Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 161 van de 232 [ 5788 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Sadira schreef
Ik heb de nieuwe deken voor mijn dame gepast, ze wordt in de zomer omgetoverd tot smurf _O-

[ [url=m/HHzBto.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf deze week zijn we ook vast begonnen met smeren. We hebben haar vorig weekend en dit weekend met Derfen Shampoo gewassen (puur bij de manen en staart) om alle schilfers enzo te verwijderen die ze nog had en hebben Derfen gesmeerd icm zomereczeemspray van Greenvalley :)

Ze is 2,5 en had vorig jaar voor het eerst last. Toen waren we te laat met beginnen met smeren en hebben we de hele zomer achter de feiten aan gelopen (plus dat haar huid ook geïrriteerd raakte van de vliegenkappen die we bij haar geprobeerd hebben dus daar kreeg ze nog meer last van), dus hopelijk zijn we dit jaar mooi op tijd zo en gaat deze deken/vliegenkap wel goed :D

Wat ik aan deze deken heel fijn vind is dat de kap met een rits dicht gaat, dus dat hij makkelijk om het hoofd te doen is, dat vond Sadira heel erg fijn.


Welk dekenmerk is dit?
Ik ga ook even kijken bij de boot, tnx voor de tip!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:39 



 
Profiel   

Snuggy Hoods!

Een hele fijne, vind ik. Heeft echt een hele goed bedekkende buikflap inclusief uierflap, een ding voor om de staart en is aan alle kanten echt goed dicht te maken en af te stellen.

Duurt wel even voor hij goed om zit en weer af is alleen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 02:32 



 
Profiel   

Van de RSI is de mint kleur inderdaad al tijden niet leverbaar. Ik heb destijds de grijze genomen in 165, toen deze te klein werd de 175 besteld maar dat is echt een soepjurk, zit mega veel verschil in. Ik ben toen overgestapt naar o.a. horsegear en shires. Voor de echt warme dagen heb ik de vliegendeken van Presteq, deze heeft ook een goede buikflap en hals!
Zit er eigenlijk een verschil tussen de mint en grijze deken? Of is dat alleen maar de kleur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:10 



 
Profiel   

Hebben jullie ervaring met deze druppels?
https://www.paardendrogist.nl/puur-apis ... biset.html

En dan de combinatie van deze twee producten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:41 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Hebben jullie ervaring met deze druppels?
https://www.paardendrogist.nl/puur-apis ... biset.html

En dan de combinatie van deze twee producten?


Ik ben er een maand mee bevonnen. Nog geen jeuk gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:22 



 
Profiel   

Goed om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:24 



 
Profiel   

Topic doorzocht, maar niet gevonden. Is er hier iemand die de Horseware Amigo Ripstop Hoody op zijn of haar paard heeft? Het lijkt me een fijne deken voor deze zomer, maar ik twijfel heel erg over de maat. Afgelopen zomer had ik een horseware Mio Flyrug welke in maat 183 te lang was, waar ik van elke andere deken wel maat 185 op kan gooien.
Valt de ripstop hoody gewoon op maat of kan ik hem beter een maatje kleiner bestellen?

Advies voor andere fijne dekens tot een 150 euro mag ook, maar dat is wellicht wat dubbelop voor dit topic, aangezien het ongetwijfeld al besproken is.


Edit: Ik zie nu ook de Rambo Sweet Itch Hoody. Hier staat iets meer over in het topic, waaronder dat die soms wat warm kan zijn. Is het de moeite waard die te overwegen? Er is hier altijd schaduw in de weides/paddocks en ze heeft het niet bijzonder snel warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 21:47 



 
Profiel   

Iik heb al meerdere jaren de RSIH, na eerst een 2 tal jaar een pyjama model te hebben gehad.
Ik wil niet anders meer en heb deze dus ook altijd nog achter de hand voor als degene die ze op heeft kapot gaat.
Ja, in de zomer is het warm eronder. Maar dan hebben de paarden zonder deken het vaak ook wel warm.
En ik heb 100 keer liever dat ze het warm heeft, dan dat ze jeuk heeft. Voor mij is deze deken dus ideaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 09:29 



 
Profiel   

Ik vond de RSIH heel erg fijn. Hij bedekt mijn merrie alleen niet genoeg dus dit jaar pakken we haar fanatieker in, maar ik vind het echt een fijne deken. Alleen op de allerheetste dagen vond ik het een beetje sneu, maar hoeveel last ze daar echt van had weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 20:47 



 
Profiel   

Klinkt goed. Dan bestel ik de Rambo :) Die heeft ook een buikflap, welke de Amigo niet heeft. Nu heb ik haar niet vaak of veel zien jeuken, maar aangezien het de afgelopen 2 jaar alleen maar erger is geworden kunnen we maar beter voorkomen dan genezen :+

Ik heb ook een nieuwe vliegenmasker van LeMieux besteld. Deze: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... kQEALw_wcB

Hij lijkt me fijn en zacht. Mocht die toch te warm zijn heb ik altijd nog mijn oude shires achter de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 20:58 



 
Profiel   

Ik ben een paar weken terug gestart met Foeneknof met zeewier. Gewoon om eens te proberen of het ongedierte komend zomer meer bij de paarden wil wegblijven. Verder krijgt de oudste, binnenkort 25 jaar 's nachts op stal wat meer last van stalbenen achter en daar zou het ook goed voor zijn. En inderdaad het vocht in haar achterbenen is 's ochtends een stuk minder.

Vorige week wilde ik 2 van de paarden bekappen. Bij de eerste rook ik tijdens het bekappen echt een knoflooklucht. Ik dacht nog, ik zal het me wel verbeelden maar toen nr. twee aan de beurt was gebeurde het idem. Kennelijk trekt die lucht zelfs door tot in de hoeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:43 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnen vallen, helaas zal mijn shet ook aan een exceemdeken moeten. Ze is 1 meter hoog en smal gebouwd. Ze zit flink in haar wintervacht, maar ik begrijp dat ik de deken daar gewoon overheen kan doen zodra de mugjes weer komen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer met welk merk echt een aanrader is, graag advies van de ervaringsdeskundigen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 23:06 



 
Profiel   

Gewoon over de dikke vacht heen inderdaad. Wij hebben gewoon pyjama's weer, van Première oa.
Voorheen ook een paar keer de Rambo SIH gehad, maar die valt voor Shetlanders gewoon niet zo best qua pasvorm. Gaten voor de oren te dicht bij elkaar bijvoorbeeld waardoor de hoodie nooit als hoodie in te zetten is en daardoor blijft de hals ook niet lekker zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 16:13 



 
Profiel   

Hoi! Hebben er mensen hier ervaring met een Busse eczeemdeken?

Ik ben nml op zoek naar een stevige en niet al te warme pyjama. Ik vind de Master erg fijn qua luchtigheid en pasvorm, maar niet sterk genoeg voor een seizoen lang dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 17:48 



 
Profiel   

Mensen hier al de deken op? Als in nu niet met de storm, maar zodra de wind gaat liggen?
Wij denken eraan om er weer mee aan te beginnen, aangezien de temperaturen toch wel vrij hoog zijn voorlopig.

Edit: de paarden de dekens op, niet jullie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 15:12 



 
Profiel   

Mijne heeft nog niet de eczeemdeken op, maar staat onder winterdeken met hals. Dus ze staat wel continu met een halsdeken ook op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 17:17 



 
Profiel   

Hier nog steeds geen deken 0,0 last :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 17:19 



 
Profiel   

Hier al de eerste bijtplekken gezien…… Nu nog gewone deken zonder hals maar die gaat er morgen weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 17:36 



 
Profiel   

Hier sinds een week een halsdeken aan. Ze is hier overigens de ganse winter blijven schuren, zij het lichtjes, aan de hals. Maar ik merk dat ze mét halsdeken aan ook schuurt.
Ik denk dat het een gewoonte geworden is en misschien wel een 'tic nerveux' (zenuwtrek).
Haar staart, of enig ander lichaamsdeel, schuurt ze niet (gelukkig, wel even afkloppen !).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 11:02 



 
Profiel   

Enige aanraders voor een LICHT exceemdeken voor een dikbillige, breedborstige quarter heer.

Onder een rambo sweet itch staat hij echt te zweten van jewelste in de zomer, dus iemand ervaring met een lichter deken?

Ga straks ook even het topic doorspitten, maar ik vraag het alvast even :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 18:55 



 
Profiel   

Hoe erg is zijn eczeem? Je zou op warme dagen ook een vliegendeken erop kunnen leggen. Shires is volgens mij luchtiger dan een Rambo. Ik weet niet of je op zoek bent naar een pyjama, maar ik leg die altijd op op warme dagen. Een pyjama past in mijn beleving vrij snel om bollies heen, zolang je maar een paar maten groter besteld. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 19:13 



 
Profiel   

Hjartje schreef
Hoe erg is zijn eczeem? Je zou op warme dagen ook een vliegendeken erop kunnen leggen. Shires is volgens mij luchtiger dan een Rambo. Ik weet niet of je op zoek bent naar een pyjama, maar ik leg die altijd op op warme dagen. Een pyjama past in mijn beleving vrij snel om bollies heen, zolang je maar een paar maten groter besteld. :Y)


Ik zoek eventueel echt meer een pyjama idee .. hij heeft eigenlijk geen exceem, maar word gek van beestjes en gaat dan luchtzuigen van stress, waardoor hij invalt en .... nuja .. een exceemdeken helpt erg veel, maar de sweet itch is dus echt té warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 19:46 



 
Profiel   

De master (pyjama deken) vind ik een erg prettige deken qua luchtigheid. Voor slopers wel minder geschikt. Met andere pyjama’s heb ik geen ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 23:05 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik was weer eens in dit topic aan het kijken voor advies, zie alleen door 't bomen 't bos niet meer..

Ik heb het afgelopen half jaar olie gevoerd van healty horse, met cbd uit kruidnagel. Nu leek de jeuk een klein beetje minder te zijn, maar nu begint het toch weer in haar liezen voornamelijk.
Ze kwam overigens mede door dit spul wel enorm snel door haar haren heen dus dat was wel fijn. Dus voor ondersteuning bij het oudere paard voor het verharen ben ik wel overtuigd dat het helpt!

Nu wou ik dit jaar proberen om met een goede eczeem deken, cbd olie en eventueel nog een crème het onder controle proberen te houden. Is dit een goed idee? Zijn er op dit moment hier nog mensen die ook cbd olie geven en hier verschil door merken? En iemand eventueel nog andere tips?

Vorig jaar heb ik me rot gewassen met teer shampoo, dit heeft wel gezorgd dat ze dit jaar meer staart heeft dan dat ze volgens mij ooit gehad heeft, alleen de jeuk in haar liezen en buik kreeg ik er met wassen en smeren gewoon echt niet onder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 13:13 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met Puur Culico?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 22:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 161 van de 232 [ 5788 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen