Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Cyste onder het strottenklepje, paard moet geopereerd worden

 
Profiel   

Bernoe schreef
Fijn te horen dat ie goed door de operatie heen gekomen is! Hopelijk hersteld ie snel.
Ga je het verharde weefsel nog laten onderzoeken?


Dat daadwerkelijke advies krijgen ik nog morgen na de scopie van de arts zelf.

De arts is erg vakkundig en duidelijk in zijn handelen.
Heb ze mijn diepe respect uit gesproken dat ze zo'n groot paard hebben geopereerd. Je moet het maar kunnen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:30 



 
Profiel   

[ img ]


Ij kreeg zojuist deze foto. Hij probeert een paar hapjes te eten om te kijken of hij kan slikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:09 



 
Profiel   

fijn dat hij weer recht op staat en goed wakker geworden is! nu duimen dat alles helemaal voorspoedig hersteld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:14 



 
Profiel   

Emmeloord vind ik een top kliniek en Ellen ook. Denk wel dat je daar goed zit hoor. Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:23 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Emmeloord vind ik een top kliniek en Ellen ook. Denk wel dat je daar goed zit hoor. Veel sterkte.


Hoor inderdaad al veel lovende verhalen.
Dat stelt ook gerust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:42 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Emmeloord vind ik een top kliniek en Ellen ook. Denk wel dat je daar goed zit hoor. Veel sterkte.


Inderdaad. Ik vraag ook altijd om Ellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:47 



 
Profiel   

Hugo is weer thuis!! *\o/*


[ img ]

Hij stond als een zielig vogeltje in een stal. Hij was niet echt aanwezig. Had wel verwacht dattie opgewekt zou reageren maar toen ik voor zijn stal stond reageerde hij amper. Alsof hij ons niet zag.

Hij had een bloedneus dus ik wilde eerst dat er naar gekeken werd voor ik hem mee nam.
Was een na bloedinkje en dat hoorde er een beetje bij. De tube is natuurlijk door zijn neus gegaan ipv door de mond dus vandaar de irritatie.

Helemaal netjes alle medicatie mee en op een duidelijke samenvatting, geplastificeerd en wel mee naar huis. Toen Hugo me daarna weer aan zag komen met het halster touw klonk het vertrouwde lage hinnikje. Naar huis.

Eenmaal thuis zag je duidelijk dat hij in de war was even. Hij werd werkelijk fantastisch ontvangen door zijn kudde genoten en door de boer. (Waar hij gestald staat)

Lekker op stal, moest direct plassen, lekker een paar slokken water en daarna wat slobber. Hij was erg onrustig en staat met een mega opgetrokken buik.
[ img ]

Hij is duidelijk kilo's afgevallen maar gelukkig eet hij goed.

Nu begint het hele herstel proces. Elke dag paar keer per dag voer aanbieden, en alle nazorg wat erbij komt kijken. Ook moet ik over 4 weken weer terug voor de na controle.

We zijn er nog niet maar hij is thuis. ♡♡♡

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:46 



 
Profiel   

zo ja die lijkt idd echt een zielig vogeltje, met dat bloed aan zn neus.
Tof dat ie weer thuis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:00 



 
Profiel   

Fijn dat Hugo weer thuis is hij kijkt echt ongelukkig zielig hoor.Wat is hij voor ras en hoe oud is hij als ik vragen mag ?Hij is wel echt een leukerdje ik hoop dat hij snel weer helemaal beter wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:42 



 
Profiel   

Komt helemaal goed met Hugo én jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:48 



 
Profiel   

office schreef
Fijn dat Hugo weer thuis is hij kijkt echt ongelukkig zielig hoor.Wat is hij voor ras en hoe oud is hij als ik vragen mag ?Hij is wel echt een leukerdje ik hoop dat hij snel weer helemaal beter wordt!


Ja ik dacht eerst dat hij nog sedeerd was omdat hij ook iets weg zakte. Had de stal bodem al gescand op plassen bloed maar dat viel mee.

Hugo is een irish draught horse. Komt uit Ierland, gefokt voor de fox hunts en heeft hier ook een aantal hunts gelopen.

Hij is 14 jaar. Ik heb hem nu 4 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:58 



 
Profiel   

Even een klein updeetje voor de stille meelezers;

Het gaat erg goed met hugo. Hij hoest amper nog tijdens het eten.
De uitslag van het onderzoek van het verharde weefsel is ook binnen. Achter in de cyste is verhard Weefsel gevonden en weg gehaald. Het leek op littekenweefsel. Gek genoeg goed nieuws. De arts vermoedde dat er ooit op die plek op het strottenklepje een beschadiging is ontstaan. (God mag weten hoe.....) en daaruit is littekenweefsel ontstaan. Door de plek en de continue irritatie en frictie is er een cyste ontstaan. Dat betekend dus dat het ook niet perse aanleg voor cystes is.

Stomweg, domme pech. Alweer.

Hij is mentaal nog wel snel overvraagd en ik merk aan hem dat hij er echt van moet herstellen in z'n kop.
Hij is ook echt flink afgevallen. Dus voor het eerst sinds ik hem heb voer ik hem even bij tot ze weer op het gras mogen met een slobbertje en speedi bietje.

Ik heb ondanks dat het écht tegen mijn principes in ging en negatieve reacties op het starten van de actie, mega veel hulp gehad via de go fund me. Niet alleen financieel maar ook mentaal. Ik ben echt gedragen en gesteund. Het is echt best pittig geweest en ik heb echt gedacht dat ik hem in moest laten slapen. Ik wilde bijna opgeven.
Maar ondanks alle druk en zorgen heb ik door gezet en heb ik nu een van mijn kostbaarste 'bezitten' nog dicht bij me. Man wat ben ik gek op dat dier.

Jullie allemaal onwijs bedankt voor de lieve reacties en de anonieme donaties.

[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 20:10 



 
Profiel   

[ img ]

Ik vraag me al dagen af, waarom hebben ze dat grote vierkant weg geschoren? Weet iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 21:26 



 
Profiel   

Ws zat daar een infuus ?

Fijn dat het beter gaat .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 23:33 



 
Profiel   

anca schreef
Ws zat daar een infuus ?

Fijn dat het beter gaat .


Dat is het meest waarschijnlijke. Maar er zijn 5 andere vierkantjes weg geschoren waar je ook nog de gaatjes van het infuus ziet zitten. Zo'n groot vierkant vind ik gewoon bijzonder. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 09:27 



 
Profiel   

matyee95 schreef
anca schreef
Ws zat daar een infuus ?

Fijn dat het beter gaat .


Dat is het meest waarschijnlijke. Maar er zijn 5 andere vierkantjes weg geschoren waar je ook nog de gaatjes van het infuus ziet zitten. Zo'n groot vierkant vind ik gewoon bijzonder. ;)



Ivm plakkertjes om alles in de gaten te houden bij de narcose?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 18:14 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Ivm plakkertjes om alles in de gaten te houden bij de narcose?



Aha. Dat klinkt het meest logisch. Was ook echt tot op de huid geschoren. Komt nu weer een klein oranje waasje overheen haha.

[ img ]

Mijn vierkantjes paard ♡

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 19:45 



 
Profiel   

Voor de operatie die ik laatst had, kreeg ik ook overal plakkertjes...
Om de volgende dag 3 in mijn haren vastgekleeft terug te vinden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 19:51 



 
Profiel   

'mijn vierkantjes paard' :') hahaha
Het ziet er wel grappig uit zo van een afstandje.
Maar hej, wat een goede update! Hopelijk zet het herstel goed door, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 20:11 



 
Profiel   

Update
Ik ben vanmiddag bij de dierenarts geweest voor een na controle.


[ img ]


Zijn strottenklepje ziet er zo goed als normaal uit! Super mooi genezen, en waarschijnlijk functioneert zijn strot beter sinds een lange tijd. Merk het ook echt aan zijn humeur.



[ img ]



Het grote vierkantje was trouwens om een metalen plaat op te leggen. Omdat de cyste cellen met elektriciteit zijn weg gebrand, moet er ergens geleiding plaats vinden. Anders krijg je brandwonden. Dus door zijn dikke vacht hebben ze een stuk weg geschoren waar die plaat dus op gelegd is.

Ik mag weer opbouwen. En ik ben mega trots dat we zo doorgezet hebben. En dat ik toch om geld 'gebedeld' heb. Daardoor kan ik nu zelf ook weer opbouwen financieel zonder maanden achter de feiten aan te lopen. Daardoor kan ik hem nu de nazorg bieden die hij nodig is. Daardoor kan ik voor mezelf zorgen.

Even voor de beeldvorming;

Voor:

[ img ]


Na;


[ img ]


HULDE aan de artsen die hem geopereerd hebben. ♡

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 19:42 



 
Profiel   

Goed nieuws! Fijne update. Hopelijk verloopt het herstel vlot en kunnen jullie gauw genieten samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 19:57 



 
Profiel   

Dat is prachtig nieuws. Het ziet er echt ook keurig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 21:17 



 
Profiel   

Oh super nieuws TS!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 21:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen