Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 266 van de 323 [ 8074 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 323  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

Ik voer mijn paard met stofallergie voordroog.
Op zich gaat dat goed.
Maar doordat de kwaliteit op stal wisseld en er elke keer totaal verschillende balen zijn heeft hij mestwater.
Of ze hebben heel kort stoffig voordroog , dat moet ik dan wel nat maken
Als het licht vochtig is en niet van dat vette voer dan gaat het perfect.
Maar de mijne is heel gevoelig op de darmen, de andere paarden hebben nooit mestwater
Ik lees ook wat over hooispray, ik vraag me af hoe werkt dat want het gaat het stof in het hooi toch niet weghalen.
Hoe is jullie ervaring met hooispray
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 06:47 



 
Profiel   

Daarom twijfel ik dus ook over voordroog. Dan zijn de balen bij mijn hooiboer wel echt heel mooi, maar ook hij zegt je ziet niet wat je koopt. En ook hij heeft wel eens beschimmelde balen er tussen, die neemt hij dan netjes terug en kun je omruilen, maar met dit soort dingen ben ik dan toch echt weer bang dat hij weer last gaat krijgen van zijn longen omdat er een schimmeltje of iets in zit wat ik niet zie of ruik. Echt ellende :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 07:42 



 
Profiel   

Mijn paard met stofallergie staat op voordroog. Ze staat hier al bijna 7 jaar op en ik heb dan ook nooit wat van haar allergie gemerkt, tot ze vorig jaar in juni door omstandigheden tijdelijk hooi kreeg, aangezien er toen tijdelijk eenvoudigweg geen voordroog beschikbaar was. Toen is ze binnen 2-3 weken beginnen hoesten, was ze benauwd etc. Sinds augustus/september weer voordroog en het gaat gewoon goed. Ze heeft af en toe wat mestwater, vooral als er net een nieuwe pak open gedaan is, maar verder niet. Alle paarden in de groep doen het er goed op, ook die hebben zelden tot nooit mestwater. Ik zou het dus zeker durven proberen. In het begin kan je hooi en voordroog mengen om de overgang makkelijker te maken, en dan steeds het aandeel voordroog vergroten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 07:56 



 
Profiel   

Dankjewel hoor voor alle ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 09:04 



 
Profiel   

Hier ook altijd jaren op voordroog gehad, dat ging het beste.
Toen ze begin dit jaar hoefbevangen raakte ben ik noodgedwongen overgegaan op graszaadhooi wat ik goed nat maak (écht nat), maar dat werkt qua longen toch minder goed. Het is hier kiezen tussen twee kwaden.
Vanaf september ga ik toch weer voordroog proberen van de nieuwe oogst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 13:19 



 
Profiel   

Hier mensen ervaring met clenovet gel en vooral hoe voerde je dat?
Ik moet 2x daags 18ml geven heb een spuitje gekregen erbij die ik dan in het pompje moet drukken. Maar wat een rampenplan is dat zeg :=

Ik had het overal zitten behalve in het spuitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:28 



 
Profiel   

Spenk schreef
Hier mensen ervaring met clenovet gel en vooral hoe voerde je dat?
Ik moet 2x daags 18ml geven heb een spuitje gekregen erbij die ik dan in het pompje moet drukken. Maar wat een rampenplan is dat zeg :=

Ik had het overal zitten behalve in het spuitje.


Ik deed dat gewoon daar wat voer (vitamine korrels). Dat ging prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:43 



 
Profiel   

Dankje :) ik wil het inderdaad ook over het voer gaan geven. Dat is ook het makkelijkste.

Ik lees hier wat wisselende verhalen over de equihaler? Afhankelijk van de uitslag van de BAL spoeling moet die ook nog een kuur prednisolon. Ik had de keuze uit capsules gewoon door het voer of de equihaler. Nadeel van die laatste is volgende de dierenarts dat die echt goed moet zitten en dat het paard er niet bang voor zijn moet vooral voor de harde klik. Ze had nu al een paar keer meegemaakt dat paarden bang bleken ervoor en dan sta je daar met het dure ding.

Nadeel van de capsules is de kans op hoefbevangenheid zeker omdat die al wat aan de dikke kant is. Ik heb nu een placebo equihaler zonder medicatie meegekregen zodat ik kan testen of die het accepteert en als de uitslag er is kan ik zelf bepalen welke vorm van prednisolon ik dan wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:28 



 
Profiel   

Al eens gedacht aan een humane puf (beclamethason)met baby inhalator?

Dan inhaleer je lokaal corticosteroiden. Ook met zo min mogelijk bijwerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:34 



 
Profiel   

Is dat dan als toediening hetzelfde als die equihaler? Ik weet niet of dierenartsen humane medicatie mogen voorschrijven als er een geregistreerd middel voor paarden is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:09 



 
Profiel   

Spenk schreef
Is dat dan als toediening hetzelfde als die equihaler? Ik weet niet of dierenartsen humane medicatie mogen voorschrijven als er een geregistreerd middel voor paarden is?

Uhm nee. Ik heb zelfs de flexineb, maar zelfs ik heb nu alsnog een equihaler meegekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:43 



 
Profiel   

Spenk schreef
Hier mensen ervaring met clenovet gel en vooral hoe voerde je dat?
Ik moet 2x daags 18ml geven heb een spuitje gekregen erbij die ik dan in het pompje moet drukken. Maar wat een rampenplan is dat zeg :=

Ik had het overal zitten behalve in het spuitje.


Even de eerste keren de trekker van de spuit mee helpen geen idee hoe ik het anders uit moet leggen. Daarna vult de spuit zich vanzelf als je gaat pompen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 18:03 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Helaas hoort mijn paard sinds van de week ook bij de astma paarden, van de week kregen wij de diagnose ernstige equine astma.

N.a.v. de BAL spoeling uitslag wil ze nog een keer 10dgn prednison geven.

Ik had gevraagd of ik met balsamic air mag vernevelen, ik vernevel nu een zoutoplossing via de flexineb en dat mag. Ik vroeg of ze ook de silvaplex kende, maar die kende ze niet, terwijl ik er hele goede verhalen over lees.

Ik heb ze nu beide in huis maar twijfel of ik hem wel moet vernevelen met silvaplex. Ook zegt de gebruiksaanwijzing dat je eerst 7 dagen 2xpd en daarna 7 dgn 1x pd moet geven. Ik red maar 1x pd om te vernevelen. Is dat dan erg?

Hebben jullie tips?

Ik ga niet de balsamic air en silvaplex tegelijk geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:38 



 
Profiel   

koetjeboe schreef
Spenk schreef
Hier mensen ervaring met clenovet gel en vooral hoe voerde je dat?
Ik moet 2x daags 18ml geven heb een spuitje gekregen erbij die ik dan in het pompje moet drukken. Maar wat een rampenplan is dat zeg :=

Ik had het overal zitten behalve in het spuitje.


Even de eerste keren de trekker van de spuit mee helpen geen idee hoe ik het anders uit moet leggen. Daarna vult de spuit zich vanzelf als je gaat pompen

Ik denk dat ik je snap. Ik had hem er nu ingestoken en de trekker van de spuit dan terugtrekken en dan pompen maar toen liep er vanalles aan langs :') het zal overal maar niet in de spuit zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 21:23 



 
Profiel   

sh4e schreef
Mag ik me hier ook melden?
Mijn paard heeft ook astma. Heeft ventipulmin en prednison gehad. En nu de inhalor.
Ik lees erg goede dingen over zout vernevelen? Kan dat alleen met de flexineb, of zijn er nog meer oplossingen?
Verder nog tips?


Willen jullie me helpen?
Welke vernevelaar gebruiken jullie en hoe gaat dat in z'n werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:20 



 
Profiel   

Ik heb de flexineb, ik heb daarmee silvaplex, zoutoplossing en balsamic air mee verneveld. Balasamic air altijd verdunnen met zoutoplossing. Ze hebben allemaal bij mijn paard goed geholpen! Silvaplex gebruikte ik eigenlijk in het begin, als het slijm dik was en licht verkleurd. Gebruikte het zoals het op de verpakking staat. Daarna ging ik over op zoutoplossing. Als het slijm wat dikker was maar niet verkleurd dan begon ik eerst met balsamic air verdund met zout oplossing, daarna alleen nog zout oplossing. Ik deed wel altijd twee keer per dag vernevelen, met afbouw naar 1 keer per dag tot dat hij schoon was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:06 



 
Profiel   

Dag allemaal, ook hier een 25 jarig paard met zware astma. 2 weken geleden weer begonnen, naar de kliniek in Hochmoor Dld geweest. O.a. een endoscopie, zuurstofgehalte gemeten (was toen maar 63% ), etc etc.. uiteindelijk aan de Ventipulmin en Equipred.. rekening 1000 euro...

Wat ik vragen wou.. wat kost in NL de Equipred (Prednisolon)? Ik betaalde ruim 400 excl 19% btw voor 10-14 dagen. Schrok me kapot.. is dat hier ook zo duur?

2 jaar geleden kreeg hij Equisolon dat was 110 excl btw.

Ben erg benieuwd of ik toch beter in NL naar de dierenarts kan gaan..

Zie enorm op tegen de warme periode vlg week...

Twijfel om nu de acute fase voorbij is om nu homeopathie verder te proberen..

Aangeraden werd;
puur pollen
balsamic air
livercomp
phytonics immuboost

Via Groene os kreeg ik door
Cox compositum
Ulrimaflor

Iemand die met 1 vandeze goede ervaringen heeft toevallig?

Paard kan 24/7 buiten met afdak en inloopstal, nu voordroog ipv hooi aan het proberen. Staat op metazoa vitam. en min.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:21 



 
Profiel   

Geeft iemand Balsamic air over het voer? Ik heb helaas geen (dure) vernevelaar, kan ook even niet na inmiddels al ca. 1200 euro kosten de laatste 2 weken incl. trailerhuur en ander voer etc.. denk ook dat mijn paard het eng vindt.. je moet hem niet aan zijn neus zitten.

Wat ienand mij aanraadde was een of andere mistmaker kopen voor vijvers en in een emmer doen met zout (gewoon keukenzout maar zonder jodium) en dan een handdoek over je paard en stomen.. maar of dat lukt?

Iemand zoiets geprobeerd?
en dan 1% zout geloof ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:41 



 
Profiel   

Balsamic air heb ik ook gegeven over het voer, volgens mij 10 ml per keer(2 keer per dag) en dat werkte ook goed. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik dat deed als het begon met een lichte neus uitvloei qua snot. Dan was ik op tijd om niet te hoeven vernevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:00 



 
Profiel   

Samantha89 schreef
Ik heb de flexineb, ik heb daarmee silvaplex, zoutoplossing en balsamic air mee verneveld. Balasamic air altijd verdunnen met zoutoplossing. Ze hebben allemaal bij mijn paard goed geholpen! Silvaplex gebruikte ik eigenlijk in het begin, als het slijm dik was en licht verkleurd. Gebruikte het zoals het op de verpakking staat. Daarna ging ik over op zoutoplossing. Als het slijm wat dikker was maar niet verkleurd dan begon ik eerst met balsamic air verdund met zout oplossing, daarna alleen nog zout oplossing. Ik deed wel altijd twee keer per dag vernevelen, met afbouw naar 1 keer per dag tot dat hij schoon was.


Bedankt voor het antwoord!
Zijn er eventueel nog goedkopere opties op te vernevelen?

Mijn paard heeft alleen geen last van een vieze neus, en ook niet hoesten. Is alleen wat kortademig, wat ik vooral met rijden merk!
Zijn er nog supplementen die jullie gebruiken wat werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:48 



 
Profiel   

Oldschool007 schreef
Dag allemaal, ook hier een 25 jarig paard met zware astma. 2 weken geleden weer begonnen, naar de kliniek in Hochmoor Dld geweest. O.a. een endoscopie, zuurstofgehalte gemeten (was toen maar 63% ), etc etc.. uiteindelijk aan de Ventipulmin en Equipred.. rekening 1000 euro...

Wat ik vragen wou.. wat kost in NL de Equipred (Prednisolon)? Ik betaalde ruim 400 excl 19% btw voor 10-14 dagen. Schrok me kapot.. is dat hier ook zo duur?

2 jaar geleden kreeg hij Equisolon dat was 110 excl btw.

Ben erg benieuwd of ik toch beter in NL naar de dierenarts kan gaan..

.


Ik krijg denk ik ook een dezer dagen de rekening zelfde verhaal. Dan kan ik t je laten weten.. vrees er voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:50 



 
Profiel   

Mijn da gaf aan gisteren. Dat scopie plus Bal spoeling en medicatie prednison in pillen en ventiplulmin in gel totaal rond de €600 zou gaan kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:53 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik lees hier wat wisselende verhalen over de equihaler? Afhankelijk van de uitslag van de BAL spoeling moet die ook nog een kuur prednisolon. Ik had de keuze uit capsules gewoon door het voer of de equihaler. Nadeel van die laatste is volgende de dierenarts dat die echt goed moet zitten en dat het paard er niet bang voor zijn moet vooral voor de harde klik. Ze had nu al een paar keer meegemaakt dat paarden bang bleken ervoor en dan sta je daar met het dure ding.


De mijne heeft het er heel goed op gedaan! Het is even een handigheidje om het toe te dienen. Maar je kunt goed zien of t ding wel of niet goed zit. Mijne schrok de eerste keer van de geur van het medicijn. Ze vond het wel spannend, maar liet t goed toe. Nu steekt ze zelf bijna de neus er in!
Op de pred capsules zag ik weinig verbetering

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 11:54 



 
Profiel   

Samantha89 schreef
Balsamic air heb ik ook gegeven over het voer, volgens mij 10 ml per keer(2 keer per dag) en dat werkte ook goed. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik dat deed als het begon met een lichte neus uitvloei qua snot. Dan was ik op tijd om niet te hoeven vernevelen.



Ah oke, dankjewel voor je reactie. Mijne had niet echt snot of neusuitvloeing, wel kortademig/snelle ademhaling (28/30 ipv 11/12 normaal) en knijpen in de flanken (op de ergste dagen, toen het bloedheet was en hij in de trailer naar de kliniek moest 35 minuten, een enorme droge hoest met mega scheet erachteraan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:45 



 
Profiel   

Spenk schreef
Mijn da gaf aan gisteren. Dat scopie plus Bal spoeling en medicatie prednison in pillen en ventiplulmin in gel totaal rond de €600 zou gaan kosten.


Jeetje.. dat scheelt toch aanzienlijk dan waarschijnlijk..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 266 van de 323 [ 8074 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 323  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen