Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 281 van de 314 [ 7829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Veearts, ostheopaat en masseur vinden d'r lichamelijk gezond. De spierpijn en het leeg zijn lijken ook echt een gevolg van niet te veel voer kunnen hebben. Maar heeft dat eigenlijk wel nodig voor d'r werk. Ze is overgevoelig voor graan, dus daar kan ze geen snelle energie uit halen. Ze kan ivm littekenweefsel in d'r keel alleen fijn gehakseld of slobber eten. Dus de keuze aan voeders is beperkt.

Ik hoopte dat er hier iemand was met een idee over iets wat ik misschien vergeten was of over het hoofd heb gezien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 08:32 



 
Profiel   

Heeft ze geen pssm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 10:30 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik heb dat mijn paard train ik Z2. Ik voer eiwitpoeder bij dat werkt heel fijn en met dit weer eloktrolyten. Verder is hij niet echt veel krachtvoer nodig.


Welk merk eiwitpoeder voer jij dan aan je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 11:51 



 
Profiel   

Erwteneiwit van Bulk of Myprotein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 11:57 



 
Profiel   

Spenk schreef
Heeft ze geen pssm?


Nee, daar hebben we echt nog op getest. Hoewel het er soms wel op lijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 12:12 



 
Profiel   

[quote="Veulen84] Ze kan ivm littekenweefsel in d'r keel alleen fijn gehakseld of slobber eten. Dus de keuze aan voeders is beperkt.

.[/quote]

Heb geen advies over de soort voer maar in principe kun je bijna overal slobber van maken. Gewoon water er bij doen ;) mss nog mengen met wat je nu voert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 14:14 



 
Profiel   

Mijn paard is 2 jaar geleden heel goed afgevallen, liep toen op Z1 niveau.
Die heeft pssm2, ik geef aminozuren en eiwitten bij en veel vit E.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 14:46 



 
Profiel   

Black_Moon ik voer ook erwtenproteine van Bulk bij

Veulen84 als je PSSM vermoed, zou ik die testen toch eens laten doen. Dan kan je je rantsoen daar op aanpassen. Als ik alles zo lees (en dat is geen kritiek!) maar vraag ik mij af of je paard nog wel geschikt is voor dit niveau. Moet je niet een stapje terug doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 14:56 



 
Profiel   

Hoeveel voeren jullie er van dan, omdat eigenlijk voor mensen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 14:59 



 
Profiel   

Je kunt eiwit rijke ruwvoermixen of grasbrok weken en mengen met aminozuren, eiwitpoeder en lijnzaad.
Dat zal al best wat doen lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 15:00 



 
Profiel   

Hey. Hoe merk je bij jullie paarden een eiwitten te kort als ik vragen mag? Hoor soms weer dingen zoals dit dat ik denk wat erg dat ik me hier nooit echt in heb verdiept. Al doet mijn paard het qua energie prima.

Ik ben echt zo tevreden over thinline masker.
Met 1 keer per dag trainen en het masker is er al zo’n enorm verschil. Vooral qua fitheid van het paard en het opgeblazen zijn. Ze is niet meer aan het zuchten en doen als ze op stal staat na een dag in de wei.

[ img ]

Is alsnog te dik overigens. Hoop over een aantal maanden nog meer vooruitgang geboekt te hebben dan we nu binnen 1 week bereikt hebben. Foto is dan ook even om over een tijdje te kunnen vergelijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 16:38 



 
Profiel   

[ img ]
Ik wil ook de thinline gaan bestellen voor mijn kleine kwpn paard van 1.62

Staat 24/7 op de wei.
Welke maat raden jullie aan, en welke maat gaten? Staat nu op redelijk kort gras vanwege de droogte ook. Maar er komt straks een stukje wei bij en dat is wel wat hoger gras.

Overigens zie ik ook dat ze meerdere veiligheidshalsters hebben waaronder van waldhausen. Scheelt een hoop geld vergeleken met de thinline breakaway. Kan de thinline graasmasker op elk soort halster??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 18:33 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Is er hier iemand die z'n paard vol in het werk heeft zitten (Z+ niveau)? Ik worstel giga met af laten vallen en tegelijk niet steeds trainen met een 'leeg' of spierpijnig paard. Dus ik zoek eigenlijk wat tips daarvoor.


Mijn paard train ik sinds kort ook weer op Z2 niveau, ik geef met warm weer elektrolyten en na een pittige training Neutradex. Maar ik train in korte stets met veel stap erdoor om haar stressniveau te checken. Zij krijgt alleen een beetje vitalbix en geweekt hooi.

Is er niet ergens een tekorten je paard zo snel last van spierpijn heeft? Misschien even bloed laten nakijken? Vitamine e bijvoeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 21:32 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Black_Moon ik voer ook erwtenproteine van Bulk bij

Veulen84 als je PSSM vermoed, zou ik die testen toch eens laten doen. Dan kan je je rantsoen daar op aanpassen. Als ik alles zo lees (en dat is geen kritiek!) maar vraag ik mij af of je paard nog wel geschikt is voor dit niveau. Moet je niet een stapje terug doen?


Die testen zijn zoals ik scheef al gedaan, die zijn negatief. Ze kan het niveau aan. Maar het lijkt er op dat ze het alleen kan op meer voer, maar voer ik d'r naar d'r energielevel dan wordt ze ook dikker. Ze is gewoon geen paard voor 2kg krachtvoer, maar blijkbaar ergens toch ook weer wel.

Pumpkins schreef
Mijn paard train ik sinds kort ook weer op Z2 niveau, ik geef met warm weer elektrolyten en na een pittige training Neutradex. Maar ik train in korte stets met veel stap erdoor om haar stressniveau te checken. Zij krijgt alleen een beetje vitalbix en geweekt hooi.

Is er niet ergens een tekorten je paard zo snel last van spierpijn heeft? Misschien even bloed laten nakijken? Vitamine e bijvoeren?


Bloed is gechecked. Met de juiste supplementen houden we dat nu in balans. Ze krijgt nog wel een supplement met extra spoorelementen en vitamine (ivm net niet te laag zink gehalte), electrolyten, eiwitten op basis van biergist en dus een halve kg gehakseld voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 21:56 



 
Profiel   

Black_Moon schreef
Hoeveel voeren jullie er van dan, omdat eigenlijk voor mensen is?


Dit vraag ik me ook af.
Wil het dan gaan proberen bij mijn pony, die blijft "uitgehongerd" doen, zelfs toen hij nog op onbeperkt hooi stond.

Ondertussen staat hij samen met 2 andere op de paddock, met afgewogen hooi maar hij blijft dik. Word er ondertussen wel een beetje moedeloos van

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 00:12 



 
Profiel   

Oh maar daar helpt het niet tegen hoor. Mijn paard doet altijd uitgehongerd.. ik doe het omdat hij zwaar traint (z2) en van zichzelf nooit een bodybulder was.

Ik geef 60 gram per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 06:42 



 
Profiel   

Ik voer 35 gram eiwitten per dag, maar heb een pony van 400kg, geen paard.

Merk het verschil in de bovenlijn qua bespiering. Die van mij heeft een slechte rug en valt daar snel in. Zodra ik de eiwitten laat staan, zie ik na 3 weken al verschil. Geef ik die weer dan is het gelukkig ook weer vlot terug.

@veulen84 niet goed gelezen van dat pssm. Mooi dat die testen negatief zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 09:51 



 
Profiel   

Spenk schreef
Oh maar daar helpt het niet tegen hoor. Mijn paard doet altijd uitgehongerd.. ik doe het omdat hij zwaar traint (z2) en van zichzelf nooit een bodybulder was.

Ik geef 60 gram per dag.


Dacht dat ik dat gelezen had ergens, verkeerd gezien dan, jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 10:44 



 
Profiel   

@JackieT, kan wel kloppen hoor. Mijn pony staat op erg karig hooi, bij de hooi check werd ook aangegeven dat ze heel veel moeten eten om aan bepaalde waarden te voldoen. Hun advies was ook om eiwitten bij te voeren ondanks de mijne prima in de spieren (en vet) zit.
Ik voer dus ook mensen eiwitpoeder bij, een schepje per dag. Dat is geloof ik ook ongeveer 30-35 gram eiwit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 14:14 



 
Profiel   

Iemand ervaring met het pavo inshape programma?
Ik had er al een topic over gevonden maar die ligt aardig stil.

Ik baal een beetje ik kan geen ruwvoer scan laten maken, als ik dat doe van deze baal is de uitslag er pas als we al 2 balen verder zijn en we hebben elke keer ander hooi staan dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Zelf hooi kopen is ook geen optie, kan het nergens kwijt om op te slaan dus ik roei een beetje met de riemen die ik heb.

Maar dat maakt me af en toe wel moedeloos zo weet je nog niet of je goed bezig bent.

Wel kon ik vandaag de singel makkelijker aansingelen dus dat is dan wel weer positief.

Sorry voor het geklaag even een klein dipje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 20:07 



 
Profiel   

Ik zat er vandaag ook aan te denken.. ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 20:24 



 
Profiel   

Ik had dat ooit ingevuld maar uiteindelijk al snel mee gestopt en mijn eigen weg gegaan. Vond het te beklemmend.
Wat ikzelf liever doe is equilab opzetten als ik begin te rijden en dan zo monitoren hoeveel draf/galop ik tijdens een training heb gedaan. Ik probeerde altijd minimaal 30 min draf+galop te hebben per rit waarvan minstens 10 min galop. Had best wel resultaat, stond mooi in de spieren en keurig op gewicht. nu meneer even stil staat met een blessure ben ik weer aan het knoeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:16 



 
Profiel   

Hoeveel en wat doen jullie met trainen om ze af te laten vallen? Wij rijden nu om de dag buiten, de ene rit lang en veel stap en de andere rit kort maar sneller.

Ik heb het idee dat hij al aan het afvallen is.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 16:06 



 
Profiel   

Ik probeer haar elke dag wel minimaal 3 kwartier te laten lopen, waarbij ik zoveel mogelijk lekker het bos in ga een uur/ anderhalf uur. Die 3 kwartier is dan als ik ga longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 17:25 



 
Profiel   

Probeer 5x in de week te rijden; 3x bakwerk van drie kwartier met veel galoptraining. Andere twee keer een uurtje naar buiten, lange teugel met veel draf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 281 van de 314 [ 7829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen