Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Laura_ schreef
Kraanwater zou ik niet doen ivm kalk.

Ik doe 2/3x sprayen met frosh, daarna uitspoelen met demiwater en daarna even 10 seconden vernevelen met demi water.


Zo doe ik het iedere x, maar vanwege vervuilende medicatie werd mij aangeraden minstens 1x per week met een druppeltje dreft en heet water te reinigen.
Lijkt mij dan dat dat ook demiwater moet zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 16:27 



 
Profiel   

Merk dat de mijne wel beter inademt als we aan t wandelen zijn. Ik doe tegenwoordig als ik niet zoveel tijd heb, wandelen met de flexineb op. Ipv eerst flexineb, dan wandelen.

Ik begreep wel dat mijn merrie weer een paar keer had gehoest nadat ze wilde opstaan na haar schoonheidsslaapje. Krijgen jullie ze met de flexineb echt volledig hoestvrij of ook af en toe nog een verdwaald kuchje of opstartkuchje?
Ik vind zo'n verdwaalde kuch nog wel "acceptabel" liever niet natuurlijk, maar ben wel altijd een beetje bang dat ze wellicht weer erger gaat oefenen. Anderzijds heb ik ook weer "liever" dat ze hoest na het rollen of opstaan, zodat het ergens aan te relateren is zegmaar.

Wellicht het slijm dat los zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 21:57 



 
Profiel   

Mijn merrie hoor ik enkel kuchen in de winter bij het aandraven zonder dat ik geflexinebt heb, verder gelukkig niet. Een verdwaalde kuch steek ik altijd op ‘kriebeltje in de keel’ :’) Na flexinebben kucht ze niet bij aandraven.

Mijn paarden ademen veel sneller en korter tijdens het wandelen en flexinebben tegelijk, dus ik prefereer stilstaand, dan ademen ze rustig en diep in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:25 



 
Profiel   

Ik zet ze gewoon op de spuitplaats tijdens het dampen, kan ik lekker uitmesten en hooi bijvullen.

Ik heb er 1 op de medicatie, die proest normaal alleen. Maar nu hoest hij ook af en toe en ik zag vanmorgen dat hij ook iets uitproestte. Wellicht zit er heel diep van binnen toch wat slijm wat eruit moet.
Een andere hoestte een paar x 2 wkn terug maar met 1x dampen al niet meer en ik doe hem nu nog onderhoudend 3x per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 09:58 



 
Profiel   

Connie76 schreef
De cup mag je echt niet met gewoon water spoelen Ivm kalk. Ik koop gewoon gedemineraliseerd water (mocht ook van Bianca) bij de AH.


Toen ik mijn flexineb kocht (lang lang geleden :+ ) stond het gewoon zo in de handleiding, dus ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Die 15 seconden schudden met dreft gaat echt niet zoveel kalk achterlaten dat het van invloed gaat zijn. Daarna nog eens vernevelen met demiwater zorgt ervoor dat ook het netje/dingetje dat voor het vernevelen zorgt juist mooi schoon is.
Zo staat het iig in de gebruiksaanwijzing van de mijne :j

Ik doe ook meestal uitmesten/water e.d. terwijl hij staat te vernevelen, twee vliegen in een klap

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 11:46 



 
Profiel   

In mijn handleiding, mijn flexineb heb ik in 2019 gekocht, stond wel duidelijk dat je geen kraanwater mocht gebruiken. Heb ik dan ook nooit gedaan, al is het alleen maar voor de zekerheid.

Ik vernevel ook tijdens het poetsen/opzadelen. Is gelijk zijn relaxmomentje, de beweging komt daarna wel.

Wel gisteren ineens weer 5 kuchen tijdens het rijden -O- nou was het raar weer gisteravond, relatief warm, en erg mistig, maar ik ga toch de komende dagen maar even de myconal erbij pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 11:59 



 
Profiel   

De mijne vandaag ook met opstaan weer hoesten. Maar na het flexinebben kwam er wel een beetje "snot" naar buiten. Nog niet zoveel als ik eerder heb gezien, maar aangezien ik dit al vrij lang niet meer had gezien, was ik er heel blij mee. Zit duidelijk wat in de weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:05 



 
Profiel   

Mijn paard is in samenspraak met de behandeling van Laarakker en de flexineb wel volledig van het hoesten af gekomen. Helaas is hij 2 weken geleden ziek geweest, koorts en flink snot en nu hoest hij weer. Het neemt gelukkig wel heel snel weer flink af en hij zit nu op 1/2 keer kuchen tijdens het rijden. Hoop dat het weer af gaan zwakken naar niks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 17:39 



 
Profiel   

Cups zijn zo duur dat ik het risico van gewoon water niet neem, maar ieder zijn keuze. Bij mij ook geadviseerd gekregen geen gewoon water te gebruiken.

Onze pony heeft van eind maart tot september de meeste klachten en dan is hij niet voor 100% hoestvrij maar denk wel voor zo’n 90%.
In deze periode is hij nu volledig hoestvrij maar voor wij de flexineb hadden en zouttherapie gedaan hebben hoestte hij wel in deze periode

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 19:55 



 
Profiel   

Vandaag voor de eerste keer met silvaplex verneveld. Ze leek t fijner te vinden als met normaal zout eigenlijk! Silvaplex mag je niet non stop gebruiken toch dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 16:34 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Vandaag voor de eerste keer met silvaplex verneveld. Ze leek t fijner te vinden als met normaal zout eigenlijk! Silvaplex mag je niet non stop gebruiken toch dacht ik?


Nee je geeft het volgens mij in kuurverband.

Dit staat op de site van sportpaardenarts:
▸ Aanvangsbehandeling: 10 ml, 2 keer per dag, gedurende 7 dagen
▸ Onderhoudsbehandeling: 10 ml, 1 keer per dag, na de eerste 7 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 17:02 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Merk dat de mijne wel beter inademt als we aan t wandelen zijn. Ik doe tegenwoordig als ik niet zoveel tijd heb, wandelen met de flexineb op. Ipv eerst flexineb, dan wandelen.

Ik begreep wel dat mijn merrie weer een paar keer had gehoest nadat ze wilde opstaan na haar schoonheidsslaapje. Krijgen jullie ze met de flexineb echt volledig hoestvrij of ook af en toe nog een verdwaald kuchje of opstartkuchje?
Ik vind zo'n verdwaalde kuch nog wel "acceptabel" liever niet natuurlijk, maar ben wel altijd een beetje bang dat ze wellicht weer erger gaat oefenen. Anderzijds heb ik ook weer "liever" dat ze hoest na het rollen of opstaan, zodat het ergens aan te relateren is zegmaar.

Wellicht het slijm dat los zit?

Die van mij hoest nog eens een keer per 1 1/2 maand... Nu ben ik inmiddels geestelijk allergisch vor hoesten, maar ik gok dat dit nog wel te verwaarlozen is. Heb pas geleden de dierenarts laten komen voor koliek, toen nog eens goed naar de longen laten luisteren. Klok allemaal goed. :7

Inmiddels heb ik haar helemaal van de flexineb af. Ze heeft deze winter wel een deken om gekregen, denk dat dat ook helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:13 



 
Profiel   

Altijd als ik ergens een dierenarts voor nodig heb, vraag ik ook altijd even te luisteren. Ik weet dat dat niet alles zegt, maar ff checken.

Vaak hoor je bij mijn merrie wel iets, als ze in die periode ook hoest. Als ze hoestvrij is, hoor je meestal niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 10:24 



 
Profiel   

Hallo, ik heb juistde diagnose astma gekregen voor mijn paardje en net een tweedehands flexineb op de kop kunnen tikken gelukkig. Hij vind het nog een beetje eng om aan te doen en als het vernevelen net begint maar uiteindelijk ontspant hij wel. Ik laat het onderaan wel nog half open staan anders panikeert hij. Sluiten jullie de de kleppen onderaan volledig de hele sessie? Ademt dat dan niet moeilijk? Ik vind daar geen info over terug. Wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:45 



 
Profiel   

Hier heb ik de 1e sessie eerst deels dicht gedaan en daarna helemaal. IVM oppervlakkig ademen en spanning ben ik toen met hem gaan wandelen. Dat hielp, want hij had door daarna dat ook dan dieper ademen nog prima kon en daarna eigenlijk gewoon elke sessie na aanvang eerst half dicht en na paar ademhalingen helemaal en niks meer aan de hand. Mijne werd wel altijd na 10-15min het wat zat en wilde dan zijn neus schuren dus moest hem dan wel in de gaten houden dat hij niet ergens tegenaan knalde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:53 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie. Misschien dat het binnen een paar dagen dan wel lukt. Rondstappen heb ik ook geprobeerd maar voorlopig wordt hij er niet rustiger door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 12:57 



 
Profiel   

Ik kon m eigenlijk heel snel sluiten inderdaad. Maar ik zou hem lekker nog even open houden, waarschijnlijk kan je m met een paar dagen wel sluiten hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:34 



 
Profiel   

Mijn paard vindt volledig dicht vervelend, dus ik laat een gleuvje van circa een cm over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:04 



 
Profiel   

Hier inmiddels volledig dicht, maar de eerste paar keren heb ik ze ook open gelaten en dan zo iedere keer wat meer dicht. Ze moeten er even aan wennen. Ermee stappen tijdens het vernevelen doe ik ook regelmatig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:01 



 
Profiel   

Gisteren avond ging het al even te sluiten en deze morgen heel de sessie en hij bleef gewoon rustig zef! Ik had zelf de indruk dat hij het goed vond. Hij heeft het door dat het blijkbaar toch deugd doet! Bedankt om jullie ervaringen te delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:21 



 
Profiel   

Ah wat fijn dat hij het toch ook snel oppakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:48 



 
Profiel   

Ja he..en zelf net taai slijm gevonden! Het werkt! Waar een mens toch blij mee kan worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:55 



 
Profiel   

fonzie01 schreef
Ja he..en zelf net taai slijm gevonden! Het werkt! Waar een mens toch blij mee kan worden!


Gebruik jij alleen zoutoplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:33 



 
Profiel   

judithM schreef
fonzie01 schreef
Ja he..en zelf net taai slijm gevonden! Het werkt! Waar een mens toch blij mee kan worden!


Gebruik jij alleen zoutoplossing?[/quote

Ik volg nu eerst advies van dierenarts, 2x per dag atrovent voor1 week, daarna 1x per dag voor 2 weken. Hopelijk kan ik daarna met zoutoplossing of iets anders natuurlijker het onderhouden of preventief werken.
Hij krijgt nu ook ventipulmin en lysomucil als slijmoplosser. Dus een hele kuur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 20:17 



 
Profiel   

Gisteren de flexineb gehaald, omdat ik overal goede berichten ervan hoor.

Mijn veulen van 9 maand oud heeft verslagen droes.
Roquefort de Odiana, oftewel Rocky heeft 10 dagen in Emmeloord gestaan (echo, bloedonderzoek etc) , en mocht daarna naar huis omdat zijn temperatuur stabiel was (38,5) en zijn eetlust weer goed was.
Twee abcessen zijn open gesneden, eentje bij de kaak en eentje onder in de hals. Maar niet alles is eruit gekomen omdat ze bang waren om een bloedvat of luchtpijp te raken.
Daarna is zijn ademhaling wel beter geworden.
Nu staat hij lekker "thuis" (in pension) waar ze een super mooie buitenstal (tochtvrij) hebben gemaakt. Met vlas en krijgt voordroogkuil.
Ook habben we nog een lading medicatie mee gekregen (antibiotica, koortsremmers, en maagbeschermer) en geef ik zelf nog (chinese) kruiden, vitamines.
Hij eet super goed, is ook alweer lekker gegroeid, en super alert.

Doordat er een abces binnen geknapt is, en de pus naar de longen is gegaan heeft hij er een longontsteking bij gekregen.
7 maart hebben we weer een afspraak staan in Emmeloord. Want wil zo snel mogelijk van de antibiotica af.

Ik hoop van harte dat de flexineb de longontsteking aan kan.
Masker is hem wat te groot, maar met een handdoek er tussen proppen lukt het prima, en Rocky die vind het prima

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen