Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 190 van de 258 [ 6445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 258  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

 
Profiel   

Ja, dat ging die van mij ook doen op de force.

Vloeibaar merk ik met selenium wel dat het beter wordt opgenomen dan uit brok.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 14:15 



 
Profiel   

Muze schreef
Iets wat “ afval” is, is niet per definitie troep hoor..
Ik ben wel met je eens dat veel voer slechtere ingrediënten bevat, maar je kan het niet zo zwart wit stellen vind ik.
Schroot is idd een restproduct maar dat staat toch niet perse gelijk aan afval en slecht?

Soja verstoort de darm bacteriën van je paard en maakt de darmen ziek, schroot dus ook....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 12:00 



 
Profiel   

kan ik die info ergens online vinden?
en dan wel echt een goed artikel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 12:23 



 
Profiel   

Nee.. dat is het hele lastige met voeding voor paarden.
Zelfs artikelen spreken elkaar tegen.
Oa over lijnzaadolie, over bietenpulp..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 12:26 



 
Profiel   

Daarom kijk naar je paard

Ja het is goed dat we bewuster worden wat we in ons paard stoppen. Maar er zijn paarden die worden 30+ die gewoon voer krijgen die door sommige mensen als vergif worden gezien..

Maar goed als je heel kritisch naar ons eten kijkt.. kunnen we bijwijze van alleen maar water drinken want zelf alleen sla ik slecht voor je door dat het bespoten is..

Maximus mijn jonge haflinger van 4.5 net beetje in training krijgt alleen metazoa en een grasbrokje

Mijn ouder haflinger van 24 heeft jaaaaaren gewoon 3x per dag simpel biks gehad en dan kreeg hij ook nog lekkere slobber naar het werk. En stond hij nog veel binnen.. haha nu krijgt hij gelukkig al jaren gewoon 1x per dag een balancer en op moment 350 gram pavo 18plus.

Hij heeft jaren lang ook op graanvrij/suikerarm/zetmeelarm voer gekregen maar dat ging hij steeds slechter eten. Nu dus gewoon niet meer moeilijk denken maar 350 gram pavo 18+ om zijn oerbalans of andere balancer te mengen en zn poeders voor artorse en kruiden.

En eerlijk sinds hij weer wat graan krijg is hij stukje actiever en en soepeler dan toen ik hem op de graanloze variant had. En hij loopt 24/7 buiten en heeft ppid. Staat maar 2 uur op het land rest grote paddock paradise.

Bewust bezig zijn is goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 12:54 



 
Profiel   

ellepel schreef
kan ik die info ergens online vinden?
en dan wel echt een goed artikel.


Ik vertrouw meer op jouw eerder gedeelde artikelen waar het onderzocht is icm wat mn paard laat zien.
Wat dus niets van het bovengenoemde is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 14:58 



 
Profiel   

plutolover schreef
Daarom kijk naar je paard

Ja het is goed dat we bewuster worden wat we in ons paard stoppen. Maar er zijn paarden die worden 30+ die gewoon voer krijgen die door sommige mensen als vergif worden gezien..

Maar goed als je heel kritisch naar ons eten kijkt.. kunnen we bijwijze van alleen maar water drinken want zelf alleen sla ik slecht voor je door dat het bespoten is..

Maximus mijn jonge haflinger van 4.5 net beetje in training krijgt alleen metazoa en een grasbrokje

Mijn ouder haflinger van 24 heeft jaaaaaren gewoon 3x per dag simpel biks gehad en dan kreeg hij ook nog lekkere slobber naar het werk. En stond hij nog veel binnen.. haha nu krijgt hij gelukkig al jaren gewoon 1x per dag een balancer en op moment 350 gram pavo 18plus.

Hij heeft jaren lang ook op graanvrij/suikerarm/zetmeelarm voer gekregen maar dat ging hij steeds slechter eten. Nu dus gewoon niet meer moeilijk denken maar 350 gram pavo 18+ om zijn oerbalans of andere balancer te mengen en zn poeders voor artorse en kruiden.

En eerlijk sinds hij weer wat graan krijg is hij stukje actiever en en soepeler dan toen ik hem op de graanloze variant had. En hij loopt 24/7 buiten en heeft ppid. Staat maar 2 uur op het land rest grote paddock paradise.

Bewust bezig zijn is goed.



Ik deel deze mening volledig!

Hoewel de mijne nu redelijk schraal staat, omdat ze niet meer nodig heeft. Krijgt ze dagelijks toch "rommel".
150 gram basisbrok.
150 gram Luzerne van metazoa.
100 gram vital.

Maar bij dagen dat ze werkt, krijgt ze rustig tot een halve kg basisbrok bij.
En als ik zelf iets gemotiveerder ben, en weet wanneer ik wil rijden, krijgt ze in de ochtend (klaargezet door mij) van de staleigenaresse extra bij.
Beetje pit is wel lekker namelijk.

Nee... Niet ziek. Juist helemaal beter. :') kan ook nog ehh. Geheel pijnvrij maakt de mijne helemaal blij en zenn. En dan mag een pepertje toch wel erbij hoor! _/-\o_ :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 15:30 



 
Profiel   

Hoe bevalt de Puur p of Puur g van pure horse hier?
Proefzakje eet hij prima hoor, maar vooral benieuwd naar verdere ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 10:38 



 
Profiel   

Hier heel tevreden over! Kleine hoeveelheid, wordt daardoor prima gegeten omdat ik het mix met Agrobs Wiesencobs. Gaat lang mee en paardlief ziet er prima uit. Een van de weinige balancers waar ook de manen niet van loslaten/uitvallen. Zoiets geks heeft die van mij namelijk.
Prijstechnisch ook door de zuinigheid helemaal ok voor mij. Alleen jammer dat Purehorse de enige plek is die deze levert. Daardoor kun je niet even naar de winkel/fourage in de buurt als het op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 14:18 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met de Superfit Horse?

https://horsecorner.nl/product/superfit-horse-20kg/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 20:57 



 
Profiel   

Ik voer nu de Cavalor Nutri Fiber aan mijn 3-jarige. Ze kan wat kieskeurig zijn op losse vitaminekorrel, dit is alles in een zak en ze vindt het lekker dus scheelt weer mengen.

https://cavalor.com/nl/producten/nutri-fiber/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 09:16 



 
Profiel   

Hoeveel voer je daar van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 23:32 



 
Profiel   

Voor mijn fjord 450 gram (100 gram per 100 kg lichaamsgewicht). Dat is ongeveer 2/3e voerschep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:25 



 
Profiel   

Dat klinkt goed. Ziet eruit als een luxe balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 23:29 



 
Profiel   

ik kijk zelf vaak wel naar het seleniumgehalte,heb er een gehad die heel snel tekort had.
die is wel erg laag zie ik.
Selenomethionine geproduceerd door Saccharomyces cerevisiae CNCM I-3399 (3b8.12) 0,29mg
geef je dan 500 gram van deze balancer zit je maar op 0,15mg selenium en dat vind ik wel echt te weinig.
dan mag je hopen dat je ruwvoer genoeg bevat en dat is tegenwoordig toch nog vrij laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 08:31 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik kijk zelf vaak wel naar het seleniumgehalte,heb er een gehad die heel snel tekort had.
die is wel erg laag zie ik.
Selenomethionine geproduceerd door Saccharomyces cerevisiae CNCM I-3399 (3b8.12) 0,29mg
geef je dan 500 gram van deze balancer zit je maar op 0,15mg selenium en dat vind ik wel echt te weinig.
dan mag je hopen dat je ruwvoer genoeg bevat en dat is tegenwoordig toch nog vrij laag.


Je bent hier vergeten de Natriumseleniet, Selenium (3b801) 0,69 mg mee te rekenen. Het totaal is 0,98 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 11:45 



 
Profiel   

nou wat dom,die staat er nota bene boven.
heb ik echt overheen gekeken.
dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 14:04 



 
Profiel   

Zijn er hier ook mensen die de Horsefood Kernmixbrok als balancer gebruiken?
Vraag me af of de waarden in dit voer voldoende zijn om als volledig brok te dienen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 18:24 



 
Profiel   

Emperor schreef
Zijn er hier ook mensen die de Horsefood Kernmixbrok als balancer gebruiken?
Vraag me af of de waarden in dit voer voldoende zijn om als volledig brok te dienen. :)

Volgens hun website wel, ja. Ik voer een andere balancer van hen op hun advies, en dat wordt met veel smaak gegeten (sunset balance).
Ik heb overigens goede ervaringen met hun adviseurs, voor advies :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 19:15 



 
Profiel   

ik heb net weer pavo vital besteld, divoza heeft 25% korting en dan komt het toch wel heel goed uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 19:51 



 
Profiel   

Ik zou graag een vraag stellen aan de experts hier.

Heb sinds kort mijn oude paard weer terug op stal staan nadat hij 3 jaar weggeweest is.
Het is een 15 jarige ruin, ruim in zijn gewicht, die op ZZL niveau loopt.

Krijgt 20kg hele droge voordroog per dag.
2x 0,75kg conditie brok.
Klein beetje slobber met daarin glucosamine, kurkuma, msm voor zijn gewrichten en lijnzaadolie.

Nu likt hij de laatste weken aan het zand. Misschien een tekort aan vitamine/mineralen?

Er is zoveel keuze, dus ik dacht, vraag het eens hier bij de experts.
Verhogen van zijn brok zou ook kunnen, maar hij wordt snel te dik en dat is niet handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 17:17 



 
Profiel   

Silicium is het eerste waar ik aan denk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 20:34 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ik zou graag een vraag stellen aan de experts hier.

Heb sinds kort mijn oude paard weer terug op stal staan nadat hij 3 jaar weggeweest is.
Het is een 15 jarige ruin, ruim in zijn gewicht, die op ZZL niveau loopt.

Krijgt 20kg hele droge voordroog per dag.
2x 0,75kg conditie brok.
Klein beetje slobber met daarin glucosamine, kurkuma, msm voor zijn gewrichten en lijnzaadolie.

Nu likt hij de laatste weken aan het zand. Misschien een tekort aan vitamine/mineralen?

Er is zoveel keuze, dus ik dacht, vraag het eens hier bij de experts.
Verhogen van zijn brok zou ook kunnen, maar hij wordt snel te dik en dat is niet handig.


Geen idee wat er in je conditiebrok zit, maar ik denk eerder gelijk aan idd een vitamine/mineralen brokje om aan te vullen. Een pavo vital bijvoorbeeld.
Die van mij deed dat op de Marstall Force en na wisselen van vitaminebrok stopte dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 20:39 



 
Profiel   

Ik denk dat de 1,5 kg per dag net wat te weinig is om aan alle vita/mine per dag te komen.
Brok ophogen is een optie, maar hij is zo snel te dik en is nu al aan de maat.
Hij is verder topfit, dus voor het werk hoeft er ook niet meer krachtvoer in.

Had op voervergelijk gekeken en daar kwam idd de pavo ook boven.

Is natuurlijk makkelijk te verkrijgen, dat is ook niet onbelangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 21:44 



 
Profiel   

Je schrijft dat het paard te dik is maar 20 kg voordroog... Is dat nodig?

Als mijn paard dat krijgt kan ik hem afvoeren. Die krijgt 8kg hooi op een dag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 21:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 190 van de 258 [ 6445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 258  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen