Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 44 [ 1079 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer zo'n psyllium-topic

 
Profiel   

Ik wil graag mijn pony slobber gaan voeren als hij zijn psylliumkuur weer moet. Nu meng ik het met brok en lucerne maar eet hij niet alles op met dr psyllium.
Ik wil alleen niet dat hij te dik word (hij is een mini, dus heeft aanleg om dik te worden)
Welke slobber zouden jullie aanraden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:22 



 
Profiel   

Ik gebruikte gewoon de slobber mash van pavo. Alleen een handje, veel water en dan luzerne erdoor plus de zaadjes en olie. Geen mini, wel paard dat stil stond wegens blessure al een jaar en te dik was dus niet aan mocht komen.

Ik geef de slobber nog steeds, omdat het zulke kleine hoeveelheden zijn en ze andere medicatie ook makkelijker eet. Niet aangekomen, want ik maak geen hele bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:33 



 
Profiel   

AmyJamess schreef
Ik wil graag mijn pony slobber gaan voeren als hij zijn psylliumkuur weer moet. Nu meng ik het met brok en lucerne maar eet hij niet alles op met dr psyllium.
Ik wil alleen niet dat hij te dik word (hij is een mini, dus heeft aanleg om dik te worden)
Welke slobber zouden jullie aanraden?

Als je alleen slobber voert om z’n Psyllium erin te krijgen voor een kuurtje van 5-7 dagen kan ik me niet voorstellen dat je mini daar al dik van wordt? Mijn paard kreeg de laatste kuur 500 gram Psyllium zaad vermengd met lijnzaadolie en ca. 600 gram slobber en ongeveer een liter water. Ik zou gaan voor slobber in een kleine verpakking dat je niet met een mega zak blijft zitten. Volgens mij heeft pavo kleine verpakkingen slobber mash. Die van mij krijgt havens slobber, die vindt hij lekkerder :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:55 



 
Profiel   

AmyJamess schreef
Ik wil graag mijn pony slobber gaan voeren als hij zijn psylliumkuur weer moet. Nu meng ik het met brok en lucerne maar eet hij niet alles op met dr psyllium.
Ik wil alleen niet dat hij te dik word (hij is een mini, dus heeft aanleg om dik te worden)
Welke slobber zouden jullie aanraden?

Slueslimix van vitalstyle :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:36 



 
Profiel   

Ja, die van pavo is 6 kilo ofzo? Maar goed, ik geef ook niet zoveel om alle nieuwe 'gezonde' voeding waar weinig suiker of zetmeel in zit. Bij die kleine hoeveelheden en paard zonder problemen moet ze het gewoon lekker vinden en dus goed eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:00 



 
Profiel   

Pallatin schreef
AmyJamess schreef
Ik wil graag mijn pony slobber gaan voeren als hij zijn psylliumkuur weer moet. Nu meng ik het met brok en lucerne maar eet hij niet alles op met dr psyllium.
Ik wil alleen niet dat hij te dik word (hij is een mini, dus heeft aanleg om dik te worden)
Welke slobber zouden jullie aanraden?

Als je alleen slobber voert om z’n Psyllium erin te krijgen voor een kuurtje van 5-7 dagen kan ik me niet voorstellen dat je mini daar al dik van wordt? Mijn paard kreeg de laatste kuur 500 gram Psyllium zaad vermengd met lijnzaadolie en ca. 600 gram slobber en ongeveer een liter water. Ik zou gaan voor slobber in een kleine verpakking dat je niet met een mega zak blijft zitten. Volgens mij heeft pavo kleine verpakkingen slobber mash. Die van mij krijgt havens slobber, die vindt hij lekkerder :')



bedankt voor de tip, ik zat inderdaad in het begin te twijfel om het met slobber te voeren aangezien het inderdaad voornamelijk voor de kuur is. zomerdag krijgt hij sowieso geen brokjes, en nu voor ik hem alleen lucerne bij in de winter.
ik ga een naar de kleine pavo zakken kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:05 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ja, die van pavo is 6 kilo ofzo? Maar goed, ik geef ook niet zoveel om alle nieuwe 'gezonde' voeding waar weinig suiker of zetmeel in zit. Bij die kleine hoeveelheden en paard zonder problemen moet ze het gewoon lekker vinden en dus goed eten.

Tja maar er zijn behoorlijk wat paarden waarbij dat wél slecht is :)

Die van pavo is in elk geval een enorme suikerbom. Die hoef ik hier niet te voeren ook niet voor een kuur :n

Je kunt ook bietenpulp nemen dat is ook nog eens heel gezond om daar de zandkuur door te mengen. Raden verschillende dierenartsen ook aan. Omdat bietenpulp goed voor de darmwerking is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:08 



 
Profiel   

Citaat
Je kunt ook bietenpulp nemen dat is ook nog eens heel gezond om daar de zandkuur door te mengen. Raden verschillende dierenartsen ook aan. Omdat bietenpulp goed voor de darmwerking is.


Maar klopt het dat als je te veel of niet goed geweekte bietenpulp voert dat ze daar juist verstopping van kunnen krijgen?
er staat mij hier namelijk iets van bij. volgens mij ergens een keer gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:12 



 
Profiel   

Daarom zeg ik toch ook dat IK er niet veel om geef? Want het is hier niet nodig, dus moet ze het lekker vinden en eten, het is maar een handje bij een paard van 600 kilo.

Als ik een kilo per dag zou voeren, zou ik wel serieuzer kijken, nu niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:13 



 
Profiel   

AmyJamess schreef
Citaat
Je kunt ook bietenpulp nemen dat is ook nog eens heel gezond om daar de zandkuur door te mengen. Raden verschillende dierenartsen ook aan. Omdat bietenpulp goed voor de darmwerking is.


Maar klopt het dat als je te veel of niet goed geweekte bietenpulp voert dat ze daar juist verstopping van kunnen krijgen?
er staat mij hier namelijk iets van bij. volgens mij ergens een keer gelezen.

Als je speeditbeet van pavo neemt is dat in 10 minuten (warm water) of 45 minuten (koud water) volledig geweekt en heb je geen problemen.

Bietenpulp is gezond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:18 



 
Profiel   

De meeste paarden kunnen dat handje slobber erbij ook prima handelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:25 



 
Profiel   

Een handje slobber is ook wat anders dan de 600 gram slobber die hierboven genoemd wordt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:26 



 
Profiel   

Vind ik ook nog niet zo spannend hoor. Niet voor elk paard geschikt, maar dat is zo goed als niks :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:33 



 
Profiel   

Bietenpulp zet heel erg uit, dus als je het niet goed weekt loop je een risico op verstopping omdat het te veel uit zet. Winterdag kan je het gerust overnacht laten weken in voldoende water.

Als je gewoon brok hebt of zelfs lucernebrok zou je er ook voor kunnen kiezen dat te weken en het op die manier als slobber te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:17 



 
Profiel   

Luzernebrok duurt wel effe voordat het uit elkaar valt, is mijn ervaring. Uurtje is niet genoeg, zeg maar.
Bietenpulp vinden niet alle paarden lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:00 



 
Profiel   

Ik maak het gewoon wel extra lekker als ik 600 gram zaadjes moet voeren. Slobbertje, worteltjes er doorheen, rozenbottels. Als het niet lekker is dan wordt het gewoon niet gegegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:05 



 
Profiel   

Vind ik ook hoor, het moet er gewoon in. Dan maar 6 dagen aan de suiker....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:44 



 
Profiel   

Mee eens. Ik voer het door 400 g Pavo fibre nuggets en 1 kilo subli muesli met kruiden. Met enkel bietenpulp krijg ik het er niet bij allemaal in. Ik voer de paarden 600 psyllium zaadjes, de fjord en pony 400, maar die zijn nog kieskeuriger dus gaat door dezelfde hoeveelheid voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 19:00 



 
Profiel   

Mag ik om jullie advies vragen? Ik wil mijn paard al heel lang een psyllium kuurtje geven. Hij loopt 24/7 buiten en krijgt best wat zand binnen, denk ik. Heb het alleen zo lang uitgesteld omdat ik niet weet hoe ik het doen moet.

Ik heb psyllium zaadjes van Pit&Pit. Mijn pony weegt ongeveer 450 kg en is een kieskeurige eter. Hoeveel gram psyllium moet hij krijgen, en hoe lang? Ik wil hem dan graag tijdelijk iedere dag slobber geven in de hoop dat hij het opeet. Moeten de zaadjes dan tegelijk met de slobber geweld worden in het hete water? Of pas later erbij? Bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 20:23 



 
Profiel   

De zaadjes hoef je niet te wellen, je geeft 0,5 tot 1 gram per kilo paard en dat 5 tot 7 dagen per maand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 20:44 



 
Profiel   

De zaadjes zou ik pas aan de slobber toevoegen als het klaar is, anders wordt het heel snel slijmerig en dat vinden niet alle paarden lekker.

Verder inderdaad mee met bovenstaande qua hoeveelheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 20:57 



 
Profiel   

Ivm dat ik corona had even gestopt met de psylliumkuur. Ben nu weer bezig met testen hoe ze het wel wilt eten, de zaadjes mengen met lijnzaad olie gaat naar binnen!!! Alleen dat was 100 gram door haar brokken heen, nu nog kijken dat ik er iig 500 gram in kan krijgen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 21:21 



 
Profiel   

Heel erg bedankt! Gaan we er toch maar eens aan beginnen deze week. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 21:29 



 
Profiel   

Spenk schreef
Een handje slobber is ook wat anders dan de 600 gram slobber die hierboven genoemd wordt ;)

Mijn paard weegt zo’n 640 kilo, dus dat is wel wat anders dan een mini natuurlijk, maar een mini hoef je ook geen 500 gram psyllium te voeren per dag dus uiteraard even beide omrekenen naar het gewicht van het paard in kwestie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 11:59 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
Mag ik om jullie advies vragen? Ik wil mijn paard al heel lang een psyllium kuurtje geven. Hij loopt 24/7 buiten en krijgt best wat zand binnen, denk ik. Heb het alleen zo lang uitgesteld omdat ik niet weet hoe ik het doen moet.

Ik heb psyllium zaadjes van Pit&Pit. Mijn pony weegt ongeveer 450 kg en is een kieskeurige eter. Hoeveel gram psyllium moet hij krijgen, en hoe lang? Ik wil hem dan graag tijdelijk iedere dag slobber geven in de hoop dat hij het opeet. Moeten de zaadjes dan tegelijk met de slobber geweld worden in het hete water? Of pas later erbij? Bedankt alvast!


Oh wacht, ik blijk psyllium husk powder te hebben gekocht. Verandert dit nog iets aan de hoeveelheden of wijze van toediening?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 44 [ 1079 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen