun die ik gehad heb. Ik dacht oprecht door me te omringen met professionals in het vak dat ik op hun advies kon vertrouwen. Met mijn eigen onderbuik gevoel heb ik al adviesen van gediplomeerde vakmensen genegeerd. (Een goed aangeschreven dierenarts hier uit de buurt had ons aangeraden omdat hij toch braaf is gewoon een zadel er op te leggen en iedere dag een uur in het bos te gaan stappen.) Als nieuwe eigenaar zijnde leg je niet zo maar een advies neer van iemand die al 30+ jaar in het vak zit en door je omgeving wordt gezien als goede dierenarts. Nu weet ik inderdaad dat het maar goed is dat ik dat advies niet had opgevolgd maar alsnog snap ik nu ook waarom er zo vaak dingen mis gaan in de paardenwereld.

Achteraf gezien was Valentijn wellicht niet de juiste keuze geweest voor ons als nieuwe eigenaar. Maar ook in deze keuze werden we begeleid door iemand die al 40 jaar paarden houd, beleerd en showt. “Je kon namelijk beter een jong paard nemen, dan kun je ze naar de eigen had zetten en zijn ze nog niet verpest”. Nu heb ik een band met Valentijn enja je kind zet je ook niet op marktplaats dus hij blijft sowieso.


De paardenwereld hangt helaas nog voor een deel vast aan ouderwetse opvattingen. Daar ben je nu al een beetje achter gekomen. Helaas is ' je paard is 4 en had al lang een dressuurproef moeten lopen' een hele hardnekkige. Vergeet niet TS, een mening is als een kont, iedereen heeft er 1. En je moet leren schijt te hebben aan zulke opvattingen :D
Je paardje heeft enorm veel geluk dat hij bij jullie terecht is gekomen

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:30

Ik vind m trouwens linksom achter niet helemaal lekker, zie ik dat goed?

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 22:45

Earth schreef:
Ik vind m trouwens linksom achter niet helemaal lekker, zie ik dat goed?


Dat zou best kunnen. Zelf zie ik met name linksvoor en rechtsachter maar het zou me niet verbazen als Valentijn in zijn hele lijf gewoon niet lekker loopt. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar wat ze bij het SMDC gaan zeggen.

Edit: ik las linksachter maar nu zie ik dat je linksom en dan achter bedoelde. Maar ja de diagonaal van linksvoor naar rechtsachter is beide niet goed. Hiermee is het een kip en ei verhaal, ik wil beide graag op de foto hebben bij de second opinion.