Welke singel voor schuivend zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsegirlyin
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-04-22

Welke singel voor schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:35

Mijn pony is best wel dik waardoor het zadel heel fel opzij schuift als ik opstap, daarom zoek ik een singel die misschien helpt tegen het verschuiven en wou eens horen welke jullie me aanraden?
De zadelpasser is enkele weken geleden geweest en hebben aangepast wat ze konden, is gewoon door haar bouw.
Laatst bijgewerkt door horsegirlyin op 11-08-22 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Re: Welke singel voor schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:41

Een krukje gebruiken met opstappen :+
Voor onze ronde haflinger gebruikte we een volledig elastische singel van FRA die werkte wel fijn met schuiven als je erop zat.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:41

Is het alleen bij opstappen? Wss pony met weinig schoft ook? Dan zou ik gaan voor een opstap krukje die hoog genoeg is om op te stappen zonder in de beugel te staan.

horsegirlyin
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:41

sunny16 schreef:
Een krukje gebruiken met opstappen :+
Voor onze ronde haflinger gebruikte we een volledig elastische singel van FRA die werkte wel fijn met schuiven als je erop zat.

Ook bij het opstappen of dan niet?

horsegirlyin
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:42

Daphne__ schreef:
Is het alleen bij opstappen? Wss pony met weinig schoft ook? Dan zou ik gaan voor een opstap krukje die hoog genoeg is om op te stappen zonder in de beugel te staan.

Is nog al lastig omdat ik op een best drukke stal staan waar krukjes echt altijd verdwijnen en ik altijd alleen moet gaan dus kan het ook niet wegzetten als ik erop zit

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welke singel voor schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:16

Klap/ vouw krukje touw aan het midden en via daar opklapbaar als je er op zit en dan kan je hem zo binnen hengelen en op bakrand leggen en na het rijden weer mee nemen..

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:17

Een opklapkrukje in je kast zetten? Via je poetskoffer opstappen? Grote stevige poetskoffer kopen?

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:19

Ik had een passend zadel die schoof, toch een ander zadel aangeschaft en probleem opgelost. Vermoed dat het 1e zadel toch niet goed paste. Verder vind ik een fra supersingel erg fijn. Is licht elastisch in de singel zelf. En verder opstappen met opstapkrukje.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:49

Voor onze ronde haflinger hebben we deze gekocht: https://www.agradi.nl/horka-singel-veel ... zilver.htm - met wat extra kortingscodes, zie het Bokt topic over kortingcodes - koop je m nog wat voordeliger. Is wel veelzijdigheid trouwens. Voor een dressuurzadel moet je een andere hebben.

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:32

horsegirlyin schreef:
sunny16 schreef:
Een krukje gebruiken met opstappen :+
Voor onze ronde haflinger gebruikte we een volledig elastische singel van FRA die werkte wel fijn met schuiven als je erop zat.

Ook bij het opstappen of dan niet?


Al onze paarden wordt met een krukje (of boomstronk/bankje buiten) opgestapt dus heb dat nooit geprobeerd :o

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Welke singel voor schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:37

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Avalanche

Berichten: 15974
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Welke singel voor schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 01:22

De truc zit hem idd in beter opstappen. Sowieso met krukje want veel beter voor je paard zijn rug.
Op krukje staan, handen op allebei de kanten van je zadel, voet in de beugel, op de andere kant van het zadel steunen met je hand, en jezelf goed afzetten. Niet aan je zadel gaan hangen. Een singel gaat dit niet oplossen.